Prośba o pomoc :
Medycy na ulicy
Pomożecie?

ECU hacking by Carry

Wszystko to co my wiemy, a manuale nie podają :)
Awatar użytkownika
novy
A+B
Posty: 531
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:34
Lokalizacja: Busko
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: novy » 21 mar 2017, 20:15

Komp od Carry'ego dotarł , jutro jak tylko pogoda pozwoli (nie będzie padać) to postaram się przeprowadzić testy. Jak ktoś z okolicy chce się dołączyć to zapraszam.
DL650 K5 Blue

Tags:

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C
Posty: 1474
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Pyxis » 21 mar 2017, 21:33

Dlaczego tak blahy powod jak deszcz mial by Ci przeszkodzic w testach?
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
kalinago
A2
Posty: 114
Rejestracja: 21 lis 2016, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: kalinago » 21 mar 2017, 21:37

Pyxis pisze:Dlaczego tak blahy powod jak deszcz mial by Ci przeszkodzic w testach?

Bo motocykl trudniej idzie na gumę jak się ślizga tylna opona na mokrym ;)

Awatar użytkownika
novy
A+B
Posty: 531
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:34
Lokalizacja: Busko
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: novy » 24 mar 2017, 16:55

Wreszcie deszcz przestał padać i udało mi się dzisiaj przetestować ECU przesłane przez Carry'ego.
Po podłączeniu ECU nie zauważyłem żadnych zwiększonych obrotów ani tym podobnych, wszystko działa jak powinno.
Z moich odczuć wynika że moto jakby płynniej przyspieszało. Ponadto na jedynce jest chyba trochę więcej mocy bo koło prawie odrywa się od ziemi przy gwałtownym przyspieszaniu. Jeśli jednak ktoś oczekuje że go wyrwie z butów na starcie to się zawiedzie. Jeśli jest jakikolwiek przyrost mocy to raczej minimalny.
U góry też osiąga szybko te 180 i powoli się buja tak jak na starym ECU.
Jeździłem na przemian raz ze swoim ECU , raz z Carry'ego i naprawdę ciężko jednoznacznie powiedzieć na którym jest lepiej, działają bardzo podobnie. DL ma chyba silnik w którym za wiele poprawić się nie da.
Oczywiście zaznaczam że mam fabryczny wydech i zwykły filtr powietrza.
Jeśli ktoś z okolicy ma czas w weekend i by chciał porównać które ECU lepiej jedzie to zapraszam. W poniedziałek odsyłam ECU do Carry'ego.
DL650 K5 Blue

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C
Posty: 1474
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Pyxis » 24 mar 2017, 17:31

I po zabawie.... :|
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Carry
A1
Posty: 40
Rejestracja: 07 mar 2017, 07:48

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Carry » 24 mar 2017, 18:29

Dzięki za rzeczową opinię:)

Motocykl jest fabryczny więc nie było się czego spodziewać - to tylko delikatnie poprawione paliwo. Prawdziwe różnice są odczuwalne przy wydechach przelotowych bo takie mapowanie dopiero wtedy wyciąga z wydechu pozytywy.

Druga sprawa że nie ruszałem drugich przepustnic wcale - a to one głównie kastrują motocykl. Tylko, żeby również wykorzystać otwarte STP trzeba podlać paliwa. Moge spokojnie przygotować druga mapę ze zmianai ktore beda juz odczuwalne - pierwszy test czy wszystko dziala a teraz mozna sie juz bawic:)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl

Awatar użytkownika
Carry
A1
Posty: 40
Rejestracja: 07 mar 2017, 07:48

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Carry » 03 kwie 2017, 10:22

A tutaj miły przypadek strojenia SV 1000 2005 - jak sami widzicie można obudzić pare koni i poprawić charakterystykę:) Dziura w bazowym pomiarze powstała przez ustawienie STP na stałe otwarte - dzięki temu zyskuje na narowistości i zamiata tyłkiem:)

Pomiar finalny:

Obrazek

Porównanie przed i po:

Obrazek

W razie pytań dawajcie znać:)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl

Awatar użytkownika
novy
A+B
Posty: 531
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:34
Lokalizacja: Busko
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: novy » 03 kwie 2017, 11:12

Carry pisze:Dzięki za rzeczową opinię:)
Druga sprawa że nie ruszałem drugich przepustnic wcale - a to one głównie kastrują motocykl. Tylko, żeby również wykorzystać otwarte STP trzeba podlać paliwa. Moge spokojnie przygotować druga mapę ze zmianai ktore beda juz odczuwalne - pierwszy test czy wszystko dziala a teraz mozna sie juz bawic:)


Coś działasz w kwestii otwarcia tych drugich przepustnic czy na razie masz inne rzeczy na głowie ?
DL650 K5 Blue

Awatar użytkownika
Carry
A1
Posty: 40
Rejestracja: 07 mar 2017, 07:48

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Carry » 03 kwie 2017, 11:31

Mapy drugich przepustnic mam - moge je otworzyć ale wymaga to nadlania paliwa żeby nie było dziury - na wykresach SV 1000 powyżej to widać dobrze. Więc bez strojenia jest to trudne i mało dokładne. Można na próbe uchylić je - na testy da rade
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl

Awatar użytkownika
novy
A+B
Posty: 531
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:34
Lokalizacja: Busko
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: novy » 03 kwie 2017, 11:33

czyli najlepiej jakby ktoś podjechał i na miejscu wszystko obczaił
DL650 K5 Blue

Awatar użytkownika
Carry
A1
Posty: 40
Rejestracja: 07 mar 2017, 07:48

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Carry » 11 kwie 2017, 23:51

Po testach na SV 650 wraca mi jutro ECU. Są chętni na przetestowanie mapy pod wydech przelotowy?
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl

Awatar użytkownika
Carry
A1
Posty: 40
Rejestracja: 07 mar 2017, 07:48

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Carry » 17 kwie 2017, 15:35

K4 600, komentarz uzytkowniak z wykresami:)

"K4. ..bajka. Na torze w Kisielinie testowana przez dwa dni i ma fajny dół i pozwala mi wstać bardzo szybko ze złożenia ...nawet rolgaz zmieniłem tzn pierścień na dłuższy bo był za krótki i nie mogłem za szybko odkręcić (za szybkie otwarcie drugich przepustnic)
I zmiana na plus w zużyciu paliwa..."

Obrazek
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl

prebenny
A
Posty: 488
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: prebenny » 17 kwie 2017, 16:15

W sumie to aż skopiuje post z drugiego forum:

Fajny dół to był wcześniej, bo na wykresie różnice są od 9 tyś obr a poniżej praktycznie to samo. A 9 krpm to już nie jest dół.
Wiśniowy V-Strom 650 XT
A do tego RoVerek ;)

Awatar użytkownika
Carry
A1
Posty: 40
Rejestracja: 07 mar 2017, 07:48

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Carry » 17 kwie 2017, 19:05

W sportowej 600 te 9000 to bardziej środek niż dół - pomiar jest przy 100% TPS, strojenie z kolei dotyka wszystkich zakresów TPS więc to o czym pisze użytkownik nie jest widoczne na tym wykresie bo nie zakładam żeby wychodził z zakrętu już na 100% TPS;)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl

prebenny
A
Posty: 488
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: prebenny » 17 kwie 2017, 21:33

Ok tylko wtedy 'dotykasz' tylko map DW Driver Wish (' % odkręcenie manetki' / paliwo) czyli 'przesunięcie' większej ilości paliwa przy mniejszym odkręceniu manetki a nie samego 'strojenia' więc jest to złudne przeczucie, że motor lepiej jedzie 'od dołu', bo trzeba mniej odkręcić żeby jechał tak samo jak wcześniej ale przy większym odkręceniu już się niewiele zmienia.
Wiśniowy V-Strom 650 XT
A do tego RoVerek ;)

Awatar użytkownika
Carry
A1
Posty: 40
Rejestracja: 07 mar 2017, 07:48

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Carry » 18 kwie 2017, 08:38

O kurde chyba nie zczaiłem o co chodzi...

Mapa główna czyli mapa TPS (skalowana na osi x w % otwarcia przepustnicy i na osi y w obrotach) wartościami wypełnienia tej mapy są czasy otwarcia wtrysków, czyli wygląda tak:


Obrazek

Strojenie na hamowni to podzielenie tej tabeli na 10-15 kolumn (zgodnie z używanych oprogramowanie m i urządzeniem do strojenia) i generowanie przejazdów z pomiarem AFR. Powiedzmy, że zaczynamy od 100% TPS, potem 90%, 80% - dla każdego z tych zakresów tworzymy linię AFR i wprowadzamy korekty dla uzyskania docelowego AFR jakie nas interesuje.

Odwijając od dołu manetkę nie jesteś w stanie jej ustawić od razu w pozycji 100% wiec w opisywanej przez uzytkownika sytuacji poruszasz się po tej tabelce skosem - jednocześnie rosną obroty oraz otwarcie przepustnicy. Więc nie ma tego na wykresie gdyż korzysta się tutaj z innych otwarć niż 100% (docelowo 100% się osiąga ale przy wyższych obrotach). A w międzyczasie przechodzi się przez wartości strojone (w których faktycznie były zmiany w ilości lanego paliwa). Więc nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym przesunięciem - użytkownik korzysta z tych samych zakresów co wcześniej (%TPS/obroty) ale wartości w tych miejscach mieszanki są inne (zbliżone lub równe docelowemu AFR) co generuje lepsze osiągi w tych konkretnych punktach.

Nie wiem czy o to chodziło więc daj znać:)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl

prebenny
A
Posty: 488
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: prebenny » 18 kwie 2017, 09:30

Dokładnie o to - sorry ja się poruszam w nazewnictwach tabel z diesla ;)
Wiśniowy V-Strom 650 XT
A do tego RoVerek ;)

Awatar użytkownika
Carry
A1
Posty: 40
Rejestracja: 07 mar 2017, 07:48

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Carry » 18 kwie 2017, 09:49

Spoko:)

To w tym wypadku przynajmniej ja widze pełne uzasadnienie jego odczuć bo zakresy w których on czuje mocniejszy dół były ruszane tylko żeby je pokazać trzebaby było zrobić wykresy przed strojeniem i po strojeniu przy różnych TPS% a na to nie ma zazwyczaj czasu i nikt nie chce tego raczej oglądać:)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl

Awatar użytkownika
Carry
A1
Posty: 40
Rejestracja: 07 mar 2017, 07:48

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Carry » 03 maja 2018, 06:43

Zadanie - DL 650 2014 po zmianie wydechu - zastosowana gotowa mapa która bardzo ładnie trzyma AFR (tak, gotowce są naprawde spoko) a po wizycie na hamowni i wykresie można było ręcznie poprawić to co się dało - góra w tym modelu nikogo nie intereuje, dół jest ważny.
Et voilà.

Obrazek

Obrazek

Największej zmiany nie widać bo była przy 30% i 40% otwarcia przepustnicy ale użytkownik po powrocie do domu dzwonił opowiedzieć jak fajnie się jeździ więc wierzymy mu na słowo;)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl

scyzor_2007
A
Posty: 486
Rejestracja: 08 sty 2017, 16:50
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: scyzor_2007 » 03 maja 2018, 11:18

Opisywany jw. motocykl to moj DL . Jestem zadowolony z pracy Carrego , poprawiła sie dynamika motocykla . Naprawde warto polecam


Wróć do „Patenty i usprawnienia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość