BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
Cześć i czołem, odświeżam wątek o motocyklu BMW F750 GS, gdyż miałem dziś okazję zobaczyć go w tym kapitalnym malowaniu z okazji 40-lecia GS-ów, sami zobaczcie jak ciekawy jest ten kolor, a z akcesoryjną wysoką szybą wygląda o niebo lepiej od podstawowej wersji.
Sprzęt w tej konfiguracji ma praktycznie wszystko włącznie ze zmieniaczem biegów Pro, czy wyświetlaczem TFT, nie mówiąc już o pełnym oświetleniu LED, wyceniono go na 54'000 zł. (bez bocznych kufrów widocznych na zdjęciach)
Na salonie stał także model w podstawowym białym kolorze, wszedłem sobie w konfigurator i dodałem parę podstawowych rzeczy w tym:
* Reflektor LED ze światłem do jazdy dziennej - 784 zł.
* Tryby jazdy PRO - 704 zł.
* Przygotowanie pod GPS - 704 zł.
* Podgrzewane manetki - 764 zł.
* Tempomat - 1200 zł.
* Podstawka centralna - 496 zł.
* podstawa (bagażnik) do mocowania kufra centralnego - 560 zł.
* Dynamiczna kontrola trakcji - 0 zł.
* MSR - 0 zł.
* ABS Pro - 0 zł.
* Kierunkowskazy LED - 0 zł.
* Siedzenie komfortowe - 188 zł.
* 2 lata pakietu naprawczego - 348 zł.
Taka przykładowa konfiguracja to koszt - 5'748 zł. a dodając to do ceny podstawowego modelu - 40'900 zł. wychodzi kwota 46'650 zł. czyli mamy praktycznie te same pieniądze jakie trzeba dać np. za Triumpha Tigera 850 Sport, w którym nie ma połowy tego wyposażenia co jest w BMW, a tempomat w ogóle nie jest w Tigerze dostępny.
Motocykl ze zdjęć poniżej miał już lepsze wyposażenie, w tym zmieniacz biegów Pro i wyświetlacz TFT.
Zawsze mi się podobało to w BMW, że już podczas zamawiania motocykla można było go sobie go skonfigurować pod swoje potrzeby i np. zrezygnować z tego czego nie potrzebujemy, jak choćby wyświetlacz TFT który ponoć ostatnio dosyć łatwo jest kradziony przez złodziei w GB.
Handlowiec z salonu M-Cars z którym dziś rozmawiałem bardzo zachwalał BMW F750 GS, ponoć od czasu jak powstał ten model nie mieli żadnych egzemplarzy z jakąkolwiek awarią (tylko okresowe serwisy), a niektórzy klienci mają już przebiegi rzędu 50'000 km.
Sprzęt ten bardzo dobrze się sprzedaje bo jest też w miarę lekki, poręczny i relatywnie tani w zakupie, siodełko jest dosyć nisko, a większość klientów szuka niższych motocykli.
BMW F850 GS mimo tego że ma mocniejszy silnik i lepsze zawieszenie nie schodzi im tak dobrze głównie ze względu na wysokość samego motocykla i oczywiście cenę.
Myślę że BMW F750 GS jest ciekawą alternatywą dla Suzuki V-Strom DL-650 (37'000 zł.) nie mówiąc już o Kawasaki Versys 650 2021, który wyceniono na 39'800 zł.
Osobiście wolałbym nawet golasa BMW F750 GS w cenie 40'900 zł. zamiast tych modeli, bo BM-ka jest o wiele ciekawszą propozycją z dynamicznym i mocnym silnikiem, świetnymi hamulcami i precyzyjnym prowadzeniem.
Sprzęt w tej konfiguracji ma praktycznie wszystko włącznie ze zmieniaczem biegów Pro, czy wyświetlaczem TFT, nie mówiąc już o pełnym oświetleniu LED, wyceniono go na 54'000 zł. (bez bocznych kufrów widocznych na zdjęciach)
Na salonie stał także model w podstawowym białym kolorze, wszedłem sobie w konfigurator i dodałem parę podstawowych rzeczy w tym:
* Reflektor LED ze światłem do jazdy dziennej - 784 zł.
* Tryby jazdy PRO - 704 zł.
* Przygotowanie pod GPS - 704 zł.
* Podgrzewane manetki - 764 zł.
* Tempomat - 1200 zł.
* Podstawka centralna - 496 zł.
* podstawa (bagażnik) do mocowania kufra centralnego - 560 zł.
* Dynamiczna kontrola trakcji - 0 zł.
* MSR - 0 zł.
* ABS Pro - 0 zł.
* Kierunkowskazy LED - 0 zł.
* Siedzenie komfortowe - 188 zł.
* 2 lata pakietu naprawczego - 348 zł.
Taka przykładowa konfiguracja to koszt - 5'748 zł. a dodając to do ceny podstawowego modelu - 40'900 zł. wychodzi kwota 46'650 zł. czyli mamy praktycznie te same pieniądze jakie trzeba dać np. za Triumpha Tigera 850 Sport, w którym nie ma połowy tego wyposażenia co jest w BMW, a tempomat w ogóle nie jest w Tigerze dostępny.
Motocykl ze zdjęć poniżej miał już lepsze wyposażenie, w tym zmieniacz biegów Pro i wyświetlacz TFT.
Zawsze mi się podobało to w BMW, że już podczas zamawiania motocykla można było go sobie go skonfigurować pod swoje potrzeby i np. zrezygnować z tego czego nie potrzebujemy, jak choćby wyświetlacz TFT który ponoć ostatnio dosyć łatwo jest kradziony przez złodziei w GB.
Handlowiec z salonu M-Cars z którym dziś rozmawiałem bardzo zachwalał BMW F750 GS, ponoć od czasu jak powstał ten model nie mieli żadnych egzemplarzy z jakąkolwiek awarią (tylko okresowe serwisy), a niektórzy klienci mają już przebiegi rzędu 50'000 km.
Sprzęt ten bardzo dobrze się sprzedaje bo jest też w miarę lekki, poręczny i relatywnie tani w zakupie, siodełko jest dosyć nisko, a większość klientów szuka niższych motocykli.
BMW F850 GS mimo tego że ma mocniejszy silnik i lepsze zawieszenie nie schodzi im tak dobrze głównie ze względu na wysokość samego motocykla i oczywiście cenę.
Myślę że BMW F750 GS jest ciekawą alternatywą dla Suzuki V-Strom DL-650 (37'000 zł.) nie mówiąc już o Kawasaki Versys 650 2021, który wyceniono na 39'800 zł.
Osobiście wolałbym nawet golasa BMW F750 GS w cenie 40'900 zł. zamiast tych modeli, bo BM-ka jest o wiele ciekawszą propozycją z dynamicznym i mocnym silnikiem, świetnymi hamulcami i precyzyjnym prowadzeniem.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2021, 10:37 przez Iżu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ocena: 11.76471%
Iżu
Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
Podoba mi się te malowanie i cena jest faktycznie do przyjęcia lekki motocykl dla płci pięknej i nietylko .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
Zapraszam na filmik w którym zastanawiam się nad tym co jest bardziej opłacalne w zakupie - nowy Triumph Tiger 850 Sport czy właśnie BMW F750 GS.
W tym celu byłem wczoraj w salonie BMW M-Cars, dokonałem konfiguracji o której pisałem powyżej i wyszło mi na to że za 46'000 zł z groszami można wyjechać z salonu BMW motocyklem lepiej wyposażonym w tej cenie w porównaniu do Tigera 850 Sport.
Miłego oglądania
W tym celu byłem wczoraj w salonie BMW M-Cars, dokonałem konfiguracji o której pisałem powyżej i wyszło mi na to że za 46'000 zł z groszami można wyjechać z salonu BMW motocyklem lepiej wyposażonym w tej cenie w porównaniu do Tigera 850 Sport.
Miłego oglądania
- Ocena: 5.88235%
Iżu
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4483
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
Ciekawe jak to będzie z dostępnością i cenami za części Triumpha jak GB jest poza Unią
Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
Dostępność będzie ok, tylko musi to zapewne trochę potrwać. Natomiast ceny?? Nie wiem czy cła jakieś nie dojdą, jeżeli dojdą to siłą rzeczy pójdzie do góry. Wówczas i motocykle i części.
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
Niektóre firmy angielskie już się połapały, że mogą przez opłaty celne stracić klientów z EU.
I przenoszą magazyny dystrybucyjne do EU żeby tego uniknąć. Może Triumph też pójdzie ta drogą.
I przenoszą magazyny dystrybucyjne do EU żeby tego uniknąć. Może Triumph też pójdzie ta drogą.
Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
A tak z ciekawości do osób które jeżdziły porównując do naszych osiołków komfort, wibracje elastyczność, prowadzenie jak wypada posiadam 2012 rok?
Gdy przesiadłem się na nowszy v strom to lżej się prowadzi. jakie wrażenia?
Gdy przesiadłem się na nowszy v strom to lżej się prowadzi. jakie wrażenia?
Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
Dowiedziałem się dzisiaj w serwisie BMW ze wymiana takiego wyśietlacza tft czy lampy to tylko w serwisie bo trzeba jakoś programować. Inaczej nawet nie uruchomimy motocykla.
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4483
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
no adaptacja coraz częściej w nowych moto, niedługo będzie jak w autach. całe szczęście coraz więcej serwisów inwestuje w sprzęt, minus taki że usługi będą coraz droższe. Dlatego jestem sceptykiem ub umiarkowanym zwolennikiem tego całego elektronicznego bum
Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
Powiem ze przymierzyłem się do 850 i jakież było moje zdziwienie że jak siadłem na 1250 to miałem wrażenie jakby ten większy był sporo lżejszy. Czy to efekt że bokser nisko i niżej środek ciezkosci?
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4483
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
To zależy, czy to był zwykły czy adv. Ogólnie mówią że 850 ma dużo wyżej środek ciężkości niż 800, z powodu umiejscowienia baku. 800 fajnie się prowadzi, ale jak ją dociążysz kuframi i z plecaczkiem jedziesz to czuć że to wysokie moto. Nie wiem jak to będzie w 850, z tego co gadałem to w 850 dali bak klasycznie gdyż umożliwił to nowy silnik i jego konstrukcja daje niższy środek, szczerze, to nie wierzę w te historie
Online
Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
Jeszcze zanim Tigera 800 kupiłem to dosłownie usiadłem w salonie na 850 (fakt, że chyba adventure) i tylko podniosłem ją do pionu i na dzień dobry i bez paliwa w zbiorniku się potężnie waliła na boki także grzecznie podziękowałem i wróciłem po Tygrysa...
null
Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
Potwierdzam - mój nowy Tiger 850 Sport ma niżej środek ciężkości w porównaniu do BMW F850 GS, który faktycznie ma się wrażenie jakby się walił na boki
Iżu
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4483
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
750 też jest cholernie ciężki przy przetaczaniu, to już wole mojego tysiąca ruszać Nie wiem jak to możliwe bo jest dość niski i jeszcze bak z dołu.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4483
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
Też nie wiem, to chyba z 50 kg różnicy. U mnie szeroka kiera i daleko do uchwytu z tyłu też z przetaczniem średnio, DL był łatwiejszy w przetaczaniu chociaż cięższy
Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
To najwyraźniej moto dla leniwych, zamiast przetaczać odpalasz i przestawiasz z użyciem napędu
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy
HEj,
a czy ktoś z Was może porównać ochronę przed wiatrem dla 750GS i DL650 ? Stoję przed wyborem pierwszego nowego moto a dla mnie priorytetem jest możliwie mały hałas na kasku..
a czy ktoś z Was może porównać ochronę przed wiatrem dla 750GS i DL650 ? Stoję przed wyborem pierwszego nowego moto a dla mnie priorytetem jest możliwie mały hałas na kasku..