Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Wąski
A1
Posty: 93
Rejestracja: 18 lip 2017, 07:34
Lokalizacja: Chrzanów

Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Wąski »

Nie znalazłem na forum podobnego wątku. Jeśli jest to proszę o zamknięcie. Jestem ciekaw z jakich powodów sprzedajecie motocykle, na jakie zmieniacie, czy wogóle po sprzedaży jednego motocykla szukacie kolejnych? Być może komuś motocykle znudziły się na poczet innych pasji? Zapraszam do udziału w dyskusji...


dl 2011

mowso
A1
Posty: 40
Rejestracja: 11 paź 2016, 10:37
Kontakt:

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: mowso »

Zawsze sprzedawałem, bo mi się poprzedni znudził :) Przez pół roku mam frajdę zajebistą z nowego, a potem mi się nudzi i zaczynam marudzić. Może czas na zmianę hobby :)


--
Pozdrawiam
Mowso
ER5->DL650->Stelvio->DL650->F800GT->ST1200->AN400->1200GS->empty

Wąski
A1
Posty: 93
Rejestracja: 18 lip 2017, 07:34
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Wąski »

Obawiam się, że zmiana hobby nic nie zmieni. Taka natura ludzka. Wszystko się kiedyś nudzi...nawet żony;-P


dl 2011

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: prebenny »

Czy ja wiem czy nudzi. Ja kiedyś bardzo chętnie sprzedam swojego V-stroma... Jak wygram w lotto i będzie mnie stać na GSa ;)


null

mowso
A1
Posty: 40
Rejestracja: 11 paź 2016, 10:37
Kontakt:

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: mowso »

prebenny pisze:Czy ja wiem czy nudzi. Ja kiedyś bardzo chętnie sprzedam swojego V-stroma... Jak wygram w lotto i będzie mnie stać na GSa ;)
A wiesz, że ja całkiem w przeciwną stronę myślę ? |Zastanawiam się czy nie sprzedać GS-a i nie wrócić do DL-a, kasy zostanie w kieszeni sporo na wyjazdy i lubię GS-a ale zawsze mi szkoda, że stoi w garażu i się marnuje na kilka wyjazdów w roku. A miał to być ten docelowy motocykl :(


--
Pozdrawiam
Mowso
ER5->DL650->Stelvio->DL650->F800GT->ST1200->AN400->1200GS->empty

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: prebenny »

Ja w sumie jak tylko nie pada to motorem jeżdżę więc by się nie marnował ;) Ale mam złe doświadczenia z pojazdami używanymi a za nowego DLa 650 mógłbym mieć GSa z w przybliżeniu 2004 roku więc :P


null

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Iżu »

prebenny pisze:Jak wygram w lotto i będzie mnie stać na GSa ;)
Lepiej sobie odpuść.. obecne modele BMW (także GS), to awaryjne badziewia, akcje serwisowe są kilka razy w roku, siada głównie elektronika, czujniki itd. taką mam informację od mechaników autoryzowanego serwisu.
Sto razy wolałbym Hondę Africa Twin :mrgreen:

Pozdrówko 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1812
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: QraC »

Dlaczego sprzedałem Bandita?

Bo chciałem DLa :-) - DLa dla wygodniejszej pozycji, elastycznego silnika, niskiego spalania, ogólnej bezawaryjności, dobrej ochrony przed wiatrem...

Co next ? Nie wiem ale na pewno nie 650 :-)


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
bzyku
A+B
Posty: 717
Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:04
Lokalizacja: Stalowa Wola i okolice

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: bzyku »

Ja swojego dl 650 sprzedałem z bardzo prozaicznego powodu. Chciałem kupić nowego 1000. I mam :)


Marcin
V-strom 1000 L6 YVB PINGWIN

Awatar użytkownika
JARON
A+B+C+D
Posty: 2116
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: JARON »

Ja, na pewno mojego "grubasa" nie zamieniłem na Vstroma ,z powodu takiego, że bardziej mi się podoba wizualnie. ;-) Ale z kilku praktycznych powodów. Wygodniejsza pozycja na dłuższych przebiegach, poręczność i sterowność (przede wszystkim w mieście). Spalanie jest na podobnym poziomie z niewielką pół litrową przewagą na korzyść Vstroma. No i miałem dosyć polerowania chromów (okazuje się że jestem flejtuchem jak pterodaktyl i dobrze nam z tym :lol: ) No i dodatkowy bonus zmiany to możliwość nie przejmowania się wyborem drogi ;) "grubas" jednak widział nawet odrobinę piasku na asfalcie z kilometra ,nie wspomnę o szutrowej drodze :roll: Następny będzie jakiś klasyk coś w rodzaju Triumpha Bonnevilla. Ale to na starość (tam nie będę musiał tak wysoko nogi przekładać przy wsiadaniu ;) )


Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.

Wąski
A1
Posty: 93
Rejestracja: 18 lip 2017, 07:34
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Wąski »

mowso pisze:
prebenny pisze:Czy ja wiem czy nudzi. Ja kiedyś bardzo chętnie sprzedam swojego V-stroma... Jak wygram w lotto i będzie mnie stać na GSa ;)
A wiesz, że ja całkiem w przeciwną stronę myślę ? |Zastanawiam się czy nie sprzedać GS-a i nie wrócić do DL-a, kasy zostanie w kieszeni sporo na wyjazdy i lubię GS-a ale zawsze mi szkoda, że stoi w garażu i się marnuje na kilka wyjazdów w roku. A miał to być ten docelowy motocykl :(
Czy aby napewno zmiana gs na dl sprawi , że częstotliwość podróży motocyklowuch się zwiększy? Zmiana ta raczej nie wpłynie na ilość posiadanego czasu wolnego ani długości sezonu motocyklowego. Chyba, że miał Pan na myśli nieporównywalne koszty eksploatacyjne gs w porównaniu do v stroma?


dl 2011

mowso
A1
Posty: 40
Rejestracja: 11 paź 2016, 10:37
Kontakt:

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: mowso »

Wąski pisze:
mowso pisze:
prebenny pisze:Czy ja wiem czy nudzi. Ja kiedyś bardzo chętnie sprzedam swojego V-stroma... Jak wygram w lotto i będzie mnie stać na GSa ;)
A wiesz, że ja całkiem w przeciwną stronę myślę ? |Zastanawiam się czy nie sprzedać GS-a i nie wrócić do DL-a, kasy zostanie w kieszeni sporo na wyjazdy i lubię GS-a ale zawsze mi szkoda, że stoi w garażu i się marnuje na kilka wyjazdów w roku. A miał to być ten docelowy motocykl :(
Czy aby napewno zmiana gs na dl sprawi , że częstotliwość podróży motocyklowuch się zwiększy? Zmiana ta raczej nie wpłynie na ilość posiadanego czasu wolnego ani długości sezonu motocyklowego. Chyba, że miał Pan na myśli nieporównywalne koszty eksploatacyjne gs w porównaniu do v stroma?
Nie Pan bo się staro poczułem :) - rozumiem dobre wychowanie i chwalę, ale nie przesadzajmy na forum :)
Czasu na pewno człowiek więcej nie znajdzie, tylko serce będzie mniej bolało, że tyle pieniędzy w garażu stoi i się marnuje, może lepiej żeby stało połowę tego i się marnowało, a resztę można przeznaczyć na podróże albo inne pomysły :)


--
Pozdrawiam
Mowso
ER5->DL650->Stelvio->DL650->F800GT->ST1200->AN400->1200GS->empty

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Centrino »

A ja kupiłem DLa ponieważ znudziła mi sie 1/2 GSa czyli f650.
Na razie pomykam DL`em i mi się podoba a mam go już drugi sezon. Myślę, że jeszcze kilka ze mną zostanie.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Hawk1985
A2
Posty: 229
Rejestracja: 11 mar 2017, 12:56

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Hawk1985 »

Dlaczego sprzedałem Transalpa 650? Stwierdziłem że skoro 95% czasu spędzam na asfalcie to są lepsze motocykle, brakowało mi lepszej osłony przed wiatrem i komfortu przy prędkościach autostradowych, niższe spalanie przy większej mocy też było argumentem za.

Wytapatalkowano


Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650

Wąski
A1
Posty: 93
Rejestracja: 18 lip 2017, 07:34
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Wąski »

Hawk1985 pisze:Dlaczego sprzedałem Transalpa 650? Stwierdziłem że skoro 95% czasu spędzam na asfalcie to są lepsze motocykle, brakowało mi lepszej osłony przed wiatrem i komfortu przy prędkościach autostradowych, niższe spalanie przy większej mocy też było argumentem za.

Wytapatalkowano
4,72? Bezkitu?


dl 2011

Awatar użytkownika
Matt
A1
Posty: 39
Rejestracja: 19 mar 2018, 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Matt »

Hornet 600S -> SV 650S -> DL 650

DL bo... wygoda, komfort, zawsze mi się podobały i uwielbiam Vki :)


DL650 K7 | Ride to your dream.

Awatar użytkownika
Mati!
A
Posty: 448
Rejestracja: 02 paź 2016, 15:39
Lokalizacja: Olkusz

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Mati! »

Sprzedalem Sztormiaka po fantastycznych trzech sezonach. Spelnilem na nim moje drugie marzenie, objechalem Rumunie (pierwszym bylo posiadanie moto)... I tak zlapalem bakcyla. W tym samym jeszcze roku zrobilem objazdowke po Balkanach z naciskiem na Albanie. W kolejnym powtora z rozrywki, czyli Balkany i troche Grecji. Po nietrafionej pogodzie, na kolejny sezon chcialem juz gdzies indziej pojechac. Impulsem byla relacja Lutiego z wyprawy na Kaukaz. I tak, w czerwcu zrealizowalem swoja wyprawe zycia i to znowu na DLu :-).
Po powrocie i powaznej rozmowie z kobieta przyszedl ten moment. Obiecalem, ze juz nie pojade tak daleko i nawet przez chwile naprawde tak myslalem. Z czasem w glowie rodzily kolejne pomysly(glupie) i musialem sprzedac moto:-(

Niedawno kupilem Hayke. Dlaczego? Chcialem sprobowac zupelnie czegos innego. Nie wykorzystuje potencjalu moto i nawet pomimo amortyzatora skretu i szosowych kapci bardziej boje sie skladac w zakretach niz na DLu :-D
Ale calkiem przyjemnie sie patrzy jak wskazowka predkosciomierza reaguje na odwiniecie manetki bez wzgledu na to, ktory bieg jest wbity ;-).

Do DLa chcialbym kiedys wrocic bo to swietna maszyna jest, ktora powiezie na drugi koniec swiata wygodnie i do tego bezawaryjnie :-)

Taka tam historyjka :-D


DL650K7 -> Hayabusa K6 ->DL650AM2

Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1313
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: bojaco »

Trzy sezony na małym DL-u i przesiadka na dużego. Po jednej jeździe testowej w ubiegłym roku, więc trochę przemyśleń było. Jak będzie? Zobaczymy. Jedno w małym na pewno było super - palił jak skuter 50 cm3 :) No i zwinna bestia była.


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Iżu »

Ja po ostatnich podwyżkach cen paliwa zaczynam się zastanawiać czy jednak warto kupować coś mocniejszego od mojego DL-650 AL6, chodzi mi po głowie pomysł.. Yamaha Tracer 900 GT, albo Honda Africa Twin, albo V-Strom DL-1000, ale wszystkie te motocykle kosztują więcej, także większe będą koszty serwisowania i ubezpieczenia, pytanie czy jest sens ?
W DL-650 w pierwszym rzędzie zmieniłbym hamulce na takie z DL-1000 :D do tego przednią zawiechę, fajnie też byłoby mieć przednią lampę, która na światłach drogowych oświetla drogę a nie drzewa, oczywiście mocy nigdy za wiele więc też mogłoby być jej nieco więcej, kupując nowy japoński motocykl nie spodziewałem się tego że pod czachą coś się będzie tłukło, a mechanik powie "tak ma być"..
Gdy się przejechałem nową Yamahą MT-09 i porównałem jak pracują skrzynie biegów, to stwierdzam że w DL-u skrzynia działa jak w Ursusie..
Jednak bezsprzeczną zaletą 650-tki jest uniwersalność i niskie spalanie - po zlocie wyszło mi 4,1 l/100 km. a naprawdę jadąc na złot i z powrotem śmigaliśmy dosyć dynamicznie i szybko nieco przekraczając prędkości dopuszczalne :mrgreen:
Poza tym te motocykle są proste jak budowa cepa (u mnie poza ABS-em nie ma żadnej elektroniki), dzięki temu można je samemu serwisować przy odrobinie wiedzy i umiejętności manualnych.
Na pewno chcę jeszcze pojeździć co najmniej do końca sezonu 2019, a potem się zobaczy, GejeSa nie chcę bo drogi i awaryjny, choć jeździ się nim kapitalnie :D

Pozdrówko 8-)


Iżu

rasik
A+B
Posty: 905
Rejestracja: 01 maja 2017, 08:57

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: rasik »

To moze ja sie wypowiem Dl to moje 2gie moto bo 1szym byla xj600N.

dlaczego zmieniłem: brak owiewki przy moim wzroscie 184 dawal niezle opory dodatkowo czesci zaczely byc juz troche drogawe i ciezkie do dostania no i komfort w trasie to raczej nie było to co na no i hamulce.. (przeszczepu z fazera nie trenowalem)

w DL brakuje mi 1go - braku mizliwosci naprawienia "mlotkiem srubokretem i kawalkiem drutu"

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka


Pozdrawiam
RASIK

mój AL3 > LINK :)
mój skradziony DL -> LINK :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”