Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
Kask dostałem dzisiaj do testów dzieki uprzejmości jednego ze sprzedawców nowego sklepu. Ogólnie może nie do końca tego szukałem bo bardzie zależało mi na daszku tak aby odciąć niskie słońce , ale przy ciemniejszej blendzie może sie to okazać również dobre rozwiązanie. Moje odczucia sa całkowicie subiektywne i porównanie będzie względem mojego obecnego Shoei GT-AIR.
Ktoś kiedyś mi powiedział że wentylacja w moim kasku GT-AIR jest fantastyczna, byc może tak, ale jak jedziesz bez przedniej szyby w moto . Przy tak ustawionej szybie jak mam teraz i deflektorze nie czułem zbyt mocnego napływu powietrza w przeciwieństwie do pozycji stojącej gdzie jest czuć wiaterek na czółku.
Całkowita inna sytuacja jest w Arai QV-PRO tu już przy delikatnym otwarciu czuć przy tej samej szybie wiaterek. Jest to plus bo widać że wentylacja naprawdę jest tu skuteczna. Zresztą ilość wlotów na ustach gdzie dwie nastawy albo na szybę albo na kierownika, na szybie dwie i na szczycie kasku, plus wylotu na bokach na poduszce z tyłu i na samym syczcie robią robotę.
Zapięcie DD da się zapiać w rękawiczkach z rozpięciem mam na razie problemy, ale myślę że to kwestia przyzwyczajenia, tak samo jak do blokady wizjera czy samej blendy.
Od razu powiem co mi się podoba, wentylacja lub prawidłowy strumień powietrza powodują ze nic nie paruje w warunkach gdzie mu Shoei juz zaczyna podchodzić para, Blenda dzięki temu że na zewnątrz tez nie zaparuje u siebie poprawiłem mieć niespodzianki typu szybkie spuszenie blendy i widoczność zero bo zaparowana.
Kask leży jak ulał u mnie dobrany rozmiar L. Nic nie gniecie. Po włożeniu głośników od interkomu jest git, po zatem policzki jak i boczki można modelować pod siebie usuwając kolejne warstwy gąbki. (Głośniki montuje się w poduszkach bocznych nie w skorupie kasku ), Jest miejsce na zaczep do interkomu.
Głośność - moim zdaniem tak samo jak nie bardziej cichy od mojego co prawda przy testach na autostradzie przy około 160 km mam jakieś delikatne mrowienie w uszach ale muszę to jeszcze jutro sprawdzić ponownie.
Generalnie rewalka po za jedna dużą wadę cena!!! No ale jak się człowiek w czymś zakocha to może i zapłaci .
Na razie to chyba najlepszy kask w jakim jeździłem ale porównanie słabe bo tylko do LS, i Shoei które mam Ale fakt uważam że po za zapięciem to lepszy od mojego GT-AIR (jedynki)
Ktoś kiedyś mi powiedział że wentylacja w moim kasku GT-AIR jest fantastyczna, byc może tak, ale jak jedziesz bez przedniej szyby w moto . Przy tak ustawionej szybie jak mam teraz i deflektorze nie czułem zbyt mocnego napływu powietrza w przeciwieństwie do pozycji stojącej gdzie jest czuć wiaterek na czółku.
Całkowita inna sytuacja jest w Arai QV-PRO tu już przy delikatnym otwarciu czuć przy tej samej szybie wiaterek. Jest to plus bo widać że wentylacja naprawdę jest tu skuteczna. Zresztą ilość wlotów na ustach gdzie dwie nastawy albo na szybę albo na kierownika, na szybie dwie i na szczycie kasku, plus wylotu na bokach na poduszce z tyłu i na samym syczcie robią robotę.
Zapięcie DD da się zapiać w rękawiczkach z rozpięciem mam na razie problemy, ale myślę że to kwestia przyzwyczajenia, tak samo jak do blokady wizjera czy samej blendy.
Od razu powiem co mi się podoba, wentylacja lub prawidłowy strumień powietrza powodują ze nic nie paruje w warunkach gdzie mu Shoei juz zaczyna podchodzić para, Blenda dzięki temu że na zewnątrz tez nie zaparuje u siebie poprawiłem mieć niespodzianki typu szybkie spuszenie blendy i widoczność zero bo zaparowana.
Kask leży jak ulał u mnie dobrany rozmiar L. Nic nie gniecie. Po włożeniu głośników od interkomu jest git, po zatem policzki jak i boczki można modelować pod siebie usuwając kolejne warstwy gąbki. (Głośniki montuje się w poduszkach bocznych nie w skorupie kasku ), Jest miejsce na zaczep do interkomu.
Głośność - moim zdaniem tak samo jak nie bardziej cichy od mojego co prawda przy testach na autostradzie przy około 160 km mam jakieś delikatne mrowienie w uszach ale muszę to jeszcze jutro sprawdzić ponownie.
Generalnie rewalka po za jedna dużą wadę cena!!! No ale jak się człowiek w czymś zakocha to może i zapłaci .
Na razie to chyba najlepszy kask w jakim jeździłem ale porównanie słabe bo tylko do LS, i Shoei które mam Ale fakt uważam że po za zapięciem to lepszy od mojego GT-AIR (jedynki)
DL650A L8
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
Dzisiejszy piękny dzień pozwolił na przetestowanie pinlocka z wentylacja w tym kasku. No i kolejne zaskoczenie pozytywne, w tych warunkach mój kask już dawno wymiękał i pinlock zaczynał puszczać, a tu nie dość ze pinlock jest na większym obrysie wizjera to skubany trzyma. Pojawiła się pod koniec drogi mgiełka w dolnej cześć ale jak sie okazuje to pinlock dalej trzyma a jest to skroplona para na jego wierzchu .
Natomiast jest to w dalszym ciągu w dolnej czesci nie zasłania widoczności drogi jedynie mapnik na Tankbagu
U mnie już dawno para obiega pinlock w takich warunkach i podchodzi albo od dołu, a jak mocniej skręcę ustawienia to od góry, nigdy w shoei nie udało mi sie tego ustawić idealnie. Zresztą różnice było widać od razu na ulicy, wszyscy kaski odszczelnione wizjery, ja cała drogę na zamkniętym
Natomiast próba otworzenia szyby na postoju to dla mnie jest wyzwanie , nakombinowali się inżynierowie z Araia żeby to utrudnić maksymalnie
Natomiast jest to w dalszym ciągu w dolnej czesci nie zasłania widoczności drogi jedynie mapnik na Tankbagu
U mnie już dawno para obiega pinlock w takich warunkach i podchodzi albo od dołu, a jak mocniej skręcę ustawienia to od góry, nigdy w shoei nie udało mi sie tego ustawić idealnie. Zresztą różnice było widać od razu na ulicy, wszyscy kaski odszczelnione wizjery, ja cała drogę na zamkniętym
Natomiast próba otworzenia szyby na postoju to dla mnie jest wyzwanie , nakombinowali się inżynierowie z Araia żeby to utrudnić maksymalnie
DL650A L8
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
No to krótkie podsumowanie:
maksymalna ilość punktów (10) mojej subiektywnej ocenie gdzie porównuje Do Shoei GT-AIR
1. Wygoda Arai- 10 pkt- Shoei - 10 pkt (odczucie wewnątrz kasku, wyściółka dopasowanie, waga )
2. Wentylacja Arai 10 Shoei 7 (Tutaj Arai bije na głowę ilością wlotów i wylotów)
3. Zapięcie Arai - 4 Shoei 10 (No niestety zapięcie DD do wygodnych nie należy)
4. Głośność Arai jednak 9 Shoei 10 (jednak jak spowrotem założyłem swój garnek lepiej tłumi chociaż nie można złego słowa powiedzieć o Arai)
5. Obsługa (typu, wizjer, blenda) Arai - 9 Shoei -10 - wizjer Arai ma blokadę moim zdaniem zbyteczną ale no tak kwestie bezpieczeństwa.
6. Blenda - użyteczność Arai -9 Shoei 7 - mniej punktów dla Shoei ze względu na możliwość parowania blendy, Arai 9 ze względu na częstsze czyszczenie blendy.
7. możliwość montażu głośników, Intecome - Arai 10 Shoei 9 Shoi delikatnie z tyłu ze względu na praktyczne i bardziej możliwe dopasowanie policzków w Arai.
To są moje subiektywne odczucia, kazdy może mieć inne jednak garnek Arai zrobił na mnie duże wrażenie i obecnie jest u mnie Top 1 do kolejnego zakupu pomimo zapięcia DD. Jazda przy 160 z otwarta Blendą u mnie nie robiła problemu.
maksymalna ilość punktów (10) mojej subiektywnej ocenie gdzie porównuje Do Shoei GT-AIR
1. Wygoda Arai- 10 pkt- Shoei - 10 pkt (odczucie wewnątrz kasku, wyściółka dopasowanie, waga )
2. Wentylacja Arai 10 Shoei 7 (Tutaj Arai bije na głowę ilością wlotów i wylotów)
3. Zapięcie Arai - 4 Shoei 10 (No niestety zapięcie DD do wygodnych nie należy)
4. Głośność Arai jednak 9 Shoei 10 (jednak jak spowrotem założyłem swój garnek lepiej tłumi chociaż nie można złego słowa powiedzieć o Arai)
5. Obsługa (typu, wizjer, blenda) Arai - 9 Shoei -10 - wizjer Arai ma blokadę moim zdaniem zbyteczną ale no tak kwestie bezpieczeństwa.
6. Blenda - użyteczność Arai -9 Shoei 7 - mniej punktów dla Shoei ze względu na możliwość parowania blendy, Arai 9 ze względu na częstsze czyszczenie blendy.
7. możliwość montażu głośników, Intecome - Arai 10 Shoei 9 Shoi delikatnie z tyłu ze względu na praktyczne i bardziej możliwe dopasowanie policzków w Arai.
To są moje subiektywne odczucia, kazdy może mieć inne jednak garnek Arai zrobił na mnie duże wrażenie i obecnie jest u mnie Top 1 do kolejnego zakupu pomimo zapięcia DD. Jazda przy 160 z otwarta Blendą u mnie nie robiła problemu.
DL650A L8
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
Masz w planie jeszcze jakiś garnek testować ?
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
może nie trzeba rozpinaćLord pisze:
Zapięcie DD da się zapiać w rękawiczkach z rozpięciem mam na razie problemy,
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
Chętnie sprawdzilbym Arioha Commandera ale raczej nie mam pomysłu skąd go wyciągnąćStruna pisze:Masz w planie jeszcze jakiś garnek testować ?
DL650A L8
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
Ta i najlepszy tekst jak kask jest nowy to nie radzę bo będziecie krwawićpyra pisze:może nie trzeba rozpinaćLord pisze:
Zapięcie DD da się zapiać w rękawiczkach z rozpięciem mam na razie problemy,
DL650A L8
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
https://akcesoriamotocyklowe.pl/pol_m_W ... 37204.html cena obecnie L - 2 tyś atrakcyjna, ale ja narazie zbieram na wakacje
DL650A L8
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
polecam zakupy kasków za granicą, nie dość że przesyłka za darmo przy drogich kaskach to jeszcze często vatu nie ma jak np w GB.
Ja kupiłem w ten sposób arai tour x4 prawie tysiaka taniej.
Ja kupiłem w ten sposób arai tour x4 prawie tysiaka taniej.
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
Fajny test @Lord , też ostatnio dorwałem testówkę i moje odczucia są zbieżne z Twoimi. Miałem akurat problem z parowaniem w swoim poprzednim już kasku (RPHA 70) i po testach, postawiłem właśnie na QV Pro.
Też u mnie podobne wrażenia co do głośności, RPHA jest jednak minimalnie cichszy, ale ogólne dopasowanie i tak jak mówisz, wentylacja perfekto w arai.
No i dziś w Szczecinie piździ i pada, pinlock HJC po chwili się poddaje w takich warunkach, a w arai idealnie. Jedyny mały detal - po zamontowaniu interkomu, głośniki są nieco dalej, więc trochę basu mi uciekło, ale to trzeba z jakimś dystansem pokombinować.
EDIT: Blokowanie szybki jest nieco przekombinowane, da się ogarnąć, ale blokady blendy na najwyżej pozycji to nie rozumiem (trzeba pociągnąć do przodu i dopiero zamykać)
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Też u mnie podobne wrażenia co do głośności, RPHA jest jednak minimalnie cichszy, ale ogólne dopasowanie i tak jak mówisz, wentylacja perfekto w arai.
No i dziś w Szczecinie piździ i pada, pinlock HJC po chwili się poddaje w takich warunkach, a w arai idealnie. Jedyny mały detal - po zamontowaniu interkomu, głośniki są nieco dalej, więc trochę basu mi uciekło, ale to trzeba z jakimś dystansem pokombinować.
EDIT: Blokowanie szybki jest nieco przekombinowane, da się ogarnąć, ale blokady blendy na najwyżej pozycji to nie rozumiem (trzeba pociągnąć do przodu i dopiero zamykać)
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
Jakieś konkretne sklepy polecasz @motif ?motif pisze:polecam zakupy kasków za granicą, nie dość że przesyłka za darmo przy drogich kaskach to jeszcze często vatu nie ma jak np w GB.
Ja kupiłem w ten sposób arai tour x4 prawie tysiaka taniej.
Akurat cenowo te z UK fajnie wyglądają ale jeśli gdzieś można lubić bez VAT to chętnie bym sprawdził.
PS. Wiem pisałeś w lutym ale kolega odkopał temat
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4469
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
zdecydownie polecam kupowanie za granicą, ja chętnie kupuje na fcmoto, zdarzają się promocje 70%.
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
w UK nie ma VATu na kaski odgórnie więc dlatego cenowo dobrze wyglądają.
Maja porządny rząd który dba żeby obywatele nosili jak najlepsze kaski.
np
https://www.helmetcity.co.uk
sportsbikeshop.co.uk
- Ocena: 5.88235%
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
Też z fcmoto brałem trochę rzeczy ( kask też się trafiło ) - jak sa dobre promocje to wychodzi taniej niż u nas nawet z przesyłką.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
A jak wtedy z gwarancją? Bo domyślam się, że np. na arai prestige club albo jakieś assistance z dobrych sklepów motocyklowych nie można liczyć.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4469
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
Nie wiem jak z gwarancją, ale zwrot za darmo (Niemcy) i kasa za dwa dni na koncie
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
O, brzmi dobrze. A dużo wtedy stratny na kosztach przesyłki jesteś?lukas76 pisze:Nie wiem jak z gwarancją, ale zwrot za darmo (Niemcy) i kasa za dwa dni na koncie
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4469
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
Można też kupować przez PayPal który zwraca koszt wysyłki na konto w PayPal do 12 razy w roku. Korzystam w przypadku zamówień z UK.
PS. Nie widziałem, że w UK nie ma VAT na kaski. Ciekawe info.
PS. Nie widziałem, że w UK nie ma VAT na kaski. Ciekawe info.
Re: Arai QV-PRO pierwsze wrażenia
O ile kojarzę jeden zwrot w fcmoto jest "w cenie", a gwarancja - normalnie. Masz papier na zakup.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl