GIVI PL3112 nie pasują do DL650 rocznik 2019

Wszystko o bagażu i wszelkich udogodnieniach dla turystyki.
haqqax
A2
Posty: 229
Rejestracja: 05 sie 2019, 17:48

GIVI PL3112 nie pasują do DL650 rocznik 2019

Post autor: haqqax »

Zaczynam traktować to forum jak pamiętnik swoich przygód z montażem kuferków :-) Ale może ktoś dzięki temu uniknie moich błędów.

Mam DL-a 650 wyprodukowanego w 2018, ale konstrukcyjnie chyba jest to jednak 2019. To jest egzemplarz z serii z "pomyłką w roczniku". Po długim namyśle i z rozterką w sercu zdecydowałem się kupić kuferki Givi i prosty stelaż PL3112. Sprzedawca deklarował zgodność z modelami od 2017 wzwyż.

Z przykrością donoszę, że nie pasują one do rocznika 2019. Rozstaw śrub jest OK, ale plastiki w miejscu montażu mają taki kształt, że nie da się tego zamontować. Bardzo mnie to rozczarowało, bo cena calego zestawu nie jest taka niska.

Próbuję to teraz zwrócić, ale że już śrubki odpakowałem, pudła w których kurier to przywiozł wyrzuciłem (wiozlem to do domu na raty motocyklem z pracy gdzie odbierałem przesylke) to męczy mnie sama myśl ogarniania zwrotu z DHL-em. Wolałbym dokupić jakiś stelaż pasujący do modelu 2019 i kufrów TRK33.

Zna ktoś taki stelaż? W katalogu Givi nic zgodnego z modelem 2019 nie widzę...


Daelim Daystar ==> Suzuki DL650 XAL2018

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: GIVI PL3112 nie pasują do DL650 rocznik 2019

Post autor: Old Donkey »

mam 2018 i stelaż PL3112 i u mnie pasuje ale może faktycznie w 2019 coś zmienili w plastikach
haqqax pisze:Z Rozstaw śrub jest OK, ale plastiki w miejscu montażu mają taki kształt, że nie da się tego zamontować
tak z ciekawości a co dokładnie nie pasuje ?



Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: GIVI PL3112 nie pasują do DL650 rocznik 2019

Post autor: Lord »

Ja tez mam rocznik 2018 i dokładnie tez stelaż co sie zmienio 2019?

https://articulo.mercadolibre.com.ar/ML ... quantity=1


DL650A L8

Online
Awatar użytkownika
Woolkan
A2
Posty: 229
Rejestracja: 03 wrz 2019, 17:11

Re: GIVI PL3112 nie pasują do DL650 rocznik 2019

Post autor: Woolkan »

Cześć. Napisz gdzie Ci nie pasuje. U mnie Moto z tego roku 650xt i wszystko pasuje bez problemu.Obrazek

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka



haqqax
A2
Posty: 229
Rejestracja: 05 sie 2019, 17:48

Re: GIVI PL3112 nie pasują do DL650 rocznik 2019

Post autor: haqqax »

Wstyd się przyznać :-) Odpisując do Old Donkey'a i Lorda uświadomiłem sobie, że nie zrozumiałem instrukcji :-)

Problem polegał na tym, że odkręciłem tą plastikową zaślepkę całkowicie i próbowałem tam wpasować stelaż :-( który nie pasował. No i widząc że bez tej zaślepki jakieś kable mi w środku widać pomyślałem, że tak być nie może więc zajrzałem na stronę Givi żeby sprawdzić kompatybilność. A tam rocznik opisany jako "DL 650 V-STROM (17 > 19) " więc czytam "mniejszy niż 19" no i to mnie umocniło w przekonaniu, że to wina sprzedawcy, bo miał u mnie zmniejszone notowania, gdyż kuferki mi wysłał nie w tym kolorku który kupiłem.

Dopiero jak odpisuwałem na forum zajarzyłem, ze jeśli miałbym cały stejaż wcisnąć w m miejsce tej zaślepki, to te wszystkie metalowe spacery nie miały by się gdzie podziać, więc może zaślepki nie trzeba było ruszać, a stelaż dzęki spacerom odjedzie o plaskików. Szybko pobiegłem na dół sprawdzić moją teorię i voila: stelaż zamontowany.

Nie śmiejcie się za bardzo i dzięki za chęć pomocy :-) Skorzystałem już z wielu Waszych porad i bardzo dobrze na tym wyszedłem :-)
Teraz tylko muszę ten zwrot do sprzedawcy odkręcić :)


Daelim Daystar ==> Suzuki DL650 XAL2018

Awatar użytkownika
Pawian
A+B
Posty: 795
Rejestracja: 07 sie 2018, 00:53
Lokalizacja: Kraków

Re: GIVI PL3112 nie pasują do DL650 rocznik 2019

Post autor: Pawian »

Nie myli się tylko ten, który nic nie robi ;)
Ocena: 11.76471%


Honda Varadero XL 125 >> V-Strom 650 AL2 Rudy :)

bokser
AM
Posty: 1
Rejestracja: 12 gru 2019, 15:49

Stelaż ???

Post autor: bokser »

Witam.
Odświeżę temat. Chodzi o montaż kufra centralnego Givi V47 do mojego nowego V Stroma z 2019 i jest dla mnie dziwne, że oprócz płyty muszę dokupić jakiś stelaż??? Przecież jest oryginalny bagażnik więc po cholerę jeszcze stelaż??? Może ktoś zna odpowiedź? Może jakiś patent żeby nie kupować stelaża jeśli faktycznie jest potrzebny...
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
KSD
A2
Posty: 152
Rejestracja: 11 paź 2016, 18:13
Kontakt:

Re: GIVI PL3112 nie pasują do DL650 rocznik 2019

Post autor: KSD »

Patent jest taki, że... musisz kupić stelaż :)
Stelaż GIVI SR3112 (ZGODNY Z KAPPA KR3112) do DL650 /DL1000 V-STROM [17-] i do tego rzecz jasna wspomnianą płytę do kufrów MONOKEY



Awatar użytkownika
Voyager
A+B
Posty: 518
Rejestracja: 13 lis 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska południowa

Re: GIVI PL3112 nie pasują do DL650 rocznik 2019

Post autor: Voyager »

Do zestawu SR3112 i KR3112 powinna pasować płyta pod kufer monokey Givi M5, M7 i jakaś aluminiowa, ale nie pamiętam jej oznaczenia. Zadaniem tego stelaża SR3112 jest oczywiście usztywnienie bagażnika obciążonego kufrem poprzez podparcie go ukośnymi zastrzałami. Jest to zbliżone do ukochanego przez konstruktorów mechaników układu trójkąta, najlepszego do przenoszenia tego rodzaju sił.
Alternatywą dla tego rozwiązania, tak mi się wydaje, może być zainstalowanie na oryginalnym bagażniku Suzi uniwersalnej płyty monokey np. Givi E251 lub Kappa K636. Taki montaż wymaga trochę kombinacji, bo dołączone śruby do płyty mogą nie być wystarczające.
I teraz chyba najważniejsze. Konia z rzędem temu, kto bezdyskusyjnie rozstrzygnie jakie rozwiązanie jest optymalne. Moje przemyślenia:
- oryginalny bagażnik DL jest bardzo solidny, i, być może, zainstalowanie uniwersalnej płyty będzie wystarczające i bez stelaża się obejdzie, zwłaszcza, jak kierownik nie będzie przesadzał z masą kufra i bagażu, V47 to chyba Maxia, a ten kuferek nie jest przesadnie ciężki,
- z drugiej strony Givi dedykuje zestaw z zastrzałem z jakiegoś powodu, albo z powodu zbyt dużych sił i konieczności podparcia bagażnika, albo z powodu chęci wciśnięcia klientowi drogiego zestawu wykonanego niskim kosztem, a może i z jednego i z drugiego powodu.
Na pewno bezpieczniejszy i solidniej podparty jest kufer z wykorzystaniem dedykowanego rozwiązania. Zwłaszcza jak kufer ma być ciężki, na maksa doładowany, plus jeszcze jakieś dopinki i bagażnik na wierzchu kufra. A jak jeszcze przewidujemy wyprawę na Ukrainę czy Rumunię z mega dziurawymi drogami czy off road to już takie SR3112 must have.
Przyznam, że ja do swojego XAL8 zastosowałem SR3112 z płytą. Ale ja mam ciężki kufer TRK52 z oparciem dla plecaczka, który ładuję na maksa, sporo rzeczy jeszcze dopinam na górę i czasami zdarza się jechać gorszymi drogami. Kufer umocowany bardzo sztywno.
Natomiast moja córka w BMW F650 CS do oryginalnego bagażnika bez podpórek na przykręconą uniwersalną płytę Givi E251 i kufer Givi V46, który też ładuje na maksa. Zestaw ten działa bez zastrzeżeń, chociaż jej kufer jest widocznie mniej sztywno zamocowany i trochę się góra-dół przemieszcza. Co prawda nie tak jak centralki w HD;).
Myślę, że podejmując decyzję co do zastosowania konkretnego rozwiązania warto również uwzględnić nośność oryginalnego bagażnika, masę kufra i masę bagażu.


Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0

Awatar użytkownika
Colto
A+B
Posty: 510
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa

Re: GIVI PL3112 nie pasują do DL650 rocznik 2019

Post autor: Colto »

Można także zastosować takie wsporniki w celu usztywnienia/podparcia centralki:

https://www.marselus.pl/pl/p/Wspornik-p ... 0-2017/453

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

jokansen
A1
Posty: 55
Rejestracja: 20 mar 2018, 18:52
Lokalizacja: Płock

Re: GIVI PL3112 nie pasują do DL650 rocznik 2019

Post autor: jokansen »

Płyta w nowym DLku tylko wygląda solidnie - wykonana jest z tworzywa sztucznego a nie z amelinium.


Człowiek mądrzeje z wiekiem - z wiekiem od trumny.

CBF500=>XF650=>DL650 AL7

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: GIVI PL3112 nie pasują do DL650 rocznik 2019

Post autor: pyra »

Chyba myślisz o bagażniku ?
Dlaczego sądzisz, że wyglada tylko solidnie ?
Moim zdaniem on jest bardzo solidny


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
Voyager
A+B
Posty: 518
Rejestracja: 13 lis 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska południowa

Re: GIVI PL3112 nie pasują do DL650 rocznik 2019

Post autor: Voyager »

No właśnie. Czemu jokansen piszesz, że tylko wygląda solidnie? O ile mnie pamięć nie myli, to maksymalne obciążenie bagażnika DL650 to 10 kg. Maksymalne obciążenie płyty Givi/Kappa monokey to też coś około 10 kg. Czyli wszystko się zgadza i według mnie bagażnik DL nie tylko wygląda, ale i jest solidny. A że to tworzywo sztuczne a nie amelinium to fakt.
Jak wcześniej napisałem, do zwykłego, codziennego używania do 10 kg DMC raczej bym nie podpierał kufra. Natomiast wyprawy to zawsze na maksa i wtedy podparcie wg mnie niezbędne, bo i kg dużo więcej, i drogi różne.


Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0

Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Re: GIVI PL3112 nie pasują do DL650 rocznik 2019

Post autor: Lysymaciek »

jokansen pisze:Płyta w nowym DLku tylko wygląda solidnie - wykonana jest z tworzywa sztucznego a nie z amelinium.
Zgadzam się z Tobą w 100%, w swoim 2017 XT miałem na tym bagażniku zamontowany kufer 45 litrów bez wspornika i skakał jak piłka nawet bez dużego obciążenia , a w terenie to w ogóle tragedia.
Zamontowałem bagażnik z rocznika 2004 po drobnej przeróbce i sprawa załatwiona, sztywny jak u pana po niebieskiej tabletce. ;)



Awatar użytkownika
zimny
A2
Posty: 193
Rejestracja: 18 lip 2018, 22:15
Lokalizacja: Garwolin

Re: GIVI PL3112 nie pasują do DL650 rocznik 2019

Post autor: zimny »

Z tymi bagażnikami to jest tak, że w modelu 2012-2016 też jest plastikowy, ale bez konieczności stosowania podpórek. To wszystko kwestia z modelu na model wizualnego "odchudzania" motocykla, pewnie też chodziło koszty i kg.

Mnie trochę wkurzała właśnie sprężystość tego bagażnika w AL2. Ale nie sądzę aby się on miał złamać. W najnowszym 650 faktycznie punkty podparcia stelaża są tak przesunięte, że te wsporniki pewnie trzeba.

Mam obecnie K5 i tam to jest w ogóle inny świat z masywnym ameliniowym bagażnikiem :-)


Moje V-Stromy: K5 650 -> AL2 650 -> K4 1000 -> K5 650 -> DL1000 AL8 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turystyka, Bagaż”