Automatyczna olejarka łańcucha
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Znajomy na początku sezony przy nowym motocyklu postanowił założyć automatyczną oliwiarkę , w poprzednim moto posiadł lubrixa i bardzo sobie chwalił, ale jak mówił jak raz ustawił to tak jeździł cały sezon ( czyli jazda szybka około 1kropla/min.). I za bardzo niebyło sensu wydawać 350 zł na nowego lubrixa więc wykombinowaliśmy taki zestaw:
-sterownik AVT1459 (do samodzielnego montażu 20zł, gotowy 30zł)
-elektrozawór (30zł)
-obudowa sterownika (5zł)
-wężyki (1zł/mb)
-zbiornik na olej (zbiornik płynu hamulcowego ursus 5zł)
-przewód el. (1,5 zł/mb)
Do tego dodać koszty przesyłki i w sumie wyjdzie niecała stówa.
Diodę LED sygnalizującą pracę sterownika nie montowaliśmy na płytce tylko przedłużyliśmy przewodem i zamontowaliśmy na kokpicie.
Po fakcie przypomnieliśmy sobie o wyłączaniu smarowania na biegu”N”, a ze był dzień wolny i czas naglił to tymczasowo (czyli na stałe ) zamontowaliśmy przekażnik.
Po przelataniu sezonu znajomy jest bardzo zadowolony, patent działa bez najmniejszych usterek.
-sterownik AVT1459 (do samodzielnego montażu 20zł, gotowy 30zł)
-elektrozawór (30zł)
-obudowa sterownika (5zł)
-wężyki (1zł/mb)
-zbiornik na olej (zbiornik płynu hamulcowego ursus 5zł)
-przewód el. (1,5 zł/mb)
Do tego dodać koszty przesyłki i w sumie wyjdzie niecała stówa.
Diodę LED sygnalizującą pracę sterownika nie montowaliśmy na płytce tylko przedłużyliśmy przewodem i zamontowaliśmy na kokpicie.
Po fakcie przypomnieliśmy sobie o wyłączaniu smarowania na biegu”N”, a ze był dzień wolny i czas naglił to tymczasowo (czyli na stałe ) zamontowaliśmy przekażnik.
Po przelataniu sezonu znajomy jest bardzo zadowolony, patent działa bez najmniejszych usterek.
Motocykl jest jak Media Markt,Nie dla idiotów!
DL650 K4
DL650 K4
Tags:
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
A może jakaś fotka i produkcja jak sprawdzone i proste
Suzuki DL 650 2015 AL 05 biały
http://www.vstromclub.fora.pl/moj-dl,24 ... 02-50.html
http://www.vstromclub.fora.pl/moj-dl,24 ... 02-50.html
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
taka bardziej kompletacja, niż produkcja - ale fakt, że można by to zebrać do kupy w gotowy produkt.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
I powiem szczerze, @Struna mógłbyś to zebrać do kupy i zaprezentować na forum bo szczerze mówiąc scotoiller mnie zaczął już irytować
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
W sumie chyba mógłbym
Patrząc na układ można by bez problemu wyprowadzić regulację ( o ile to potrzebne, bo wygląda z opisu, że chyba nie bardzo ) na jakiś panelik razem z sygnalizacją działania.
Patrząc na układ można by bez problemu wyprowadzić regulację ( o ile to potrzebne, bo wygląda z opisu, że chyba nie bardzo ) na jakiś panelik razem z sygnalizacją działania.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2054
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Jakie "chyba"? Działaj w temacie i to szybko.
Też jestem zainteresowany, bo zima idzie i trzeba będzie coś majstrować w garażu
Też jestem zainteresowany, bo zima idzie i trzeba będzie coś majstrować w garażu
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Z 5 zestawów myślę, że mogę w ciemno skompletować.
Pytanie tylko, czy wyprowadzić regulację na zewnątrz, czy tak jak kolega opisał, ustawić jeden nastaw, bo to wystarcza i nie ma potrzeby kręcenia gałkami.
Pytanie tylko, czy wyprowadzić regulację na zewnątrz, czy tak jak kolega opisał, ustawić jeden nastaw, bo to wystarcza i nie ma potrzeby kręcenia gałkami.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Online
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Jak to pompka to pełna regulacja chyba nie będzie potrzebna, bo zawór trzeba inaczej sterować w upały a inaczej teraz - tu przewaga pompki niewątpliwa. Jakieś wstępne dostrojenie powinno być możliwe, nawet na płytce potencjometrem. Nie wiem czy nie przydałby się przełącznik *2 - częstsze podawanie oleju w razie np jazdy autostradą w deszczu..
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2054
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Myślę, że staszek_s ma rację:
staszek_s pisze:Jak to pompka to pełna regulacja chyba nie będzie potrzebna, bo zawór trzeba inaczej sterować w upały a inaczej teraz - tu przewaga pompki niewątpliwa. Jakieś wstępne dostrojenie powinno być możliwe, nawet na płytce potencjometrem. Nie wiem czy nie przydałby się przełącznik *2 - częstsze podawanie oleju w razie np jazdy autostradą w deszczu..
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
pompka ? hmmm... nic takiego nie zauważyłem w elementach podanych przez JacekB
-sterownik AVT1459 (do samodzielnego montażu 20zł, gotowy 30zł)
-elektrozawór (30zł)
-obudowa sterownika (5zł)
-wężyki (1zł/mb)
-zbiornik na olej (zbiornik płynu hamulcowego ursus 5zł)
-przewód el. (1,5 zł/mb)
Do tego dodać koszty przesyłki i w sumie wyjdzie niecała stówa.
Diodę LED sygnalizującą pracę sterownika nie montowaliśmy na płytce tylko przedłużyliśmy przewodem i zamontowaliśmy na kokpicie.
Po fakcie przypomnieliśmy sobie o wyłączaniu smarowania na biegu”N”, a ze był dzień wolny i czas naglił to tymczasowo (czyli na stałe ) zamontowaliśmy przekażnik.
Po przelataniu sezonu znajomy jest bardzo zadowolony, patent działa bez najmniejszych usterek.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Online
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Racja, nie wiem gdzie ja widziałem tę pompkę...
W takim razie wg mnie regulacja jest bardzo wskazana, ja w Rumunii już byłem bliski decyzji o powrocie do puchy ze smarem i wywaleniu olejarki w diabły, jak było ponad 30 stopni to jednak trzeba mocno ograniczyć - u mnie wielkość kropli, czyli czas otwarcia zaworu. Pompka byłaby o wiele lepsza ale nie wiem na ile to skomplikuje i podroży całość.
W takim razie wg mnie regulacja jest bardzo wskazana, ja w Rumunii już byłem bliski decyzji o powrocie do puchy ze smarem i wywaleniu olejarki w diabły, jak było ponad 30 stopni to jednak trzeba mocno ograniczyć - u mnie wielkość kropli, czyli czas otwarcia zaworu. Pompka byłaby o wiele lepsza ale nie wiem na ile to skomplikuje i podroży całość.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
staszek_s pisze:Jak to pompka to pełna regulacja chyba nie będzie potrzebna, bo zawór trzeba inaczej sterować w upały a inaczej teraz - tu przewaga pompki niewątpliwa. Jakieś wstępne dostrojenie powinno być możliwe, nawet na płytce potencjometrem. Nie wiem czy nie przydałby się przełącznik *2 - częstsze podawanie oleju w razie np jazdy autostradą w deszczu..
Motocykl jest jak Media Markt,Nie dla idiotów!
DL650 K4
DL650 K4
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
staszek_s, zastosowanie przełącznika trzy stopniowego byłoby idealnym rozwiązaniem gdzie:
pozycja"1"- jazda normalna po "czarnym"
pozycja"0"- jazda w kurzu itp. oliwiarka wyłączona
pozycja"2"- jazda w deszczu praca ciągła
pozycja"1"- jazda normalna po "czarnym"
pozycja"0"- jazda w kurzu itp. oliwiarka wyłączona
pozycja"2"- jazda w deszczu praca ciągła
Motocykl jest jak Media Markt,Nie dla idiotów!
DL650 K4
DL650 K4
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Układ ma bardzo szeroki zakres regulacji, więc to nie problem.
Też bym to widział jako kilka predefiniowanych nastaw, pod dane zastosowania plus wyłączenie.
Też bym to widział jako kilka predefiniowanych nastaw, pod dane zastosowania plus wyłączenie.
serio wtedy idzie w trybie ciągłym, znaczy ile poleci przez wężyk tyle się leje cały czas ?pozycja"2"- jazda w deszczu praca ciągła
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Online
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
ja mam w moim motooilerze 3 stopnie właśnie, 0 - wyłączony, 1 - impuls co 60 sek, 2 - impuls co 30 sek. Długość impulsu reguluje potencjometr niezależnie od przełącznika. To jest fajne i elastyczne, minus taki że często przy wkładaniu kluczyka do stacyjki zmieniam ustawienie potencjometru, muszę na to uważać.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Jeżeli chodzi o pompkę to można rozważyć zastosowanie pompki od webasto (ta co podaje paliwo do dogrzewacza). Jednak ceny jej nie znam.
PS
Już sprawdziłem, nie opłaca się. Pompka taka kosztuje około 100-120zł za używkę.
PS
Już sprawdziłem, nie opłaca się. Pompka taka kosztuje około 100-120zł za używkę.
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
ta pompka to ma jakieś specjalne wymagania oprócz tego, że musi być w stanie pchnąć dosyć gęsty olej ?
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Online
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
PMMOTOR w Pilchowicach robi takie olejarki za ok 300 zł, o ile pamiętam, więc pompka musi być do zdobycia za rozsądne pieniądze i to nowa. Niestety nie wiem co tam stosują, poniżej 100 zł bym się nie spodziewał ale za nową to stówę bym dał, całość by się w 200 powinna wtedy zamknąć.
Wymagania to pewno wodoodporność , długowieczność, niezbyt wielkie rozmiary.
Wymagania to pewno wodoodporność , długowieczność, niezbyt wielkie rozmiary.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
masz jakiś link do ich olejarek ?
Niestety nawet strony nie mają, jedynie profil na facebooku, gdzie głównie sprzedaż moto i ze dwie podstrony otomoto.
Niestety nawet strony nie mają, jedynie profil na facebooku, gdzie głównie sprzedaż moto i ze dwie podstrony otomoto.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Online
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Niestety nie, pokazywał (i oferował) mi ją właściciel, w zeszłym roku. Zdecydowałbym się ale zakładają ją na zębatkę zdawczą, co wydawało mi się niezbyt dobre pod kątem rozpryskiwania oleju, więc kupiłem motooiler i założyłem zimą sam.
Może ktoś taką ma i się pochwali?
Może ktoś taką ma i się pochwali?
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS