DL650 robdk K5
DL650 robdk K5
Witam
Sprzęt już pokazywałem z okazji przywitania się na forum, ale tam nie będę zaśmiecał zmianami na moto więc zakładam tutaj wąteczek
Na początek prezentacja - zdjęcia z dnia zakupu....
No trochę siedzę już w motocyklach i co można było sprawdzić to zostało sprawdzone (przy tej pogodzie to w sumie tylko podstawy, bo jazdy nie było)
Ogólnie motocykl całkiem nieźle wyposażony, nawet nawigacja była Dostałem także oryginalną szybę oraz sakwy GIVI.
Przy zakupie używanego rocznika dopuszczałem ryzyko niespodzianek i się z tym świadomie zgodziłem. Sądzę, że był malowany bo nie ma pełnych nalepek na osłonach z przodu (może ktoś to potwierdzi).
Na chwilę obecną poza ogólnym przeglądem można jeden sezon przelatać, niemniej trzeba myśleć o napędzie (a jest scottoiler) choć jeszcze sezon powinien przelatać, no może przednią zębatkę wymienię bo już na zębach lekkie jajo.
Następnie tarcze z przodu, choć był wykonywany serwis hamulców na jesieni i są nowe klocki, tarcze nie są starte lecz maja luz przód - tył na nitach a tego nie powinno być choć to są tarcze pływające (oznacza to, że tylko wychylać się mogą na boki).
Oczywiście nie mogłem niczego zostawić dokładnie tak jak kupiłem wiec zabrałem się za podstawy których mi brakowało tzn. wskaźnika biegów, TRE. Nawigacja mi nie pasuje (będzie do handlu Vordon z automapą, jak ktoś zainteresowany to zapraszam).
W celu demontażu nawigacji zacząłem zdejmować szybę. Pierwsze co rzuciło się w oczy to odstające elementy maskujące, a pod nimi szyba na trytytki od dołu i tylko jedne śruby trzymały szybę na górze, przy czym jest lekkie pękniecie przy otworze. Dodatkowo brak tulejek dystansowych i nakrętki w gumie już poprzekręcane. Po zdjęciu całości taki miałem widoczek...
Widać pęknięcie a powyżej stary uchwyt nawigacji przykręcany cienką blaszką do jednej śruby i nitowany do rurki aluminiowej. Jak się domyślać to pewnie nawigacja drżała na całego. Więc uchwycik też do kosza.
Szybkie spawanie pęknięcia i taki efekt...
Po naprawie mocowania szyby trzeba wyrzeźbić jakiś nowy uchwyt do osprzętu. Do tego użyta została rurka z kwasówki 25 i płaskowniki z tego samego materiału. Akurat miałem do swojego poprzedniego moto robić ale jakoś zeszło. Spawane elektrodą MMA do kwasówki. A oto efekt:
Na uchwycie widać już nowe gumo-nakrętki do mocowania szyby.
Dalsze prace będę umieszczał w odrębnych postach.
Sprzęt już pokazywałem z okazji przywitania się na forum, ale tam nie będę zaśmiecał zmianami na moto więc zakładam tutaj wąteczek
Na początek prezentacja - zdjęcia z dnia zakupu....
No trochę siedzę już w motocyklach i co można było sprawdzić to zostało sprawdzone (przy tej pogodzie to w sumie tylko podstawy, bo jazdy nie było)
Ogólnie motocykl całkiem nieźle wyposażony, nawet nawigacja była Dostałem także oryginalną szybę oraz sakwy GIVI.
Przy zakupie używanego rocznika dopuszczałem ryzyko niespodzianek i się z tym świadomie zgodziłem. Sądzę, że był malowany bo nie ma pełnych nalepek na osłonach z przodu (może ktoś to potwierdzi).
Na chwilę obecną poza ogólnym przeglądem można jeden sezon przelatać, niemniej trzeba myśleć o napędzie (a jest scottoiler) choć jeszcze sezon powinien przelatać, no może przednią zębatkę wymienię bo już na zębach lekkie jajo.
Następnie tarcze z przodu, choć był wykonywany serwis hamulców na jesieni i są nowe klocki, tarcze nie są starte lecz maja luz przód - tył na nitach a tego nie powinno być choć to są tarcze pływające (oznacza to, że tylko wychylać się mogą na boki).
Oczywiście nie mogłem niczego zostawić dokładnie tak jak kupiłem wiec zabrałem się za podstawy których mi brakowało tzn. wskaźnika biegów, TRE. Nawigacja mi nie pasuje (będzie do handlu Vordon z automapą, jak ktoś zainteresowany to zapraszam).
W celu demontażu nawigacji zacząłem zdejmować szybę. Pierwsze co rzuciło się w oczy to odstające elementy maskujące, a pod nimi szyba na trytytki od dołu i tylko jedne śruby trzymały szybę na górze, przy czym jest lekkie pękniecie przy otworze. Dodatkowo brak tulejek dystansowych i nakrętki w gumie już poprzekręcane. Po zdjęciu całości taki miałem widoczek...
Widać pęknięcie a powyżej stary uchwyt nawigacji przykręcany cienką blaszką do jednej śruby i nitowany do rurki aluminiowej. Jak się domyślać to pewnie nawigacja drżała na całego. Więc uchwycik też do kosza.
Szybkie spawanie pęknięcia i taki efekt...
Po naprawie mocowania szyby trzeba wyrzeźbić jakiś nowy uchwyt do osprzętu. Do tego użyta została rurka z kwasówki 25 i płaskowniki z tego samego materiału. Akurat miałem do swojego poprzedniego moto robić ale jakoś zeszło. Spawane elektrodą MMA do kwasówki. A oto efekt:
Na uchwycie widać już nowe gumo-nakrętki do mocowania szyby.
Dalsze prace będę umieszczał w odrębnych postach.
- Ocena: 5.88235%
DL650 K5 2005
Online
Re: DL650 robdk K5
Też mam luzy na tarczach strasznie mnie to wkurza, byłem w serwisie to mówił że można śmiało parę tysięcy jeszcze przejechać, wymienię na jesieni muszę uzbierać trochę kasy na razie mnie nie stać. Niechaj ci służy i oby nigdy ciebie nie zawiódł. LWG
Romet, Ogar, CZ 175, Suzuki Bandit 400 i obecnie od maja 2018 V-strom Dl 650 k 5 czarny
Re: DL650 robdk K5
Super sprzęcik na pewno ciebie nie zawiedzie to porządny sprzęt .A co no nawigacji będzie tobie opadała na ten malej kulce ja to przerobiłem i teraz jest fest
Re: DL650 robdk K5
No tak to już jest po zakupie 'nowego' motocykla. Niespodzianki wychodzą sukcesywnie. Ale widać że radzisz sobie dobrze. Do swojego założyłem taką samą szybę Givi. Do sezonu się wyrobisz. Powodzenia życzę i frajdy przy szykowaniu moto.
Do zobaczenia w terenie
Do zobaczenia w terenie
Komar 3 --> MZ 250 TS --> SUZUKI GSX600F --> SUZUKI DL1000 V-Strom K7
Re: DL650 robdk K5
Widziałem jeszcze większe luzy, dlatego na pewno ten sezon się polata, ale trzeba mieć to z tyłu głowy... i kontrolować często, bo niestety wymiana troszkę kosztuje.Tomek 69 pisze:Też mam luzy na tarczach strasznie mnie to wkurza, byłem w serwisie to mówił że można śmiało parę tysięcy jeszcze przejechać, wymienię na jesieni muszę uzbierać trochę kasy na razie mnie nie stać. Niechaj ci służy i oby nigdy ciebie nie zawiódł. LWG
Ta nawigacja nie będzie założona, właśnie ją demontuję bo mi nie pasuje. Mam swoje wypracowane rozwiązania i takie tutaj będą.wojtek162 pisze:Super sprzęcik na pewno ciebie nie zawiedzie to porządny sprzęt .A co no nawigacji będzie tobie opadała na ten malej kulce ja to przerobiłem i teraz jest fest
Sprzęcik będzie Ok, już mu robię dość rozległy serwis by nawet nie pomyślał by zawieść
PS
Dzisiaj zmierzyłem limit łańcucha i mam 318 więc do 319,4 jeszcze mam troszkę;) tylko zębatka zdawcza będzie do wymiany.
DL650 K5 2005
Re: DL650 robdk K5
Powodzenia! Niech służy.
Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0
Re: DL650 robdk K5
Na warsztat trafił wysprzęglik i choć już są na forum poradniki pokazuje jak to u mnie było i nie traktować tego jako poradnik
Po myciu zestawienie części
Ze względu na powstały luz dźwignia została pospawana. Spawanie elektrodą do kwasówki.
Montaż na smar do przegubów
Wskazany języczek po montażu należy ponownie zagiąć
I gotowy do montażu wysprzęglik, zabezpieczony śrubą by się nie rozłożył, chodzi miodzio......
Stan sprzętu na obecną chwilę
Przy okazji naprawy braku światła stop z hamulca przedniego wykonany profilaktycznie bajpas świateł. Zrobiony z konektorów samochodowych które mają dużo większą powierzchnię styku, Zabezpieczone termokurczami i na koniec taśmą izolacyjną całość (tego już nie mam na zdjęciach).
Prace nad wyświetlaczem biegów są na ukończeniu, w zasadzie czekam na wyschnięcie silikonu (w warunkach warsztatowych coś mu to opornie szło). Prace te pokaże w następnym poście.DL650 K5 2005
Online
Re: DL650 robdk K5
Wysprzęglik teraz nówka sztuka, przy okazji sprawdź żółtą kostkę ja musiałem wypiąć przeczyściłem papierkiem ściernym oraz podoginałem żeńskie piny tak by dość ciasno wchodziły. Miałem problem ze światłami teraz jest już ok winę miały dwa skrajne piny. Też się przymierzam do montażu wyświetlacza i też będę lutować do czujnika luzu ale dopiero przy wymianie napędu na razie jeszcze jest w dobrym stanie. LWG
Romet, Ogar, CZ 175, Suzuki Bandit 400 i obecnie od maja 2018 V-strom Dl 650 k 5 czarny
-
- A+B
- Posty: 802
- Rejestracja: 08 sty 2017, 16:50
Online
Re: DL650 robdk K5
Sorry nie pamiętam u mnie to było od razu widać które. Widzę że i tak wszystko dokładnie sprawdzasz i przy okazji czyścisz to byś zauważył jakby coś nie tak było. Robisz dobrą robotę moto będzie jak nówka sztuka z salonu nic tylko pogratulować.
LWGRomet, Ogar, CZ 175, Suzuki Bandit 400 i obecnie od maja 2018 V-strom Dl 650 k 5 czarny
- KarolBytom
- A2
- Posty: 148
- Rejestracja: 27 cze 2017, 21:46
Re: DL650 robdk K5
Gratulacje podejscia do pracy. Teraz jak juz moto rozebrane to masz widoczna cala rame wiec mozesz stwierdzic czy jest wszystko ok. Co do owiewek to malowane byly na 100% ale niema sie co dziwic opony kostki, w terenie na blocie nie trzeba wiele o paciaka.
Nauczyłeś się jeździć motocyklem , więc naprawiać go też się nauczysz !
Re: DL650 robdk K5
Rama bez śladów kompresyjnych, wydaje się cała i trzyma geometrię. Co do owiewek, to zadziwiająco całe od środka
DL650 K5 2005
Re: DL650 robdk K5
Jakiego sylikonu?
Przecież są dostępne wyświetlacze wpinane w gniazdo diagnostyczne. Obywa się bez lutowania i rozbierania a montaż to kilka chwil.
Przecież są dostępne wyświetlacze wpinane w gniazdo diagnostyczne. Obywa się bez lutowania i rozbierania a montaż to kilka chwil.
K6, TS250/1, SR 50.
Re: DL650 robdk K5
@Kusy - co do wyświetlacza biegów, to te o których mówisz kosztuje ok 500zł, a ja kupiłem za 100zł - to po pierwsze. Po drugie lubię sobie troszkę pogrzebać bo daje mi to satysfakcję. Po trzecie z zasady nie podpinam się pod złącze diagnostyczne z urządzeniami dodatkowymi, jak sama nazwa mówi to złącze diagnostyczne.
Uważam ponad to, że montaż tego wyświetlacza jest tak prosty, że nawet osoba która nie trzymała lutownicy w ręce spokojnie da radę.
Za zaoszczędzoną kasę zakupiłem inne potrzebne mi rzeczy w tym układ TRE od tego samego producenta za drugie 100zł. Teraz ktoś może napisać, że można to sobie złożyć samemu za 3,50 ale przy założeniu że zakupy robimy przez neta to wtyczki kosztują 20 zł plus koszty przesyłki, części elektroniczne to ok 15 zł z przewodami, termokurczami i elektroniką plus transport to daje nam coś ok 60 zł i patrząc po wykonaniu nie miałbym tak dobrze wykonanego produktu wodoszczelnego a tu w dodatku jest jeszcze przełącznik.
Odnośnie instalacji oświetlenia takie moje uwagi:
Miejsca, gdzie mogą wystąpić problemy to trzy kostki - jedna czarna widoczna powyżej (zrobiłem baypas) tam są dwa przewody plus po stacyjce idzie na starter i wraca do kostki.
Druga kostka to wspomniana żółta do której ten przewód z czarnej idzie do przełącznika świateł a wracają dwa dla krótkich i długich świateł więc mamy 3 punkty gdzie może wystąpić nadpalenie choć jeździmy najdłużej na mijania jako światła dzienne.
Trzecia kostka to ta po lewej stronie czaszy łącząca bezpośrednio światła i licznik z instalacją, do niej idą te dwa z żółtej kostki i jak powyżej najbardziej narażony jest obwód świateł mijania.
U mnie właśnie w tym ostatnim miejscu był kiedyś problem bo widać ślady zwęglenia i wykonany baypas.
Uważam ponad to, że montaż tego wyświetlacza jest tak prosty, że nawet osoba która nie trzymała lutownicy w ręce spokojnie da radę.
Za zaoszczędzoną kasę zakupiłem inne potrzebne mi rzeczy w tym układ TRE od tego samego producenta za drugie 100zł. Teraz ktoś może napisać, że można to sobie złożyć samemu za 3,50 ale przy założeniu że zakupy robimy przez neta to wtyczki kosztują 20 zł plus koszty przesyłki, części elektroniczne to ok 15 zł z przewodami, termokurczami i elektroniką plus transport to daje nam coś ok 60 zł i patrząc po wykonaniu nie miałbym tak dobrze wykonanego produktu wodoszczelnego a tu w dodatku jest jeszcze przełącznik.
Odnośnie instalacji oświetlenia takie moje uwagi:
Miejsca, gdzie mogą wystąpić problemy to trzy kostki - jedna czarna widoczna powyżej (zrobiłem baypas) tam są dwa przewody plus po stacyjce idzie na starter i wraca do kostki.
Druga kostka to wspomniana żółta do której ten przewód z czarnej idzie do przełącznika świateł a wracają dwa dla krótkich i długich świateł więc mamy 3 punkty gdzie może wystąpić nadpalenie choć jeździmy najdłużej na mijania jako światła dzienne.
Trzecia kostka to ta po lewej stronie czaszy łącząca bezpośrednio światła i licznik z instalacją, do niej idą te dwa z żółtej kostki i jak powyżej najbardziej narażony jest obwód świateł mijania.
U mnie właśnie w tym ostatnim miejscu był kiedyś problem bo widać ślady zwęglenia i wykonany baypas.
DL650 K5 2005
Re: DL650 robdk K5
Wskaźnik biegu
Poradników na ten temat jest wiele, nawet filmiki na YT dlatego pokazuję tylko moje zmagania z tematem.
Na początek kabelkologia
Po lutowaniu sprawdzenie na sucho przed zalaniem silikonem
Wszystko działa jak potrzeba to czas zalewania
Umiejscowienie wskaźnika było pokazane w różnych miejscach, ja zdecydowałem się na wariant montażu w obudowie gniazda zapalniczki z modułem 2 x USB.
Moduł USB został wycięty i w jego miejsce wstawiony wskaźnik. Szczeliny wypełnione zostały silikonem który mi został jeszcze z prac nad czujnikiem biegów.
Przymiarka na miejscu docelowym
Wpadła paczucha....
A w niej zębatka i od razu porównanie ze starą
Teraz czyszczenie i montaż zębatki i wysprzęglika
A na deserek zdemontowana nawigacja która nie będzie mi potrzebna firmy VORDON z automapą. Jeśli jest ktoś chętny to zapraszam. Do handlu to co na zdjęciach. Brak dodatkowych uchwytów, ładowarki mobilnej, rysika.
CDN....
Poradników na ten temat jest wiele, nawet filmiki na YT dlatego pokazuję tylko moje zmagania z tematem.
Na początek kabelkologia
Po lutowaniu sprawdzenie na sucho przed zalaniem silikonem
Wszystko działa jak potrzeba to czas zalewania
Umiejscowienie wskaźnika było pokazane w różnych miejscach, ja zdecydowałem się na wariant montażu w obudowie gniazda zapalniczki z modułem 2 x USB.
Moduł USB został wycięty i w jego miejsce wstawiony wskaźnik. Szczeliny wypełnione zostały silikonem który mi został jeszcze z prac nad czujnikiem biegów.
Przymiarka na miejscu docelowym
Wpadła paczucha....
A w niej zębatka i od razu porównanie ze starą
Teraz czyszczenie i montaż zębatki i wysprzęglika
A na deserek zdemontowana nawigacja która nie będzie mi potrzebna firmy VORDON z automapą. Jeśli jest ktoś chętny to zapraszam. Do handlu to co na zdjęciach. Brak dodatkowych uchwytów, ładowarki mobilnej, rysika.
CDN....
DL650 K5 2005
Online
Re: DL650 robdk K5
Podoba mi się pomysł z tym wyświetlaczem w gnieździe zapalniczki i jego umiejscowienie prowadząc moto masz go cały czas w zasięgu wzroku. Tak się zastanawiam dlaczego nie dałeś jakiejś szybkozłączki (kostki)gdzieś blisko silnika czy gdzieś indziej by wrazie potrzeby nie demontowac całego przewodu wraz z wyświetlaczem?chyba że coś przeoczyłem, tak patrzę i widzę przy wyświetlaczu jakąś wiązkę z połączeniem. Na zębatkę był już faktycznie czas. Dobra fachowa robota szacun. LWG
Romet, Ogar, CZ 175, Suzuki Bandit 400 i obecnie od maja 2018 V-strom Dl 650 k 5 czarny
Re: DL650 robdk K5
Na razie nie dałem złączki, bo nie mam nic hermetycznego. Jak będzie potrzeba to po prostu przetnę i wtedy będę szukał czegoś do połączenia. Teraz po prostu mi się nie chciało . Ta dodatkowa wiązka to zasilanie gniazda zapalniczki. Poprzednik miał zamontowane gniazdo stałe 2x USB i podpięte pod przewody przy zasilaniu nawigacji na zdjęciu niebieski i żółty kabelek) oraz wzięte napięcie z żarówki pozycyjnej. Ja natomiast chcę puścić po przekaźniku bezpośrednio z akumulatora. To dopiero będzie robione
DL650 K5 2005
Online
Re: DL650 robdk K5
Okej spoko, gdzie podpiąłeś plusowy od wyświetlacza? Myślałeś o regulacji wysokości i pochylenia szyby np od marselusa ja się chyba skuszę, widziałem u kolegi z Torunia fajna sprawa.https://www.marselus.pl/pl/p/Regulator- ... -Strom/248
Romet, Ogar, CZ 175, Suzuki Bandit 400 i obecnie od maja 2018 V-strom Dl 650 k 5 czarny