Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Forum na tematy których nie ma w innych częściach forum
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Iżu »

Dziś wprawdzie nic nie zrobiłem dla mojego motocykla, ale wczoraj moja Suzana dostała cały wachlarz zimowych pieszczot :lol:
Zatankowanie paliwka na full, zmiana oleju i filtra (wlałem tam wcześniej nieco świeżego oleju metodą Centrino), czyszczenie (o matko benzyną ekstrakcyjną :D) łańcucha, wysprzęglika, kółka zdawczego napędu z tego całego syfu, smarowanie łańcucha, osi klamek hamulca i sprzęgła, regulacja luzu sprzęgła i roll-gazu, woskowanie lakierowanych elementów nadwozia, konserwacja plastików, polerowanie kolektora wydechowego, wyjęcie i podładowanie akumulatora, dopompowanie koła przedniego.
Teraz już tylko czekamy na wiosnę, motocykl nie będzie odpalany przez zimę, na wiosnę czeka mnie jeszcze przedmuchanie filtra powietrza i dokręcenie śrub wydechu.

Pozdrówko 8-)


Iżu

Tags:

Gaspar
A1
Posty: 78
Rejestracja: 14 lis 2018, 06:23

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Gaspar »

Będzie zimować jak niedźwiedź w gawrze :lol:



Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Lord »

Ja zalałem nowy olej wszak 18 tys trza było, dałem nowy filtr przy tym oraz zamontowalem hanbary i naciag łańcucha dokonałem. Odbyłem potem sobotni trip 200 km :)
IMAG1807.jpg


DL650A L8

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: NIKT »

Iżu pisze: czyszczenie (o matko benzyną ekstrakcyjną :D) łańcucha
Do czyszczenia lancucha proponowalbym jednak Nafte (swietlna lub techniczna - tansza) - jest tlusta nie zawiera rozpuszczalnikow, fantastycznie radzi sobie ze smarem lancuchowym i nie szkodzi oringom.
Tylko na koniec trzeba przetrzec szmata czy recznikiem papierowym.

Benzyna ekstrakcyjna jest bardzo przydatna to swietny odtluszczacz ale zawiera rozpuszczalniki aby odparowywala. Jak nia robisz cos na gumie czy plastiku potrafi odbarwic. Ponoc zle wplywa na oringi gumowe czy uszczelniacze bo moze spowodowac, ze zaczna parciec i sie rozszczelnia.

Byle nie Nitro - przepalilo mi kiedys butelke PET po wodzie i kubeczek po jogurcie Obrazek

W 626 poscie w tym temacie sa moje fotki z mycia lancucha nafta (w wyszukiwarce w temacie wpisac mozna "ząbki") Obrazek



Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Old Donkey »

Pochowałem dziś mojego Osiołka.
Wpierw go obmyłem a brzuch napełniłem aż po gardło białym winem rocznik 95 z château Pb.
Poźniej wyrwałem mu serce by umieścić je w cieple, gdzie cyklicznie poddawane będzie elektrowstrząsom.
Ciało zabalsamowałem aromatycznym olejkiem i nakryłem oddychającym całunem.

I tak oczekuje na wiosenne zmartwychwstanie.



Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Pyxis »

A co bedziesz robil na weekend?
W sobote cale 8*C. Jak sie czlowiek postara, to mozna gumy zagrzac i pojezdzic. Eutanazje mu zafundowales. :-)


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Old Donkey »

Jeśli pogoda będzie taka jak mówisz, to się zabawię w transplantologa.
Serce wróci na miejsce :D



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Iżu »

NIKT pisze:
Iżu pisze: czyszczenie (o matko benzyną ekstrakcyjną :D) łańcucha
Do czyszczenia lancucha proponowalbym jednak Nafte (swietlna lub techniczna - tansza) - jest tlusta nie zawiera rozpuszczalnikow, fantastycznie radzi sobie ze smarem lancuchowym i nie szkodzi oringom.
Tylko na koniec trzeba przetrzec szmata czy recznikiem papierowym.

Benzyna ekstrakcyjna jest bardzo przydatna to swietny odtluszczacz ale zawiera rozpuszczalniki aby odparowywala. Jak nia robisz cos na gumie czy plastiku potrafi odbarwic. Ponoc zle wplywa na oringi gumowe czy uszczelniacze bo moze spowodowac, ze zaczna parciec i sie rozszczelnia.

Byle nie Nitro - przepalilo mi kiedys butelke PET po wodzie i kubeczek po jogurcie Obrazek

W 626 poscie w tym temacie sa moje fotki z mycia lancucha nafta (w wyszukiwarce w temacie wpisac mozna "ząbki") Obrazek
Hej zobacz jaki jest składnik w specjalnych sprayach do łańcuchów z oringami :D
Benzyna ekstrakcyjna nie niszczy oringów bo szybko odparowywuje, nie sądzę by użycie jej raz w roku po sezonie będzie miało wpływ na trwałość łańcucha, zwłaszcza że napęd wytrzymuje na ogół około 25 tysięcy km.
Od lat używam benzyny ekstrakcyjnej do czyszczenia maszyn rolniczych i nic się z nimi nie dzieje

Lewa 8-)
Ostatnio zmieniony 20 lis 2018, 11:43 przez Iżu, łącznie zmieniany 1 raz.


Iżu

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Lord »

Tym razem poprawnie zamontowane Handbary, brakowało mi do montazu przedłużonych szpilek do klamek. Przy okazji zmieniłem osłonę regulacji sprzęgła na tę pod Handbary.
IMAG1837.jpg
IMAG1836.jpg


DL650A L8

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: NIKT »

Tez uzywam benzyny, zwlaszcza do odtluszczania przed malowaniem czy czyszczenia wiekszosci rzeczy.

Lecz zauwazylem ze czyszczac elementy gumowe potrafia sie one odbarwic w sensie wyblaknac :(

A ze lubie dmuchac na zimne dlatego zanegowalem benzyne Obrazek

Boso, ale w ostrogach.



Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Pyxis »

Iżu pisze:... zwłaszcza że napęd wytrzymuje na ogół około 25 tysięcy km.
Jesli to prawda, to moj naped o tym nie wie. ;-)
Mam najechane 33k km w nielatwych dla napedu okolicznosciach i zastanawialem sie, czy nie za szybko jednak sie zuzyl, a Ty piszesz, ze 25 tys to juz wymiana. Prawda li to? Bo jesli tak, to czeka mnie kolejny motocyklowy wydatek, a na jesieni mialem ich juz i tak sporo :-)


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Lord »

Na scotoilerze da rade dociagnac do 35 tyś tu masz sciąge jak ewentualnie zweryfikowac zużycie.
dlugośc maksymalna łancucha napedowego.PNG
Ale wszytsko zależy od stylu jazdy, regularnych naciagach w normie między 20 a 30 mm.


DL650A L8

Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Maarcel »

Mój padł dokładnie po 33000 km. Długość to jedno, ale sprawdź czy łańcuch da się odciągnąć od zebatki tylnego koła. Mój mimo jeszcze dalszej możliwości naciagania już był zbyt rozciagniety na ogniwach i strzelał w trakcie jazdy.
Serdeczności
M.


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: NIKT »

Jak juz zaczal sie temat wymiany lancuchow to zadam pytanko :)

Kombinowal ktos moze z zebatkami i iloscia zebow na nich ? Czy np wsadzil zebatke zdawcza o 1 zab wieksza, lub tylna zebatke o 1-2 zeby mniejsza ?

Boso, ale w ostrogach.



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Struna »

Pyxis ma zmienioną do swoich wyczynów na placyku.
Ja mam zamiar dać jeden ząbek mniej na przodzie, żeby obniżyć obroty dla prędkości przelotowych ( a tym samym zmniejszyć zużycie oleju w tych warunkach )


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Pyxis »

Ja mam -1 zab na przodzie, ale to daje efekt przeciwny, niz Struna zaklada. ;-)

Jak dodatkowo na tyl zalozysz opone o nizszym profiu i wlaczysz TRE, to zbieranie sie DLa przechodzi w nieco inny wymiar. Faktycznie zaczyna odrywac przednie kolo z samego gazu.


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Struna »

Pyxis pisze:Ja mam -1 zab na przodzie, ale to daje efekt przeciwny, niz Struna zaklada. ;-)
Ehhh, zaś się zamotałem :)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Maarcel »

-1 ząb na przodzie to chyba więcej powietrza zasysasz Pyxis :lol:
Ostatnio zmieniony 20 lis 2018, 17:46 przez Maarcel, łącznie zmieniany 1 raz.


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Pyxis »

Znudzilo Ci sie oddychanie prostym nosem chyba. ;-)


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: NIKT »

-1 zab na przodzie zmniejsza przelotowa kosztem zwiekszenia obrotow.

Wlasnie sie zastanawiam bardzo powaznie czy przy wymianie napedu nie bede zakladal +1 na przod aby zwiekszyc predkosc przelotowa kosztem zmniejszenia obrotow silnika.
I zastanawiam sie dodatkowo czy na tyl zakladac - 1 moze -2 zeby.

Tylko kwestia czy +1 zab nie bedzie za duza w K07 Lytrowym na wsadzenie lancucha zebym nie uszkodzil obudowy.

I wiem, zeby zebatka byla nie cala odlana tylko z tym tlumikiem bo podobno straszny dyskomfort

Boso, ale w ostrogach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Tematy ogólne”