Kappa K48N jako centralka Monokey
Kappa K48N jako centralka Monokey
W skrócie wymiary:
• Pojemność: 48 litrów.
• Kolor: czarny mat.
• Mocowanie: Monokey, kufer centralny.
• Właściwości: wymiary 580 x 290 x 430 [szerokość x wysokość x głębokość]. Waga 4 kg
• Dopuszczalna ładowność 10 kg
• Możliwość dokupienia akcesoriów dodatkowych.
Mam ten kufer od czerwca 2018 więc można powiedzieć jeden sezon, 18 tys km . Zaletą na pewno jest jego cena w stosunku do jakości. Dodatkowo kształt pozwala na umieszczenie dwóch kasków szczękowych z tym że każdy z kasków jest inny, więc trzeba umieć je ułożyć. W przypadku dość dużej skorupy jaką jest SHOEI GT AIR sprawdza się położenie jak na zdjęciu pod warunkiem że nie jest przypięty interkom. Jest wtedy możliwość upchania nawet 2 takich kasków. (ten na zdjęciu rozmiar XL)
Kufer ma jedna wadę jak dla mnie zbyt krótki ogranicznik otwierania powoduje że ciężko jest na płaskim uniknąć samo-zamykania przy pakowaniu lub wyjmowaniu przedmiotów. Na motocyklu na szczęście jest pochylony w stronę kierownika więc ten problem nie występuje. Żadnych innych wad nie stwierdziłem. W jeździe nie powoduje żadnych nieoczekiwanych zawirowań, które mogłyby również wpłynąć na komfort podróżowania.
o kufra producent przewidział masę dodatków, chociażby możliwość zamontowania świtała stopu, czy oparcia dla pasażera. Wszystkie dodatki możecie znaleźć na stronie producenta.
https://www.kappamoto.com/cases/Monokey/K48
• Pojemność: 48 litrów.
• Kolor: czarny mat.
• Mocowanie: Monokey, kufer centralny.
• Właściwości: wymiary 580 x 290 x 430 [szerokość x wysokość x głębokość]. Waga 4 kg
• Dopuszczalna ładowność 10 kg
• Możliwość dokupienia akcesoriów dodatkowych.
Mam ten kufer od czerwca 2018 więc można powiedzieć jeden sezon, 18 tys km . Zaletą na pewno jest jego cena w stosunku do jakości. Dodatkowo kształt pozwala na umieszczenie dwóch kasków szczękowych z tym że każdy z kasków jest inny, więc trzeba umieć je ułożyć. W przypadku dość dużej skorupy jaką jest SHOEI GT AIR sprawdza się położenie jak na zdjęciu pod warunkiem że nie jest przypięty interkom. Jest wtedy możliwość upchania nawet 2 takich kasków. (ten na zdjęciu rozmiar XL)
Kufer ma jedna wadę jak dla mnie zbyt krótki ogranicznik otwierania powoduje że ciężko jest na płaskim uniknąć samo-zamykania przy pakowaniu lub wyjmowaniu przedmiotów. Na motocyklu na szczęście jest pochylony w stronę kierownika więc ten problem nie występuje. Żadnych innych wad nie stwierdziłem. W jeździe nie powoduje żadnych nieoczekiwanych zawirowań, które mogłyby również wpłynąć na komfort podróżowania.
o kufra producent przewidział masę dodatków, chociażby możliwość zamontowania świtała stopu, czy oparcia dla pasażera. Wszystkie dodatki możecie znaleźć na stronie producenta.
https://www.kappamoto.com/cases/Monokey/K48
Ostatnio zmieniony 25 sty 2019, 09:56 przez Lord, łącznie zmieniany 1 raz.
DL650A L8
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Kappa K48N jako centralka Monokey
Super info, Lord możesz napisać jaki rozmiar jest twojego orzeszka? To chyba tez ma znaczenie.
EDIT:
I jeszcze jedno pytanko, czemu nie płyta aluminiowa? Mam wrażenie że te plastiki z GIVI bardzo podnoszą kufer, ale może to tylko moje przeobrażenie.
EDIT:
I jeszcze jedno pytanko, czemu nie płyta aluminiowa? Mam wrażenie że te plastiki z GIVI bardzo podnoszą kufer, ale może to tylko moje przeobrażenie.
DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)
Re: Kappa K48N jako centralka Monokey
Nigdy sie nad tym nie zastanawiałem dlaczego nie aluminiowa, taka mi założyli wraz kufrem . Jezeli faktycznie podnosza to pewnie nie wiecej niz 3-4 cm, ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie?.
Rozmiar kasku dopisany
Rozmiar kasku dopisany
DL650A L8
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Kappa K48N jako centralka Monokey
jeżeli dobrze rozumiem to płyty aluminiowe kappy maja ograniczenie do 6 kg
maximum load allowed 6kg
przy "plastikowych" tego nie ma czy to znaczy, że są bardziej wytrzymałe ?
maximum load allowed 6kg
przy "plastikowych" tego nie ma czy to znaczy, że są bardziej wytrzymałe ?
Re: Kappa K48N jako centralka Monokey
Czasami piszą tak "Nośność homologowana: 6kg wkładu do kufra. " np https://www.motobagaz.pl/plyta-aluminio ... -7899.html
Trochę to dla mnie głupie czasem kufer waży 3kg a czasem 8kg, a do każdego możesz wsadzić 6kg
Dziwne to wszystko
Trochę to dla mnie głupie czasem kufer waży 3kg a czasem 8kg, a do każdego możesz wsadzić 6kg
Dziwne to wszystko
DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)
Re: Kappa K48N jako centralka Monokey
Nie pamietam jak jest maksymalne ociażenie dla pólki na motocyklu tam jest tabliczka znamionowa czyli mamy 3 wartości:
1. maksymalne obciazenie pólki motocykla (chyba 10 kg)
2. maksymalne obciążenie płyty (Givi m5 Maximum load of the case: 10kgs) https://www.givi.it/motorbike-accessories/Plates/M5
3. maksymalna ładownośc kufra (k48N =10kg + 4 kg masy własnej)
Juz te wartości same z siebie nie do końca sie zgadzają Więc tak naprawdę, nie powinienem ładowac więcej do kufra jak 6 kg. Nawet sie tego trymam, waźyłem kiedyś wsystkie kufry i rozkładałem wagę.
A co do ciekawych rowiązań :
https://www.kappamoto.com/cases/Monokey/KS410
1. maksymalne obciazenie pólki motocykla (chyba 10 kg)
2. maksymalne obciążenie płyty (Givi m5 Maximum load of the case: 10kgs) https://www.givi.it/motorbike-accessories/Plates/M5
3. maksymalna ładownośc kufra (k48N =10kg + 4 kg masy własnej)
Juz te wartości same z siebie nie do końca sie zgadzają Więc tak naprawdę, nie powinienem ładowac więcej do kufra jak 6 kg. Nawet sie tego trymam, waźyłem kiedyś wsystkie kufry i rozkładałem wagę.
A co do ciekawych rowiązań :
https://www.kappamoto.com/cases/Monokey/KS410
DL650A L8
Re: Kappa K48N jako centralka Monokey
Lord weź no wkładaj odważniki i zobacz ile wytrzyma
DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Kappa K48N jako centralka Monokey
napisałem do Kappa w sprawie ładowności płyt i dostałem taką odpowiedź :
Dear customer,
if you mount a nylon plate we suggest you a maximum load of: 10 Kgs and for the aluminum plates: 6 kgs (the lower load of this last plate is due from the higher rigidity).
Naturally you that you don’t have to consider the weight of the top-case in the mentioned limit but only the transportable load
Dear customer,
if you mount a nylon plate we suggest you a maximum load of: 10 Kgs and for the aluminum plates: 6 kgs (the lower load of this last plate is due from the higher rigidity).
Naturally you that you don’t have to consider the weight of the top-case in the mentioned limit but only the transportable load
Re: Kappa K48N jako centralka Monokey
Kto by pomyślał że nylon dźwignie więcej
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
Re: Kappa K48N jako centralka Monokey
Trochę dziwne tłumaczenie - jak sztywniejszy materiał to mniejsze obciążenie ?
Może bardziej chodzi o to, że sztywniejsza płyta może generować większe punktowe obciążenia w punktach mocowania kufra.
Może bardziej chodzi o to, że sztywniejsza płyta może generować większe punktowe obciążenia w punktach mocowania kufra.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Kappa K48N jako centralka Monokey
Poszedłem do sklepu po Kappe 53l lub 56l, a wróciłem z kuferkiem SHAD SH59X ALU
DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)
Re: Kappa K48N jako centralka Monokey
Aluminium ma to do siebie, ze narazone na cykliczne drgania peka/lamie/wygina sie (najbardziej na zalamaniach, dziurach na sruby itd) i moze to jest powod.
Doswiadczylem tego 2 razy na aluminiowym kontowniku i od tamtej pory stal
Boso, ale w ostrogach.
Doswiadczylem tego 2 razy na aluminiowym kontowniku i od tamtej pory stal
Boso, ale w ostrogach.
Re: Kappa K48N jako centralka Monokey
Ale ten kufer ma tylko wstawkę aluminiowa od góry, a kupiłem go tylko dlatego, że miał lekko utrącony róg i właściciel sklepu sprzedał mi go za 600zł i ma już płytę. Stelaż 130zł więc wyszła połowa kasy niż planowałem. Czytając opinie na necie ma raczej pozytywy, wygląda bardzo solidnie (napewno nie odbiega jakościowo takiemu GIVI maxa. Osobiście wolał bym wersje SH58X jest bez tego ALU i cała czarna(lepiej pasowąła by do moto), no ale jak pisałem taki się trafił w dobrej cenie.
Płyta mocująca jest solidna, niska jednak dość szeroka i może bez kufra wyglądać dziwnie na moto. Czekam jeszcze na stelaż i będzie jazda próba
Płyta mocująca jest solidna, niska jednak dość szeroka i może bez kufra wyglądać dziwnie na moto. Czekam jeszcze na stelaż i będzie jazda próba
DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)
Re: Kappa K48N jako centralka Monokey
Ja mam ciut większy TRK52N i też mówi o ładowności 10 kg + masa własna, płyta mówi o maks 10 kg.prz3kus pisze:Lord weź no wkładaj odważniki i zobacz ile wytrzyma
Tyle że normalnie załadowane 52 litry to mi zwykle wraz z kufrem wychodzi minimum 15-16 kg, ale płyta dzielnie to znosi.
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Kappa K48N jako centralka Monokey
dla mnie to zrozumiałe - odniosłem to sobie do lin alpinistycznych - statyczne i dynamiczne.Struna pisze:Trochę dziwne tłumaczenie - jak sztywniejszy materiał to mniejsze obciążenie ?
Może bardziej chodzi o to, że sztywniejsza płyta może generować większe punktowe obciążenia w punktach mocowania kufra.
Te pierwsze, mniej rozciągliwe, są bardziej podatne na zerwanie niż te drugie, dynamiczne
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Kappa K48N jako centralka Monokey
Mam taką Kappę K48 na sprzedaż jeśli ktoś sobie życzy. Drogo nie wezmę
Człowiek mądrzeje z wiekiem - z wiekiem od trumny.
CBF500=>XF650=>DL650 AL7
CBF500=>XF650=>DL650 AL7
Re: RE: Re: Kappa K48N jako centralka Monokey
do trk52 wchodzirasik pisze:A wejdzie tam Nolan N87 z interkomem ( nie na boku)?
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka