UWAGA UWAGA UWAGA
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Alternator w DL650 K5...
Alternator w DL650 K5...
Panowie udało mi się doczytać, że mój alternator daje 375W przy 5000obr.min. No i teraz powstaje pytanie... Ile to jest Amper? I ile mamy zapasu na wykorzystanie dla dodatkowych akcesorii, takich jak grzane manetki, czy porty USB do ładowania? Ja na chwile obecną do dodatkowych akcesorii potrzebują 30A no i zmartwiło mnie, że może alternator nie wydolić, gdyż główny bezpiecznik w motocyklu ma wartość 30A, a ja potrzebuje kolejne 30A...
W związku z powyższym powstają pytania...
1. Ile amper daje alternator?
2. Ile wat/amper możemy dodatkowo wykorzystać?
3. Co jeśli przekroczymy możliwości alternatora? Pewnie szlak go trafi... :/
W związku z powyższym powstają pytania...
1. Ile amper daje alternator?
2. Ile wat/amper możemy dodatkowo wykorzystać?
3. Co jeśli przekroczymy możliwości alternatora? Pewnie szlak go trafi... :/
O cokolwiek bym nie pytał na forum to dotyczy Suzuki DL650 K5 niebieski (Lak. YC2) 

Re: Alternator w DL650 K5...
P=U*I
Więc zakładając, że masz 12 voltów, to prąd ma 31,25 amperów (to w dużym uproszczeniu)
Więc zakładając, że masz 12 voltów, to prąd ma 31,25 amperów (to w dużym uproszczeniu)
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: Alternator w DL650 K5...
No tak też mi wychodziło, ale wolałem zapytać, gdyż ten wynik wskazuje jednoznacznie, że nic więcej nie można dokładać do moto. Wynika to z Tego, że skoro bezpiecznik glowny jest 30A, to moto może wykorzystywać do 30A, czyli prawie max wydajności alternatora... :/ Stąd pozostałe pytania na które mam nadzieję, że ktoś udzieli jakiś odpowiedzi...
O cokolwiek bym nie pytał na forum to dotyczy Suzuki DL650 K5 niebieski (Lak. YC2) 

Re: Alternator w DL650 K5...
To takie wstępne wyliczenia w przybliżeniu i zapasem na 6 urządzeń...
1. 4x Porty USB z przodu dla nawigacji i z z tyłu dla urządzeń typu tel, powerbank... - 5A
2. podgrzewane manetki - 3A
3. Halogeny - 10A
4. Olejarka - 3A
5. Podgrzewane maty w kanapie dla kierowcy i pasażera - 5A
6. zapalniczka 12V - 5A
1. 4x Porty USB z przodu dla nawigacji i z z tyłu dla urządzeń typu tel, powerbank... - 5A
2. podgrzewane manetki - 3A
3. Halogeny - 10A
4. Olejarka - 3A
5. Podgrzewane maty w kanapie dla kierowcy i pasażera - 5A
6. zapalniczka 12V - 5A
O cokolwiek bym nie pytał na forum to dotyczy Suzuki DL650 K5 niebieski (Lak. YC2) 

Re: Alternator w DL650 K5...
Możesz nie liczyć manetek, producent to przewidział.
Dużo portów ładujących, 5 szt to trochę sporo
Zamiast halogenów wstaw LEDy, zaoszczędzisz sporo
Olejarka 3A - chyba dużo.
No i manetki nie biorą ciągle full prądu, na rozruch i nagrzanie potrzebne, później biorą dużo mniej, podobnie zapewne będzie z matami.
Moim zdaniem (nie poparte obliczeniami), jak zmienisz halogeny na LED to instalacja to uciągnie.
Dużo portów ładujących, 5 szt to trochę sporo
Zamiast halogenów wstaw LEDy, zaoszczędzisz sporo
Olejarka 3A - chyba dużo.
No i manetki nie biorą ciągle full prądu, na rozruch i nagrzanie potrzebne, później biorą dużo mniej, podobnie zapewne będzie z matami.
Moim zdaniem (nie poparte obliczeniami), jak zmienisz halogeny na LED to instalacja to uciągnie.
Re: Alternator w DL650 K5...
1. Portów 4 w sumie, ale myślę, że max będzie wykorzystywanych 3 (nawigacja i 2x powerbank).
2. Mówiąc o halogenach miałem na myśli LED. Producent deklaruje zużycie do 10A
https://allegro.pl/oferta/halogeny-z-ri ... 7671177710
3. Olejarka do 2A bierze przy impulsie/podaniu oleju (jest na pompie membranowej, a nie na elektrozaworze czy podciśnieniu z silnika).
4. Maty to montaż od Mototapicer z Krakowa (Grzegorz Gnap). Maty raczej najprostszej konstrukcji ciągnące stały prąd (ale pewności nie mam)
2. Mówiąc o halogenach miałem na myśli LED. Producent deklaruje zużycie do 10A
https://allegro.pl/oferta/halogeny-z-ri ... 7671177710
3. Olejarka do 2A bierze przy impulsie/podaniu oleju (jest na pompie membranowej, a nie na elektrozaworze czy podciśnieniu z silnika).
4. Maty to montaż od Mototapicer z Krakowa (Grzegorz Gnap). Maty raczej najprostszej konstrukcji ciągnące stały prąd (ale pewności nie mam)
O cokolwiek bym nie pytał na forum to dotyczy Suzuki DL650 K5 niebieski (Lak. YC2) 

Re: Alternator w DL650 K5...
Mała korekta... Usiadłem na spokojnie przy biurku i grzebiąc po specyfikacjach akcesorii wypisem faktyczny maksymalny możliwy pobór prądu przez dane akcesoria i też takie zostaną zastosowane bezpieczniki:
1. Podgrzewana kanapa (2x mata) - 60W / 5A
2. Halogeny (2x LED) - 36W / 3A
3. Grzane manetki Oxford - 48W / 4A
4. Olejarka Q-MAN Oiler v4 - 12W / 1A
5. Porty USB - 36W / 3A
6. Zapalniczka 12V - 36W / 3A
W sumie daje nam to nie 30A jak wstępnie wyliczyłem z dużym zapasem, a 19A. Jednak to wciąż sporo i nie zmienia to dalej faktu, że troszkę się przez to martwię o alternator... Tak więc kto byłby w stanie mi odpowiedzieć na 2 i 3 pytanie z pierwszego postu w tym temacie?
1. Podgrzewana kanapa (2x mata) - 60W / 5A
2. Halogeny (2x LED) - 36W / 3A
3. Grzane manetki Oxford - 48W / 4A
4. Olejarka Q-MAN Oiler v4 - 12W / 1A
5. Porty USB - 36W / 3A
6. Zapalniczka 12V - 36W / 3A
W sumie daje nam to nie 30A jak wstępnie wyliczyłem z dużym zapasem, a 19A. Jednak to wciąż sporo i nie zmienia to dalej faktu, że troszkę się przez to martwię o alternator... Tak więc kto byłby w stanie mi odpowiedzieć na 2 i 3 pytanie z pierwszego postu w tym temacie?
O cokolwiek bym nie pytał na forum to dotyczy Suzuki DL650 K5 niebieski (Lak. YC2) 

Re: Alternator w DL650 K5...
Ad. 2. Żeby odpowiedzieć na to pytanie to trzeba by znać całkowite obciążenie prądowe motocykla.reactor pisze: 2. Ile wat/amper możemy dodatkowo wykorzystać?
3. Co jeśli przekroczymy możliwości alternatora? Pewnie szlak go trafi... :/
Na pierwszą myśl przychodzą mi światła mijania - ok. 10 A + praca silnika - ale tu nie mam pojęcia jakie jest zapotrzebowanie.
Ad. 3. Moim zdaniem, jeśli włączysz wszystko, co wymieniłeś, to rozładujesz akumulator i moto stanie. A stanie się tak, bo akumulator pod takim obciążeniem będzie niedoładowany.
Patrząc na Twoją listę problematyczne będą raczej chłodne dni, gdzie będziesz chciał odpalić całe zaprojektowane ogrzewanie

Honda Varadero XL 125 >> V-Strom 650 AL2 Rudy 

Re: Alternator w DL650 K5...
A może wystarczy korzystać naprzemiennie?
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Alternator w DL650 K5...
To i ja dołożę swoje trzy grosze.
Ad. 2. - trochę na około, ale z praktyki.
Jestem akurat na bieżąco, bo właśnie zamontowałem (sam nie wiem po co) dodatkowe lampy LED.
I teraz tak. Nowy akumulator, jazda miejska w chłodne dni (powiedzmy 5 stopni), częste zatrzymywanie się na światłach, wciśnięty STOP (2 x żarówka 21W), włączone grzane manetki (maksymalnie 4A, ale myślę, że mniej) - wszystko gra, żadnych problemów.
Ale gdy włączam wspomniane lampy LED - pobór sumaryczny około 5-6A - na wolnych obrotach napięcie na akumulatorze niepokojąco spada.
Podczas jazdy (gdy silnik jest na obrotach) oczywiście nie ma problemu. Trzeba pamiętać, że podawana wydajność alternatora jest właśnie przy jakiś tam obrotach - książka serwisowa mówi, żeby dla pomiarów przyjąć 5000 obr./min.
Policz - jak piszę @Pawian - sumaryczny, orientacyjny pobór odbiorników seryjnych (sama pompa paliwa to około 3-4A - tyle mi wyszło gdy kiedyś sprawdzałem, reflektory - 10A, pozycja i inne drobiazgi typu tablica przyrządów pewnie ze 2-3A, ECM i cewki - ?, a wciśnij STOP to już masz na chwilę dodatkowe 3,5A). Do tego dodaj to co planujesz dołożyć.
Przy czym, tak jak @pyra uważam, że w praktyce nie będziesz wszystkiego wykorzystywał w 100%. Np. porty 3xUSB = 36W to maksymalne obciążenie, a jak podłączysz telefon to może będzie zaledwie 1A, czyli teoretycznie 12W itd.
Ad. 3. Według mnie z alternatorem nic się nie stanie. Regulator (przynajmniej w K5) jest typu zwarciowego - bez obciążenia i tak cały prąd wraca do uzwojeń. Paradoksalnie właśnie bez obciążenia za regulatorem może dojść do przegrzania uzwojeń (które w zasadzie i tak są omywane gorącym olejem silnikowym), bo regulator zwiera wyjścia alternatora i cały generowany prąd "wraca" do uzwojeń.
Oczywiście akumulator stopniowo będzie się rozładowywał, bo w takich warunkach alternator nie będzie uzupełniał niedoboru prądu.
Ad. 2. - trochę na około, ale z praktyki.
Jestem akurat na bieżąco, bo właśnie zamontowałem (sam nie wiem po co) dodatkowe lampy LED.
I teraz tak. Nowy akumulator, jazda miejska w chłodne dni (powiedzmy 5 stopni), częste zatrzymywanie się na światłach, wciśnięty STOP (2 x żarówka 21W), włączone grzane manetki (maksymalnie 4A, ale myślę, że mniej) - wszystko gra, żadnych problemów.
Ale gdy włączam wspomniane lampy LED - pobór sumaryczny około 5-6A - na wolnych obrotach napięcie na akumulatorze niepokojąco spada.
Podczas jazdy (gdy silnik jest na obrotach) oczywiście nie ma problemu. Trzeba pamiętać, że podawana wydajność alternatora jest właśnie przy jakiś tam obrotach - książka serwisowa mówi, żeby dla pomiarów przyjąć 5000 obr./min.
Policz - jak piszę @Pawian - sumaryczny, orientacyjny pobór odbiorników seryjnych (sama pompa paliwa to około 3-4A - tyle mi wyszło gdy kiedyś sprawdzałem, reflektory - 10A, pozycja i inne drobiazgi typu tablica przyrządów pewnie ze 2-3A, ECM i cewki - ?, a wciśnij STOP to już masz na chwilę dodatkowe 3,5A). Do tego dodaj to co planujesz dołożyć.
Przy czym, tak jak @pyra uważam, że w praktyce nie będziesz wszystkiego wykorzystywał w 100%. Np. porty 3xUSB = 36W to maksymalne obciążenie, a jak podłączysz telefon to może będzie zaledwie 1A, czyli teoretycznie 12W itd.
Ad. 3. Według mnie z alternatorem nic się nie stanie. Regulator (przynajmniej w K5) jest typu zwarciowego - bez obciążenia i tak cały prąd wraca do uzwojeń. Paradoksalnie właśnie bez obciążenia za regulatorem może dojść do przegrzania uzwojeń (które w zasadzie i tak są omywane gorącym olejem silnikowym), bo regulator zwiera wyjścia alternatora i cały generowany prąd "wraca" do uzwojeń.
Oczywiście akumulator stopniowo będzie się rozładowywał, bo w takich warunkach alternator nie będzie uzupełniał niedoboru prądu.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2019, 16:01 przez griba, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Alternator w DL650 K5...
Nawet jak chwilowo pociągniesz więcej niż alternator wygeneruje, to właśnie od tego jest akumulator aby takie sytuacje ogarniać.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl