DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Wildtrout
AM
Posty: 4
Rejestracja: 01 maja 2020, 14:24

DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: Wildtrout »

Witam jestem posiadaczem dl 250 v strom. Świetna maszynka na pierwszy sprzęt. Do jazdy po krętych drogach nic mu nie brakuje, ale na autostradzie brakuje mu paru kilometrów do v maxa. Czy zmiana tylnej zebatki o 3 może 4 zęby w dół ma sens? Zaznaczam mieszkam w Anglii i na dojeździe do pracy mam 30 km autostadą daje rade te 112 km/h(to ograniczenie na autostradach w Anglii) ale jest to tak na 90 %. Pasowało by tak z 10 może 15 km/h więcej i byłby luz. Co myślicie jest sens się w to bawić?



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: Struna »

Ja w 650-ce dałem na przód o jeden ząb większą i już jest zauważalnie fajniej, u siebie możesz dać np jeden więcej z przodu sprawdzić, czy to wystarcza ( przednie są tanie ). Jak mało, to wtedy jeszcze na tyle możesz dać mniej.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Wildtrout
AM
Posty: 4
Rejestracja: 01 maja 2020, 14:24

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: Wildtrout »

Sprubuje! A co jeśli chodzi o łańcuch? Ten sam czy trzeba będzie coś dłuższego?

Wysłane z mojego CLT-L09 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: Struna »

Jeden czy dwa zęby więcej z przodu spokojnie ogarnie.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1545
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: PiotrEm »

Struna pisze:Ja w 650-ce dałem na przód o jeden ząb większą i już jest zauważalnie fajniej
A rozwiń myśl, proszę, bo to ciekawe.
Spalanie miałeś za wysokie? Większość narzeka, że 650 mogłaby być mocniejsza..., Ty tymczasem obniżyłeś Nm.


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: Struna »

Jak u kogoś obrotomierz kończy się na 6000 rpm to z pewnością 650 będzie za słaba :)
Kiedy DL zaczyna zauważalnie pić olej? Ano jak się dłużej leci np autostradą z obrotami 6500 i wyżej. A jaka wtedy prędkość? Ano mizerna jak na autostradę.
Tym jedbym ząbkiem jestem o 500 rpm niżej jadąc licznikowe 150 ( czyli realnie jakieś 140), akurat te magiczne 500 obrotów gdzie zaczyna się wyraźne spalanie oleju.
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: kaloryferarz »

A jak z przyspieszeniem i ogólnie momentem? Nie chodzi mi o precyzyjne pomiary tylko czy czuć, że jest słabiej.


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: Struna »

Przecież to sobie gazem dozujesz - na koło dalej potrafi pójść, więc raczej momentu nie brakuje.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: staszek_s »

Na 250'ce już tak nie idzie więc może być odczuwalny spadek momentu ale tu raczej nikt nie będzie prorokiem, trzeba spróbować. Inwestycja nie jest taka duża, może warto..


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: Struna »

mała zębatka jest tania, dlatego od niej bym zaczął


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Wildtrout
AM
Posty: 4
Rejestracja: 01 maja 2020, 14:24

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: Wildtrout »

Wiecie może gdzie znajdę taka przednia zębatkę?(np.15 zębów). Bo u mnie pokazują się tylko 14t takie jak w oryginale nie mogę znaleźć nic innego.

Wysłane z mojego CLT-L09 przy użyciu Tapatalka



kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: kaloryferarz »

No gazem dozujesz, ale przesz zmieniłeś przełożenie w napędzie.


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: Pyxis »

Dajac na przodzie 15tke bedziesz mial te 10km/h wiecej. To samo dajac na tyl 44z zamiast 47z.
Lancuch zostanie tej samej dlugosci.

Czy to ma sens? Musisz zmienic i sprawdzic, czy Twoje odczucia sa pozytywne. Latwiej sie manipuluje przy tylnej zebatce, wiec jesli chcesz samemu sie pobawic, to bedzie chyba prosciej. Zamawiana zebatka na tyl to kwota <>120 zl. Przednia polowe tansza (jesli sa dostepne do Twojego modelu bo moze byc tez tak, ze po prostu wiekszej nie da sie zalozyc, bo ogranicza to konstrukcja silnika).


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Graffy
A2
Posty: 209
Rejestracja: 06 gru 2018, 09:33
Lokalizacja: Poznań (okolice)

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: Graffy »

Wygląda na to, że z przednią nie poszalejesz.
http://www.jtsprockets.com/catalogue/model/s1975/

Pozostaje zmiana z tyłu na mniejszą.


DL650 AK7

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: Struna »

Wildtrout pisze:Wiecie może gdzie znajdę taka przednia zębatkę?(np.15 zębów). Bo u mnie pokazują się tylko 14t takie jak w oryginale nie mogę znaleźć nic innego.

Wysłane z mojego CLT-L09 przy użyciu Tapatalka
Zębatki są opisywane ilością wypustów wieloklinu wałka zdawczego i jego średnicą oraz ilością zębów i grubością ( pod jaki łańcuch ) - na podstawie tych parametrów dobierzesz inną zębatkę ( to nie musi być koniecznie do DL 250 - jeśli zgadza się grubość i wieloklin to będzie ok )


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1545
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: PiotrEm »

Jeden ząbek więcej powoduje zwiększenie obwodu o 1/15, czyli o niecałe 7%. Promień koła (zębatki) jest wprost proporcjonalny do obwodu, więc też wzrośnie o 7%. Dalej: moment obrotowy jest wprost proporcjonalny do promienia, więc zmaleje o 7%. I tu dochodzimy do obserwacji kolegi @Struna, który zeznaje, że obroty spadły z 6500 do 6000, czyli o ok. 7%, czyli wszystko się zgadza.
Tych 7% można faktycznie nie odczuć ani w mocy, ani w spalaniu, ale w oleju to wierzę, że widać jak na dłoni.
Ale wykonując podobne ćwiczenie na tylnej zębatce można wyrwać drugie 7% i oto mamy v-stroma eko 3,5 l/100 km :D

PS. Tyle teoria, bo mój motór jeszcze się rejestruje, może na weekend będzie. Jak go dorwę i dotrę, to się zajmę ulepszaniem :-)


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: Struna »

PiotrEm pisze: Tych 7% można faktycznie nie odczuć ani w mocy, ani w spalaniu, ale w oleju to wierzę, że widać jak na dłoni.
W spalaniu też widać, bo jadąc 6500 rpm a 7000 rpm to też spalanie inne ( to już na 6-tym biegu są prędkości rzędu 150-160 km/h, a wtedy DL już nie jest specjalnie ekonomiczny, szczególnie jak objuczony kompletem kufrów i ludziami )


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: prebenny »

Co do spalania to bardzo dużo zależy. W mojej Grand Vitarze na oryginalnych kołach spalanie było powiedzmy 15-16 lpg. Po założeniu 31 calowych kół wzrosło do 19-20. Po skróceniu przełożeń (czyli w drugą stronę) spalanie spadło do 17, bo po prostu silnik ma lżej pchać to bydle.


null

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: Struna »

Heh, no jak poleciałeś w ekstremę to nie dziwne, że wzrosło, bo ta lebioda nie mogła uciągnąć takich balonów ;)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA

Post autor: NIKT »

W moim poprzednim Moto (V250) zmieniałem zębatkę przednia na 1Z większą.
Obroty spadły, prędkość przelotowa wzrosła, w 2 osoby i 2 sakwy dawał radę bezproblemowo, a miał AŻ 21 koni i kulalem się nim tak przez 5 lat ....
Zrobiłem to w mojej 125ccm 2 lata temu i też nie zauważam pogorszenia osiągów (11 koni).
Także bardzo mocno zachęcam do takiej zmiany.

W Vstromie chciałem przy wymianie napędu założyć większą o 1Z ale odpuściłem - większe nie miały amortyzatora gumowego (uznałem że 1000 bardziej może telepać niż 650), a przy moich prędkościach przelotowych w trybie dziadka, przy pełnym bagażu i z plecakiem, spalanie jest między 4,5-5 L więc ...

Boso, ale w ostrogach



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”