Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Dziś zrobiłem zdjęcia pękniętych mocowań szyby Givi Ait-Flow zakupionej pod koniec stycznia, będę ją reklamować:
Czy ktoś się orientuje na temat dodatkowego stelaża który ponoć montuje się przy dolnej części tej szyby, dzięki temu wzrasta limit prędkości ze 130 na 160 km/godz. ?
Czy ktoś się orientuje na temat dodatkowego stelaża który ponoć montuje się przy dolnej części tej szyby, dzięki temu wzrasta limit prędkości ze 130 na 160 km/godz. ?
Ostatnio zmieniony 26 sie 2019, 05:28 przez Iżu, łącznie zmieniany 1 raz.
Iżu
Tags:
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
są lepsze smary dedykowane do ochrony przed wodą, używane np. w "wodniactwie"rcs1 pisze:Ponoć wazeliną techniczną dobrze jest zapaćkać.
kiedyś tego używałem, moim zdaniem bardzo dobry smar :
https://allegro.pl/oferta/carlube-smar- ... &bi_m=reco&
- Dziadek3H3M
- A+B+C
- Posty: 1137
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Po teście wynika że odpływ nie jest konieczny, jednak nie ma pewności że uchronisz się przed wilgocią wewnątrz. Jesienne powietrze i zmiany temperatur zrobią swoje, więc nic nie zaszkodzi umieścić w środku saszetkę z absorberem wilgoci, a złącza potraktować środkiem w sprayu do styków elektrycznych (czyści, wypiera wilgoć i zapobiega utlenianiu).rcs1 pisze:
Panowie, sprawę potraktowałem poważnie. Pojechałem na myjnię, zlałem motocykl od góry do dołu, zrobiłem nawet mały sabotaż, bo na rzeczone pudełko też poszło trochę wody. Następnie rozkręciłem pudełko, i co co się okazało? W środku sucho. Ani kropli. No i myślę: wiercić te otwory czy nie? Wywiercę - owszem woda wyleci, ale skąd ma się tam wziąć, skoro zlałem to porządnie i nic się do środka nie dostało? Wszak wszystko jest na ciasno i pudełko jest w zasadzie hermetyczne. A jak wywiercę, to zaraz się zaczną jesienne wilgocie i wilgotne powietrze będzie przedostawać się przez te otwory.
A jak z kolei nie wywiercę, to po prostu będzie w środku sucho.
Tak więc nie wywierciłem, tylko jeszcze bardziej uszczelniłem wszystko taśmą izolacyjną, zmontowałem i szafa gra
LWG
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
@Iżu - nie przesadzasz czasem z dociskaniem szyby tymi klipsami blokującymi? Ja to zaciskam zawsze lekko, może to ma znaczenie. Jeżdżę z tym czwarty sezon, wprawdzie zdarzało się max 150 ale wiatr też szarpał i nic się nie dzieje.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Smar silikonowy nie przewodzi prądu i odpycha wodęDziadekH pisze:Po teście wynika że odpływ nie jest konieczny, jednak nie ma pewności że uchronisz się przed wilgocią wewnątrz. Jesienne powietrze i zmiany temperatur zrobią swoje, więc nic nie zaszkodzi umieścić w środku saszetkę z absorberem wilgoci, a złącza potraktować środkiem w sprayu do styków elektrycznych (czyści, wypiera wilgoć i zapobiega utlenianiu).rcs1 pisze:
Panowie, sprawę potraktowałem poważnie. Pojechałem na myjnię, zlałem motocykl od góry do dołu, zrobiłem nawet mały sabotaż, bo na rzeczone pudełko też poszło trochę wody. Następnie rozkręciłem pudełko, i co co się okazało? W środku sucho. Ani kropli. No i myślę: wiercić te otwory czy nie? Wywiercę - owszem woda wyleci, ale skąd ma się tam wziąć, skoro zlałem to porządnie i nic się do środka nie dostało? Wszak wszystko jest na ciasno i pudełko jest w zasadzie hermetyczne. A jak wywiercę, to zaraz się zaczną jesienne wilgocie i wilgotne powietrze będzie przedostawać się przez te otwory.
A jak z kolei nie wywiercę, to po prostu będzie w środku sucho.
Tak więc nie wywierciłem, tylko jeszcze bardziej uszczelniłem wszystko taśmą izolacyjną, zmontowałem i szafa gra

Co do testu na myjni, moim zdaniem nijak ma się do warunków na drodze.
Uwierz mi, w czasie jazdy woda potrafi znaleźć inną drogę niż na postoju.
Przerabiałem to przy samochodzie, szukałem którędy woda wpływa.
Laliśmy ze szlaucha z 20 minut i było sucho a po deszczu w kole zapasowym bajorko

DL650 AK7
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Iżu pisze:Dziś zrobiłem zdjęcia pękniętych mocowań szyby Givi Ait-Flow zakupionej pod koniec stycznia, będę ją reklamować:
Pęknięcia szyby Givi Air-Flow (1).JPG
Pęknięcia szyby Givi Air-Flow (2).JPG
Pęknięcia szyby Givi Air-Flow (3).JPG
Pęknięcia szyby Givi Air-Flow (4).JPG
Pęknięcia szyby Givi Air-Flow (5).JPG
Czy ktoś się orientuje na temat dodatkowego stelaża który ponoć montuje się przy dolnej części tej szyby, dzięki temu wzrasta limit prędkości ze 130 na 160 km/godz. ?
A już miałem dziś kupić Givi AirFlow ale wszedłem na forum i co ja pacze

Na jakiej wysokości miałeś zamontowana jedną i drugą część szyby? Bo może za wysoko była i napór powietrza był za duży dlatego popękała?
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
recenzje na temat szyby Givi Air Flow są bardzo pozytywne, same ochy i achy
i teraz pierwsza negatywna jaką znam
ktoś miał tak jeszcze ?
i tak się zastanawiam czy przypadkiem uchwyt pod nawigację nie jest powodem ?
bo jak pamiętam szyba była dociskana w przód

i teraz pierwsza negatywna jaką znam
ktoś miał tak jeszcze ?
i tak się zastanawiam czy przypadkiem uchwyt pod nawigację nie jest powodem ?
bo jak pamiętam szyba była dociskana w przód

post35037.html?hilit=cosmo#p35037Iżu pisze: Niestety w tym położeniu regulacyjne zaciski szyby Air Flow nieco ocierają się o okrągłą poprzeczkę, można je delikatnie podpiłować lub wygiąć uchwyt ale uznałem iż to mija się z celem, gdyż wystarczy nieco docisnąć w przód szybę by zaciski przechodziły bezkolizyjnie obok porzeczki.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2019, 20:41 przez Old Donkey, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Jeżeli chodzi o negatywne opinie na temat Givi AirFlow to tu znalazłem jedna odpowiedż niejakiego MikeGee:
https://www.twistedthrottle.ca/givi-af3 ... l650-12-14
https://www.twistedthrottle.ca/givi-af3 ... l650-12-14
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Akurat materiał, z którego jest zrobiona, jest szajsowaty, bo się rysuje od samego patrzenia. To jest powszechnie wiadome, ale i tak to chyba najlepsze rozwiązanie do DL’a, chociaż każdy musi pod siebie coś dobrać. Pękanie raczej nie jest zbyt częste, bo by się ten problem pojawiał na forach, dużo ludzi z tym jeździ.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Ale skoro tam coś wspominają o granicznej prędkości, to może Iżu jednak szybciej poganiał i to ( jeszcze w połączeniu z tą poprzeczką pod navi ) zrobiło swoje.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Normalnie lecę do garażu,, ostatnio 170km/h było na budziku
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Cześć, zgadza się kilka razy zmieniałem jej pozycję, może ze cztery razy poprzez delikatne dogięcie całości w przód o ok. 2-3 mm, nie sądzę by to miało wpływ na jej uszkodzenie, bo w takim przypadku nastąpiło by to dwa miesiące wcześniej, od tamtej pory nie dotykałem tych zaczepówOld Donkey pisze: tak się zastanawiam czy przypadkiem uchwyt pod nawigację nie jest powodem ?
bo jak pamiętam szyba była dociskana w przód
Iżu
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Stasiu w instrukcji pokazano by je zaciskać do końca i tak robiłemstaszek_s pisze:@Iżu - nie przesadzasz czasem z dociskaniem szyby tymi klipsami blokującymi? Ja to zaciskam zawsze lekko, może to ma znaczenie. Jeżdżę z tym czwarty sezon, wprawdzie zdarzało się max 150 ale wiatr też szarpał i nic się nie dzieje.
Iżu
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Cześć, wysokość na jakiej miałem ustawioną szybę prezentuje to zdjęcie:Sefer pisze:A już miałem dziś kupić Givi AirFlow ale wszedłem na forum i co ja pacze![]()
Na jakiej wysokości miałeś zamontowana jedną i drugą część szyby? Bo może za wysoko była i napór powietrza był za duży dlatego popękała?
Jak widzisz nie było zbyt wysoko bo wcale wyższa pozycja nie poprawia ochrony, szyba Air-Flow bardzo skutecznie redukuje szumy w kasku, ale do prędkości ok. 100 km/godz. powyżej robi się głośno, przy 120 i wyższej hałas jest podobny jak w fabrycznej, u mnie jeszcze powoduje bardzo uciążliwe wibracje kasku przy prędkościach autostradowych.
W instrukcji faktycznie jest napisane o limicie prędkości - 130 km/godz. ale ten argument mnie nie przekonuje, gdyż wystarczy jechać pod silny wiatr np. te 130 a opór na szybie będzie taki sam jak byśmy jechali 160 km/godz.
Szyba Givi Air-Flow ma kilka wad:
* Jest brzydka

* Skutecznie obniża prędkość maksymalną (u mnie o ok. 8 km/godz.) i nieco zwiększa zużycie paliwa
* Jest podatna na zarysowania i matowienie
* Łatwo ukraść zewnętrzny deflektor
* Jak widać nie wytrzymuje długotrwałej jazdy po "niemieckiej autostradzie"

Czy bym ją znowu kupił - NIE
Co zrobię jak mi przyznają nową po reklamacji - SPRZEDAM
Piona

Iżu
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Że się rysuje, to prawda
Że 2x bym nie kupił, też prawda.
Że odbija światło w najnowszym DL650, prawda.
Że pęka przy większych prędkościach , nieprawda.
Że daje dobrą osłonę, prawda.
Że można liczyć na reklamację u producenta, nieprawda.
PS
Moim zdaniem za mocno skręciłeś uchwyty blokujące.
Że 2x bym nie kupił, też prawda.
Że odbija światło w najnowszym DL650, prawda.
Że pęka przy większych prędkościach , nieprawda.
Że daje dobrą osłonę, prawda.
Że można liczyć na reklamację u producenta, nieprawda.
PS
Moim zdaniem za mocno skręciłeś uchwyty blokujące.
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Pobierz sobie instrukcję obsługi tej szyby np. z tej strony:pyra pisze: Że pęka przy większych prędkościach , nieprawda.
Że można liczyć na reklamację u producenta, nieprawda.
PS
Moim zdaniem za mocno skręciłeś uchwyty blokujące.
https://defender.net.pl/product-pol-285 ... 11-16.html
i zobacz że przy zablokowaniu jej zaczepy powinny być ustawione do końca w dół, od nowości może ze cztery - pięć razy je przestawiałem, nie dokręcałem ich w ogóle, to że pęka przy dużych prędkościach widać po moim przypadku.
Jeśli dystrybutor odmówi reklamacji to sprzedam górną połowę szyby, tak czy siak na moim kanale będzie o tym materiał by przestrzec potencjalnych chętnych.. w sumie prawie pięć stów to nie mało i człowiek oczekuje jakiejś lepszej jakości wykonania

Iżu
- Dziadek3H3M
- A+B+C
- Posty: 1137
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Iżu, pomijając sprawę szyby to czyż na zdjęciu "morda" Twojej Suki nie prezentuje się bardzo ładnie 

LWG
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Potwierdzam ma Suka stylDziadekH pisze:Iżu, pomijając sprawę szyby to czyż na zdjęciu "morda" Twojej Suki nie prezentuje się bardzo ładnie

Pozdrówko
Iżu
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Ja nie zawsze czytam instrukcje, niektóre rzeczy robię na oko, czasem się opłaca czasem nieIżu pisze:Pobierz sobie instrukcję obsługi tej szyby np. z tej strony:

Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
I tak szyba Givi zakończyła swój rynkowy sukcesIżu pisze:tak czy siak na moim kanale będzie o tym materiał by przestrzec potencjalnych chętnych.. w sumie prawie pięć stów to nie mało i człowiek oczekuje jakiejś lepszej jakości wykonania

M.
Suzuki DL 650 V-Strom 2012