Jaki zestaw napędowy do "małego"
Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"
Srebrny czy złoty - oba mogą być wzmocnione, złoty to tylko dodatek wizualny ( za drobną, acz godziwą dopłatą )
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: RE: Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"
Cała prawda o kolorach DIDa.Struna pisze:Srebrny czy złoty - oba mogą być wzmocnione, złoty to tylko dodatek wizualny ( za drobną, acz godziwą dopłatą )
Znajoma miała wzmocnionego DIDa złotego (bo Jej powiedzieli że złoty najmocniejszy)i skończył się po 9 tys. km (CBR500), naciągała co 600-700km..
Śmigam na RK (RK idzie na pierwszy montaż) i zębatkach JT - 6 tys km i naciagnalem raz o 1/3 obrotu śruby.
Styl jazdy - 90% dziadkowy, ale czasami lubię denerwowac ludzi na plastikach w mieście.
Niestety nie mogłem znaleźć zębatki zdawczej o 1z większej z tłumikiem do "starego", a bym chętnie taką założył
Boso, ale w ostrogach
Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"
Może jeszcze wziąć pod uwagę innego producenta:
https://www.afam.com/en/service-2/kit-c ... ator-afam/
https://www.afam.com/en/service-2/kit-c ... ator-afam/
Pozdrawiam,
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Re: RE: Re: Jaki zestaw napędowy do
Ja w sumie nie szukałem jakoś specjalnie z tłumikiem, bo dochodzę do wniosku, że skoro fabrycznie tego nie było i jeździ się ok, to w sumie po co bawić się w rozwiązania a'la koło dwumasowe, które pewnie wielu kojarzy z samochodów jako element "słynny" z usterek.NIKT pisze: Niestety nie mogłem znaleźć zębatki zdawczej o 1z większej z tłumikiem do "starego", a bym chętnie taką założył
Zębatka zdawcza ma ciężkie warunki pracy, szczególnie jak ktoś lubi odkręcać, ale pewnie jak by poszukać to się znajdzie taka z inną ilością zębów również z tłumikiem.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: RE: Re: RE: Re: Jaki zestaw napędowy do
Ta guma na zdawczej nie działa tak jak koło dwumasowe. Ona jest jakby przyklejona tylko do powierzchni bocznej zębatki łańcuch opiera się na niej (tej gumie).Struna pisze:Ja w sumie nie szukałem jakoś specjalnie z tłumikiem, bo dochodzę do wniosku, że skoro fabrycznie tego nie było i jeździ się ok, to w sumie po co bawić się w rozwiązania a'la koło dwumasowe, które pewnie wielu kojarzy z samochodów jako element "słynny" z usterek.NIKT pisze: Niestety nie mogłem znaleźć zębatki zdawczej o 1z większej z tłumikiem do "starego", a bym chętnie taką założył
Zębatka zdawcza ma ciężkie warunki pracy, szczególnie jak ktoś lubi odkręcać, ale pewnie jak by poszukać to się znajdzie taka z inną ilością zębów również z tłumikiem.
@crimson od siebie mogę śmiało polecić zębatki JT uważam, że są naprawdę świetnej jakości a przyzwoicie kosztują. Co do łańcucha to faktycznie zawsze zakładałem DIDa więc nic więcej nie powiem.
Zdrówko シモン
Mniejszość Niemiecko Japońska
Mniejszość Niemiecko Japońska
Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"
Dzięki za opinie, właśnie potwierdziłem DID ZVMX i do tego Scottoiler
Jak dobrze pójdzie, to będę miał na środę
Jak dobrze pójdzie, to będę miał na środę
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"
Jak zdejmowałem zdawczą to była z tym tłumikiem i uznałem że taką samą wypadałoby założyć.
Zastanawiałem się czy nie będzie przekłamania na liczniku jakiegoś skoro licznik bierze info z zębatki ?
Popatrzę za większą bez tłumika przy następnej zmianie co raczej nastąpi za kilka lat bo przebiegi roczne Suzi u mnie raczej 6-10 tys. i wyłącznie trasy, bo na miasto mam chińskiego wariata 125ccm
Boso, ale w ostrogach
Zastanawiałem się czy nie będzie przekłamania na liczniku jakiegoś skoro licznik bierze info z zębatki ?
Popatrzę za większą bez tłumika przy następnej zmianie co raczej nastąpi za kilka lat bo przebiegi roczne Suzi u mnie raczej 6-10 tys. i wyłącznie trasy, bo na miasto mam chińskiego wariata 125ccm
Boso, ale w ostrogach
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"
jest jeszcze EnumaColto pisze:Może jeszcze wziąć pod uwagę innego producenta:
https://www.afam.com/en/service-2/kit-c ... ator-afam/
http://www.ekchain.jp/feature/index.html
http://www.motogen.pl/Lancuchy-motocykl ... ,5296.html
jeżeli dobrze rozumiem niektóre z ich łańcuchów nie wymagają zakuwarki, montaż przy pomocy klucza 8 mm i szczypiec
https://www.ebay.pl/sch/i.html?_from=R4 ... rom&_sop=3
Re: RE: Re: Jaki zestaw napędowy do
Nie wiem jak tam znajoma katowała, ale ja zakładałem przed wyjazdem na Bałkany czyli zgodnie z faktura z ASO wymiana przy przebiegu 28163 km, obecnie mam 43 tyś km czyli napęd już przeleciał 15 tyś i dopiero 2 naciągi.NIKT pisze:Cała prawda o kolorach DIDa.Struna pisze:Srebrny czy złoty - oba mogą być wzmocnione, złoty to tylko dodatek wizualny ( za drobną, acz godziwą dopłatą )
Znajoma miała wzmocnionego DIDa złotego (bo Jej powiedzieli że złoty najmocniejszy)i skończył się po 9 tys. km (CBR500), naciągała co 600-700km..
Śmigam na RK (RK idzie na pierwszy montaż) i zębatkach JT - 6 tys km i naciagnalem raz o 1/3 obrotu śruby.
Styl jazdy - 90% dziadkowy, ale czasami lubię denerwowac ludzi na plastikach w mieście.
Niestety nie mogłem znaleźć zębatki zdawczej o 1z większej z tłumikiem do "starego", a bym chętnie taką założył
Boso, ale w ostrogach
zestaw napędowy DID525VX-118 - brutto 670 PLN z faktury czyli żeby było taniej wpisali inny model (czyli łańcuch to 525 ZMV-X)
DL650A L8
Re: RE: Re: RE: Re: Jaki zestaw napędowy do
Widziałem dwie wersje, jedna to własnie zwulkanizowane jak dwumas, a druga taka jak piszesz, z tymi "doklejonymi" gumami.SimOn! pisze:Ta guma na zdawczej nie działa tak jak koło dwumasowe. Ona jest jakby przyklejona tylko do powierzchni bocznej zębatki łańcuch opiera się na niej (tej gumie).
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"
tak dziś grzebałem po stronach producentów łańcuchów które można zastosować w v stromach
może się komuś przyda, można porównać parametry łańcuchów dla DID / ENUMA / AFAM
jak cóś źle rozumiem to poprawcie proszę
dla mnie podstawowe parametry to odporność na rozciąganie (Tensile Strenght) i odporność na zużycie (Wear Resistane/Life)
DID
jeżeli dobrze rozumiem to :
OE Equivalent to odpowiednik oryginału
Upgrade to wersja wzmocniona
Links to ilość "oczek" łańcucha
Pin Lenght - długość pinu
Roller Diameter - średnica rolki
Plate Thicknes - grubość płytki
Weight - waga łańcucha
Tensile Strenght - odporność na rozciąganie
Seal Type - typ uszczelnienia
Wear Resistance - odporność na zuźycie (cokolwiek to znaczy)
Connecting Link - sposóbw jaki łańcuch jest spięty razem
EK / ENUMA
tu mamy 4 rodzaje łańcucha możliwe do zastosowania w zależności od pojemności silnika, on czy off road no i właściwości łańcucha, od najmocniejszego do najsłabszego
AFAM
tu mamy dwa typy ringów XS Ring i QS Ring i cztery typy łańcucha o różnym przeznaczeniu
może się komuś przyda, można porównać parametry łańcuchów dla DID / ENUMA / AFAM
jak cóś źle rozumiem to poprawcie proszę
dla mnie podstawowe parametry to odporność na rozciąganie (Tensile Strenght) i odporność na zużycie (Wear Resistane/Life)
DID
jeżeli dobrze rozumiem to :
OE Equivalent to odpowiednik oryginału
Upgrade to wersja wzmocniona
Links to ilość "oczek" łańcucha
Pin Lenght - długość pinu
Roller Diameter - średnica rolki
Plate Thicknes - grubość płytki
Weight - waga łańcucha
Tensile Strenght - odporność na rozciąganie
Seal Type - typ uszczelnienia
Wear Resistance - odporność na zuźycie (cokolwiek to znaczy)
Connecting Link - sposóbw jaki łańcuch jest spięty razem
EK / ENUMA
tu mamy 4 rodzaje łańcucha możliwe do zastosowania w zależności od pojemności silnika, on czy off road no i właściwości łańcucha, od najmocniejszego do najsłabszego
AFAM
tu mamy dwa typy ringów XS Ring i QS Ring i cztery typy łańcucha o różnym przeznaczeniu
Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"
Patrząc na wartości jakie przyjmuje ten parametr to raczej taka siła graniczna jaką może przenieść łańcuch.Old Donkey pisze: jeżeli dobrze rozumiem to :
Tensile Strenght - odporność na rozciąganie
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"
Ja tylko dodam, że ten łańcuch jest oryginalnie zakładany w fabryce do naszych DL
RK525SMOZ7
https://www.kawasakisklep.pl/pl/chain-d ... oz7-p.html
RK525SMOZ7
https://www.kawasakisklep.pl/pl/chain-d ... oz7-p.html
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"
wg mojej instrukcji w XT jest RK525SMOZ8, 118 ogniw
https://sklepmoto46.pl/suzuki-suzuki-ch ... -06g40-112
https://sklepmoto46.pl/suzuki-suzuki-ch ... -06g40-112
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"
RK525SMOZ7 był chyba w starszych modelach i chyba (?) tylko w 1000 ale pewności nie mam
The Chain assy,driv is used on 10 models from 1996 to 2016 :
2002 DL1000 V-STROM
2003 DL1000 V-STROM
2004 DL1000 V-STROM
2005 DL1000 V-STROM
2006 DL1000 V-STROM
2007 DL1000 V-STROM
2008 DL1000 V-STROM
2009 DL1000 V-STROM
2010 DL1000 V-STROM
a ten RK525SMOZ8 w :
The Chain assy,driv is used on 10 models from 2007 to 2017
2012 DL650(A) V-STROM
2013 DL650A V-STROM
2014 DL1000A V-STROM
2014 DL650A V-STROM
2015 DL1000A V-STROM
2015 DL650A V-STROM
2015 DL650XA V-STROM
2016 DL1000A V-STROM
2016 DL650A(XT) V-STROM
2017 DL650A(XA) V-STROM
Dane z :
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ ... 0006g40112
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ ... 0006g40120
a zmienili pewnie po to by był pretekst do podniesienia ceny
The Chain assy,driv is used on 10 models from 1996 to 2016 :
2002 DL1000 V-STROM
2003 DL1000 V-STROM
2004 DL1000 V-STROM
2005 DL1000 V-STROM
2006 DL1000 V-STROM
2007 DL1000 V-STROM
2008 DL1000 V-STROM
2009 DL1000 V-STROM
2010 DL1000 V-STROM
a ten RK525SMOZ8 w :
The Chain assy,driv is used on 10 models from 2007 to 2017
2012 DL650(A) V-STROM
2013 DL650A V-STROM
2014 DL1000A V-STROM
2014 DL650A V-STROM
2015 DL1000A V-STROM
2015 DL650A V-STROM
2015 DL650XA V-STROM
2016 DL1000A V-STROM
2016 DL650A(XT) V-STROM
2017 DL650A(XA) V-STROM
Dane z :
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ ... 0006g40112
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ ... 0006g40120
a zmienili pewnie po to by był pretekst do podniesienia ceny
Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"
o widzisz, to dostałem na wymienia łańcuch od 1000 może dlatego się tak nie wyciąga na razie
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"
Już w starszych maluchach była zmiana jeśli chodzi o łańcuch, model z ABS ma dłuższy o dwa ogniwa.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"
zrobiłem szybki research i jak się nie walnąłem to :
- od 2004 do 2006 był DID525V8 116
- od 2007 do 2012 był DID525V8 118
- od 2013 jest RK525SMOZ8 i chyba od 2017 zmniejszono liczbę ogniw z 120 na 118
można sprawdzić w swojej instrukcji lub na stronie suzukiparts
- od 2004 do 2006 był DID525V8 116
- od 2007 do 2012 był DID525V8 118
- od 2013 jest RK525SMOZ8 i chyba od 2017 zmniejszono liczbę ogniw z 120 na 118
można sprawdzić w swojej instrukcji lub na stronie suzukiparts