UWAGA UWAGA UWAGA

Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

Gniazdo zapalniczki

Czyli o wszystkim co związane jest z elektryką
Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1514
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Gniazdo zapalniczki

Post autor: MrWaski »

O, na stronie 38 instrukcji jest to nawet po polsku. :mrgreen:
Niestety, marne tłumaczenie. Chodzi zapewne o szumy wynikające z pracy zapłonu silnika i od prądnicy, a odkładające się na przebiegu napięcia. Fajnie to widać na oscyloskopie. Jak silnik zgaśnie jest idealnie pozioma linia napięcia, jak pracuje jest poszarpana - to są te szumy.
Krótko mówiąc, jak silnik nie pracuje, po kilku minutach grzanetki wyłączą się całkiem i nie rozładują akumulatora. 5 lat to używam i potwierdzam, że tak to działa. Grzanetki mam podłączone zgodnie z instrukcją - bezpośrednio do klem akumulatora. Nie ma co inaczej kombinować z Oxfordami.

Do Koso musiałem dorobić przekaźnik, bo tego bajeru odłączającego automatycznie nie mają.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3350
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Gniazdo zapalniczki

Post autor: staszek_s »

Ja tam wolę mieć przekaźnik i tak, każdy automat może się zepsuć a nie lubię zostawiać odbiorników pod napięciem. W każdym razie też mam podłączone bezpośrednio od nowości, tak mi założyli w salonie i nie chciało mi się kombinować. 4 lata tak działa i jest ok, chociaż na ogół staram się wyłączać ręcznie i nie czekać na automat.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Xj6
A+B
Posty: 635
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Gniazdo zapalniczki

Post autor: Xj6 »

MrWaski pisze:
04 maja 2023, 14:58
O, na stronie 38 instrukcji jest to nawet po polsku. :mrgreen:
Niestety, marne tłumaczenie. Chodzi zapewne o szumy wynikające z pracy zapłonu silnika i od prądnicy, a odkładające się na przebiegu napięcia. Fajnie to widać na oscyloskopie. Jak silnik zgaśnie jest idealnie pozioma linia napięcia, jak pracuje jest poszarpana - to są te szumy.
Krótko mówiąc, jak silnik nie pracuje, po kilku minutach grzanetki wyłączą się całkiem i nie rozładują akumulatora. 5 lat to używam i potwierdzam, że tak to działa. Grzanetki mam podłączone zgodnie z instrukcją - bezpośrednio do klem akumulatora. Nie ma co inaczej kombinować z Oxfordami.

Do Koso musiałem dorobić przekaźnik, bo tego bajeru odłączającego automatycznie nie mają.
Zawsze czytam wszelkie instrukcje, ale jakoś tego nie wyczytałem. No ok. Mam już po zapłonie podłączone i niech tak będzie.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Andrzej0811
AM
Posty: 1
Rejestracja: 26 gru 2024, 22:19

Re: Gniazdo zapalniczki

Post autor: Andrzej0811 »

Witam serdecznie czy ktoś wie gdzie znajduje się bezpiecznik gniazda zapalniczki suzuki v-strom 650 2022 bo w skrzynce na bezpieczniki go nie. Ma



Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1514
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Gniazdo zapalniczki

Post autor: MrWaski »

Z tego co pamiętam, to jest 3 A power source - bezpiecznik nr 1


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat elektryczny”