BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Post autor: Iżu »

Cześć i czołem, byłem dziś u krakowskiego dealera BMW M-Cars by zobaczyć nowy model motocykla Adventure od tego producenta, czyli BWM F900 XR, a także jego odpowiednik w klasie Roadster, czyli model - BMW F900 R.
Nie ukrywam że bardziej spodobał mi się F900 XR (młodszy brat popularnego - S1000 XR) ze względu na jego turystyczne przeznaczenie, ale "golas" czyli R-ka też wygląda fajnie, obie maszyny miały być odpowiedzią na niezwykle popularną serię Yamahy MT-09 i Tracer 900
BMW F900 XR & F900 R.jpg
BMW F900 XR (1).jpg
BMW F900 XR (2).jpg
Obie maszyny napędza nieco rozwiercony silnik pochodzący z BMW F850 GS, który w F900 XR/R ma pojemność - 895 cm3 o mocy - 105 KM (8'500 obr/min), który generuje maksymalny moment obrotowy - 92 Nm (6'500 obr/min).
Silnik jest oczywiście chłodzony cieczą, to rzędowy Twin DOHC z suchą miską olejową.
Oba motocykle dostały pełne oświetlenie LED, w wersji XR przednie lampy wyglądają kapitalnie, jest światło do jazdy dziennej i po dwie soczewki świateł mijania i drogowych, a także kierunkowskazy i tylna lampa pozycyjna.
BMW F900 XR (5).jpg
BMW F900 XR (8).jpg
BMW F900 XR (9).jpg
Warto dodać że obie maszyny wyposażono w najlepszy na rynku (nie waham się tego powiedzieć) 6,5" kolorowy, matowy wyświetlacz TFT
BMW F900 XR (7).jpg
BMW F900 XR (10).jpg
Motocykl BMW F900 XR zbudowano na ramie stalowej, gotowy do jazdy waży zaledwie - 219 kg. a jego ładowność to także - 219 kg.
Z przodu mamy zawieszenie upside-down o skoku 170 mm. bez możliwości jakiejkolwiek regulacji, natomiast z tyłu znajduje się centralny amortyzator i podwójny wahacz z pełną elektroniczną regulację Dynamic ESA (opcja) o skoku - 172 mm.
Motocykl wyposażono w niezłe hamulce, z przodu mamy dwie tarcze o średnicy - 320 mm. i dwa zaciski cztero-tłoczkowe Brembo, z tyłu jedną tarczę o średnicy - 265 mm. i zacisk jedno-tłoczkowy Brembo, oba koła mają średnicę 17"
Silnik napędza motocykl za pomocą łańcucha poprzez 6-biegową skrzynię biegów, wyposażoną w antyhoppingowe sprzęgło i quickshifter (w tej wersji)
BMW F900 XR (6).jpg
Prezentowany na zdjęciach motocykl F900 XR wyposażono we wszystkie bajery włącznie z elektroniczną regulacją tylnego zawieszenia, tempomat, grzane manetki czy quicshifter, maszyna miała też mocowanie bocznych kufrów.
Gdybyśmy chcieli zakupić komplet oryginalnych trzech kufrów, to zapłacimy za to około 6'000 zł.

Najbardziej rozczarowały mnie w tych motocyklach kanapy, oba siedzenia są okropnie twarde, mój tyłek po 5 minutach miał już dość :o
Kolejna sprawa to mizerna pojemność zbiornika paliwa, w F900 XR wynosi ona 15,5 litrów, a w F900 R zaledwie 13 litrów, mimo dosyć niskiego spalania (4,2 l/100 km - dane producenta) to trochę zbyt mało jak na motocykl o aspiracjach turystycznych.
Podczas dzisiejszej nagrywki materiału na filmik rozbawiła mnie informacja od dealera iż do czasu oficjalnej premiery nie wolno.. uruchomić silnika :mrgreen: a gdyby jakiś klient zakupił jeden z tych modeli już dzisiaj to.. może go fizycznie odebrać dopiero po premierze w lutym tego roku :lol:

Na wiosnę w M-Cars pojawi się testówka BMW F900 XR którą będę oczywiście jeździł, ale będzie też najnowsza wersja - BMW S1000 XR, czyli "ścigacza w skórze Adventure" - maszyny z silnikiem o mocy 165 KM (11'000 obr/min) i 114 Nm (9'250 obr/min), z pełnym oświetleniem LED.

Już się nie mogę doczekać jazd testowych tymi motocyklami 8-)

W tym wątku umieszczę również materiał filmowy z serii "przymiarka" który dzisiaj nagrałem w temacie nowego modelu BMW F900 XR/R :D


Iżu

Gaspar75
A+B
Posty: 612
Rejestracja: 04 lut 2019, 18:39

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Post autor: Gaspar75 »

Czekamy z niecierpliwością.


Suzuki DL 650 AK8 --> Dl 1000 AL8--> 1050

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Post autor: Iżu »

Zapraszam na filmik z serii "przymiarka", w którym przedstawiłem dwa nowe modele motocykli BMW na rok 2020 czyli - F900 R oraz F900 XR:



Miłego oglądania 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
Tomek 69
A+B
Posty: 547
Rejestracja: 09 maja 2019, 21:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Post autor: Tomek 69 »

Ten Xr nieźle się prezentuje fajne lampy, ciekawe jak się sprawuje podczas jazdy na dłuższej trasie.Czy wygodnie się siedzi. Czekamy na filmik z jazdy testowej. LWG


Romet, Ogar, CZ 175, Suzuki Bandit 400 i obecnie od maja 2018 V-strom Dl 650 k 5 czarny

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Post autor: Iżu »

Tomek 69 pisze:Ten Xr nieźle się prezentuje fajne lampy, ciekawe jak się sprawuje podczas jazdy na dłuższej trasie.Czy wygodnie się siedzi. Czekamy na filmik z jazdy testowej. LWG
Cześć, faktycznie BMW F900 XR fajnie wygląda, całkiem niezła jest także pozycja na nim, ale siedzenie..brr jak deska :o
Zobaczymy jak się nim będzie latać, wszak ten sprzęt ma konkurować z Yamaszką Tracer 900 GT, moim nr. 1 póki co 8-) Piona


Iżu

Nuri
A1
Posty: 23
Rejestracja: 20 kwie 2019, 11:22

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Post autor: Nuri »

Ma konkurować z Tracerem? Hmm... Poczekajmy na ceny...



Awatar użytkownika
polokokt
A
Posty: 300
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Post autor: polokokt »

Ceny już właściwie są (50300 PLN za podstawkę BMW wersji XR) . Czyli tam gdzie w sumie kończy się najbogatszy Tracer GT tam zaczyna się BMW. Z tym że BMW ma w standardzie amorek skrętu, do tego sprzedawca BMW na FB twierdzi, że ma mapy mapy zapłonu a Yamaha tylko przestawianą reakcję na gaz, czy jakoś tak to tłumaczył. I jakieś tam inne bajery. Także jest to oferta dla zamożnego klienta który patrzy albo na dopasionego Tracera GT albo.... coś od konkurencji. Bo fajnie wyposażony już XR to tak jak Iżu w filmie mówi, okolice 60 tys PLN się robią.
Ja zerkający w stronę podstawowej wersji Tracer900, nie jestem raczej targetem tej oferty :)



Nuri
A1
Posty: 23
Rejestracja: 20 kwie 2019, 11:22

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Post autor: Nuri »

Pytanie, ile BMW policzy sobie za dodatki. Tracer 900 GT to ok. 54 tys. U mnie doszedł jeszcze fabryczny większy kufer centralny (50 l), podgrzewana komfortowa kanapa i wyższą szyba Puig. Na gotowo wyszłoby ok 59 tys (brałem używany). Ciekawe, co za podobne pieniądze da BMW. Zwykły Tracer też fajny, tylko to zawieszenie... Tu trzeba pokombinować, by szybciej pojeździć, a powoli się nie da, za duża pokusa ;)



Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Post autor: Smerfciamajda »

Gdyby zwykły Tracer miał regulowane zawieszenie z reki jak GT i tempomat to bral bym w ciemno.



Awatar użytkownika
polokokt
A
Posty: 300
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Post autor: polokokt »

Pytanie ile kosztują mody tego zwykłego zawieszenia w Tracer? wiadomo, nie jest to regulacja, ale do zwykłej jazdy pytanie czy potrzebowałbym takiej pełnej regulacji, skoro w DLu wystarcza mi to co jest? :) A z filmów Fabiq'a można tam miedzy wierszami dowiedzieć się że jest jakaś przetarta ściezka modyfikacji zawiasu w MT09/Tracer900



Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Post autor: Smerfciamajda »

Wydaje mi sie ze wlasnie DL1000 ma to co Tracer GT.

Zwykły Tracer ma tyl regulowany "z klucza" co jest upierdliwe. Nie da sie podciągnąć na skrzyżowaniu czy na stacji bez dłuższej przerwy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”