dl650xt pytania

Forum na tematy których nie ma w innych częściach forum
mcquade
AM
Posty: 3
Rejestracja: 29 wrz 2019, 13:35

dl650xt pytania

Post autor: mcquade »

Panowie, przyszedł czas abym z wielkich i przyciężkawych eunduraków przesiadł sie na coś lżejszego po iluś tam latach zjeżdzonych na gs-ach ,lata lecą szybko już nie jeżdże ale podróżuje cały czas jest tylko jeden problem ,mam 192 cm wzrostu , i tu pytanie czy na małym dl650xt .chodzi mi o nowy model,po zastosowaniu wyższego siedzenia oryginalnego akcesoryjnego i ew, podniesieniu kierownicy da sie bez wiekszego problemu dla nóg i kregosłupa podróżowac poi kilkaset km dziennie zdaje sobie sprawe ze moze byc mniej wygodnie jak na gs1200adv. ale z tego co przeglądałem forum to jest tu kilku wysokich chłopów jeżdżących na małym dl-u , pytam gdyż już sie do niego przysiadałem ale oczywiście miał normalne siodło 830 i czułem sie troche podkasany ,dl 1000 nie rozważam jest mi po prostu zbyteczny . prosze o jakieś sugestie



Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: dl650xt pytania

Post autor: motif »

No to może być problem bo ja mam 185cm i dla mnie siedzenie standardowe jest ciut za niskie, będę kupował podwyższone.
Niemniej jednak jeździłem na fabrycznym siedzeniu po 10h dziennie i nie było źle.



Awatar użytkownika
Dziadek3H2M
A+B+C
Posty: 1114
Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: dl650xt pytania

Post autor: Dziadek3H2M »

Moim zdaniem, choć mam tylko 182cm wzrostu, jak zastosujesz obniżone podnóżki i podwyższoną kanapę powinno być OK. Można też pomyśleć o wymianie kości na nieco ponoszące zawieszenie, tu byłbym ostrożny, może ktoś to zrobił i wie jak moto się potem prowadzi?


LWG



DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5221
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: dl650xt pytania

Post autor: Struna »

Ja mam jakieś 186 cm i podnosiłem tył na kościach o 3cm, do tego dałem obniżone podnóżki oraz przeprofilowanie kanapy i risery kierownicy.
Na takim zestawie jest o niebo lepiej.
Można jeszcze nieco lagi głębiej wpuścić i uzyskać trochę podniesienia przodu.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Pawian
A+B
Posty: 796
Rejestracja: 07 sie 2018, 00:53
Lokalizacja: Kraków

Re: dl650xt pytania

Post autor: Pawian »

Mam 191 cm, jeżdżę drugi sezon DLem 650 2012. Gdy staję nad moto to pod kroczem mam z 5 cm prześwitu ;)

Na początku kolana dawały się we znaki, ale to była raczej kwestia nieprzyzwyczajenia - teraz jest lepiej. Zazwyczaj pomaga gimnastyka w trakcie jazdy.
Jeśli planujesz częste przeloty po 300+ km to pewnie będziesz musiał poszukać jakichś udogodnień - wyższa kanapa, obniżenie setów.

Osobiście nie planuję obniżania setów, ale nad wyższą kanapą już zacząłem myśleć ;)


Honda Varadero XL 125 >> V-Strom 650 AL2 Rudy :)

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2255
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: dl650xt pytania

Post autor: Iżu »

mcquade pisze:Panowie, przyszedł czas abym z wielkich i przyciężkawych eunduraków (..) prosze o jakieś sugestie
Jak dla mnie zmiana z BMW R1200 GS Adventure na Suzuki DL-650 XT przy Twoim wzroście to kompletny nonsens, Suzuki ma gorsze osiągi, gorsze hamulce, mniej wygodną pozycję, nie ma wału napędowego itd. ogólnie to trochę cofanie się wstecz.. :o


Iżu

mcquade
AM
Posty: 3
Rejestracja: 29 wrz 2019, 13:35

Re: dl650xt pytania

Post autor: mcquade »

dzięki panowie no ja niestety robię motocyklem długie wypady z reguły kilku lub kilkunastodniowe i przeloty wtedy są długie czesto ponad 500 dziennie wokół komina jeżdże skuterem hexagonem 250 albo swoimi staruszkami ,wyższa kierownica i wyższa kanapa i przy tym deflektor to oczywiste dla mnie normalka podnózki może tylko lekko bo w ostrych łukach można przytrzeć w ingerencje typu kości i podwyższenie przodu nie chce iść bo nie wiem jak póżniej motocykl bedzie sie prowadził, z reguły jeżdże tylko po górach od alp po bałkany i wiadomo że tam to już z reguły tylko dyndam a nie zapierd.... i pozycja wtedy musi być w miare wyprostowana sami wiecie ,no i tu własnie jest problem wzrostu ,człowiek często jeżdzi tam po słabych drogach miedzy wiochami czesto staje zawraca no i dlatego padło na małego a nie dużego dl-a (no i spalanie to też ważne ) :D
Ocena: 5.88235%



mcquade
AM
Posty: 3
Rejestracja: 29 wrz 2019, 13:35

Re: dl650xt pytania

Post autor: mcquade »

niestety bmka 1200adv ,a zrobiłem nią 80 tyś przestaał mnie już bawić a w garażu stoi jeszcze r100gspd im człowiek starszy tym bardziej docenia lekkie a nie cieżarowki jak porozmawiacie z ludżmi to takich jak ja jest wiecej rozstaja sie z wielkimi endurakami i przechodzą na troszke mniejsze np, nigdy kiedyś nie myślałem że bede jeżdził skuterem a teraż jeżdże na co dzień bo jest lekki , jak zjeżdżałem poza asfalty to chłopaki na transalpach i v stromach jakos tam latali a ja sie pierdzieliłem.. jeżdże z reguły sam i jak sie nieraz wywrócilem poza asfaltami to pożniej żeby to podnieśc to dramat ,użytkowanie r1200gs adv to same plusy dodatnie i plusy ujemne ,ale ja go sprzedałem bez żalu i kropka



Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3076
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: dl650xt pytania

Post autor: staszek_s »

Dzięki za te słowa rozsądku. Niektórzy szukają Świętego Graala motocykli a takiego nie ma i nie będzie. To tylko narzędzie do czerpania przyjemności z życia :)


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: dl650xt pytania

Post autor: NIKT »

I mcquad pozamiatał.

A ja w pełni popieram i aż Suzi się nie złamie to zostaje ze mną, chyba że prędzej nie będę w stanie nogi tak wysoko podnieść żeby na nią wsiąść.

Na trasy mam Suzi bo sporo majdanu i plecaczek, a na miasto 125ccm i powiem że ważący 120 kg mający 11km motorek jest na miasto prawie idealny i niejednokrotnie szybciej się nim przemieszczam po Łodzi, w godzinach szczytu, niż Suzi czy niż niektóre ścigacze gazujace pod światłami co to chcą się ścigać przez 500m, a jak zaczyna się korek Qpa ..

Boso, ale w ostrogach



mily
A1
Posty: 32
Rejestracja: 02 cze 2019, 10:24

Re: dl650xt pytania

Post autor: mily »

125 na miasto to jednak za mało, ale 250 czy 300 jest w zupełności ok i się prowadzi jak rowerek.

A wracając do tematu też szukam jak podwyższyć swoje Suzi i znalazłem kości + coś:
https://www.marselus.pl/pl/p/Adaptery-p ... -Strom/101
jednak o ile kości są w cenie przyzwoitej to już podwyższenie przodu kosztuje bagatela.

Widzę że sporo osób podnosi tylko tył, a co z przodem? Jednak moto stoi "krzywo", na logikę należałoby podnieść też przód, ale na lagach a nie samą kierownicę.
Niech ktoś się wypowie jeżeli podniósł sam tył, czy moto nie zaczął nurkować?


Motorynka :) -> VFR800 -> YBR250 -> TDM900 -> DL650

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5221
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: dl650xt pytania

Post autor: Struna »

Nic nie nurkuje, chętniej w zakręt idzie.
Na lagach możesz z pół cm wpuścić w półkę, też coś podniesiesz.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Wojt
A1
Posty: 27
Rejestracja: 19 lis 2019, 11:04
Lokalizacja: Kilkenny

Re: dl650xt pytania

Post autor: Wojt »

Witam , ja mam inny problem :-). Zastanawiam się nad zakupem V-Strom 650 XT. Polatałem nim na jeździe testowej w Gdyni. Wszystko OK, ... poza tym że krótki jestem : 172 cm i cholera dosięgałem tylko czubkami palców do asfaltu. Jest tu gdzieś ktoś kto ma obnizone siedzenie i te tzw. kości oraz podobny wzrost ? Może się wypowie i coś podpowie :-).
Ps-moje obecne moto nie zawiezie mnie nad rzekę , do lasu itp. Jest za ciężkie - 380 kg. I dlatego chciałbym dokupić do stajni V-Stroma.



Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: dl650xt pytania

Post autor: motif »

Wojt pisze:Witam , ja mam inny problem :-). Zastanawiam się nad zakupem V-Strom 650 XT. Polatałem nim na jeździe testowej w Gdyni. Wszystko OK, ... poza tym że krótki jestem : 172 cm i cholera dosięgałem tylko czubkami palców do asfaltu. Jest tu gdzieś ktoś kto ma obnizone siedzenie i te tzw. kości oraz podobny wzrost ? Może się wypowie i coś podpowie :-).
Ps-moje obecne moto nie zawiezie mnie nad rzekę , do lasu itp. Jest za ciężkie - 380 kg. I dlatego chciałbym dokupić do stajni V-Stroma.
wyglada że jest niższe siedzenie dostępne, można też obniżyć na widelcach ciut przy okazji poprawiając prowadzenie.
Obniżenie na kościach bym odradzał jako że zmienia się geometria.

Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
Wojt
A1
Posty: 27
Rejestracja: 19 lis 2019, 11:04
Lokalizacja: Kilkenny

Re: dl650xt pytania

Post autor: Wojt »

dzięki. ale nie wiem co ten mongoł na filmie gada ,he,he.



Awatar użytkownika
Dziadek3H2M
A+B+C
Posty: 1114
Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: dl650xt pytania

Post autor: Dziadek3H2M »

Wojt pisze:Witam , ja mam inny problem :-). Zastanawiam się nad zakupem V-Strom 650 XT. Polatałem nim na jeździe testowej w Gdyni. Wszystko OK, ... poza tym że krótki jestem : 172 cm i cholera dosięgałem tylko czubkami palców do asfaltu. Jest tu gdzieś ktoś kto ma obnizone siedzenie i te tzw. kości oraz podobny wzrost ? Może się wypowie i coś podpowie :-).
Ps-moje obecne moto nie zawiezie mnie nad rzekę , do lasu itp. Jest za ciężkie - 380 kg. I dlatego chciałbym dokupić do stajni V-Stroma.
Ja przeprowadzałem zmiany w drugą stronę wracając do fabrycznej wysokości, więc jeśli kupisz 650 XT z rocznika 15 do chyba? 17 to mam do pozbycia komplet obniżający, firmową niską kanapę i kości do zawieszenia. Kości powinny pasować i do "Cyklopa", nowszego modelu, ale czy kanapa to nie jestem pewien.
Jeśli chodzi o geometrię to: obniżając tylne zawieszenie na kościach obniża się też przednie wypuszczając odpowiednio lagi z półki. Z doświadczenia wiem, że nie zmienia to geometrii w istotny dla prowadzenia sposób. Niewielki problem pojawia się przy stawianiu moto na centralnym podnóżku (bo trzeba podnieść wyżej) ze stopką boczną nie ma problemu.
Ocena: 5.88235%


LWG



DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS

scyzor_2007
A+B
Posty: 802
Rejestracja: 08 sty 2017, 16:50

Re: dl650xt pytania

Post autor: scyzor_2007 »

Wojt pisze:Witam , ja mam inny problem :-). Zastanawiam się nad zakupem V-Strom 650 XT. Polatałem nim na jeździe testowej w Gdyni. Wszystko OK, ... poza tym że krótki jestem : 172 cm i cholera dosięgałem tylko czubkami palców do asfaltu. Jest tu gdzieś ktoś kto ma obnizone siedzenie i te tzw. kości oraz podobny wzrost ? Może się wypowie i coś podpowie :-).
Ps-moje obecne moto nie zawiezie mnie nad rzekę , do lasu itp. Jest za ciężkie - 380 kg. I dlatego chciałbym dokupić do stajni V-Stroma.
Mam 173 cm zwrostu i ganiam DL 1000 2015 rp . Nic nie przerabiałem w moto
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5221
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: dl650xt pytania

Post autor: Struna »

Kup sobie buty Forma ADV lub ADV Low, tam podeszwa Ci doda spokojnie z 2cm - może okazać się zupełnie wystarczające.
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
askryptor
A1
Posty: 86
Rejestracja: 25 kwie 2019, 18:18
Lokalizacja: Kraków

Re: dl650xt pytania

Post autor: askryptor »

@Wojt Problemem nie jest sama wysokość siedzenia, ale i jej profil. Szeroka kanapa w połączeniu ze sztywnymi spodniami motocyklowymi podciąga Ci nogi o dodatkowe 2 cm. Także rozwiązaniem jest jej modyfikacja + buty z wyższą podeszwą. Dzięki temu masz ok 2-5 cm do zagospodarowania. Gdyż modyfikacja standardowej kanapy umożliwia obniżenie siedziska o co najmniej 2 cm, jak i jej zwężenie u przodu.
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
Voyager
A+B
Posty: 518
Rejestracja: 13 lis 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska południowa

Re: dl650xt pytania

Post autor: Voyager »

Wojt pisze:Witam , ja mam inny problem :-). Zastanawiam się nad zakupem V-Strom 650 XT. Polatałem nim na jeździe testowej w Gdyni. Wszystko OK, ... poza tym że krótki jestem : 172 cm i cholera dosięgałem tylko czubkami palców do asfaltu. Jest tu gdzieś ktoś kto ma obnizone siedzenie i te tzw. kości oraz podobny wzrost ? Może się wypowie i coś podpowie :-).
Ps-moje obecne moto nie zawiezie mnie nad rzekę , do lasu itp. Jest za ciężkie - 380 kg. I dlatego chciałbym dokupić do stajni V-Stroma.
Hejka! A proste pytanie, czy przed jazdą próbną ustawiłeś napięcie wstępne sprężyny tylnego zawieszenia maksymalnie na "LOW"? Może wcześniejszy tester poszedł z tym pokrętłem na "High"? Zauważyłem, że w V-strom ostatniej generacji to ustawienie wyraźnie wpływa na wysokość siedzenia. Myślę, że scyzor_2007 ma rację. Również w mojej ocenie 172 cm to wcale nie tak krótko jak na DL650. Powinieneś spokojnie postawić co najmniej pół stopy.
Ocena: 5.88235%


Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tematy ogólne”