Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Online
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Wszystko zależy od punktu odniesienia, jak ja się przesiadłem na DL'a ze staruszki Yamahy Virago to wydawało mi się, że hamulce są brzytwa
Technologia idzie do przodu, dobrze że w Suzuki zauważyli problem i w małych trochę to poprawili.
Technologia idzie do przodu, dobrze że w Suzuki zauważyli problem i w małych trochę to poprawili.
- Ocena: 5.88235%
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Otóż to - jak się siądzie z czegoś "gorszego" na lepsze, to jest efekt wow, gorzej jak jest w drugą stronę, wtedy od razu dostrzegasz wszelakie minusy.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Pavlin wrzucił świeżutki film z wizyty w fabryce Barkbusters, jakby ktoś chciał obejrzeć :damianKr pisze:
Myślałem, że handbary a barkbustery to to samo.
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Dla mnie hamulce w nowym małym DL są odczuwalnie lepsze niż w poprzedniej generacji. Różnice na plus dla najnowszego:
- mocniej hamują,
- łatwiej dozowalne,
- mniej "gumiaste",
- ABS działa subtelniej.
- mocniej hamują,
- łatwiej dozowalne,
- mniej "gumiaste",
- ABS działa subtelniej.
Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
No to już jest spoooro lepiej i pewnie nawet można powiedzieć, że wystarczająco.
W starszych ABS ( szczególnie na tyle ) działa nadaktywnie, na przodzie w miarę ok na czarnym, ale wystarczy minimalnie mniej przyczepnie i też zaczyna się robić zbyt nerwowy.
W starszych ABS ( szczególnie na tyle ) działa nadaktywnie, na przodzie w miarę ok na czarnym, ale wystarczy minimalnie mniej przyczepnie i też zaczyna się robić zbyt nerwowy.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Dokładnie mam te same odczucia. Wystarczająco.Struna pisze:No to już jest spoooro lepiej i pewnie nawet można powiedzieć, że wystarczająco.
W starszych ABS ( szczególnie na tyle ) działa nadaktywnie, na przodzie w miarę ok na czarnym, ale wystarczy minimalnie mniej przyczepnie i też zaczyna się robić zbyt nerwowy.
Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0
Online
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
A tak trochę na marginesie - co rozumiecie tutaj przez starego i nowego?
Czy stare to od AK do AL 2016, i nowy to świeżaki 2017 wzwyż?
W sumie mamy już trzecią "generację" małego i to trochę mylące
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Czy stare to od AK do AL 2016, i nowy to świeżaki 2017 wzwyż?
W sumie mamy już trzecią "generację" małego i to trochę mylące
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Suzuki DL 650 AL6 V-Strom
Online
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Hamulce poprawili między rokiem 2016 a 2017, nowe to obecna generacja 2017-2019.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Najstarsze są bez ABS, czyli K4 do K8 bodaj, a już w 2007 wypuszczali wersje z ABS np AK7.
I w tych jakby niezależnie czy ABS czy nie hamulce są gumiate i mizerne, przy czym ABS dodaje swoje "fochy".
W następnych jest niewiele lepiej, i dopiero te ostatnie mają zauważalnie lepiej.
I w tych jakby niezależnie czy ABS czy nie hamulce są gumiate i mizerne, przy czym ABS dodaje swoje "fochy".
W następnych jest niewiele lepiej, i dopiero te ostatnie mają zauważalnie lepiej.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
To motocykl odebrany i już 160 km. zrobiłem na nim . Pierwsze wrażenia są nie do opisania, ten motocykl płynie nie jeździ. Już chyba nikt mnie nie zmusi do jazdy na nakedach lub sportach. Obecnie muszę go docierać tak więc przez 800 km. maksymalnie 5 tys. obrotów co na 6 biegu daje maks 100 km/h. Ale motocykl jega mega wygodny, pozycja super, silnik ekstra mimo iż ma na papierku mniej mocy niż bandit 650 to przez to że ta moc jest dostępna bardzo nisko to wydaje się że jest mocniejszy.
Jedyna wada to szybka akcesoryjna.... mam 192 cm. wzrostu i dostaję strugami wiatru centralnie w kask. Praktycznie od 40 km/h nie słyszę już silnika tylko szum wiatru. Na bandicie nie miałem szybki a było lepiej. Tak więc szyba jest do zmiany.
Jedyna wada to szybka akcesoryjna.... mam 192 cm. wzrostu i dostaję strugami wiatru centralnie w kask. Praktycznie od 40 km/h nie słyszę już silnika tylko szum wiatru. Na bandicie nie miałem szybki a było lepiej. Tak więc szyba jest do zmiany.
V-Strom 650 XT 2019
Online
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Gratulacje! Przy Twoim wzroście to chyba tylko Airflow wchodzi w grę.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Ja bym podniósł jeszcze moto na kościach, mam tylko 185 ( czy tam po dzwonie 186 bo mi tak kulasa poskładali ) i seria wydawała się nieco niskawa.
Po podniesieniu na kościach o jakieś 3 cm jest elegancko.
Po podniesieniu na kościach o jakieś 3 cm jest elegancko.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Online
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
a kości nie podniosą jeźdźca i szyby, więc w temacie wiaterku nic się nie zmieni?
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
wiaterek nic, ale cała reszta - tak
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Kości zmienią geometrię, podwyższana kanapa wygodę.
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Zmienią - in plus.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
300 km. zrobione i ani przez sekundę nie żałowałem zakupu tego motocykla.
Jeśli chodzi o szybkę to zamówiłem sobie szybę kappa, coś takiego: https://allegro.pl/oferta/kappa-kaf3101 ... 48QAvD_BwE
Czy u was przy zmianie biegów z 1 -2 -3 również towarzyszy dzwięk, bo nie wiem czy tak ma być czy ja coś robię źle. Przy redukcji w dół również słychać drobny trzask. Chociaż z tym bywa różnie w zależności jaki obroty ma silnik podczas zmiany. Zauważyłem również że podczas zmiany bez sprzęgła chyba te biegi wskakują trochę gorzej.
Jeszcze miałem dzisiaj taką sytuację, że przy zatrzymaniu na światłąch nie zdążyłem zbić biegów i zatrzymałem się na 3 biegu. Tak więc już w miejscu chciałem zbić do 1 ale skrzynia została na luzie i jedynka nie chciała wskoczyć. Dopiero musiałem popchnąć motocykl do przodu i mocnej "kopnąć dzwignię" i dopiero bieg wskoczył.
Poza tymi dwoma przypadkami to biegi wchodzą bardzo fajnie.
Jeśli chodzi o szybkę to zamówiłem sobie szybę kappa, coś takiego: https://allegro.pl/oferta/kappa-kaf3101 ... 48QAvD_BwE
Czy u was przy zmianie biegów z 1 -2 -3 również towarzyszy dzwięk, bo nie wiem czy tak ma być czy ja coś robię źle. Przy redukcji w dół również słychać drobny trzask. Chociaż z tym bywa różnie w zależności jaki obroty ma silnik podczas zmiany. Zauważyłem również że podczas zmiany bez sprzęgła chyba te biegi wskakują trochę gorzej.
Jeszcze miałem dzisiaj taką sytuację, że przy zatrzymaniu na światłąch nie zdążyłem zbić biegów i zatrzymałem się na 3 biegu. Tak więc już w miejscu chciałem zbić do 1 ale skrzynia została na luzie i jedynka nie chciała wskoczyć. Dopiero musiałem popchnąć motocykl do przodu i mocnej "kopnąć dzwignię" i dopiero bieg wskoczył.
Poza tymi dwoma przypadkami to biegi wchodzą bardzo fajnie.
V-Strom 650 XT 2019
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Damianie!
Rozumiem, że kupiłeś DL650 2018/2019. Nie jestem pewien, czy wybrałeś dobrą szybę. Nie chodzi mi o model, bo w Twoim linku jest optymalna Givi AirFlow brandowana jako Kappa. Problemem jest to, że wybrałeś szybę oznaczoną KAF 3101, a to raczej do modelu poprzedniej generacji. DL650 od 2017 roku (modele AL7 i XAL7 w górę) powinien mieć większość dedykowanych akcesoriów z oznaczeniem Givi/Kappa z numerem 3112. Czyli do tego modelu według mnie powinna być szyba AF3112 (Givi) lub KAF3112 (Kappa).Wyjątek to gmole, które pasują od poprzednika więc 3101.
Co do skrzyni biegów, to wieź pod uwagę, że jako nowy właściciel nowego motocykla cierpisz teraz na nadwrażliwość. Wiem, bo też tak miałem. Dodatkowo problem wzmacnia fakt, że masz do czynienia z Suzuki DL. Czyli ze sprzętem równie subtelnym jak kowadło lub młotek ciesielski. Na całe szczęście równie niezawodnym. Czyli dziwne dźwięki, odgłosy, to raczej norma niż informacja, że coś działa nie tak. Tym bardziej, że przez kilka tysięcy km sprzęt się dociera i nie wszystko w nim działa optymalnie. Powiem tak, w porównaniu do Hondy skrzynia biegów działa topornie, ale w porównaniu do poprzednich generacji czy innych starszych modeli Suzuki działa super. Po prostu uwierz na słowo i się nie przejmuj. Warto.
Z uwagi na fakt, że klasyczna skrzynia biegów w motocyklach to skrzynia sekwencyjna to redukcja biegów przy zatrzymywaniu to oblig. Inaczej takie rzeczy jak Twój problem z 3 biegiem będą się dziać.
Przyznam, że mój XAL8 zdecydowanie woli zmianę biegów z lekkim wsparciem ze strony sprzęgła. Łatwo jest mi sobie wyobrazić, że w nowym sprzęcie przy tak minimalnym przebiegu zmiana biegów bez sprzęgła związana jest z efektami specjalnymi.
Tak więc wrzuć na luz i ciesz się ze sprzęta, który jest super, ale nie bez wad.
Ps. Co do dynamiki, to odczujesz ją w pełni dopiero tak po 3-4 tys km. Przynajmniej mój wyraźnie odżył. A może ja dopiero wtedy odważyłem się mocniej odkręcać .
Rozumiem, że kupiłeś DL650 2018/2019. Nie jestem pewien, czy wybrałeś dobrą szybę. Nie chodzi mi o model, bo w Twoim linku jest optymalna Givi AirFlow brandowana jako Kappa. Problemem jest to, że wybrałeś szybę oznaczoną KAF 3101, a to raczej do modelu poprzedniej generacji. DL650 od 2017 roku (modele AL7 i XAL7 w górę) powinien mieć większość dedykowanych akcesoriów z oznaczeniem Givi/Kappa z numerem 3112. Czyli do tego modelu według mnie powinna być szyba AF3112 (Givi) lub KAF3112 (Kappa).Wyjątek to gmole, które pasują od poprzednika więc 3101.
Co do skrzyni biegów, to wieź pod uwagę, że jako nowy właściciel nowego motocykla cierpisz teraz na nadwrażliwość. Wiem, bo też tak miałem. Dodatkowo problem wzmacnia fakt, że masz do czynienia z Suzuki DL. Czyli ze sprzętem równie subtelnym jak kowadło lub młotek ciesielski. Na całe szczęście równie niezawodnym. Czyli dziwne dźwięki, odgłosy, to raczej norma niż informacja, że coś działa nie tak. Tym bardziej, że przez kilka tysięcy km sprzęt się dociera i nie wszystko w nim działa optymalnie. Powiem tak, w porównaniu do Hondy skrzynia biegów działa topornie, ale w porównaniu do poprzednich generacji czy innych starszych modeli Suzuki działa super. Po prostu uwierz na słowo i się nie przejmuj. Warto.
Z uwagi na fakt, że klasyczna skrzynia biegów w motocyklach to skrzynia sekwencyjna to redukcja biegów przy zatrzymywaniu to oblig. Inaczej takie rzeczy jak Twój problem z 3 biegiem będą się dziać.
Przyznam, że mój XAL8 zdecydowanie woli zmianę biegów z lekkim wsparciem ze strony sprzęgła. Łatwo jest mi sobie wyobrazić, że w nowym sprzęcie przy tak minimalnym przebiegu zmiana biegów bez sprzęgła związana jest z efektami specjalnymi.
Tak więc wrzuć na luz i ciesz się ze sprzęta, który jest super, ale nie bez wad.
Ps. Co do dynamiki, to odczujesz ją w pełni dopiero tak po 3-4 tys km. Przynajmniej mój wyraźnie odżył. A może ja dopiero wtedy odważyłem się mocniej odkręcać .
Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Co do tych biegów i problemów z dalszym zrzuceniem do jedynki czy luzu ( czasem się zdarza ze człowiek nie zdąży ładnie poredukowac przed zatrzymaniem) to ja w starszym modelu radzę sobie z tym tak ze wystarczy stojąc popuścić delikatnie sprzeglo(tak do połowy, nawet nie musi chcieć sie zacząć toczyć) i to już wystarczy aby zbić kolejny bieg. Nie trzeba nic pchać czy się szarpać.
A tak to gratuluje zakupu , nie ma to jak nowka
A tak to gratuluje zakupu , nie ma to jak nowka
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Dokładnie tak jak piszesz polokokt. Czasami trzeba tak na każdym biegu przy zrzucaniu w dół na czerwonym.polokokt pisze:Co do tych biegów i problemów z dalszym zrzuceniem do jedynki czy luzu ( czasem się zdarza ze człowiek nie zdąży ładnie poredukowac przed zatrzymaniem) to ja w starszym modelu radzę sobie z tym tak ze wystarczy stojąc popuścić delikatnie sprzeglo(tak do połowy, nawet nie musi chcieć sie zacząć toczyć) i to już wystarczy aby zbić kolejny bieg. Nie trzeba nic pchać czy się szarpać.
A tak to gratuluje zakupu , nie ma to jak nowka
Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0