DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
Witam jestem posiadaczem dl 250 v strom. Świetna maszynka na pierwszy sprzęt. Do jazdy po krętych drogach nic mu nie brakuje, ale na autostradzie brakuje mu paru kilometrów do v maxa. Czy zmiana tylnej zebatki o 3 może 4 zęby w dół ma sens? Zaznaczam mieszkam w Anglii i na dojeździe do pracy mam 30 km autostadą daje rade te 112 km/h(to ograniczenie na autostradach w Anglii) ale jest to tak na 90 %. Pasowało by tak z 10 może 15 km/h więcej i byłby luz. Co myślicie jest sens się w to bawić?
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
Ja w 650-ce dałem na przód o jeden ząb większą i już jest zauważalnie fajniej, u siebie możesz dać np jeden więcej z przodu sprawdzić, czy to wystarcza ( przednie są tanie ). Jak mało, to wtedy jeszcze na tyle możesz dać mniej.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
Sprubuje! A co jeśli chodzi o łańcuch? Ten sam czy trzeba będzie coś dłuższego?
Wysłane z mojego CLT-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L09 przy użyciu Tapatalka
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
Jeden czy dwa zęby więcej z przodu spokojnie ogarnie.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
A rozwiń myśl, proszę, bo to ciekawe.Struna pisze:Ja w 650-ce dałem na przód o jeden ząb większą i już jest zauważalnie fajniej
Spalanie miałeś za wysokie? Większość narzeka, że 650 mogłaby być mocniejsza..., Ty tymczasem obniżyłeś Nm.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
Jak u kogoś obrotomierz kończy się na 6000 rpm to z pewnością 650 będzie za słaba
Kiedy DL zaczyna zauważalnie pić olej? Ano jak się dłużej leci np autostradą z obrotami 6500 i wyżej. A jaka wtedy prędkość? Ano mizerna jak na autostradę.
Tym jedbym ząbkiem jestem o 500 rpm niżej jadąc licznikowe 150 ( czyli realnie jakieś 140), akurat te magiczne 500 obrotów gdzie zaczyna się wyraźne spalanie oleju.
Kiedy DL zaczyna zauważalnie pić olej? Ano jak się dłużej leci np autostradą z obrotami 6500 i wyżej. A jaka wtedy prędkość? Ano mizerna jak na autostradę.
Tym jedbym ząbkiem jestem o 500 rpm niżej jadąc licznikowe 150 ( czyli realnie jakieś 140), akurat te magiczne 500 obrotów gdzie zaczyna się wyraźne spalanie oleju.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
A jak z przyspieszeniem i ogólnie momentem? Nie chodzi mi o precyzyjne pomiary tylko czy czuć, że jest słabiej.
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
Przecież to sobie gazem dozujesz - na koło dalej potrafi pójść, więc raczej momentu nie brakuje.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
Na 250'ce już tak nie idzie więc może być odczuwalny spadek momentu ale tu raczej nikt nie będzie prorokiem, trzeba spróbować. Inwestycja nie jest taka duża, może warto..
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
mała zębatka jest tania, dlatego od niej bym zaczął
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
Wiecie może gdzie znajdę taka przednia zębatkę?(np.15 zębów). Bo u mnie pokazują się tylko 14t takie jak w oryginale nie mogę znaleźć nic innego.
Wysłane z mojego CLT-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L09 przy użyciu Tapatalka
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
No gazem dozujesz, ale przesz zmieniłeś przełożenie w napędzie.
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2314
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
Dajac na przodzie 15tke bedziesz mial te 10km/h wiecej. To samo dajac na tyl 44z zamiast 47z.
Lancuch zostanie tej samej dlugosci.
Czy to ma sens? Musisz zmienic i sprawdzic, czy Twoje odczucia sa pozytywne. Latwiej sie manipuluje przy tylnej zebatce, wiec jesli chcesz samemu sie pobawic, to bedzie chyba prosciej. Zamawiana zebatka na tyl to kwota <>120 zl. Przednia polowe tansza (jesli sa dostepne do Twojego modelu bo moze byc tez tak, ze po prostu wiekszej nie da sie zalozyc, bo ogranicza to konstrukcja silnika).
Lancuch zostanie tej samej dlugosci.
Czy to ma sens? Musisz zmienic i sprawdzic, czy Twoje odczucia sa pozytywne. Latwiej sie manipuluje przy tylnej zebatce, wiec jesli chcesz samemu sie pobawic, to bedzie chyba prosciej. Zamawiana zebatka na tyl to kwota <>120 zl. Przednia polowe tansza (jesli sa dostepne do Twojego modelu bo moze byc tez tak, ze po prostu wiekszej nie da sie zalozyc, bo ogranicza to konstrukcja silnika).
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
Wygląda na to, że z przednią nie poszalejesz.
http://www.jtsprockets.com/catalogue/model/s1975/
Pozostaje zmiana z tyłu na mniejszą.
http://www.jtsprockets.com/catalogue/model/s1975/
Pozostaje zmiana z tyłu na mniejszą.
DL650 AK7
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
Zębatki są opisywane ilością wypustów wieloklinu wałka zdawczego i jego średnicą oraz ilością zębów i grubością ( pod jaki łańcuch ) - na podstawie tych parametrów dobierzesz inną zębatkę ( to nie musi być koniecznie do DL 250 - jeśli zgadza się grubość i wieloklin to będzie ok )Wildtrout pisze:Wiecie może gdzie znajdę taka przednia zębatkę?(np.15 zębów). Bo u mnie pokazują się tylko 14t takie jak w oryginale nie mogę znaleźć nic innego.
Wysłane z mojego CLT-L09 przy użyciu Tapatalka
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
Jeden ząbek więcej powoduje zwiększenie obwodu o 1/15, czyli o niecałe 7%. Promień koła (zębatki) jest wprost proporcjonalny do obwodu, więc też wzrośnie o 7%. Dalej: moment obrotowy jest wprost proporcjonalny do promienia, więc zmaleje o 7%. I tu dochodzimy do obserwacji kolegi @Struna, który zeznaje, że obroty spadły z 6500 do 6000, czyli o ok. 7%, czyli wszystko się zgadza.
Tych 7% można faktycznie nie odczuć ani w mocy, ani w spalaniu, ale w oleju to wierzę, że widać jak na dłoni.
Ale wykonując podobne ćwiczenie na tylnej zębatce można wyrwać drugie 7% i oto mamy v-stroma eko 3,5 l/100 km
PS. Tyle teoria, bo mój motór jeszcze się rejestruje, może na weekend będzie. Jak go dorwę i dotrę, to się zajmę ulepszaniem
Tych 7% można faktycznie nie odczuć ani w mocy, ani w spalaniu, ale w oleju to wierzę, że widać jak na dłoni.
Ale wykonując podobne ćwiczenie na tylnej zębatce można wyrwać drugie 7% i oto mamy v-stroma eko 3,5 l/100 km
PS. Tyle teoria, bo mój motór jeszcze się rejestruje, może na weekend będzie. Jak go dorwę i dotrę, to się zajmę ulepszaniem
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
W spalaniu też widać, bo jadąc 6500 rpm a 7000 rpm to też spalanie inne ( to już na 6-tym biegu są prędkości rzędu 150-160 km/h, a wtedy DL już nie jest specjalnie ekonomiczny, szczególnie jak objuczony kompletem kufrów i ludziami )PiotrEm pisze: Tych 7% można faktycznie nie odczuć ani w mocy, ani w spalaniu, ale w oleju to wierzę, że widać jak na dłoni.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Online
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
Co do spalania to bardzo dużo zależy. W mojej Grand Vitarze na oryginalnych kołach spalanie było powiedzmy 15-16 lpg. Po założeniu 31 calowych kół wzrosło do 19-20. Po skróceniu przełożeń (czyli w drugą stronę) spalanie spadło do 17, bo po prostu silnik ma lżej pchać to bydle.
null
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
Heh, no jak poleciałeś w ekstremę to nie dziwne, że wzrosło, bo ta lebioda nie mogła uciągnąć takich balonów
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: DL 250 ZMIANA TYLNEJ ZEBATKI NA KILKA ZĘBÓW MNIEJSZA
W moim poprzednim Moto (V250) zmieniałem zębatkę przednia na 1Z większą.
Obroty spadły, prędkość przelotowa wzrosła, w 2 osoby i 2 sakwy dawał radę bezproblemowo, a miał AŻ 21 koni i kulalem się nim tak przez 5 lat ....
Zrobiłem to w mojej 125ccm 2 lata temu i też nie zauważam pogorszenia osiągów (11 koni).
Także bardzo mocno zachęcam do takiej zmiany.
W Vstromie chciałem przy wymianie napędu założyć większą o 1Z ale odpuściłem - większe nie miały amortyzatora gumowego (uznałem że 1000 bardziej może telepać niż 650), a przy moich prędkościach przelotowych w trybie dziadka, przy pełnym bagażu i z plecakiem, spalanie jest między 4,5-5 L więc ...
Boso, ale w ostrogach
Obroty spadły, prędkość przelotowa wzrosła, w 2 osoby i 2 sakwy dawał radę bezproblemowo, a miał AŻ 21 koni i kulalem się nim tak przez 5 lat ....
Zrobiłem to w mojej 125ccm 2 lata temu i też nie zauważam pogorszenia osiągów (11 koni).
Także bardzo mocno zachęcam do takiej zmiany.
W Vstromie chciałem przy wymianie napędu założyć większą o 1Z ale odpuściłem - większe nie miały amortyzatora gumowego (uznałem że 1000 bardziej może telepać niż 650), a przy moich prędkościach przelotowych w trybie dziadka, przy pełnym bagażu i z plecakiem, spalanie jest między 4,5-5 L więc ...
Boso, ale w ostrogach