@
Kusy ten wyświetlacz działa z TRE?
No dobra to czas na następną opowiastkę z warsztatu....
Jako, że prawie ogarnąłem instalację to brakowało mi wyboru trybu pracy halogenów. Założenie było takie, że mam mieć możliwość wyboru działania:
1) załączane razem ze światłami po przekręceniu kluczyka (jazda dzienna)
2) Wyłączone
3) załączane wraz światłami długimi (jazda nocna)
W pierwszej myśli było zastosowanie odrębnego przekaźnika dla działania z długimi, nawet już zrobiłem całą instalację ale brakowało mi odpowiedniego przełącznika. W trakcie poszukiwań zdałem sobie sprawę, że nie trzeba dodatkowo komplikować układu i wystarczy tylko odpowiedni przełącznik i nabyłem coś takiego (przewody już zrobione przeze mnie).
- IMG_20200213_173754.jpg (28.17 KiB) Przejrzano 4244 razy
Zastępuje on ten oryginalny z kompletu halogenów
- IMG_20200213_174208.jpg (36.28 KiB) Przejrzano 4244 razy
Zmiana jest tylko taka, że wspólnym przewodem jest ten sterujący przekaźnikiem halogenów a zasilanie po stacyjce z jednej strony i sygnał z długich po drugiej. Działa wyśmienicie....
- IMG_20200213_175059.jpg (40.37 KiB) Przejrzano 4244 razy
- IMG_20200213_185550.jpg (53.37 KiB) Przejrzano 4244 razy
- IMG_20200213_185604.jpg (50.8 KiB) Przejrzano 4244 razy
Aby powoli kończyć miałem tylko poskładać zdemontowany airbox, ale coś mnie tknęło by sprawdzić pierwsze przepustnice i ku mojemu zdziwieniu było ok,ale.... no zawsze musi jakieś być. A był nim luz na cięgle łączącym przepustnice. Taki luz tylko może mniejszy był także na cięgle dolnych przepustnic. Po zdemontowaniu cięgna...
... okazało się, że jest niewielka możliwość korekty tego luzu...
(powinienem wymienić na nowe, ale nie miałem pod ręką a nie chciało mi się znów czekać na części i nie wiadomo ile by to kosztowało, choć pewnie na zapas zamówię, no cóż nie każdy może mieć nowy sprzęt)
a zrobiłem to tak....
Nałożyłem smaru do łożysk główki ramy (odporny na wypłukiwanie przez wodę) i z pokazanej trytytki odciąłem niewielkie kawałeczki...
- IMG_20200213_191956.jpg (26.51 KiB) Przejrzano 4244 razy
- IMG_20200213_192029.jpg (32.88 KiB) Przejrzano 4244 razy
Te kawałeczki umieściłem w środku centralnie w gnieździe na smarze by nie zwiały w inne miejsce...
- IMG_20200213_192100.jpg (37.23 KiB) Przejrzano 4244 razy
Po zamontowaniu zero luzu. Zobaczymy na jak długo wytrzyma ten patent, a w międzyczasie zakupi się nowe... jeśli będzie mnie stać
No po tym zabiegu trzeba dokonać korekty na synchronizacji. O ile na pierwszych przepustnicach po skasowaniu luzu było prawidłowo o tyle na drugich trzeba dokonać korekty. Dlatego trzeba wszystko złożyć do kupy i wleciał nowiutki filtr powietrza...
- IMG_20200213_194912.jpg (32.63 KiB) Przejrzano 4244 razy
- IMG_20200213_195724.jpg (53.28 KiB) Przejrzano 4244 razy
- IMG_20200213_195733.jpg (42.12 KiB) Przejrzano 4244 razy
- IMG_20200213_201158.jpg (42.33 KiB) Przejrzano 4244 razy
Po synchronizacji TPS był w odpowiedniej pozycji.
Teraz znów trzeba rozebrać by założyć trójnik do mapsensora (pomiar z dwóch cylindrów) oraz podłączenie olejarki bo wykorzystywała wyjście potrzebne do wykonania synchronizacji...
Ale to w następnym odcinku
CDN...