DL650 robdk K5

Tu przedstawiamy nasze motocykle
Awatar użytkownika
Kusy
A1
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2019, 23:30

Re: DL650 robdk K5

Post autor: Kusy »

Tomek 69 pisze:@Kusy : Czy mógłbyś zapodać jakiegoś linka do tego wyświetlacza. :P LWG
Ja kupowałem tutaj:
https://pl.aliexpress.com/item/32979887 ... 5c0fjjf7VS

Obecnie 110zł.
Trzeba wybrać do suzuki, bo ma do wielu modeli.
Ja wziąłem z tym adapterkiem do zamocowania na kierownicy lub uchwycie.


K6, TS250/1, SR 50.

Awatar użytkownika
Tomek 69
A+B
Posty: 549
Rejestracja: 09 maja 2019, 21:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: DL650 robdk K5

Post autor: Tomek 69 »

To 110sam wyświetlacz tak? Plus adapterek osobno, to razem koło 150zyla mam rozumieć.


Romet, Ogar, CZ 175, Suzuki Bandit 400 i obecnie od maja 2018 V-strom Dl 650 k 5 czarny

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5222
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: DL650 robdk K5

Post autor: Struna »

110,63 za komplet ( wyświetlacz, okablowanie, wtyczki itd )


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Kusy
A1
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2019, 23:30

Re: DL650 robdk K5

Post autor: Kusy »

110 zł wyświetlacz z kostką do podpięcia pod złącze diagnostyczne.
Ten adapterek za 40zł służy do zamocowania wyświetlacza na kierownicy lub innym uchwycie 22mm.
Ja go kupiłem i wyświetlacz narazie dałem na kierownicę.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Ocena: 5.88235%


K6, TS250/1, SR 50.

Awatar użytkownika
Tomek 69
A+B
Posty: 549
Rejestracja: 09 maja 2019, 21:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: DL650 robdk K5

Post autor: Tomek 69 »

Okej adapterek fajna sprawa, dzięki za info teraz dylemat jaki kolor trzeba przemyśleć by był czytelny i nie radził w oczy. :P LWG


Romet, Ogar, CZ 175, Suzuki Bandit 400 i obecnie od maja 2018 V-strom Dl 650 k 5 czarny

Awatar użytkownika
Kusy
A1
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2019, 23:30

Re: DL650 robdk K5

Post autor: Kusy »

Ja wziąłem czerwony. Czy w ślepia nie bedzie raził, nie wiem. Jeszcze nie jeździłem.
Na sucho w garażu wygląda ok.

K6, F650, TS250/1


K6, TS250/1, SR 50.

robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

@Kusy ten wyświetlacz działa z TRE?

No dobra to czas na następną opowiastkę z warsztatu....

Jako, że prawie ogarnąłem instalację to brakowało mi wyboru trybu pracy halogenów. Założenie było takie, że mam mieć możliwość wyboru działania:
1) załączane razem ze światłami po przekręceniu kluczyka (jazda dzienna)
2) Wyłączone
3) załączane wraz światłami długimi (jazda nocna)
W pierwszej myśli było zastosowanie odrębnego przekaźnika dla działania z długimi, nawet już zrobiłem całą instalację ale brakowało mi odpowiedniego przełącznika. W trakcie poszukiwań zdałem sobie sprawę, że nie trzeba dodatkowo komplikować układu i wystarczy tylko odpowiedni przełącznik i nabyłem coś takiego (przewody już zrobione przeze mnie).
IMG_20200213_173754.jpg
IMG_20200213_173754.jpg (28.17 KiB) Przejrzano 4244 razy
Zastępuje on ten oryginalny z kompletu halogenów
IMG_20200213_174208.jpg
IMG_20200213_174208.jpg (36.28 KiB) Przejrzano 4244 razy
Zmiana jest tylko taka, że wspólnym przewodem jest ten sterujący przekaźnikiem halogenów a zasilanie po stacyjce z jednej strony i sygnał z długich po drugiej. Działa wyśmienicie....
IMG_20200213_175059.jpg
IMG_20200213_175059.jpg (40.37 KiB) Przejrzano 4244 razy
IMG_20200213_185550.jpg
IMG_20200213_185550.jpg (53.37 KiB) Przejrzano 4244 razy
IMG_20200213_185604.jpg
IMG_20200213_185604.jpg (50.8 KiB) Przejrzano 4244 razy
Aby powoli kończyć miałem tylko poskładać zdemontowany airbox, ale coś mnie tknęło by sprawdzić pierwsze przepustnice i ku mojemu zdziwieniu było ok,ale.... no zawsze musi jakieś być. A był nim luz na cięgle łączącym przepustnice. Taki luz tylko może mniejszy był także na cięgle dolnych przepustnic. Po zdemontowaniu cięgna...
IMG_20200213_191727.jpg
IMG_20200213_191737.jpg
... okazało się, że jest niewielka możliwość korekty tego luzu...
(powinienem wymienić na nowe, ale nie miałem pod ręką a nie chciało mi się znów czekać na części i nie wiadomo ile by to kosztowało, choć pewnie na zapas zamówię, no cóż nie każdy może mieć nowy sprzęt)
a zrobiłem to tak....
Nałożyłem smaru do łożysk główki ramy (odporny na wypłukiwanie przez wodę) i z pokazanej trytytki odciąłem niewielkie kawałeczki...
IMG_20200213_191956.jpg
IMG_20200213_191956.jpg (26.51 KiB) Przejrzano 4244 razy
IMG_20200213_192029.jpg
IMG_20200213_192029.jpg (32.88 KiB) Przejrzano 4244 razy
Te kawałeczki umieściłem w środku centralnie w gnieździe na smarze by nie zwiały w inne miejsce...
IMG_20200213_192100.jpg
IMG_20200213_192100.jpg (37.23 KiB) Przejrzano 4244 razy
Po zamontowaniu zero luzu. Zobaczymy na jak długo wytrzyma ten patent, a w międzyczasie zakupi się nowe... jeśli będzie mnie stać :lol:
No po tym zabiegu trzeba dokonać korekty na synchronizacji. O ile na pierwszych przepustnicach po skasowaniu luzu było prawidłowo o tyle na drugich trzeba dokonać korekty. Dlatego trzeba wszystko złożyć do kupy i wleciał nowiutki filtr powietrza...
IMG_20200213_194912.jpg
IMG_20200213_194912.jpg (32.63 KiB) Przejrzano 4244 razy
IMG_20200213_195724.jpg
IMG_20200213_195724.jpg (53.28 KiB) Przejrzano 4244 razy
IMG_20200213_195733.jpg
IMG_20200213_195733.jpg (42.12 KiB) Przejrzano 4244 razy
IMG_20200213_201158.jpg
IMG_20200213_201158.jpg (42.33 KiB) Przejrzano 4244 razy
Po synchronizacji TPS był w odpowiedniej pozycji.
Teraz znów trzeba rozebrać by założyć trójnik do mapsensora (pomiar z dwóch cylindrów) oraz podłączenie olejarki bo wykorzystywała wyjście potrzebne do wykonania synchronizacji...
Ale to w następnym odcinku ;)

CDN...


DL650 K5 2005

Awatar użytkownika
Kusy
A1
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2019, 23:30

Re: DL650 robdk K5

Post autor: Kusy »

Z czym?

K6, F650, TS250/1


K6, TS250/1, SR 50.

robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

TRE - układ elektroniczny na tranzystorze oszukujący komputer na biegach 1-4 by nie obcinał mocy. Wskazuje komputerowi, że jedzie się na 5 biegu i wtedy ma prawidłową mapę. Stosuje się go po to by nie szarpał na niskich obrotach w zakresie biegów 1-4.
Prawdopodobnie w przypadku twojego wskaźnika może pokazywać tylko piąty bieg i luz pomimo zapiętego innego.
Ja mam założony TRE z wyłącznikiem i wyświetlacz działa jak najbardziej poprawnie.


DL650 K5 2005

Awatar użytkownika
Kusy
A1
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2019, 23:30

Re: DL650 robdk K5

Post autor: Kusy »

Narazie nie jeździłem, na sucho w garażu pokazuje biegi poprawnie. Z jazdą czekam do wiosny.

K6, F650, TS250/1


K6, TS250/1, SR 50.

robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

;) :P Jak nie masz zainstalowanego TRE to będzie OK :P ;) :D


DL650 K5 2005

robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

Tak w kwestii uzupełnienia odnośnie nowych cięgien przepustnic:
Numery katalogowe: 13552-27G00; 13552-16G00 - po 80 zł szt. plus przesyłka.


DL650 K5 2005

Awatar użytkownika
Tomek 69
A+B
Posty: 549
Rejestracja: 09 maja 2019, 21:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: DL650 robdk K5

Post autor: Tomek 69 »

No to już jesteś na finiszu :D zrobiłeś kawał dobrej roboty, szacun. LWG :P Już niedługo
moto.gif
moto.gif (716 Bajtów) Przejrzano 4222 razy


Romet, Ogar, CZ 175, Suzuki Bandit 400 i obecnie od maja 2018 V-strom Dl 650 k 5 czarny

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5222
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: DL650 robdk K5

Post autor: Struna »

Tak a'propos tych halogenów - zdajesz sobie sprawę, że przy nawet zwykłym paciaku będzie z nimi krucho ?


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

Tak zdaję sobie sprawę i dlatego są tak zamocowane, że są schowane w obrębie ochronnym górnego pałąka.

No finisz to jeszcze troszkę, robię jeszcze przegląd tylnego koła, bo zabieraki gumowe mają luz, ale coś znów wymyśle na ta przypadłość bez kupowania nowych (jak liczyłem to koszt ok 280zł) no i wymieniam jeszcze tylną zębatkę i od razu sprawdzę łożyska i wyważenie koła ;)
Oczywiście będzie relacja :lol:


DL650 K5 2005

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5222
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: DL650 robdk K5

Post autor: Struna »

robdk pisze: coś znów wymyśle na ta przypadłość bez kupowania nowych
Skorzystaj z już istniejących tricków - "ubierz" wypusty z foto poniżej w kawałki dętki.
Sprawdzone i długowieczne rozwiązanie.

Obrazek


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

He he he, tak samo myślałem z dętką tylko jako podklejenie gumy zabieraka ;)
Czasem stosowałem wypełnienie z kawałków plastiku - też dawało radę... :D


DL650 K5 2005

bado
A2
Posty: 129
Rejestracja: 30 wrz 2016, 09:00
Lokalizacja: Krosno

Re: DL650 robdk K5

Post autor: bado »

przeczytałem cały temat, ale nie zauważyłem - możesz napisać jaki stan licznika ma Twój egzemplarz?



robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

W wyświetlane przebiegi to raczej nie wierzę, ale na liczniku jest 56700 km. Wydaje mi się, że będzie jednak miał troszkę więcej bo to ulubiona teraz liczba w tych rocznikach. Gdzie nie spojrzysz to jest podobnie. Gdybym ja jeździł od nowości a że robię rocznie ok 6-7k km to by wyszło w ciągu 15 lat w granicach 90-105 tyś km. I to raczej do tej liczby bym się skłaniał (wnioskuję po zużyciu przepustnic) choć do całości nie mam zastrzeżeń.

A teraz może klika fotek wrzucę...
Wymiana zębatki tył (choć mogła jeszcze latać to jak już kupiłem nową to wymieniłem).
IMG_20200214_180049.jpg
IMG_20200214_181231.jpg
IMG_20200214_185214.jpg
Zębatka dokręcona momentem 60Nm

Jak wspominałem były bardzo duże luzy na gumach zabieraka, tak jak wcześniej rozmawialiśmy użyłem gumy z dętki tyle, że nie owijałem na części zębatki a dociąłem sobie kawałeczki i wsadziłem w te miejsca....
IMG_20200214_190053.jpg
IMG_20200214_190053.jpg (24.98 KiB) Przejrzano 4096 razy
Po tym zabiegu zębatkę trzeba było wcisnąć za pomocą gumowego młotka bo ręcznie nie wchodziło ;)

A jak już koło było zdjęte to zobaczymy stan wyważenia (wg. poprzedniego właściciela było wyważane na maszynie w wulkanizacji)
IMG_20200214_191014.jpg
IMG_20200214_191014.jpg (48.21 KiB) Przejrzano 4096 razy
Po założeniu koło zatrzymywało się jednak w tym samym miejscu więc trzeba wyważyć od nowa...
IMG_20200214_192417.jpg
IMG_20200214_192417.jpg (41.84 KiB) Przejrzano 4096 razy
IMG_20200214_192431.jpg
IMG_20200214_192431.jpg (48.22 KiB) Przejrzano 4096 razy
Jak widać koło można ustawić w różnych pozycja i nie ciągnie. Różnica w wyważeniach była 10g i po maszynie było niedoważone.

No i na koniec taki mały prezencik sobie założyłem....
IMG_20200217_201306.jpg
IMG_20200217_201306.jpg (31.65 KiB) Przejrzano 4096 razy
CDN...


DL650 K5 2005

robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

Obecnie już wszystko składam w całość, czekam tylko na nowy uchwyt pod telefon Xgrip by podłączyć ładowarkę i będzie już koniec. Zostało by mi sprawdzenie wyważenia przedniego koła.
Z dodatkowego wyposażenia brakowało mi ładowania telefonu dla plecaczka więc nabyłem dwie przetwornice podłączone po zapłonie z przewodami pod siedzeniem po 2A każde.
IMG_20200219_192534.jpg
IMG_20200219_192534.jpg (32.45 KiB) Przejrzano 4060 razy
IMG_20200219_192545.jpg
IMG_20200219_192545.jpg (39.39 KiB) Przejrzano 4060 razy
CDN...


DL650 K5 2005

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Motocykle”