DL650 wymiana sprężyn
DL650 wymiana sprężyn
Cześć
Jazda (zwłaszcza szybsza) po najpodlejszych asfaltach coraz boleśniej ujawnia niedostatki przedniego zawieszenia w deelku. Stąd przyszła myśl o wymianie sprężyn na akcesoryjne z katalogu hyperpro bądź wilbersa plus montaż usztywnienia lag. Macie własne doświadczenia w tej materii? Czy gra jest warta świeczki? Będę wdzięczny za Wasze wskazówki.
Pozdrawiam
Jazda (zwłaszcza szybsza) po najpodlejszych asfaltach coraz boleśniej ujawnia niedostatki przedniego zawieszenia w deelku. Stąd przyszła myśl o wymianie sprężyn na akcesoryjne z katalogu hyperpro bądź wilbersa plus montaż usztywnienia lag. Macie własne doświadczenia w tej materii? Czy gra jest warta świeczki? Będę wdzięczny za Wasze wskazówki.
Pozdrawiam
Człowiek mądrzeje z wiekiem - z wiekiem od trumny.
CBF500=>XF650=>DL650 AL7
CBF500=>XF650=>DL650 AL7
- RiderSuzuki
- AM
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 lip 2019, 01:12
- Lokalizacja: Londyn
Re: DL650 wymiana sprężyn
Cześć. 300 odsłon wątku i nikt się nie wypowiedział. :/ A szkoda bo zainteresowało mnie to.
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: DL650 wymiana sprężyn
mam założone usztywnienie lagjokansen pisze:plus montaż usztywnienia lag. Macie własne doświadczenia w tej materii?
subiektywne odczucie, powtarzam subiektywne bo badań nie prowadziłem to lepsza odporność na podmuchy wiatru na autostradzie
Re: DL650 wymiana sprężyn
też mi się tak"WYDAJE"Old Donkey pisze:mam założone usztywnienie lagjokansen pisze:plus montaż usztywnienia lag. Macie własne doświadczenia w tej materii?
subiektywne odczucie, powtarzam subiektywne bo badań nie prowadziłem to lepsza odporność na podmuchy wiatru na autostradzie
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: DL650 wymiana sprężyn
Z zawieszeniem przednim walczył @Pyxis ale on pod kątem ghymkamy. Natomiast jeżeli chodzi o zalety wymiany sprężyn itp to właśnie @Pyxis będzie miał najbardziej trafne uwagi.
Re: DL650 wymiana sprężyn
W necie gdzieś widziałem sprężyny progresywne? + olej o innej specyfikacji?
Zastanawiam się czy jest sens wymienić na trochę twardsze przed "jakąś" wyprawą gdzie nie będzie za bardzo asfaltów.
Zastanawiam się czy jest sens wymienić na trochę twardsze przed "jakąś" wyprawą gdzie nie będzie za bardzo asfaltów.
Re: DL650 wymiana sprężyn
W zasadzie to seryjnie są już progresywne...
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2320
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: DL650 wymiana sprężyn
Same sprezyny cos tam pomoga, ale prawdziwa robote robi dopiero hydraulika. Ja bym sie rozgladal za wkladami symulujacymi kartridze. Do DLa robi takie firma MUPO. Jest to rozwiazanie budzetowe (brak regulacji dobicia i odbicia - jest jakies "standardowe" ustawione na tloczkach), ale roznice widac od razu (na moich gymkhanowych figurach nawet drobne zmiany sa wyczuwalne, bo jedzi sie duzo razy to samo). Zaleta jest cena (1800 zl za nowe) i brak ingerencji w rury.
Kartridze z pelna regulacja robi firma Andreani. Sprezyny sa dobierane indywidualnie pod wage kierownika i preferowany styl jazdy (maly wywiad sie wysyla w zamowieniu). Tutaj juz mamy pelen zakres regulacji i jest ona precyzyjna. Wada jest cena, bo wraz z dostosowaniem rur (trzeba wyciac na tokarce istniejace tlumiki olejowe) trzeba liczyc jakies 4 tys zl.
Jak mozna sadzic po zrobieniu up na przodzie nasz wzrok zaraz skieruje sie ku tylnemu zawieszeniu.....
Kartridze z pelna regulacja robi firma Andreani. Sprezyny sa dobierane indywidualnie pod wage kierownika i preferowany styl jazdy (maly wywiad sie wysyla w zamowieniu). Tutaj juz mamy pelen zakres regulacji i jest ona precyzyjna. Wada jest cena, bo wraz z dostosowaniem rur (trzeba wyciac na tokarce istniejace tlumiki olejowe) trzeba liczyc jakies 4 tys zl.
Jak mozna sadzic po zrobieniu up na przodzie nasz wzrok zaraz skieruje sie ku tylnemu zawieszeniu.....

( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Re: DL650 wymiana sprężyn
No wyjoles mi to z myśli z tym tylnym zawieszeniem ale jego modyfikacja jednak chyba będzie prostsza 

- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2320
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: DL650 wymiana sprężyn
Wilbers z pelna regulacja (odbicie, dobicie szybkie, dobicie wolne) z regulacja napecia wstepnego kluczem (za hydrauliczne + 800 zl) to kwota 3k zl. W zasadzie sprawe odpowiedniej trakcji na tyle mamy zalatwiona. 

( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Re: DL650 wymiana sprężyn
Dzięki Panowie za wszelkie uwagi i sugestie. Nie znałem oferty firmy MUPO a wydaje się być jeszcze zjadliwa cenowo. Temat do zgłębienia.
Człowiek mądrzeje z wiekiem - z wiekiem od trumny.
CBF500=>XF650=>DL650 AL7
CBF500=>XF650=>DL650 AL7
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2320
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: DL650 wymiana sprężyn
@Struna: "Nie znałem" a nie "nie znalazłem" 

( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2