dziwne zachowania DL1000

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Awatar użytkownika
ben2_21
A1
Posty: 28
Rejestracja: 17 kwie 2018, 10:30
Lokalizacja: Warszawa

dziwne zachowania DL1000

Post autor: ben2_21 »

Witam wszystkich

Mam pierwsze małe problemy, mianowicie jadąc np. na 3 czy 4 biegu jednostajnie przy około 3.5 tys. obrotów mam czasami taką dziurę jakby paliwo nie dochodziło jest buuu i zwalnianie, jak brak zapłonu czy paliwa, jak dodam gazu to wszystko wraca do normy, w sensie Suzi jedzie ostro i normalnie. Zauważyłem ze miałem 2 kreski paliwa i dojechałem jakoś do stacji zalałem świeżego 98 do pełna i wszystko wróciło do normy i grało. Pomyślałem ze może jakiś syf zatankowałem wiec dolałem środka do czyszczenia do zbiornika i wymieniłem filtr paliwa, ale czasami czuję ze ma ochotę zadziać sie tak samo. Pytanie gdzie szukać problemu, czy kończy się pompa paliwa??
DL 1000 2003r dodam ze nie wyświetla błędu FI

P.S.
Czy po przebiegu 136000 normalne jest ze przy ostrzejszej jeździe pije olej w sensie 2500km ok 0.5l??

Proszę o porady i pomoc



Awatar użytkownika
Pepo
A
Posty: 324
Rejestracja: 07 lut 2017, 21:30

Re: dziwne zachowania DL1000

Post autor: Pepo »

Turbo dziura w "tysiącu" to już temat na niemałą baśń lub trylogię.
Też tak mam. A oto co zauważyłem po 10 kkm zrobionych Tauzenem:
Próbowałem z tym walczyć.
Kolejna regulacja wnosi poprawę na chwilę i to pozorną.
Kiepskie paliwo bardzo wzmaga to zjawisko !!!
Ktoś mi mówił że to wina kosza sprzęgłowego.... to bolączka tych egzemplarzy ale coś chyba nie tak bo by się też obiawjało przy ruszaniu itp.
Starsi wyjadacze twierdzą że ten typ tak ma.
Łagodne dodanie gazu - terkoce (taktuje) i jakby lekko się dusił. Odkręcisz kilka milimetrów dalej to idzie jak petarda.
Uczę się z tym żyć.
Unikam kiepskiego paliwa.
Podejrzewam działanie opóźnienia zapłonu że przy małej liczbie oktanowej to opóźnienie jest za duże.
Ktoś podpowiada TRE ale jakoś mam opory by to zastosować. Chciałbym wypróbować przed zakupem ale producenci tych modów milczą.


Kawasaki KLV1000. Po to właśnie moto. 8-)

Awatar użytkownika
ben2_21
A1
Posty: 28
Rejestracja: 17 kwie 2018, 10:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwne zachowania DL1000

Post autor: ben2_21 »

Witam Pepo

Dziękuję za zainteresowanie i objaśnienie tej baśni:-)

Kosz mam ponoć zmieniony po modyfikacjach, tak twierdził poprzednik i w to mu wierzę, bo wiele rzeczy zostało wymienianych na nowe, o których mówił i które widzę.
Spoko już myślałem ze może wymiana filtra powietrza to spowodowała, był K&N i miło się zaskoczyłem ale nie miałem chemii aby umyć i juz zakupiony miałem normalny, myślę sobie to pewnie przez to teraz, za mało powietrza ma:-) Umyje K&N i wrzucę nowe świeczki na pewno nie zaszkodzi.

Starsi wyjadacze twierdzą że ten typ tak ma.
Łagodne dodanie gazu - terkoce (taktuje) i jakby lekko się dusił. Odkręcisz kilka milimetrów dalej to idzie jak petar:-))) PRAWDA MOJA PIERWSZA V-KA

ok thx po prostu trochę mnie zaniepokoił ten moment-dzięki za wyjaśnienia
Mógłbyś delikatnie rozwinąć kwestie modów TRE

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
kitza
A2
Posty: 266
Rejestracja: 30 wrz 2016, 21:16
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: dziwne zachowania DL1000

Post autor: kitza »

Aż się muszę przyjrzeć swojemu Stromowi bo temat mnie zaciekawił, zwłaszcza kwestia, że to znany problem, a ja tego u siebie nie zauważyłem.
Może dlatego, że mam właśnie TRE, o którym wspominacie.
@ben2_21, jak długo musisz jechać z jednostajną prędkością żeby pojawił się ten efekt?


Romet Komar -> Suzuki GSF 600 Bandit -> Suzuki V-Strom 1000

Awatar użytkownika
ben2_21
A1
Posty: 28
Rejestracja: 17 kwie 2018, 10:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwne zachowania DL1000

Post autor: ben2_21 »

Cześć

Nie ma reguły zazwyczaj jak jadę wolno tak gdzieś w granicy 3 tys. obrotów (2-3 bieg) w korku się toczę chwilę:-) bo nie ma jak pojechać szybciej.

Zgłębiłem troszkę wiedzy o tym TRE (co to jest, nieźle wymyślili ale po co ?) proszę uświadomcie mnie jeszcze każdy DL1000 ma to, w sensie od początku lat produkcji?? mój 2003r
Chętnie to zamontuje bo czytam ze są gotowe zestawy on/of :-)

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
kitza
A2
Posty: 266
Rejestracja: 30 wrz 2016, 21:16
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: dziwne zachowania DL1000

Post autor: kitza »

Z tego co pamiętam na pierwszych 3 biegach każdy "tysiąc" miał zmodyfikowaną mapę zapłonu. Powodem były kwestie ekologiczne.
Czy wszystkie to miały, to nie wiem ale takie jak nasze, z pierwszych lat produkcji, raczej tak.
Odnośnie zestawów on/off, jak poszukasz dobrze to znajdziesz schematy i jeśli władasz sprawnie lutownicą to możesz sobie takie TRE zmontować samemu za kilkanaście zł.


Romet Komar -> Suzuki GSF 600 Bandit -> Suzuki V-Strom 1000

Awatar użytkownika
ben2_21
A1
Posty: 28
Rejestracja: 17 kwie 2018, 10:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwne zachowania DL1000

Post autor: ben2_21 »

Zamówiłem moda od ptaszek92 z forum gotowca, zamontuje i zobaczymy,co będzie:-) zdam relacje na pewno.... słaby jestem w kabelkach i instalacjach, z mechaniką problemów nie mam:-) dlatego już zakupione.



Chromato
A2
Posty: 165
Rejestracja: 28 sie 2017, 08:26

Re: dziwne zachowania DL1000

Post autor: Chromato »

ben, dzisiaj testowałem to w swoim litrze (2006) i nie mam takich "zadyszek" w zakresie obrotów, które wskazałeś. cały czas równa praca. jednak jak kitza - również mam tre (od ptaszka) co polecam, bo wg mojej oceny lepiej się z nim jeździ. to nie jest coś na zasadzie - o k... jakiego to ma teraz kopa! to nie to. moto po prostu lepiej sobie radzi podczas jazdy o której wspomniałeś typu jakieś tam miejskie zamulanie czy podczas rozpędzania się i nie jest to efekt placebo. silnik jakby łatwiej się wkręca. owszem, zdarza mu się wpaść w to słynne terkotanie i wibracje, jednak już nie tak często i raczej to moja wina, gdy w jakiś nieogarnięty sposób operuję manetką i sprzęgłem. ale to się zdarza incydentalnie. nie wiem jak to zadziała w modelach z początku produkcji, ale warto spróbować. daj znać w każdym razie jakie wrażenia po montażu u Ciebie


DL1000K6 >> XT1200Z

Awatar użytkownika
ben2_21
A1
Posty: 28
Rejestracja: 17 kwie 2018, 10:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwne zachowania DL1000

Post autor: ben2_21 »

Cześć

Po zamontowaniu TRE i przejechaniu paru stówek km stwierdzam, ze nie spotkało mnie to co wcześniej, żadnej turbo dziury i zawiechy, silnik chodzi fajnie, równo jak dla mnie jest odczuwalna poprawa zdecydowanie na 3 biegu gęba mi się śmieje....
Dzięki ptaszek92 sprawny kontakt oraz wysyłka- jak najbardziej polecam;-)

Pozdrawiam all
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
KIERAS
A2
Posty: 212
Rejestracja: 03 lut 2017, 09:54
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: dziwne zachowania DL1000

Post autor: KIERAS »

Podłączam sie do tematu. U mnie natomiast występuje jakby,, strzelanie ', czy coś takiego. Dajcie prisze namiar na tego goscia od tre. I gdzie ustrojstwo zamontować


Suzuki DL 1000 K4

Chromato
A2
Posty: 165
Rejestracja: 28 sie 2017, 08:26

Re: dziwne zachowania DL1000

Post autor: Chromato »

KIERAS pisze:Podłączam sie do tematu. U mnie natomiast występuje jakby,, strzelanie ', czy coś takiego. Dajcie prisze namiar na tego goscia od tre. I gdzie ustrojstwo zamontować
tu masz jego wątek dotyczący TRE:

tre-timing-retard-eliminator-dl650-dl1000-t1158.html


DL1000K6 >> XT1200Z

Awatar użytkownika
Pepo
A
Posty: 324
Rejestracja: 07 lut 2017, 21:30

Re: dziwne zachowania DL1000

Post autor: Pepo »

U mnie efekt ostatnio znów się nasilił.
Pojawia się mocniej kiedy minutę wcześniej np. ostro odchodziłem ze skrzyżowania.
Czyli 1-ogieeń, 2- ogieeeeń, 3- żwawo. 4,5 .... Jak potem jadę 3,5 - 3,7 tys/min i jak chcę delikatnie dodać to "terkoce" jakby się dusił i zamula. Jak dodam zdecydowanie to idzie jak torpeda. Może za niskie obroty utrzymuję ? Ale przy takiej prędkości obrotowej silnik dobrze pracuje.
Jakiej prędkości obrotowej się trzymacie jadąc z ustaloną prędkością np. 100 km/h ?
6'tki używam już wyłącznie powyżej 120 km/h.
Sprawdzałem świece. Iryda nic nie wypalona i lekko beżowa - czyli elegancja. Paliwo ma tu wpływ duży (już się nauczyłem gdzie tankować).
TRE - to działa na biegach 2,3 ... Mnie zamula na 5,6 najbardziej więc to nie to.
Nie mam pomysłów już.


Kawasaki KLV1000. Po to właśnie moto. 8-)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5214
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: dziwne zachowania DL1000

Post autor: Struna »

Spróbuj zmierzyć czy TPS liniowo zmienia wartość, może być nieco wytarty w najwięcej używanym punkcie i powodować chwilowe dziwne wskazania.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Chromato
A2
Posty: 165
Rejestracja: 28 sie 2017, 08:26

Re: dziwne zachowania DL1000

Post autor: Chromato »

Pepo pisze:U mnie efekt ostatnio znów się nasilił....
Szczerze to nie zwracam uwagi na to, po prostu jadę - jeśli moto ma za niskie obroty - redukuję i tyle. Bez zagłębiania się czy to 3300 czy 3600 obr.
Ale dziś mając w głowie Twoje pytanie i trochę czasu pobawiłem się na trasie i takie spostrzeżenia:
Po pierwsze - szóstka poniżej 120 nie ma sensu, to potwierdzam. I dalej:
- przy 100 km/h mam na obrotomierzu około 3200-3300 obr. i silnik po prostu się męczy. Słychać i czuć, że on tak nie lubi - więc redukcja na 5 i mam 4000 - tu praca silnika wzorowa. Zero wibracji, terkotania i duszenia się, a przy dodaniu gazu nie pyta czy może tylko ciśnie
- 110 km/h - szóstka to jakieś 3600-3700 obr. i to nadal za mało na szóstkę. Jest lepiej, ale po prostu nie. redukcja do 5 i na zegarze około 4500 obr - ok
- 120 km/h na szóstce to jakieś 4000 obr/min i to jest prędkość obrotowa jaką ten silnik lubi. na piątce mam wtedy około 4700, więc nie ma już sensu jazda na tym biegu.
-140 km/h - szósty bieg - 4500 - super
Osobiście nie lubię jeździć poniżej 4000 obr/min. chociaż zdarza mi się oczywiście. Jednak wtedy ten silnik idzie jakby na granicy. Do toczenia się wystarczy, jednak nagłe dodanie gazu nie spowoduje odejścia, tylko niefajne wibracje i powolne nabieranie prędkości. Poniżej 4000 obr. po prostu trzeba redukować. To lepsze niż kręcenie manetką i czekanie na reakcję przy akompaniamencie terkotania i wibracji. Ten silnik lubi obroty i tyle.
Nie bez powodu obrotomierz jest wyskalowany dość wysoko jak na V
Nie przejmuj się obrotomierzem, słuchaj silnika. Jak czujesz, że potrzebuje redukcji to redukuj. Patrzenie na obrotomierz i oczekiwanie reakcji, która nie chce nadejść to strata czasu i męka dla silnika. Trzymaj się ;)


DL1000K6 >> XT1200Z

Awatar użytkownika
Pepo
A
Posty: 324
Rejestracja: 07 lut 2017, 21:30

Re: dziwne zachowania DL1000

Post autor: Pepo »

Może masz rację Chromato. Może jeżdżę za bardzo "puszkowo". Samochodami zrobiłem już ponad 1,5 mln kilometrów. I być może przyzwyczajenia złe są z samochodu. Temat dotyczy jedynie przedziału obrotów 3-3,7 tys/min na wyższych biegach. Tam mam dziurę. Odkręcę mocniej i jakby ktoś kopa w tyłek zapodał.


Kawasaki KLV1000. Po to właśnie moto. 8-)

lumenn
AM
Posty: 2
Rejestracja: 15 sty 2020, 16:22

Re: dziwne zachowania DL1000

Post autor: lumenn »

Siemanko koledzy , super dyskusja i dużo cennych informacji udzieliliście w tym temacie , ale muszę dopytać, bo nurtuje mnie następująca sprawa a mianowicie mój DL 1000 K7 przez ostatnich kilka tysięcy od kąt go mam , nie wykazywał opisywanych objawów terkotania , spadku mocy i szarpania .......aż tu nagle zostałem wyróżniony i mam tooooo. Czyli między 3 a 4 tysiącami obrotów kicha prycha i dławi się.
Okey czyli co zastosować TRE lub PC itp .... ale dla czego, bo wcześniej tego nie było, to co raka silnikowego dostał ???? wydaje mi się że musi być inne rozwiązanie problemu .

Widzę trzy sposoby rozwiązania problemu ....
1. TRE
2. TPS
3. Sprzedam i wróce do TDM 900

pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”