BMW G310 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

BMW G310 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Cześć i czołem, zapraszam do przeczytania artykułu na temat małego BMW G310 GS produkowanego w Indiach, miałem możliwość pojeździć na nim w tym samym dniu co Hondą CB300 R, dlatego pozwoliłem sobie porównać nieco te motocykle, choć ich przeznaczenie jest nieco odmienne.
BMW wstrzeliło się w ten segment dopiero w tym roku, na pierwszej prezentacji dla dziennikarzy wyszło sporo mankamentów w modelach przedprodukcyjnych, które w większości usunięto.
Motocykl który wypożyczyłem od krakowskiego dealera M-Cars miał przejechane około 1250 km. jest to wersja o malowaniu "Motorsport", taki sprzęt kosztuje dokładnie 25'200 zł.
BMW G310 GS (1).JPG
BMW G310 GS jeździ na kołach 19" z przodu i 17" z tyłu, zastosowano tu uniwersalne opony Metzeler Tourance, które mają sobie radzić także w lekkim terenie i na szutrach, tu motocykl sprawdzi się świetnie jako że mamy zarówno z przodu jak i z tyłu zawieszenie o dużym skoku wynoszącym aż 180 mm.
BMW G310 GS (2).JPG
BMW G310 GS (3).jpg
Niestety ma to swoje wady, o ile w tylnym elemencie resorującym można regulować napięcie wstępne sprężyny, to z przodu mimo zawieszenia upside-down firmy Kayaba nie mamy z tego co pamiętam żadnej regulacji, w efekcie przy każdym hamowaniu motocykl bardzo mocno nurkuje, natomiast podczas przyśpieszania sprzęt się podnosi co powoduje specyficzne bujanie, takie miękkie zawieszenie nie daje też zbyt dużej pewności prowadzenia motocykla w zakrętach, czujemy się na nim niepewnie (zupełnie inaczej jest w przypadku Hondy CB300 R o zdecydowanie twardszych zawiasach o mniejszym skoku).
Jednak największym zaskoczeniem okazał się dla mnie silnik, mimo nieco większej pojemności - 313 cm3 DOHC, jednocylindrowy, chłodzony cieczą motor o mocy - 34 KM przy 9'500 obr/min i maksymalnym momentem obrotowym - 28 Nm przy 7'500 obr/min - okazał się zdecydowanie słabszy, dając relatywnie gorsze odczucia podczas przyśpieszania w porównaniu do Hondy, w dodatku podczas jazdy słychać było dziwny dźwięk..
BMW G310 GS (6).JPG
Zwróćcie uwagę na innowacyjne umieszczenie silnika w ramie, w przeciwieństwie do większości maszyn BMW przesunęło cylinder do tyłu, stąd także wychodzi rura od kolektora wydechowego, celem takiego zabiegu było scentralizowanie masy i umożliwienie zastosowania dłuższego wahacza dla bardziej stabilnego prowadzenia motocykla - tyle teoria, w praktyce nie odczułem różnicy w prowadzeniu między tymi maszynami.
W nowym BMW G310 GS nie dostaniemy nawet za dopłatą przedniego oświetlenia w technologii LED, mamy tu zwykłą żarówkę H4 i kierunkowskazy na żarówki, jedynie z tyłu zastosowano małą lampkę LED.
Zaletą jest za to tylny stelaż, do którego bez problemu zamocujemy akcesoryjny kufer centralny.
BMW G310 GS (5).JPG
BMW G310 GS (4).JPG
Motocykl nie ma zbyt wiele elektroniki, poza ABS który można wyłączyć (fajna sprawa w terenie), nie mamy żadnych map silnika czy kontroli trakcji, co w sumie nie dziwi przy tak skromnej mocy.
Wszelkie informacje są pokazane na dobrze widocznym ciekłokrystalicznym wyświetlaczu LCD
BMW G310 GS (7).JPG
Mamy tu podstawowe informacje o przebiegach (w tym dwa dzienne i czas do przeglądu), wskaźnik poziomu paliwa, zapiętego biegu, prędkość i paskowy obrotomierz, szkoda że brakuje wskaźnika temperatury silnika.

BMW prowadzi się stabilnie i przyjemnie, pozycja za kierownicą umożliwi jazdę osobom o każdym wzroście, można zamówić zamiast standardowej kanapy - 835 mm, także obniżoną - 820 mm. i komfortową - 850 mm.
Standardowe siedzenie jest dosyć miękkie i ma fajne podparcie bioder co trzyma kręgosłup w okolicach lędźwi, do tego miękkie zawieszenie tłumi wszelkie nierówności co bardzo uprzyjemnia spokojną jazdę, jednak jeśli chcemy pojeździć trochę bardziej ambitnie po zakrętach, możemy poczuć się trochę niepewnie, bo motocykl cały "pływa" po drodze, ze względu na bardzo miękkie zawieszenie o długich skokach.
Przy takiej jeździe problemem będzie dosyć ospały silnik o zdecydowanie mniejszej dynamice niż w Hondzie CB300R, zapewne związane jest to także z większą wagą samego motocykla - 169,5 kg. (Honda waży 143 kg.)
Hamulce działają poprawnie, przedni zacisk firmowany przez Brembo i metalowe oploty powinny powodować dużą skuteczność hamowania, jednak w praktyce jest dosyć przeciętnie, jak dla mnie sporą wadą jest nisko umieszczona dźwignia hamulca nożnego, co bardzo utrudnia skuteczne hamowanie tyłem.

Reasumując - motocykl BMW G310 GS produkowany w Indiach ma być tanim odpowiednikiem GS-a, owszem prowadzi się poprawnie, wjedziemy nim w lekki teren czy szutry, ale jego silnik jest bardzo przeciętny, mułowaty i zbyt słaby do tej masy, nie spodobał mi się także dźwięk samego wydechu.
Nie można tu zamówić większej szyby czy pełnego oświetlenia LED, a cena motocykla nie jest zbyt niska, mimo to ten model ma spore wzięcie wśród początkujących motocyklistów i dobrze się sprzedaje, przynajmniej taką informację otrzymałem od dealera.
Dla mnie ten motorek, to taki GS "dla ubogich:, zdecydowanie wolałbym dopłacić do F750 GS gdzie przynajmniej silnik ma wigor.

Wkrótce umieszczę w tym wątku filmik z pierwej jazdy tym motocyklem na który już teraz serdecznie zapraszam :)

Pozdrówko 8-)
Ostatnio zmieniony 04 lis 2018, 23:07 przez Iżu, łącznie zmieniany 1 raz.


Iżu

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: BMW G310 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Struna »

To jest jedno, czy dwucylindrowe ?


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW G310 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Struna pisze:To jest jedno, czy dwucylindrowe ?
Jeden gar ;)


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW G310 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Tradycyjnie zapraszam na filmik z jazdy testowej nowym motocyklem BMW G310 GS 2018



Miłego oglądania 8-)
Ocena: 5.88235%


Iżu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”