Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
addamlca
A
Posty: 397
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: addamlca »

Remol71 pisze:
10 paź 2023, 20:16
Ądę z DCT kupię na emeryturze. Wygodna sprawa dla dziadka :D
Czyli wszyscy skonczymy nie na Bmw ale na DCT:)


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1637
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: prebenny »

ale Dziadek chyba ma manuala ;)


null

Awatar użytkownika
Dziadek3H2M
A+B+C
Posty: 1114
Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: Dziadek3H2M »

Remol71 pisze:
10 paź 2023, 20:16
Ądę z DCT kupię na emeryturze. Wygodna sprawa dla dziadka :D
Wypraszam sobie takie insynuacje :twisted:
Ostatnio przejechałem kilkaset km nową Afryczką z DCT i z ulgą wsiadłem na swoją :D
Ocena: 5.88235%


LWG



DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS

delirium
A+B+C
Posty: 1217
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: delirium »

bo prawdziwi mężczyźni nie jeżdżą automatami 8-)



Janek-2004
A
Posty: 378
Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: Janek-2004 »

Dziadek3H2M pisze:
11 paź 2023, 11:12
Remol71 pisze:
10 paź 2023, 20:16
Ądę z DCT kupię na emeryturze. Wygodna sprawa dla dziadka :D
Wypraszam sobie takie insynuacje :twisted:
Ostatnio przejechałem kilkaset km nową Afryczką z DCT i z ulgą wsiadłem na swoją :D
Na czym polegał dyskomfort w jeździe z DCT skoro przesiadka przyniosła ulgę?



Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3751
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: crimson »

Wojtek przesadził, tak źle mu się nie jeździło :)
Ja też jeździłem z DTC i gdzieś tam po głowie mi chodzi......


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1637
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: prebenny »

Robienie przegazówki na postoju? :P


null

addamlca
A
Posty: 397
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: addamlca »

Przyzwyczajajcie sie .Bo jak Hondzie tak dalej bedzie wzrastac sprzedaz wersji z DCT to wkrotce zwykla skrzynie wycofaja:)bo to juz ok.60% calej sprzedazy.
www.gezet.pl/blog/post/premiera-honda-a ... a-rok-2024


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3751
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: crimson »

prebenny pisze:
11 paź 2023, 13:59
Robienie przegazówki na postoju? :P
@Dziadek3H2M mówił, że przeszkadzało mu szarpanie przy wolnej jeździe w korku, że półsprzęgło w manualu lepiej pozwala kontrolować moto. Mi brak tylko przegazówki w korku :)
Ocena: 5.88235%


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Janek-2004
A
Posty: 378
Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: Janek-2004 »

Ja się nie znam bo nie mam ale chętnie się wypowiem :)

Co do przygazówki w czasie jazdy np. w korku kiedy czasami delikatnie trzeba wezwać kogoś do patrzenia w lusterka boczne faktycznie nie da się. Rozwiązaniem może być akcesoryjny sygnał podobny do policyjnej syreny - robi lepszą robotę.

A propos wolnych manewrów z tego co słyszałem od ludzi z DCT że jak już nie robi efekt żyroskopowy to radzą sobie z tym poprzez lekkie przyhamowanie tyłem z jednoczesnym zwiększeniem minimalnie obrotów.



delirium
A+B+C
Posty: 1217
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: delirium »

co sie nie da, da się przegazówke tylko na wcisnietych hamulcach, Możemy mieć dodatkowy efekt zadymienia jak opona sie jara.



Janek-2004
A
Posty: 378
Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: Janek-2004 »

Zapisałem się koleżanki i koledzy na jazdę próbną africa twin 1100 w wersji DCT ES w Honda Kolaczek w Wieliczce. Problem w tym, że pierwsza dostępna sobota (w tygodniu mi nie po drodze) to dopiero na 21.10 - prognozy długoterminowe nie napawają zbytnim optymizmem bo na dzisiaj pokazuje max 8 stopni i lekkie przelotne opady. Jest to tylko godzina jednym motocyklem ale w zamian Honda zaproponowała że zaraz po afryce mogą udostępnić nowego transalpa więc na świeżo porównanie 2 maszyn. Ostatecznie wstępnie uzgodniłem że najpierw karnę się trampiszonem a później afryczką. Zobaczymy jak prognozy - czy nie przełożymy tego na przyszły sezon bo jechać na kwadratowo na mokrym w dodatku pożyczonym moto to lipa.



Awatar użytkownika
Dziadek3H2M
A+B+C
Posty: 1114
Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: Dziadek3H2M »

Janek-2004 pisze:
11 paź 2023, 12:54
Dziadek3H2M pisze:
11 paź 2023, 11:12
Remol71 pisze:
10 paź 2023, 20:16
Ądę z DCT kupię na emeryturze. Wygodna sprawa dla dziadka :D
Wypraszam sobie takie insynuacje :twisted:
Ostatnio przejechałem kilkaset km nową Afryczką z DCT i z ulgą wsiadłem na swoją :D
Na czym polegał dyskomfort w jeździe z DCT skoro przesiadka przyniosła ulgę?
To proste, przyzwyczajenie czyli automatyzm w operowaniu sprzęgłem i biegami. Jeżdżąc DCT cały czas myślałem nie używaj lewej ręki i nogi, to jest męczące. Pewnie można się przyzwyczaić do DCT, tylko po co?. Podsumowując: "Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci" :D
Pozdrawiam Dziadek3H2M.


LWG



DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3079
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: staszek_s »

To jest pewno tak jak z automatem w aucie, na początku parę razy się mało głową szyby nie przebije jak się naciśnie hamulec zamiast sprzęgła, przy dojeździe do skrzyżowania zwłaszcza. Po krótkim czasie się do tego przyzwyczajamy i już nie chcemy słyszeć o ręcznej skrzyni, ja tam bym spróbował tego DCT :)


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1637
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: prebenny »

Ja bym brał DCT jakby dodali oddzielne sprzęgło do przegazówek w tunelu albo korku :D


null

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2462
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: Smerfciamajda »

Jak byłem na Stelvio to śmiganiem CrosTourerem z DCT od kolegi.

Wg mnie do motocykla turystycznego jak najbardziej fajne rozwiązanie, szczególnie przy długich przelotach. Taki turystyk do łykania kilometrów. Nawet na zakrętach w trybie sport daje tez fajną frajdę.

W terenie czy na tor pewnie się nie sprawdzi ale nie mnie to oceniać. Natomiast do jeżdżenia dla czystej przyjemności to wole manual.



Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1637
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: prebenny »

Pamiętaj, że DCT możesz też przełączyć w tryb manualny ;)


null

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3079
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: staszek_s »

operowanie guzikami przy kierownicy to już nie to samo. Ja bym zostawił automat, jedynie co może być gorsze to wolne manewry z poszarpywaniem, bo nie ma półsprzęgła. W ciasnych nawrotach półsprzęgło też może uratować tyłek.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

fart1
A2
Posty: 140
Rejestracja: 18 paź 2018, 21:57

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: fart1 »

W salonach już jest nowa na 19 calowym kole
Załączniki
20231103_115959_Easy-Resize.com.jpg
20231103_115959_Easy-Resize.com.jpg (133.8 KiB) Przejrzano 407 razy



Awatar użytkownika
Colto
A+B
Posty: 528
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Post autor: Colto »

Bardzo mocno się zastanawiam nad zkupem Afryki Adv Sports DCT model 2024, na kole 19 cali z elektronicznym zawieszeniem.
Nie jeżdże w offie i nie potrzebuję koła 21 cali i aż takiego dużego skuku zawiasu.

To czego się dowiedziałem to: obniżyli krzywą momentu, zwiększyli powierzchnię siedziska o 8% + zmiana pianki w siedzisku, cały wydech jest zmodyfikowany, inne są podobno owiewki z przodu, szyba zyskała 5 stopniową regulację i coś tam jeszcze.

Jeździłem modelem 2023 z tym samym wyposażeniem i myślałem, że koło 21 cali (prowadzenie w zakrętach) będzie tragedią w porównaniu do mojego V-Stroma 1000 (rocznik 2019) na kole 19 cali, ale nie było dużej różnicy. Wręcz byłem zaskoczony, że jest tak dobrze.

Zakładam, że na 19 calowym Afryka i niższym środku ciężkości (moto jest niższe od modelu 2023), będzie tylko lepiej.

Cenę poznałeś???



Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka



Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”