3 kufry czy torba na tył i centralka
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
Mogę zgodzić się z tym stwierdzeniem. załadowany czy nie pali praktycznie tak samo.
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
Dołączę się do tematu. Może też komuś takie info się przyda.
Do 1000 po 2014 zalecane kufry Alu to system asymetryczny czy symetryczny kufrów?
Co lepiej pasuje z praktycznego punktu widzenia?
Do 1000 po 2014 zalecane kufry Alu to system asymetryczny czy symetryczny kufrów?
Co lepiej pasuje z praktycznego punktu widzenia?
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
Czesc,raduch85 pisze:Dołączę się do tematu. Może też komuś takie info się przyda.
Do 1000 po 2014 zalecane kufry Alu to system asymetryczny czy symetryczny kufrów?
Co lepiej pasuje z praktycznego punktu widzenia?
przerabiałem ten temat. Po sprzedaży małego DL`a został mi komplet alusów asymetrycznych.
Nie wiem jak się znimi jeździ bo nawet nie spróbowałem jak zobaczyłem jat ko wygląda...
asymetryczne:
postawiłem na symetryczne 37l i jestem zadowolony.Zamieniłem też centralny na większy...
W ruchu miejskim za bardzo nie "wystają", i spokojnie można się w nie zabrać na tygodniowy wypad...
symetryczne:
DL K8 650A -> DL650 L05->V-STORM-1000 2014->R 1250 GS->R 1250 GSA
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
A jaki kufer polecasz na centralny jeżeli chodzi o wielkość??
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
Mój ma 48Lraduch85 pisze:A jaki kufer polecasz na centralny jeżeli chodzi o wielkość??
DL K8 650A -> DL650 L05->V-STORM-1000 2014->R 1250 GS->R 1250 GSA
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
A co do producentów to proszę napiszcie co kto ma i jak mu się sprawdza.
Patrzę na te wszystkie modele i do tej pory wnioski jakie wysnułem ze zdjęć opisów i własnych obserwacji.
Kufry boczne znanych firm:
Kappa venture : system mocowania dostosowany do monokey z przejściówka, lecz moje wątpliwości budzą plastikowe uchwyty mocujące u podstawy do stelaża oraz cienkie bolce blokujące. Czy oby napewno jest to trwałe?? Cena zacna bo z 1900 za komplet 37 l, no i wygląd git.
Givi : dwa systemy jeden monokey drugi cam. Cena do 2500 za komplet.
Troszkę martwi mnie też system mocowania, lecz może niepotrzebnie.
Stelaże do tych firm w granicach 600-700
Sw motech: kufry wyglądają na solidne wraz z dużymi spawanymi uchwytami mocującymi. Cena za to zwala z nóg.
Sam stelaż koszt 1000 bez systemu mocowania lecz z dużą ilością adapterów dokupowanych dodatkowo by podpiąć kufry innych producentów.
Chęć zakupu jest ale dylemat też nie mały.
Będę wdzięczny wszystkim, którzy użytkują o swoje doświadczenia z tym sprzętem.
Patrzę na te wszystkie modele i do tej pory wnioski jakie wysnułem ze zdjęć opisów i własnych obserwacji.
Kufry boczne znanych firm:
Kappa venture : system mocowania dostosowany do monokey z przejściówka, lecz moje wątpliwości budzą plastikowe uchwyty mocujące u podstawy do stelaża oraz cienkie bolce blokujące. Czy oby napewno jest to trwałe?? Cena zacna bo z 1900 za komplet 37 l, no i wygląd git.
Givi : dwa systemy jeden monokey drugi cam. Cena do 2500 za komplet.
Troszkę martwi mnie też system mocowania, lecz może niepotrzebnie.
Stelaże do tych firm w granicach 600-700
Sw motech: kufry wyglądają na solidne wraz z dużymi spawanymi uchwytami mocującymi. Cena za to zwala z nóg.
Sam stelaż koszt 1000 bez systemu mocowania lecz z dużą ilością adapterów dokupowanych dodatkowo by podpiąć kufry innych producentów.
Chęć zakupu jest ale dylemat też nie mały.
Będę wdzięczny wszystkim, którzy użytkują o swoje doświadczenia z tym sprzętem.
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
Ktos ostatnio sam sobie spawal alusy i wyszlo mu zaaaaaaajefajnie
Czytajac te ceny i Twoje watpliwosci chyba wiem dlaczego
Boso, ale w ostrogach.
Czytajac te ceny i Twoje watpliwosci chyba wiem dlaczego
Boso, ale w ostrogach.
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
Ja mam centralkę Kappa K48N, natomiast boczne K40N. Mój wybór był pokierowany obawą (niesłuszną), że większe kufry kwadratowe będą nie potrzebnie tworzyć zbyt duży opór i zawirowanie. Co do samych mocowań MonoKey są naprawdę ok, chociaż trzeba trochę siły użyć aby je zatrzasnąć. Nigdy nie miałem obawy co do solidności tego mocowania. Wgląd, kwestia gustu Z centralka spokojnie można latać powyżej 150 z bocznymi już tak przyjemnie nie jest, aczkolwiek 150 znoszą dzielnie Dodatkowo zaleta - nie drogie , możliwość zamontowania dodatkowego światła stopu
Aczkolwiek do wersji XT tym bardziej pasuja kwadraty
Aczkolwiek do wersji XT tym bardziej pasuja kwadraty
DL650A L8
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
@raduch85. Obecnie do Teresy zamawiam kufry Givi Trekker Outback. A dlaczego te? Bo mi się podobają Poczytałem też na necie różne opinie. I raczej mają je dobre. System mocowania też raczej nie budzi zastrzeżeń (mocowanie CAM). Co do ceny. Komplet wychodzi troszkę taniej od podobnych SW-Motecha. Dodatkowo kupuje je z małym rabatem. Ponieważ stelaż jest niesymetryczny (z lewej ze względu na wydech bardziej odstaje niż z prawej) biorę różne wielkości kufrów (42l na centralkę, 37 na lewy i 48 na prawy), po to żeby trochę tą symetryczność wyrównać.
Generalnie podczas wyboru brałem pod uwagę raczej tylko Givi i SW-Motech. Wydaje mi się, że produkty tych dwóch firm są najbardziej sprawdzone przez użytkowników.
Generalnie podczas wyboru brałem pod uwagę raczej tylko Givi i SW-Motech. Wydaje mi się, że produkty tych dwóch firm są najbardziej sprawdzone przez użytkowników.
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
Ja mam pozostałości po poprzednim moto givi k41 keyless lecz może to troszkę dziwnie wyglądać na moim moto.
Póki co chcę zebrać garść opinii w celu dobrania optymalnego zakupu dla mnie czyli cena kontra jakość.
Póki co chcę zebrać garść opinii w celu dobrania optymalnego zakupu dla mnie czyli cena kontra jakość.
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
Moje doświadczenie z kuframi jest znikome, nie byłem na żadnym dłuższym wyjeździe.
Zaliczyłem kilka 2-3 dniowych wypadów gdzie brałem kufry wypakowane celowo na max by zobaczyć jak się sprawdzają w praktyce i z mojego punktu widzenia wygląda to tak.
Boczne mam Kappa Venture 2x37 litrów, jeżdżę sam, pojemność w sam raz, mieszczę się bez bólu i mam luz na jakieś przydrożne zakupy.
Mocowania wydają się być trwałe, jedyne co robię to jak przekręcę wewnętrzne zamki mocujące kufry do stelaży naklejam na to pas taśmy duct tape coby się przypadkiem nie otwarły. Na wyjazdach kufrów bocznych nie odpinam, mam dwie wewnętrzne torby, też od Kappy i dla mnie super rozwiązanie. Wyjmuje, zarzucam na ramiona i cały mój majdan wędruje wraz ze mną do pokoju.
Centralkę mam alu Kappa 48 litrów.
Nie kupiłem z myślą o transporcie bo zgadzam się z twierdzeniem, że kufer centralny to złe miejsce na przewożenie ciężkich rzeczy.
Centralka poza jakimiś „wacikami”, snikersami, kanapkami czy parą cieplejszych rękawiczek jeździ u mnie pusta.
Używam jej jako „sejfu” na kask jak np. staję pod zamkiem i idę zwiedzać a jak żrę kanapki w polu to robi za taboret.
Gdybym brał teraz to 42 litry a nie 48.
Przed zakupem mocno rozważałem miękkie od Nelsona.
Tu można pomanewrować ilością kufrów w zależności od potrzeb.
Np. 2 x boczne Sierra Dry Sadlebags dają 2 x 27.5 = 55 litrów na krótkie wyjazdy.
Można dołożyć na nie np. 2 x 15 litrów Ridge Roll Dry Bag czyli plus 30 litrów.
Sahara na tył daje dodatkowe 39 litrów.
https://www.nelsonrigg.com/luggage/dual ... nture.html
Chodził mi taki zestaw mocno po głowie i trochę teraz żałuję, że nie kupiłem.
Pocieszam się tym, że na miękkich nalepki słabo się trzymają no i w aluminiowym centralnym pizzę wygodniej się wozi
Zaliczyłem kilka 2-3 dniowych wypadów gdzie brałem kufry wypakowane celowo na max by zobaczyć jak się sprawdzają w praktyce i z mojego punktu widzenia wygląda to tak.
Boczne mam Kappa Venture 2x37 litrów, jeżdżę sam, pojemność w sam raz, mieszczę się bez bólu i mam luz na jakieś przydrożne zakupy.
Mocowania wydają się być trwałe, jedyne co robię to jak przekręcę wewnętrzne zamki mocujące kufry do stelaży naklejam na to pas taśmy duct tape coby się przypadkiem nie otwarły. Na wyjazdach kufrów bocznych nie odpinam, mam dwie wewnętrzne torby, też od Kappy i dla mnie super rozwiązanie. Wyjmuje, zarzucam na ramiona i cały mój majdan wędruje wraz ze mną do pokoju.
Centralkę mam alu Kappa 48 litrów.
Nie kupiłem z myślą o transporcie bo zgadzam się z twierdzeniem, że kufer centralny to złe miejsce na przewożenie ciężkich rzeczy.
Centralka poza jakimiś „wacikami”, snikersami, kanapkami czy parą cieplejszych rękawiczek jeździ u mnie pusta.
Używam jej jako „sejfu” na kask jak np. staję pod zamkiem i idę zwiedzać a jak żrę kanapki w polu to robi za taboret.
Gdybym brał teraz to 42 litry a nie 48.
Przed zakupem mocno rozważałem miękkie od Nelsona.
Tu można pomanewrować ilością kufrów w zależności od potrzeb.
Np. 2 x boczne Sierra Dry Sadlebags dają 2 x 27.5 = 55 litrów na krótkie wyjazdy.
Można dołożyć na nie np. 2 x 15 litrów Ridge Roll Dry Bag czyli plus 30 litrów.
Sahara na tył daje dodatkowe 39 litrów.
https://www.nelsonrigg.com/luggage/dual ... nture.html
Chodził mi taki zestaw mocno po głowie i trochę teraz żałuję, że nie kupiłem.
Pocieszam się tym, że na miękkich nalepki słabo się trzymają no i w aluminiowym centralnym pizzę wygodniej się wozi
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2054
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
@raduch85, ja rzadko jeżdżę z bocznymi, za to centralny to u mnie podstawa. Moja konfiguracja: Centralny SHAD 48 plus boczne 2 x Givi Trekker 33 na symetrycznym stelażu - prawy kufer jest nad kominem.
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
Online
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2054
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
Tworzywo pokryte aluminiowymi panelami.
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
Grzechu a co to za rolkę masz z na tylnym siedzeniu i jak jest mocowana ?
Sorry za OT
Sorry za OT
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
Też zastanawiam się nad bocznymi Givi Trekker ale chyba pójdę w Shad SH36. Prawie połowę taniej i ciekawy patent na montaż. Ktoś na forum miał, ma takie?
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
Ja bym w 36 się nie zmiescił ale szacun GT AIR tam wchodzi
DL650A L8
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
Kilka info ode mnie. Jestem teraz na etapie dopasowywania aluminiaków od Piotrassa. Centralki mam w sumie dwie 37 i 47 litrów na takiej samej płycie. Mała jak jeżdżę po mieście a coś muszę zabrać to mała a na wyjazdy duża. Miałem do tego boczne K22n ale denerwowały mnie bo były wysoko i przy wsiadaniu zahaczałem nogą. Po 2 wyjazdach powiedziałem dość. Ze względu na to, że chciałem wykorzystać te stelaże które mam oraz jak najwęższy motocykl razem z kuframi. No i tu mały psikus bo wydech trochę przeszkadza i stąd pomysł aby w najmniejszych kufrach alu wyciąć 10x10 na wydech. Niestety u Piosrassa brak możliwości wykonania takiej usługi i wykonuje ją znajomy spawacz alu. Po odebraniu, wszystko zmontuję i wstawię fotki jak to wyszło.
Jak człowiek ma być spokojny, jeżeli mózg składa się z samych komórek nerwowych
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
Na te od Letko patrzyłeś - dużo osób ich używa i zadowoleni, a cena korzystniejsza.raduch85 pisze: Chęć zakupu jest ale dylemat też nie mały.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2054
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: 3 kufry czy torba na tył i centralka
QraC pisze:Grzechu a co to za rolkę masz z na tylnym siedzeniu i jak jest mocowana ?
Sorry za OT
@QraC - Givi EA107B
Tu masz prezentację, ale po niemiecku -
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE