Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Forum na tematy których nie ma w innych częściach forum
Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: staszek_s »

Wszystko zależy od punktu odniesienia, jak ja się przesiadłem na DL'a ze staruszki Yamahy Virago to wydawało mi się, że hamulce są brzytwa :)
Technologia idzie do przodu, dobrze że w Suzuki zauważyli problem i w małych trochę to poprawili.
Ocena: 5.88235%


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: Struna »

Otóż to - jak się siądzie z czegoś "gorszego" na lepsze, to jest efekt wow, gorzej jak jest w drugą stronę, wtedy od razu dostrzegasz wszelakie minusy.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: Old Donkey »

damianKr pisze:
Myślałem, że handbary a barkbustery to to samo.
Pavlin wrzucił świeżutki film z wizyty w fabryce Barkbusters, jakby ktoś chciał obejrzeć :



Awatar użytkownika
Voyager
A+B
Posty: 518
Rejestracja: 13 lis 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska południowa

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: Voyager »

Dla mnie hamulce w nowym małym DL są odczuwalnie lepsze niż w poprzedniej generacji. Różnice na plus dla najnowszego:
- mocniej hamują,
- łatwiej dozowalne,
- mniej "gumiaste",
- ABS działa subtelniej.


Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: Struna »

No to już jest spoooro lepiej i pewnie nawet można powiedzieć, że wystarczająco.
W starszych ABS ( szczególnie na tyle ) działa nadaktywnie, na przodzie w miarę ok na czarnym, ale wystarczy minimalnie mniej przyczepnie i też zaczyna się robić zbyt nerwowy.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Voyager
A+B
Posty: 518
Rejestracja: 13 lis 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska południowa

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: Voyager »

Struna pisze:No to już jest spoooro lepiej i pewnie nawet można powiedzieć, że wystarczająco.
W starszych ABS ( szczególnie na tyle ) działa nadaktywnie, na przodzie w miarę ok na czarnym, ale wystarczy minimalnie mniej przyczepnie i też zaczyna się robić zbyt nerwowy.
Dokładnie mam te same odczucia. Wystarczająco.


Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0

Online
Quarius
A2
Posty: 181
Rejestracja: 14 kwie 2017, 14:12
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: Quarius »

A tak trochę na marginesie - co rozumiecie tutaj przez starego i nowego?

Czy stare to od AK do AL 2016, i nowy to świeżaki 2017 wzwyż?

W sumie mamy już trzecią "generację" małego i to trochę mylące

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Suzuki DL 650 AL6 V-Strom

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: staszek_s »

Hamulce poprawili między rokiem 2016 a 2017, nowe to obecna generacja 2017-2019.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: Struna »

Najstarsze są bez ABS, czyli K4 do K8 bodaj, a już w 2007 wypuszczali wersje z ABS np AK7.
I w tych jakby niezależnie czy ABS czy nie hamulce są gumiate i mizerne, przy czym ABS dodaje swoje "fochy".
W następnych jest niewiele lepiej, i dopiero te ostatnie mają zauważalnie lepiej.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

damianKr
A2
Posty: 179
Rejestracja: 06 cze 2019, 09:58

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: damianKr »

To motocykl odebrany i już 160 km. zrobiłem na nim :). Pierwsze wrażenia są nie do opisania, ten motocykl płynie nie jeździ. Już chyba nikt mnie nie zmusi do jazdy na nakedach lub sportach. Obecnie muszę go docierać tak więc przez 800 km. maksymalnie 5 tys. obrotów co na 6 biegu daje maks 100 km/h. Ale motocykl jega mega wygodny, pozycja super, silnik ekstra mimo iż ma na papierku mniej mocy niż bandit 650 to przez to że ta moc jest dostępna bardzo nisko to wydaje się że jest mocniejszy.

Jedyna wada to szybka akcesoryjna.... mam 192 cm. wzrostu i dostaję strugami wiatru centralnie w kask. Praktycznie od 40 km/h nie słyszę już silnika tylko szum wiatru. Na bandicie nie miałem szybki a było lepiej. Tak więc szyba jest do zmiany.


V-Strom 650 XT 2019

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: staszek_s »

Gratulacje! Przy Twoim wzroście to chyba tylko Airflow wchodzi w grę.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: Struna »

Ja bym podniósł jeszcze moto na kościach, mam tylko 185 ( czy tam po dzwonie 186 bo mi tak kulasa poskładali ) i seria wydawała się nieco niskawa.
Po podniesieniu na kościach o jakieś 3 cm jest elegancko.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: staszek_s »

a kości nie podniosą jeźdźca i szyby, więc w temacie wiaterku nic się nie zmieni?


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: Struna »

wiaterek nic, ale cała reszta - tak


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: pyra »

Kości zmienią geometrię, podwyższana kanapa wygodę.


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: Struna »

Zmienią - in plus.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

damianKr
A2
Posty: 179
Rejestracja: 06 cze 2019, 09:58

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: damianKr »

300 km. zrobione i ani przez sekundę nie żałowałem zakupu tego motocykla.

Jeśli chodzi o szybkę to zamówiłem sobie szybę kappa, coś takiego: https://allegro.pl/oferta/kappa-kaf3101 ... 48QAvD_BwE

Czy u was przy zmianie biegów z 1 -2 -3 również towarzyszy dzwięk, bo nie wiem czy tak ma być czy ja coś robię źle. Przy redukcji w dół również słychać drobny trzask. Chociaż z tym bywa różnie w zależności jaki obroty ma silnik podczas zmiany. Zauważyłem również że podczas zmiany bez sprzęgła chyba te biegi wskakują trochę gorzej.

Jeszcze miałem dzisiaj taką sytuację, że przy zatrzymaniu na światłąch nie zdążyłem zbić biegów i zatrzymałem się na 3 biegu. Tak więc już w miejscu chciałem zbić do 1 ale skrzynia została na luzie i jedynka nie chciała wskoczyć. Dopiero musiałem popchnąć motocykl do przodu i mocnej "kopnąć dzwignię" i dopiero bieg wskoczył.

Poza tymi dwoma przypadkami to biegi wchodzą bardzo fajnie.


V-Strom 650 XT 2019

Awatar użytkownika
Voyager
A+B
Posty: 518
Rejestracja: 13 lis 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska południowa

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: Voyager »

Damianie!

Rozumiem, że kupiłeś DL650 2018/2019. Nie jestem pewien, czy wybrałeś dobrą szybę. Nie chodzi mi o model, bo w Twoim linku jest optymalna Givi AirFlow brandowana jako Kappa. Problemem jest to, że wybrałeś szybę oznaczoną KAF 3101, a to raczej do modelu poprzedniej generacji. DL650 od 2017 roku (modele AL7 i XAL7 w górę) powinien mieć większość dedykowanych akcesoriów z oznaczeniem Givi/Kappa z numerem 3112. Czyli do tego modelu według mnie powinna być szyba AF3112 (Givi) lub KAF3112 (Kappa).Wyjątek to gmole, które pasują od poprzednika więc 3101.

Co do skrzyni biegów, to wieź pod uwagę, że jako nowy właściciel nowego motocykla cierpisz teraz na nadwrażliwość. Wiem, bo też tak miałem. Dodatkowo problem wzmacnia fakt, że masz do czynienia z Suzuki DL. Czyli ze sprzętem równie subtelnym jak kowadło lub młotek ciesielski. Na całe szczęście równie niezawodnym. Czyli dziwne dźwięki, odgłosy, to raczej norma niż informacja, że coś działa nie tak. Tym bardziej, że przez kilka tysięcy km sprzęt się dociera i nie wszystko w nim działa optymalnie. Powiem tak, w porównaniu do Hondy skrzynia biegów działa topornie, ale w porównaniu do poprzednich generacji czy innych starszych modeli Suzuki działa super. Po prostu uwierz na słowo i się nie przejmuj. Warto.

Z uwagi na fakt, że klasyczna skrzynia biegów w motocyklach to skrzynia sekwencyjna to redukcja biegów przy zatrzymywaniu to oblig. Inaczej takie rzeczy jak Twój problem z 3 biegiem będą się dziać.

Przyznam, że mój XAL8 zdecydowanie woli zmianę biegów z lekkim wsparciem ze strony sprzęgła. Łatwo jest mi sobie wyobrazić, że w nowym sprzęcie przy tak minimalnym przebiegu zmiana biegów bez sprzęgła związana jest z efektami specjalnymi.

Tak więc wrzuć na luz i ciesz się ze sprzęta, który jest super, ale nie bez wad.

Ps. Co do dynamiki, to odczujesz ją w pełni dopiero tak po 3-4 tys km. Przynajmniej mój wyraźnie odżył. A może ja dopiero wtedy odważyłem się mocniej odkręcać ;).


Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0

Awatar użytkownika
polokokt
A
Posty: 300
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: polokokt »

Co do tych biegów i problemów z dalszym zrzuceniem do jedynki czy luzu ( czasem się zdarza ze człowiek nie zdąży ładnie poredukowac przed zatrzymaniem) to ja w starszym modelu radzę sobie z tym tak ze wystarczy stojąc popuścić delikatnie sprzeglo(tak do połowy, nawet nie musi chcieć sie zacząć toczyć) i to już wystarczy aby zbić kolejny bieg. Nie trzeba nic pchać czy się szarpać.
A tak to gratuluje zakupu , nie ma to jak nowka :)



Awatar użytkownika
Voyager
A+B
Posty: 518
Rejestracja: 13 lis 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska południowa

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: Voyager »

polokokt pisze:Co do tych biegów i problemów z dalszym zrzuceniem do jedynki czy luzu ( czasem się zdarza ze człowiek nie zdąży ładnie poredukowac przed zatrzymaniem) to ja w starszym modelu radzę sobie z tym tak ze wystarczy stojąc popuścić delikatnie sprzeglo(tak do połowy, nawet nie musi chcieć sie zacząć toczyć) i to już wystarczy aby zbić kolejny bieg. Nie trzeba nic pchać czy się szarpać.
A tak to gratuluje zakupu , nie ma to jak nowka :)
Dokładnie tak jak piszesz polokokt. Czasami trzeba tak na każdym biegu przy zrzucaniu w dół na czerwonym.


Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tematy ogólne”