DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Online
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Osłona silnika to chyba cztery śrubki, ściąga się to tez do wymiany oleju wiec nie widzę problemu. Gmoli nie zmieniałem ale nie powinno zostawić śladów o ile nie użyjesz kluczy z plasteliny. Ja bym się nie obawiał utraty gwarancji z takiego powodu, ewentualna zmiana musi mieć wpływ na uszkodzenie motocykla, żeby gwarancja mogła być podważona.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Strzelam w ciemno, ale wydaje mi się, że tak, bo to nie są ingerencje w elementy motocykla chronione gwarancją i nie wymagają żadnych przeróbek. Najlepiej spytaj dealera.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Tak.Można wszystko pozmieniać we własnym zakresie.
Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Też tak myśle, że nie powinno być problemu. Mam jeszcze w planie halogeny led i grzane manetki, no ale z tym to napewno serwis. Zastanawiam się nad manetkami Daytona, model który ma sterowanie za pomocą jednego przycisku w manetce, może ktoś ma jakieś doświadczenie z tymi manetkami.
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Ingerencja w instalację bez wiedzy ASO to mógłby być już problem. Oczywiście dla Ciebie w razie "W"
Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
Online
Co do montażu to spokojnie możesz zrobić sam tylko sygnał do sterowania przekaźnikiem (najlepiej założyć przekaźnik) weź z jakiegoś gniazda, żeby można było w razie czego wszystko zdemontować bez śladu. Manetki Oxforda zresztą serwis mi zamontował bezpośrednio pod akumulator (czego nie polecam), więc tu nie ma ingerencji w elektrykę. Sterownik sobie z tym radzi i wyłączają się same po kilku minutach jak zapomnę kliknąć.
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Co do manetek to miałem oba rodzaje, ten sterownik Daytony mnie wkurzał bo włączanie i wyłączanie jest długim przyciśnięciem a zmiana ustawienia krótkim, nigdy nie widziałem czy nacisnąłem wystarczająco, musiałem się przyglądać wskaźnikowi. O wiele wygodniejszy jest sterownik Oxforda, dwa guziczki i czytelne diody. Za to gumy Oxforda są gorszej jakości i się szybciej wycierają, mogą być do wymiany po 2-3 latach, ja na razie mam jeden sezon, zobaczymy.
Co do montażu to spokojnie możesz zrobić sam tylko sygnał do sterowania przekaźnikiem (najlepiej założyć przekaźnik) weź z jakiegoś gniazda, żeby można było w razie czego wszystko zdemontować bez śladu. Manetki Oxforda zresztą serwis mi zamontował bezpośrednio pod akumulator (czego nie polecam), więc tu nie ma ingerencji w elektrykę. Sterownik sobie z tym radzi i wyłączają się same po kilku minutach jak zapomnę kliknąć.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Do różnego rodzaju dodatków (grzane manetki, światła, elektryczne olejarki) dobrze sprawdzają się przekaźniki, które włączają stycznik dopiero po uruchomieniu silnika.
Online
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Masz na myśli takie, które nie wymagają sygnału sterującego tylko testują napięcie w instalacji? To rzeczywiście może być fajne do takich celów o ile działa dobrze, bardzo upraszcza montaż.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Po pierwsze upraszcza montaż a po drugie dodatkowe elementy nie obciążają akumulatora podczas rozruchu silnika
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Tylko może być problem jak się podpina moto pod ładowarkę, wtedy się może okazać, że nagle te przekaźniki zechcą się aktywować gdy ładowarka skoczy na chwilę z napięciem.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Jeżeli po takim przekaźniku są włączniki to nie ma problemu. Zawsze do samego sterowania takim przekaźnikiem można zapodać zasilanie spod stacyjki. Ja miałem takie rozwiązanie w poprzednim moto bo ktoś założył grzane manetki zasilane bezpośrednio z akumulatora z włącznikiem bez żadnej sygnalizacji świetlnej.
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Dziś pytałem w serwisie w Lublinie, według nich Suzuki rekomenduje tylko i wyłącznie oryginalne akcesoria. W przypadku gdyby coś się stało mogą odmówić naprawy gwarancyjnej. Koszt zakupu oryginalnych grzanych manetek do Dl 1000 to koszt 1600, a halogeny suzuki to już koszt 2000, oczywiście plus koszty podlączenia. Oczywiście mogą też załozyć nie oryginalne ale wówczas gdyby coś to może być problem z gwarancją. Na halogeny jest patent już opisywany na forum, robi się trójnik przy zapalniczce, a w razie potrzeby wyciąga się wtyki i spokój. Gorzej sprawa wygląda z manetkami, a dokładniej nie z podłączeniem tylko z montażem na kierownicy.
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Dziwna sprawa bo w Piasecznie a potem na Puławskiej w Warszawie jak kupowałem motocykl montowali mi manetki oxforda i inne pierdoły wszystko nie oryginalne i nikt się nie czepiał. Motocykl był na gwarancji jak go sprzedawałem i kilka rzeczy wymienili na gwarancji - nie było problemu. Chyba do lublina bieda zawitała i chcę naciągnąć, źle to świadczy o serwisie.
Online
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Też miałem i mam akcesoria nie oryginalne montowane w serwisie w nowym moto, jak kupuję pojazd od razu z zamontowanymi elementami to musi to być zgodne z gwarancją, inaczej zwalę wszystko na dealera. Jak pytałem o ewentualne samodzielne przeróbki to powiedzieli, że JEŻELI ewentualne uszkodzenie będzie miało związek z tymi przeróbkami to mogą odmówić uznania gwarancji. Jeśli chodzi o układ elektryczny to wolę swoje rzeczy zakładać tak, żeby w razie czego zdemontować bez śladu, czyli nie przecinam żadnego przewodu instalacji itp.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Dużo chyba zależy od Salonu/serwisu. Kiedyś pytałem się w Toyocie czy jak będę chciał sam zamontować gniazdo zapalniczki to czy to będzie problem. Usłyszałem, że jeżeli jakaś awaria nastąpi na skutek źle zrobionej przeróbki to problem będzie w innym wypadku nie.
Natomiast słyszałem jak gościu z salonu Suzuki w Długołęce opowiadał (na zlocie), że problem jest z olejem, który przywiezie ze sobą klient, bo wówczas w razie czego traci gwarancję, Wg mnie nie jest to zgodne z warunkami gwarancji i jest to nadinterpretacja serwisu, bądź celowe wprowadzanie klienta w błąd. Jego zadaniem jest sprawdzenie czy olej spełnia wymogi stawiane przez importera a nie anulowanie gwarancji
Natomiast słyszałem jak gościu z salonu Suzuki w Długołęce opowiadał (na zlocie), że problem jest z olejem, który przywiezie ze sobą klient, bo wówczas w razie czego traci gwarancję, Wg mnie nie jest to zgodne z warunkami gwarancji i jest to nadinterpretacja serwisu, bądź celowe wprowadzanie klienta w błąd. Jego zadaniem jest sprawdzenie czy olej spełnia wymogi stawiane przez importera a nie anulowanie gwarancji
Online
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Wg mnie nie ma czegoś takiego jak utrata gwarancji (chyba że z powodów formalnych, przykładowo brak przeglądu w terminie), jak się urwie koło to nie można zwalić na zły olej w silniku. Kwestia tylko komu się potem chce łazić po sądach...
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Myślę, że w takiej sytuacji dla własnego bezpieczeństwa warto np napisać do importera czy olej X XWX jest zgodny ze specyfikacją producenta i czy można powierzyć taki olej serwisowi na przeglądzie i nie utracić przy tym gwarancji. Jeżeli olej będzie zgodny ze specyfikacją producenta to sądzę, że importer odpowie pozytywnie na zapytanie. I w tym momencie serwis może g.... zrobić bo masz podkładkę.
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Odmówią ci naprawy gwarancyjnej (lub gdy się powołasz na ręjkomię sytuacja się nie zmieni) gdy udowodnią ci że zamontowane przez ciebie akcesoria / części mają bezpośredni wpływ, na część, która uległa awarii.
Co by się nie działo warto zawsze poprosić o opinie pisemną przyczynowo skutkową. Na tej podstawie będzie trzeba powołać z rzeczeznawcę do opiniowania. jeżeli sprawa jest oczywista - założyłeś manetki, a zatarł się silnik po wycieku - to warto się podeprzeć Rzecznikiem ( działa za darmo przy mieście ). Zapewne obali im punkt "wykonanie modyfikacji przez klienta" ponieważ tym punktem pozbawaia cię praw do skorzystania z przysługujących ci praw.
Co by się nie działo warto zawsze poprosić o opinie pisemną przyczynowo skutkową. Na tej podstawie będzie trzeba powołać z rzeczeznawcę do opiniowania. jeżeli sprawa jest oczywista - założyłeś manetki, a zatarł się silnik po wycieku - to warto się podeprzeć Rzecznikiem ( działa za darmo przy mieście ). Zapewne obali im punkt "wykonanie modyfikacji przez klienta" ponieważ tym punktem pozbawaia cię praw do skorzystania z przysługujących ci praw.
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Na spokojnie podzwonię po innych serwisach i zapytam jak to u nich wygląda. Czasami może okazać się, że w Lublinie są nadgorliwi.
Online
Re: DL 1000 - Przeglądy - ceny - ASO
Przechodziłem przez to samo - w serwisie powiedzieli, że nie mogę swojego oleju zalać, bo mogę stracić gwarancje a jak napisałem do Suzuki Polska to jeżeli olej spełnia wymagania (jest zgodny ze specyfikacją) to nie ma najmniejszego problemu. Jedyne co to kup olej z pewnego źródła, bo na allegro dużo podróbek.
null