Jaki zestaw napędowy do "małego"

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5219
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"

Post autor: Struna »

Srebrny czy złoty - oba mogą być wzmocnione, złoty to tylko dodatek wizualny ( za drobną, acz godziwą dopłatą )


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"

Post autor: Lord »

Złoty a skromny... :)


DL650A L8

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: RE: Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"

Post autor: NIKT »

Struna pisze:Srebrny czy złoty - oba mogą być wzmocnione, złoty to tylko dodatek wizualny ( za drobną, acz godziwą dopłatą )
Cała prawda o kolorach DIDa.

Znajoma miała wzmocnionego DIDa złotego (bo Jej powiedzieli że złoty najmocniejszy)i skończył się po 9 tys. km (CBR500), naciągała co 600-700km..

Śmigam na RK (RK idzie na pierwszy montaż) i zębatkach JT - 6 tys km i naciagnalem raz o 1/3 obrotu śruby.
Styl jazdy - 90% dziadkowy, ale czasami lubię denerwowac ludzi na plastikach w mieście.

Niestety nie mogłem znaleźć zębatki zdawczej o 1z większej z tłumikiem do "starego", a bym chętnie taką założył :(

Boso, ale w ostrogach



Awatar użytkownika
Colto
A+B
Posty: 527
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"

Post autor: Colto »

Może jeszcze wziąć pod uwagę innego producenta:

https://www.afam.com/en/service-2/kit-c ... ator-afam/


Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5219
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: RE: Re: Jaki zestaw napędowy do

Post autor: Struna »

NIKT pisze: Niestety nie mogłem znaleźć zębatki zdawczej o 1z większej z tłumikiem do "starego", a bym chętnie taką założył :(
Ja w sumie nie szukałem jakoś specjalnie z tłumikiem, bo dochodzę do wniosku, że skoro fabrycznie tego nie było i jeździ się ok, to w sumie po co bawić się w rozwiązania a'la koło dwumasowe, które pewnie wielu kojarzy z samochodów jako element "słynny" z usterek.
Zębatka zdawcza ma ciężkie warunki pracy, szczególnie jak ktoś lubi odkręcać, ale pewnie jak by poszukać to się znajdzie taka z inną ilością zębów również z tłumikiem.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
SimOn!
A+B+C
Posty: 1240
Rejestracja: 27 wrz 2016, 20:45
Lokalizacja: GD 3Miasto

Re: RE: Re: RE: Re: Jaki zestaw napędowy do

Post autor: SimOn! »

Struna pisze:
NIKT pisze: Niestety nie mogłem znaleźć zębatki zdawczej o 1z większej z tłumikiem do "starego", a bym chętnie taką założył :(
Ja w sumie nie szukałem jakoś specjalnie z tłumikiem, bo dochodzę do wniosku, że skoro fabrycznie tego nie było i jeździ się ok, to w sumie po co bawić się w rozwiązania a'la koło dwumasowe, które pewnie wielu kojarzy z samochodów jako element "słynny" z usterek.
Zębatka zdawcza ma ciężkie warunki pracy, szczególnie jak ktoś lubi odkręcać, ale pewnie jak by poszukać to się znajdzie taka z inną ilością zębów również z tłumikiem.
Ta guma na zdawczej nie działa tak jak koło dwumasowe. Ona jest jakby przyklejona tylko do powierzchni bocznej zębatki łańcuch opiera się na niej (tej gumie).
@crimson od siebie mogę śmiało polecić zębatki JT uważam, że są naprawdę świetnej jakości a przyzwoicie kosztują. Co do łańcucha to faktycznie zawsze zakładałem DIDa więc nic więcej nie powiem.


Zdrówko シモン :mrgreen:
Mniejszość Niemiecko Japońska ;)

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3746
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"

Post autor: crimson »

Dzięki za opinie, właśnie potwierdziłem DID ZVMX i do tego Scottoiler
Jak dobrze pójdzie, to będę miał na środę :)


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"

Post autor: NIKT »

Jak zdejmowałem zdawczą to była z tym tłumikiem i uznałem że taką samą wypadałoby założyć.
Zastanawiałem się czy nie będzie przekłamania na liczniku jakiegoś skoro licznik bierze info z zębatki ?

Popatrzę za większą bez tłumika przy następnej zmianie co raczej nastąpi za kilka lat bo przebiegi roczne Suzi u mnie raczej 6-10 tys. i wyłącznie trasy, bo na miasto mam chińskiego wariata 125ccm

Boso, ale w ostrogach



Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"

Post autor: Old Donkey »

Colto pisze:Może jeszcze wziąć pod uwagę innego producenta:

https://www.afam.com/en/service-2/kit-c ... ator-afam/
jest jeszcze Enuma
http://www.ekchain.jp/feature/index.html
http://www.motogen.pl/Lancuchy-motocykl ... ,5296.html
jeżeli dobrze rozumiem niektóre z ich łańcuchów nie wymagają zakuwarki, montaż przy pomocy klucza 8 mm i szczypiec
https://www.ebay.pl/sch/i.html?_from=R4 ... rom&_sop=3



Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: RE: Re: Jaki zestaw napędowy do

Post autor: Lord »

NIKT pisze:
Struna pisze:Srebrny czy złoty - oba mogą być wzmocnione, złoty to tylko dodatek wizualny ( za drobną, acz godziwą dopłatą )
Cała prawda o kolorach DIDa.

Znajoma miała wzmocnionego DIDa złotego (bo Jej powiedzieli że złoty najmocniejszy)i skończył się po 9 tys. km (CBR500), naciągała co 600-700km..

Śmigam na RK (RK idzie na pierwszy montaż) i zębatkach JT - 6 tys km i naciagnalem raz o 1/3 obrotu śruby.
Styl jazdy - 90% dziadkowy, ale czasami lubię denerwowac ludzi na plastikach w mieście.

Niestety nie mogłem znaleźć zębatki zdawczej o 1z większej z tłumikiem do "starego", a bym chętnie taką założył :(

Boso, ale w ostrogach
Nie wiem jak tam znajoma katowała, ale ja zakładałem przed wyjazdem na Bałkany czyli zgodnie z faktura z ASO wymiana przy przebiegu 28163 km, obecnie mam 43 tyś km czyli napęd już przeleciał 15 tyś i dopiero 2 naciągi.

zestaw napędowy DID525VX-118 - brutto 670 PLN z faktury czyli żeby było taniej wpisali inny model :) (czyli łańcuch to 525 ZMV-X)


DL650A L8

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5219
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: RE: Re: RE: Re: Jaki zestaw napędowy do

Post autor: Struna »

SimOn! pisze:Ta guma na zdawczej nie działa tak jak koło dwumasowe. Ona jest jakby przyklejona tylko do powierzchni bocznej zębatki łańcuch opiera się na niej (tej gumie).
Widziałem dwie wersje, jedna to własnie zwulkanizowane jak dwumas, a druga taka jak piszesz, z tymi "doklejonymi" gumami.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"

Post autor: Old Donkey »

tak dziś grzebałem po stronach producentów łańcuchów które można zastosować w v stromach
może się komuś przyda, można porównać parametry łańcuchów dla DID / ENUMA / AFAM
jak cóś źle rozumiem to poprawcie proszę
dla mnie podstawowe parametry to odporność na rozciąganie (Tensile Strenght) i odporność na zużycie (Wear Resistane/Life)

DID
jeżeli dobrze rozumiem to :
OE Equivalent to odpowiednik oryginału
Upgrade to wersja wzmocniona
Links to ilość "oczek" łańcucha

Pin Lenght - długość pinu
Roller Diameter - średnica rolki
Plate Thicknes - grubość płytki
Weight - waga łańcucha
Tensile Strenght - odporność na rozciąganie
Seal Type - typ uszczelnienia
Wear Resistance - odporność na zuźycie (cokolwiek to znaczy)
Connecting Link - sposóbw jaki łańcuch jest spięty razem
did typy łańcucha.jpg
did typy łańcucha.jpg (118.26 KiB) Przejrzano 5153 razy

EK / ENUMA
tu mamy 4 rodzaje łańcucha możliwe do zastosowania w zależności od pojemności silnika, on czy off road no i właściwości łańcucha, od najmocniejszego do najsłabszego
EK.jpg
AFAM

tu mamy dwa typy ringów XS Ring i QS Ring i cztery typy łańcucha o różnym przeznaczeniu
AFAM.jpg



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5219
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"

Post autor: Struna »

Old Donkey pisze: jeżeli dobrze rozumiem to :
Tensile Strenght - odporność na rozciąganie
Patrząc na wartości jakie przyjmuje ten parametr to raczej taka siła graniczna jaką może przenieść łańcuch.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"

Post autor: Maarcel »

Ja tylko dodam, że ten łańcuch jest oryginalnie zakładany w fabryce do naszych DL

RK525SMOZ7
https://www.kawasakisklep.pl/pl/chain-d ... oz7-p.html


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"

Post autor: Old Donkey »

wg mojej instrukcji w XT jest RK525SMOZ8, 118 ogniw

https://sklepmoto46.pl/suzuki-suzuki-ch ... -06g40-112



Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"

Post autor: Maarcel »

Mieszają, żeby zaciemnić obraz :D


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"

Post autor: Old Donkey »

RK525SMOZ7 był chyba w starszych modelach i chyba (?) tylko w 1000 ale pewności nie mam
The Chain assy,driv is used on 10 models from 1996 to 2016 :
2002 DL1000 V-STROM
2003 DL1000 V-STROM
2004 DL1000 V-STROM
2005 DL1000 V-STROM
2006 DL1000 V-STROM
2007 DL1000 V-STROM
2008 DL1000 V-STROM
2009 DL1000 V-STROM
2010 DL1000 V-STROM

a ten RK525SMOZ8 w :
The Chain assy,driv is used on 10 models from 2007 to 2017
2012 DL650(A) V-STROM
2013 DL650A V-STROM
2014 DL1000A V-STROM
2014 DL650A V-STROM
2015 DL1000A V-STROM
2015 DL650A V-STROM
2015 DL650XA V-STROM
2016 DL1000A V-STROM
2016 DL650A(XT) V-STROM
2017 DL650A(XA) V-STROM

Dane z :
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ ... 0006g40112
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ ... 0006g40120

a zmienili pewnie po to by był pretekst do podniesienia ceny ;)



Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"

Post autor: Maarcel »

o widzisz, to dostałem na wymienia łańcuch od 1000 :) może dlatego się tak nie wyciąga :D na razie ;)


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5219
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"

Post autor: Struna »

Już w starszych maluchach była zmiana jeśli chodzi o łańcuch, model z ABS ma dłuższy o dwa ogniwa.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Jaki zestaw napędowy do "małego"

Post autor: Old Donkey »

zrobiłem szybki research ;) i jak się nie walnąłem to :
- od 2004 do 2006 był DID525V8 116
- od 2007 do 2012 był DID525V8 118
- od 2013 jest RK525SMOZ8 i chyba od 2017 zmniejszono liczbę ogniw z 120 na 118

można sprawdzić w swojej instrukcji lub na stronie suzukiparts



ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne do Vstrom-a”