Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Bart Coffinshaker
AM
Posty: 16
Rejestracja: 05 lis 2016, 10:37

Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: Bart Coffinshaker »

w harleyach na bank zalecają gasić guzikiem, tylko tam jest wszystko inaczej ale dyskusja ciekawa, też mam taki dylemat, w instrukcji nic nie ma...



Tags:

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2215
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: Antyks »

Ja wiem że głupie i bez sensu ale często odpowiedzi szukam u producenta.. ten się ponoć zna :
Fragment z instrukcji obsługi motocykla DL 650 K9

Zatrzymanie i parkowanie:
1. Zmniejszyć obroty silnika.
2. Użyć jednocześnie i równomiernie przedniego i tylnego hamulca.
3. Przy zmniejszeniu prędkości zredukować biegi.
4. Krótko przed zatrzymaniem motocykla wrzucić bieg jałowy. Poprawne wrzucenie biegu
jałowego zostanie potwierdzone przez kontrolkę biegu jałowego.
5. Zaparkować motocykl na twardej, płaskiej powierzchni tak, aby nie przewrócił się.
6. Przełączyć włącznik zapłonu/stacyjkę do pozycji ‘’OFF’’.
7. Skręcić kierownicę maksymalnie w lewo i zablokować.
8. Wyjąć kluczyk ze stacyjki.

Czyli dla producenta wsio ryba czym odetnie się zapłon - kluczykiem czy wyłącznikiem. I to i to to tego służy.
Pytanie tylko po co wyłącznikiem skoro i tak trzeba sięgnąć do stacyjki :) .. Nie ważne. I tak i tak jest dobrze. I zawsze będą zwolennicy i tego i tego.
Tylko po co dorabiać do tego całą martyrologię , rys historyczny, badania naukowe i opracowania... :)
Czasami takie dywagacje przypominają mi zażartą dyskusję 2 starych mechaników motocyklowych i starych jeźdźców : z których jeden twierdził że hamuje zawsze jak się da silnikiem bo klocki i tarcze kosztują, drugi twierdził że zawsze hamulcami i od razu rozsprzęgla bo remont silnika jest droższy niż klocki a silnik przy hamowaniu też się zużywa.. :):) Obaj jeździli moto bez ABS i jakoś żaden o przyczepności czy zabezpieczeniu przed zblokowaniem tylnego kola nie wspomniał:)


Jerzy
Motoambulans DL 650 AK9
Gabinet Dietetyczny
Przedstawiciel Thermomix

Awatar użytkownika
Seba
A
Posty: 425
Rejestracja: 21 wrz 2016, 19:48
Lokalizacja: Opole

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: Seba »

ARD może to i prawda co Ci powiedzieli na kursie, ale takie pierdoły co wygadują Ci pseudo instruktorzy zmuszeni do szkolenia ludzi na motocykl to lepiej nie słuchać.
Wyciągając jakiś wniosek, to czy czerwony guzik czy stacyjka, nikomu nic się nie popsuło, i tak niech zostanie.



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4537
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: Centrino »

A jak zgasić motocykl z systemem bezkluczykowym??
Można killswitchem - ale piszecie, że to jest beee,
można kluczykiem - ale zaraz, nie ma go,
można stopką boczną i włączając bieg
i ostatnia znana mi metoda to zaburzenie proporcji sprzęgła i gazu co prowadzi do gaszenia motocykla ;)


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3098
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: staszek_s »

Pytanie podstawowe brzmi: czy czerwony guzik został dodany ze względów bezpieczeństwa (żeby szybko zgasić w razie potrzeby) czy z jakichś innych. Jeżeli to pierwsze to nie ma konieczności żeby go używać. Dodatkowym minusem gaszenia guzikiem jest kilkusekundowe cyckanie akumulatora przez światła (najpierw wyłączam, potem stawiam na stopkę, schodzę i dopiero przekręcam kluczyk w stacyjce), zawsze to strata energii :)


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
novy
A+B
Posty: 606
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:34
Lokalizacja: Busko

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: novy »

czerwone gasidło jak sama nazwa wskazuje jest w motocyklach ze względów bezpieczeństwa


DL650 K5 Blue

Awatar użytkownika
JARON
A+B+C+D
Posty: 2122
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: JARON »

Nawet w przyrodzie tak już jest ,że czerwone to ZŁO :evil: i lepiej paluchem nie tykać :lol:


Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.

Awatar użytkownika
Seba
A
Posty: 425
Rejestracja: 21 wrz 2016, 19:48
Lokalizacja: Opole

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: Seba »

JARON pisze:Nawet w przyrodzie tak już jest ,że czerwone to ZŁO :evil: i lepiej paluchem nie tykać :lol:
Wiedziałem, że z tymi truskawkami coś jest nie tak ;)



Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3098
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: staszek_s »

To mnie przekonało, przechodzę na kluczyk :)


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
bzyku
A+B
Posty: 717
Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:04
Lokalizacja: Stalowa Wola i okolice

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: bzyku »

A instrukcja obsługi DL1000L6 mówi:
Zatrzymanie i parkowanie:
1.....5 mało ważne
6.Wylacz stacyjkę
7i8
A później przestroga!
Gorący tłumik może cię opatrzyć. :-)

Ale ta sama instrukcja przy opisie prawego uchwytu kierownicy określa czerwony przełącznik jako "wyłącznik silnika"


Marcin
V-strom 1000 L6 YVB PINGWIN

ARD
A1
Posty: 85
Rejestracja: 26 paź 2016, 21:42
Lokalizacja: Chełmek

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: ARD »

Iżu pisze:
Czyli.. gasisz czerwonym, potem stacyjka, a przy zapalaniu moto ? najpierw kluczyk i czerwony, czy czerwony i kluczyk ? :)
potem przekrecam kluczyk, czerwony, czekam az pompa przestanie pompować i odpalam ..



Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1817
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: QraC »

dyskusja z cyklu: co było pierwsze? jajko czy kura? ....


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
novy
A+B
Posty: 606
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:34
Lokalizacja: Busko

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: novy »

Pierwsze było 'czy'


DL650 K5 Blue

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1817
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: QraC »

Nie no... w moim pytaniu jajko było pierwsze ;-)


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
novy
A+B
Posty: 606
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:34
Lokalizacja: Busko

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: novy »

Akurat w Twoim pytaniu pierwsze było 'co'


DL650 K5 Blue

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1817
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: QraC »

podmiotowo pierwsze było jajko ;-)

Już kończę OT.


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 665
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: Remol71 »

Mozna gasić 6-tym biegiem. Ma to zaletę taką, że nie pada czerwony przycisk i stacyjka :D Można wpychać szmatę w tłumik i zapalać szarikiem. Można ebnąć 2 4-paki i się z tego pośmiać, polecam :D


1050 XT

Awatar użytkownika
Vorenus
A1
Posty: 68
Rejestracja: 03 paź 2016, 18:33

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: Vorenus »

Ja gaszę stacyjką. Można sobie tłumaczyć, że teoretycznie mniej zużywa się aku. Kilka sekund krócej palą się światła :D
Tak z inne beczki, zastanawiam się co by się stało jeżeli ktoś w trakcie jazdy niechcący pstryknąłby ten wyłącznik. Chyba nie ma tu żadnego zabezpieczenie przed wyłączeniem silnika w trakcie jazdy? Wiem sytuacja mocno teoretyczna, ale raz na 10000000 przypadków, coś może się wydarzyć (np. kursantowi coś się pomyli ;) ).



Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2215
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: Antyks »

I to z wielkim prawdopodobieństwem jest gleba :)


Jerzy
Motoambulans DL 650 AK9
Gabinet Dietetyczny
Przedstawiciel Thermomix

czekol
A2
Posty: 139
Rejestracja: 05 paź 2016, 23:15
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: Czerwone "gasidło" przy kierownicy

Post autor: czekol »

Mi się raz zdażyło. Cos sobie poprawiałem przy prawej rękawiczce, dodałem po tem gazu i się zdziwiłem.
Po kiluku sekundach się zorientowałem. Przełączyłem czerwony, dodałem gazu i pojechalem dalej (wszystko w czasie jazdy). Ale pierwsza myśl była ze mi moto klękło na bocznej drodze w środku łasu 200 km od domu...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”