Smerfciamajda pisze:Ech facet trochę przesadza i szuka dziury gdzie jej nie ma.
1. Gdyby top boxy były niebezpieczne i az tak drastycznie zmienialy fizykę jazdy to nie bylo by ich w sprzedaży ani naqet możliwości montażu.
To taki sam argument jakiego on użył - gdyby fajki, wóda czy inny fast-food były szkodliwe, to by nie było tego w sklepie, a jednak są powszechnie dostępne.
O czym to świadczy ?
Tylko że jeżdżąc z topcasem rozsądnie to tak samo jak jeżdżąc z załadowaną przyczepa rozsądnie.
Rozsadnie jest tak że wiedząc że jedziesz popitalać po zakretach z kumplami albo poszaleć po szutrach to topcase nie zaladujesz do pełna a pewnie nawet nie zabierzesz.
Nie da się pić czy palić rozsądnie. Alko i fajki to trucizna i każda porcja ma wpływ na organizm. Zresztą takie porównanie jest nie na miejscu.
Gdyby kufry były niebezpieczne to nie byly by legalne, jak z resztą wiele dziwnych akcesoriów motoryzacyjnych. Tu instytucje państwowe działają dobrze a nawet za dobrze.
Fajki nie sa dobrym porównaniem bo z kufrów podatki to promil promila a z fajek to fura dukatów jest dla państwa.
Fajnie ze temat w kwestii argumentów się tak pięknie rozwija.
Można bazować na super doświadczonych 'profesorach' ADV, po czym wyrobić sobie na ich teorii własne zdanie, nie mając porównania praktycznego.
Ja swoje zdanie wyrobiłem sobie na doświadczeniu. 2 sezony tak obsakwiony jeździłem i nigdy nie czułem problemów w prowadzeniu.
Owszem nie mówię że nie czuję różnicy między jazdą solo a z kuframi obabuchanymi materacami, namiotami, śpiworami i innym ekwipunkiem rodem z ADV. Jadąc tak doposażony biorę pod uwagę 'towar' jaki wiozę i dostosowuję prędkosć i pokonywanie zakrętów.
Podobało mi się porównanie przedmówcy smerfciamajda, że autem z przyczepką też jedziesz ostrożniej i wolniej. Coś za coś.
Panowie do wszystkiego trzeba podejść z rozsądkiem.
Smerfciamajda pisze:
Gdyby kufry były niebezpieczne to nie byly by legalne, jak z resztą wiele dziwnych akcesoriów motoryzacyjnych. Tu instytucje państwowe działają dobrze a nawet za dobrze.
ale tego stwierdzenia się uśmiałem ale powodzenia życzę z wiarą w instytucje państwowe...
Tak na marginesie, i tak jeżdżę z centralnym
Niemniej zupełnie nie jest to obojętne dla motocykla.
To że komuś shimmy robi powyżej jakiejś prędkości najczęściej wynika właśnie z posiadania kufra z tyłu.