Deflektor czy szyba turystyczna
Deflektor czy szyba turystyczna
Jak w temacie. Mam małego DL-a z fabryczną szybą. A że w większości będzie mi służył jako środek transportu ( do pracy mam 65 km z czego ok 40 po trasie) potrzebuje tą szybę podnieść. Mam 180 cm i w obecnej konfiguracji trochę wieje przy kasku. Stąd moje pytanie.
DL 650 AK7 YKV
- Greggoryus
- A1
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 cze 2018, 13:16
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Deflektor czy szyba turystyczna
Givi Airflow... Trochę kosztuje, ale nie miałem nigdy niczego lepszego
-------------------------------
Suzuki DL650 V-Strom 2010
Honda CB600F Hornet 2007
Yamaha YZF125R 2007
Suzuki DL650 V-Strom 2010
Honda CB600F Hornet 2007
Yamaha YZF125R 2007
Online
Re: Deflektor czy szyba turystyczna
No i ja tu dołożę swoje 3 grosze ma deflektor Drojaka i mi np. wystarcza. Cena w stosunku do Givi niższa aprzy moim 180 wzrostu przy odpowiednim ustawieniu daje dokładnie ponad kask. Jak pada deszcz opuszczam niżej i wtedy wieje w kask ale ładnie mi schodzi woda z szyby , Ale fakt Airflow nigdy nie miałem nie mam porównania
DL650A L8
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2054
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Deflektor czy szyba turystyczna
Polecam deflektor Loster z regulacją kąta nachylenia i wysokości. Do tego są różne kształty, rozmiary i kolory do wyboru.
https://szybymotocyklowe.pl
Ja używam NC6 i jestem bardzo zadowolony.
https://szybymotocyklowe.pl
Ja używam NC6 i jestem bardzo zadowolony.
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
Re: Deflektor czy szyba turystyczna
Wypróbowałem rożne opcje na rożnych motorach, i jak dotychczas AirFlow na moim DL-u daje najlepsze rezultaty.
Old, grumpy man na DL-u 800
Re: Deflektor czy szyba turystyczna
Miałem ori deflektor a teraz mam Airflow… różnica na korzyśc tego drugiego dosyć spora...
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: Deflektor czy szyba turystyczna
Ja mam 191 cm wzrostu i szybę Puig (kupiona razem z moto) bez deflektora, która jest o 1 cm krótsza od Airflow.
Od 110 km/h zaczynają się lekkie turbulencje na kasku.
Czy ktoś o podobnym wzroście mógłby dać znać, jak sprawy się mają przy tej wysokości szyby z deflektorem i przy szybie Airflow?
Od 110 km/h zaczynają się lekkie turbulencje na kasku.
Czy ktoś o podobnym wzroście mógłby dać znać, jak sprawy się mają przy tej wysokości szyby z deflektorem i przy szybie Airflow?
Honda Varadero XL 125 >> V-Strom 650 AL2 Rudy
Re: Deflektor czy szyba turystyczna
Ja mam 185cm wzrostu. Do około 100km/h mogę jechać z podniesioną szczęką bez większych turbulencji, praktycznie nie czuć podmuchów wiatru.Pawian pisze:Ja mam 191 cm wzrostu i szybę Puig (kupiona razem z moto) bez deflektora, która jest o 1 cm krótsza od Airflow.
Od 110 km/h zaczynają się lekkie turbulencje na kasku.
Czy ktoś o podobnym wzroście mógłby dać znać, jak sprawy się mają przy tej wysokości szyby z deflektorem i przy szybie Airflow?
Powyżej 100km/h czuć zawirowania w górnej części kasku.
Old, grumpy man na DL-u 800
Re: Deflektor czy szyba turystyczna
Deflektor Darkojak wystarczy dla mnie. Nie trzeba mi nic innego.
- Ocena: 5.88235%
Kawasaki KLV1000. Po to właśnie moto.
Re: Deflektor czy szyba turystyczna
Z tego co się dowiedziałem, częściowo sam wypraktykowałem istnieje duża różnica w komforcie jazdy pomiędzy wysoką pełną szybą (lub pełną podwyższoną deflektorem), a szybą równej jej wysokości typu Air Flow. Osłona od wiatru jest podobna, lecz w pełnych szybach przy dużych prędkościach pojawiają się szarpania kaskiem, dudnienia. Winny temu jest obszar obniżonego ciśnienia za szybą, który chce jak gdyby podnieść kask z głowy do góry. Efekt ten niweluje szyba typu AF, która nie jest szczelna. Odsadzenie od czachy oraz szczelina pomiędzy dwiema szybami powoduje, że za szybę wpada więcej powietrza zmniejszając podciśnienie, jakie tworzy w obszarze za szybą na zasadzie ezekcji szybko omywająca ją struga. Odsadzenie działa więc podobnie do otworu jakie posiadają w dolnej części niektóre pełne szyby. W mojej ocenie właśnie obszar podciśnienia za szybą, (a nie zawirowania strugi) odpowiada za większość turbulencji na kasku.
Mam 186cm wzrostu, i szybę Givi AF 3101w zamocowaniu max górnym, regulacja szyby przedniej ze 3cm od max do góry. Jeśli się nieco zegne za szybą, do 150km/h turbulencji nie ma lub są b. małe.
Lusterka zmieniłem na Vicma, oryginalne się ponoć przyczyniają do większych turbulencji. Kask mam HJC HQ1 Carbon.
Mam 186cm wzrostu, i szybę Givi AF 3101w zamocowaniu max górnym, regulacja szyby przedniej ze 3cm od max do góry. Jeśli się nieco zegne za szybą, do 150km/h turbulencji nie ma lub są b. małe.
Lusterka zmieniłem na Vicma, oryginalne się ponoć przyczyniają do większych turbulencji. Kask mam HJC HQ1 Carbon.
- Ocena: 5.88235%
Ogar 200, Jawa 353, CZ350, Jawa 350TS, Suzuki V-Strom DL650 AL2 YUK
Re: Deflektor czy szyba turystyczna
189cm/DL650 2018 Oryginalna podwyższona szybka z deflektorem daje rade, przy większych prędkościach(od 130/150 uzależnione od wiatru na drodze) wystarczy się lekko schylić, a przynajmniej nie telepie kierownicy i ładnie wygląda nie jak skuter
Też mam około 60km do pracy z czego 40km po trasie
LWG
Też mam około 60km do pracy z czego 40km po trasie
LWG
DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)
Re: Deflektor czy szyba turystyczna
Takie były właśnie moje przypuszczenia, ale chciałem usłyszeć potwierdzenie od kogoś kto ma szybę AF.egojack1 pisze: W mojej ocenie właśnie obszar podciśnienia za szybą, (a nie zawirowania strugi) odpowiada za większość turbulencji na kasku.
Wielkie dzięki za informację i łapka
Honda Varadero XL 125 >> V-Strom 650 AL2 Rudy
Re: Deflektor czy szyba turystyczna
Ja mam MRA z deflektorem.
MRA też mocuje się tak, że od dołu jest niewielki wlot powietrza pod szybę i nawet jadąc 180 nie mam problemów - oczywiście nie siedzę przy takiej prędkości jak z kołkiem w kręgosłupie, tylko się nieco pochylam, ale też bez jakiejś mega spiny i leżenia na baku.
Dodatkowo jeszcze jak założyłem regulacje typu MADSTAD to szczelina wlotu pod szybę się jeszcze zwiększyła i w sumie mi to pasuje, bo ja nie lubię tak całkiem bez jakiegoś wiaterku w kask jechać, bo to i goręcej w lecie, a jak chłodno to wizjer szybko paruje.
Wzrostu mam 185 cm
MRA też mocuje się tak, że od dołu jest niewielki wlot powietrza pod szybę i nawet jadąc 180 nie mam problemów - oczywiście nie siedzę przy takiej prędkości jak z kołkiem w kręgosłupie, tylko się nieco pochylam, ale też bez jakiejś mega spiny i leżenia na baku.
Dodatkowo jeszcze jak założyłem regulacje typu MADSTAD to szczelina wlotu pod szybę się jeszcze zwiększyła i w sumie mi to pasuje, bo ja nie lubię tak całkiem bez jakiegoś wiaterku w kask jechać, bo to i goręcej w lecie, a jak chłodno to wizjer szybko paruje.
Wzrostu mam 185 cm
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4481
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Deflektor czy szyba turystyczna
Możesz mi powiedzieć jak wysoko masz zamontowaną szybę airflow, ja mam na najwyższym miejscu i powiem szczerze że odczuwam nieprzyjemne turbulencje, szczególnie podczas dodatkowych podmuchów wiatru np. bocznego, zastanawiam się czy nie opuścić szyby i zastosować mniejsze dystanse. chodzi o mocowanie szyby do czaszymatt28 pisze:Wypróbowałem rożne opcje na rożnych motorach, i jak dotychczas AirFlow na moim DL-u daje najlepsze rezultaty.
Re: Deflektor czy szyba turystyczna
Lukas76! Spróbuj innych ustawień AF. Moje doświadczenie z AF jest takie, że najwyższe położenie wcale nie daje największego spokoju za szybą. Zaczynałem od szyby najwyżej zamontowanej i wysokiego wysunięcia przedniej. W wyniku testów skończyło się na środkowym zamontowaniu szyby, a przednia szyba jest najniżej lub 2-3 cm, czasami 4 cm powyżej minimum. Myślę, że jedną z zalet AF jest właśnie ta możliwość ustawień dwóch parametrów, których odpowiednia kombinacja daje pożądany efekt, czyli minimum turbulencji. Tyle tylko, że te zależności nie są liniowe i trudno dać prostą radę typu: niżej, wyżej itp.
Uważam, że na optymalne położenie obu szyb AF ma też wpływ nie tylko wzrost kierownika, ale np. kształt i rodzaj kasku z którego korzysta. Ja mam różne optymalne ustawienia AF dla dwóch kasków szczękowych, oba mają zupełnie różny kształt i inną aerodynamikę.
Czyli testuj, nawet nieoczywiste kombinacje, a znajdziesz optimum.
Uważam, że na optymalne położenie obu szyb AF ma też wpływ nie tylko wzrost kierownika, ale np. kształt i rodzaj kasku z którego korzysta. Ja mam różne optymalne ustawienia AF dla dwóch kasków szczękowych, oba mają zupełnie różny kształt i inną aerodynamikę.
Czyli testuj, nawet nieoczywiste kombinacje, a znajdziesz optimum.
- Ocena: 5.88235%
Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0
Re: Deflektor czy szyba turystyczna
Mała Suka bez Air Flow jest jak kobieta bez piersi
Nie ma lepszego rozwiązania pod kątem ochrony przed wiatrem czy deszczem. Amen
Nie ma lepszego rozwiązania pod kątem ochrony przed wiatrem czy deszczem. Amen
Iżu
Re: Deflektor czy szyba turystyczna
Mniej więcej w połowie.lukas76 pisze:Możesz mi powiedzieć jak wysoko masz zamontowaną szybę airflow, ja mam na najwyższym miejscu i powiem szczerze że odczuwam nieprzyjemne turbulencje, szczególnie podczas dodatkowych podmuchów wiatru np. bocznego, zastanawiam się czy nie opuścić szyby i zastosować mniejsze dystanse. chodzi o mocowanie szyby do czaszymatt28 pisze:Wypróbowałem rożne opcje na rożnych motorach, i jak dotychczas AirFlow na moim DL-u daje najlepsze rezultaty.
Old, grumpy man na DL-u 800