Czyli wszyscy skonczymy nie na Bmw ale na DCT:)
Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
Online
- Dziadek3H2M
- A+B+C
- Posty: 1116
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
Wypraszam sobie takie insynuacje
Ostatnio przejechałem kilkaset km nową Afryczką z DCT i z ulgą wsiadłem na swoją
- Ocena: 5.88235%
LWG
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
-
- A
- Posty: 390
- Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
- Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła
Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
Na czym polegał dyskomfort w jeździe z DCT skoro przesiadka przyniosła ulgę?Dziadek3H2M pisze: ↑11 paź 2023, 11:12Wypraszam sobie takie insynuacje
Ostatnio przejechałem kilkaset km nową Afryczką z DCT i z ulgą wsiadłem na swoją
Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
Wojtek przesadził, tak źle mu się nie jeździło
Ja też jeździłem z DTC i gdzieś tam po głowie mi chodzi......
Ja też jeździłem z DTC i gdzieś tam po głowie mi chodzi......
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Online
Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
Przyzwyczajajcie sie .Bo jak Hondzie tak dalej bedzie wzrastac sprzedaz wersji z DCT to wkrotce zwykla skrzynie wycofaja:)bo to juz ok.60% calej sprzedazy.
www.gezet.pl/blog/post/premiera-honda-a ... a-rok-2024
www.gezet.pl/blog/post/premiera-honda-a ... a-rok-2024
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
@Dziadek3H2M mówił, że przeszkadzało mu szarpanie przy wolnej jeździe w korku, że półsprzęgło w manualu lepiej pozwala kontrolować moto. Mi brak tylko przegazówki w korku
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
-
- A
- Posty: 390
- Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
- Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła
Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
Ja się nie znam bo nie mam ale chętnie się wypowiem
Co do przygazówki w czasie jazdy np. w korku kiedy czasami delikatnie trzeba wezwać kogoś do patrzenia w lusterka boczne faktycznie nie da się. Rozwiązaniem może być akcesoryjny sygnał podobny do policyjnej syreny - robi lepszą robotę.
A propos wolnych manewrów z tego co słyszałem od ludzi z DCT że jak już nie robi efekt żyroskopowy to radzą sobie z tym poprzez lekkie przyhamowanie tyłem z jednoczesnym zwiększeniem minimalnie obrotów.
Co do przygazówki w czasie jazdy np. w korku kiedy czasami delikatnie trzeba wezwać kogoś do patrzenia w lusterka boczne faktycznie nie da się. Rozwiązaniem może być akcesoryjny sygnał podobny do policyjnej syreny - robi lepszą robotę.
A propos wolnych manewrów z tego co słyszałem od ludzi z DCT że jak już nie robi efekt żyroskopowy to radzą sobie z tym poprzez lekkie przyhamowanie tyłem z jednoczesnym zwiększeniem minimalnie obrotów.
Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
co sie nie da, da się przegazówke tylko na wcisnietych hamulcach, Możemy mieć dodatkowy efekt zadymienia jak opona sie jara.
-
- A
- Posty: 390
- Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
- Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła
Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
Zapisałem się koleżanki i koledzy na jazdę próbną africa twin 1100 w wersji DCT ES w Honda Kolaczek w Wieliczce. Problem w tym, że pierwsza dostępna sobota (w tygodniu mi nie po drodze) to dopiero na 21.10 - prognozy długoterminowe nie napawają zbytnim optymizmem bo na dzisiaj pokazuje max 8 stopni i lekkie przelotne opady. Jest to tylko godzina jednym motocyklem ale w zamian Honda zaproponowała że zaraz po afryce mogą udostępnić nowego transalpa więc na świeżo porównanie 2 maszyn. Ostatecznie wstępnie uzgodniłem że najpierw karnę się trampiszonem a później afryczką. Zobaczymy jak prognozy - czy nie przełożymy tego na przyszły sezon bo jechać na kwadratowo na mokrym w dodatku pożyczonym moto to lipa.
- Dziadek3H2M
- A+B+C
- Posty: 1116
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
To proste, przyzwyczajenie czyli automatyzm w operowaniu sprzęgłem i biegami. Jeżdżąc DCT cały czas myślałem nie używaj lewej ręki i nogi, to jest męczące. Pewnie można się przyzwyczaić do DCT, tylko po co?. Podsumowując: "Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci"Janek-2004 pisze: ↑11 paź 2023, 12:54Na czym polegał dyskomfort w jeździe z DCT skoro przesiadka przyniosła ulgę?Dziadek3H2M pisze: ↑11 paź 2023, 11:12Wypraszam sobie takie insynuacje
Ostatnio przejechałem kilkaset km nową Afryczką z DCT i z ulgą wsiadłem na swoją
Pozdrawiam Dziadek3H2M.
LWG
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
Online
Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
To jest pewno tak jak z automatem w aucie, na początku parę razy się mało głową szyby nie przebije jak się naciśnie hamulec zamiast sprzęgła, przy dojeździe do skrzyżowania zwłaszcza. Po krótkim czasie się do tego przyzwyczajamy i już nie chcemy słyszeć o ręcznej skrzyni, ja tam bym spróbował tego DCT
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Online
Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
Ja bym brał DCT jakby dodali oddzielne sprzęgło do przegazówek w tunelu albo korku
null
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2479
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
Jak byłem na Stelvio to śmiganiem CrosTourerem z DCT od kolegi.
Wg mnie do motocykla turystycznego jak najbardziej fajne rozwiązanie, szczególnie przy długich przelotach. Taki turystyk do łykania kilometrów. Nawet na zakrętach w trybie sport daje tez fajną frajdę.
W terenie czy na tor pewnie się nie sprawdzi ale nie mnie to oceniać. Natomiast do jeżdżenia dla czystej przyjemności to wole manual.
Wg mnie do motocykla turystycznego jak najbardziej fajne rozwiązanie, szczególnie przy długich przelotach. Taki turystyk do łykania kilometrów. Nawet na zakrętach w trybie sport daje tez fajną frajdę.
W terenie czy na tor pewnie się nie sprawdzi ale nie mnie to oceniać. Natomiast do jeżdżenia dla czystej przyjemności to wole manual.
Online
Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
Pamiętaj, że DCT możesz też przełączyć w tryb manualny
null
Online
Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
operowanie guzikami przy kierownicy to już nie to samo. Ja bym zostawił automat, jedynie co może być gorsze to wolne manewry z poszarpywaniem, bo nie ma półsprzęgła. W ciasnych nawrotach półsprzęgło też może uratować tyłek.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
W salonach już jest nowa na 19 calowym kole
- Załączniki
-
- 20231103_115959_Easy-Resize.com.jpg (133.8 KiB) Przejrzano 511 razy
Re: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
Bardzo mocno się zastanawiam nad zkupem Afryki Adv Sports DCT model 2024, na kole 19 cali z elektronicznym zawieszeniem.
Nie jeżdże w offie i nie potrzebuję koła 21 cali i aż takiego dużego skuku zawiasu.
To czego się dowiedziałem to: obniżyli krzywą momentu, zwiększyli powierzchnię siedziska o 8% + zmiana pianki w siedzisku, cały wydech jest zmodyfikowany, inne są podobno owiewki z przodu, szyba zyskała 5 stopniową regulację i coś tam jeszcze.
Jeździłem modelem 2023 z tym samym wyposażeniem i myślałem, że koło 21 cali (prowadzenie w zakrętach) będzie tragedią w porównaniu do mojego V-Stroma 1000 (rocznik 2019) na kole 19 cali, ale nie było dużej różnicy. Wręcz byłem zaskoczony, że jest tak dobrze.
Zakładam, że na 19 calowym Afryka i niższym środku ciężkości (moto jest niższe od modelu 2023), będzie tylko lepiej.
Cenę poznałeś???
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Nie jeżdże w offie i nie potrzebuję koła 21 cali i aż takiego dużego skuku zawiasu.
To czego się dowiedziałem to: obniżyli krzywą momentu, zwiększyli powierzchnię siedziska o 8% + zmiana pianki w siedzisku, cały wydech jest zmodyfikowany, inne są podobno owiewki z przodu, szyba zyskała 5 stopniową regulację i coś tam jeszcze.
Jeździłem modelem 2023 z tym samym wyposażeniem i myślałem, że koło 21 cali (prowadzenie w zakrętach) będzie tragedią w porównaniu do mojego V-Stroma 1000 (rocznik 2019) na kole 19 cali, ale nie było dużej różnicy. Wręcz byłem zaskoczony, że jest tak dobrze.
Zakładam, że na 19 calowym Afryka i niższym środku ciężkości (moto jest niższe od modelu 2023), będzie tylko lepiej.
Cenę poznałeś???
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)