Kawasaki Z900 RS - z kategorii "Modern Classic" - pierwsze wrażenia z jazdy
Kawasaki Z900 RS - z kategorii "Modern Classic" - pierwsze wrażenia z jazdy
Cześć i czołem, kilka dni temu miałem okazję karnąć się nowym motocyklem od "zielonych", modelem Z900 RS, a jest to sprzęt o klasycznej linii z nowoczesnym silnikiem i systemami wspomagania kierowcy takimi jak ABS i kontrola trakcji, maszyna miała zaledwie 49 km. przebiegu
Motocykl na pierwszy rzut oka prezentuje się świetnie, sprzęt posiada czterocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 948 cm3 i mocy 111 KM (przy 8500 obr/min), który uzyskuje maksymalny moment obrotowym 98.5 Nm (przy 6500 obr/min), do tego mamy sprzęgło antyhoppingowe, świetne hamulce (z przodu dwie tarcze 300 mm i zaciski cztero-tłoczkowe radialne), rama oczywiście stalowa kratownicowa, motocykl waży 215 kg. zalany płynami, a jego zbiornik ma pojemność 17 litrów, całe oświetlenie w technologii LED.
Coś co od razu mi się spodobało to mega wygodna pozycja ze standardową kanapą jak w WSK , piękne analogowe zegary oraz niesamowicie fajny dźwięk fabrycznego wydechu, to jeden z niewielu motocykli z tak ładnym wydechem który do tego brzmi doskonale - głęboki basowy pomruk na małych i średnich obrotach, a jak odwiniesz gaz - ryk..
Po zaledwie kilku kilometrach poczułem się na nim jak na swojej Suzi, pewność dawało podparcie pełną stopą z obu stron motocykla i wyprostowana, wygodna pozycja za kierą.
Już dawno nie jeździłem motocyklem z silnikiem rzędowym z taką elastycznością, przy której nasze DL-e zostają daleko w tyle.. stosunkowo krótkie zestopniowanie biegów od 1-5 i długi bieg 6 pozwalają na fajna płynną jazdę z niewielkimi obrotami silnika, ten nie protestuje jeśli trzymamy go na 2'500 obr/min, przy czym motor budzi się przy 3'000 obr. i już wtedy można skutecznie wyprzedzać z całkiem niezłą dynamiką, oczywiście powyżej 120 km/godz. wiatr chce nas zdmuchnąć..ale to normalka przy naked-ach.
Jeździłem tym sprzętem zarówno po mieście jak i na bocznych drogach wokół Krakowa, zarówno w zakrętach jaki i na prostych prowadzi się świetnie, ma także niezłego kopa na starcie ze świateł i tak dla przykładu - na jednym ze skrzyżowań stanął obok rider na Suzi DL-1000 (starszy model), ruszyliśmy razem z kopa, ale litr od Suzuki odpadł po kilkunastu metrach czemu też nie można się dziwić, wszak konstrukcyjnie nasze V-ki mają już na karku kilkanaście lat..
Kawasaki w ostatnim roku poczyniło duże postępy, sporo nowych modeli (ale niestety nie w klasie Adventure, tu dalej są w d....), tym niemniej nowy Z900 RS jest mega fajnym motocyklem dającym sporo frajdy z jazdy, którym możemy się nieźle lansować.. i raczej na tym trzeba poprzestać, bo motocykl nie jest zbyt praktyczny ani uniwersalny, w zestawie akcesorium nie ma żadnego stelaża czy jakichś gustownych toreb na siedzenie, kufer oczywiście także odpada nie tylko dlatego że nie ma możliwości założenia jakiegoś stelaża by go założyć, ale także ponieważ to nie pasuje do takiej pięknej sylwetki motocykla.
Ogólnie sprzęt wygląda świetnie, choć ma kilka minusów jak choćby nieco za bardzo wystająca na boki chłodnica, czy plastikowy dyndający nad kierą zbiorniczek płynu hamulcowego rodem z Chin
Kawasaki niestety jako jedyna japońska firma zmusza klientów by przeglądy swoich motocykli wykonywali po staremu czyli co 6'000 km. lub co rok, przy czym wszystkie są płatne około 850 zł. a co dwa lata lub 12'000 km. jest nieco drożej (ponad 1000 zł.) bo.. wymieniają komplet świec irydowych, za to sprawdzenie i ewentualna regulacja zaworów po 48'000 km.
Gdyby ktoś był zainteresowany zakupem, to nowe motocykle Z900 RS z rocznika 2017 mają przedłużoną gwarancję fabryczną do 4 lat.
Pod tym wątkiem wkrótce opublikuję filmik z jazdy testowej nowym Kawasaki Z900 RS
KIlka zdjęć maszyny poniżej (mnie najbardziej podoba się wersja w czerwieni)
Pozdrówko
Motocykl na pierwszy rzut oka prezentuje się świetnie, sprzęt posiada czterocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 948 cm3 i mocy 111 KM (przy 8500 obr/min), który uzyskuje maksymalny moment obrotowym 98.5 Nm (przy 6500 obr/min), do tego mamy sprzęgło antyhoppingowe, świetne hamulce (z przodu dwie tarcze 300 mm i zaciski cztero-tłoczkowe radialne), rama oczywiście stalowa kratownicowa, motocykl waży 215 kg. zalany płynami, a jego zbiornik ma pojemność 17 litrów, całe oświetlenie w technologii LED.
Coś co od razu mi się spodobało to mega wygodna pozycja ze standardową kanapą jak w WSK , piękne analogowe zegary oraz niesamowicie fajny dźwięk fabrycznego wydechu, to jeden z niewielu motocykli z tak ładnym wydechem który do tego brzmi doskonale - głęboki basowy pomruk na małych i średnich obrotach, a jak odwiniesz gaz - ryk..
Po zaledwie kilku kilometrach poczułem się na nim jak na swojej Suzi, pewność dawało podparcie pełną stopą z obu stron motocykla i wyprostowana, wygodna pozycja za kierą.
Już dawno nie jeździłem motocyklem z silnikiem rzędowym z taką elastycznością, przy której nasze DL-e zostają daleko w tyle.. stosunkowo krótkie zestopniowanie biegów od 1-5 i długi bieg 6 pozwalają na fajna płynną jazdę z niewielkimi obrotami silnika, ten nie protestuje jeśli trzymamy go na 2'500 obr/min, przy czym motor budzi się przy 3'000 obr. i już wtedy można skutecznie wyprzedzać z całkiem niezłą dynamiką, oczywiście powyżej 120 km/godz. wiatr chce nas zdmuchnąć..ale to normalka przy naked-ach.
Jeździłem tym sprzętem zarówno po mieście jak i na bocznych drogach wokół Krakowa, zarówno w zakrętach jaki i na prostych prowadzi się świetnie, ma także niezłego kopa na starcie ze świateł i tak dla przykładu - na jednym ze skrzyżowań stanął obok rider na Suzi DL-1000 (starszy model), ruszyliśmy razem z kopa, ale litr od Suzuki odpadł po kilkunastu metrach czemu też nie można się dziwić, wszak konstrukcyjnie nasze V-ki mają już na karku kilkanaście lat..
Kawasaki w ostatnim roku poczyniło duże postępy, sporo nowych modeli (ale niestety nie w klasie Adventure, tu dalej są w d....), tym niemniej nowy Z900 RS jest mega fajnym motocyklem dającym sporo frajdy z jazdy, którym możemy się nieźle lansować.. i raczej na tym trzeba poprzestać, bo motocykl nie jest zbyt praktyczny ani uniwersalny, w zestawie akcesorium nie ma żadnego stelaża czy jakichś gustownych toreb na siedzenie, kufer oczywiście także odpada nie tylko dlatego że nie ma możliwości założenia jakiegoś stelaża by go założyć, ale także ponieważ to nie pasuje do takiej pięknej sylwetki motocykla.
Ogólnie sprzęt wygląda świetnie, choć ma kilka minusów jak choćby nieco za bardzo wystająca na boki chłodnica, czy plastikowy dyndający nad kierą zbiorniczek płynu hamulcowego rodem z Chin
Kawasaki niestety jako jedyna japońska firma zmusza klientów by przeglądy swoich motocykli wykonywali po staremu czyli co 6'000 km. lub co rok, przy czym wszystkie są płatne około 850 zł. a co dwa lata lub 12'000 km. jest nieco drożej (ponad 1000 zł.) bo.. wymieniają komplet świec irydowych, za to sprawdzenie i ewentualna regulacja zaworów po 48'000 km.
Gdyby ktoś był zainteresowany zakupem, to nowe motocykle Z900 RS z rocznika 2017 mają przedłużoną gwarancję fabryczną do 4 lat.
Pod tym wątkiem wkrótce opublikuję filmik z jazdy testowej nowym Kawasaki Z900 RS
KIlka zdjęć maszyny poniżej (mnie najbardziej podoba się wersja w czerwieni)
Pozdrówko
Iżu
Tags:
Re: Kawasaki Z900 RS - z kategorii "Modern Classic" - pierwsze wrażenia z jazdy
Drań jest piękny... W czerwcowym "Motocyklu" jest jego porównanie z Hondą CB 1100 i Yamahą XSR 900.
Człowiek mądrzeje z wiekiem - z wiekiem od trumny.
CBF500=>XF650=>DL650 AL7
CBF500=>XF650=>DL650 AL7
Re: Kawasaki Z900 RS - z kategorii "Modern Classic" - pierwsze wrażenia z jazdy
Zapraszam na obiecany filmik z jazdy testowej - Kawasaki Z900 RS:
Malkontenci niech nie oglądają
Malkontenci niech nie oglądają
Iżu
Re: Kawasaki Z900 RS - z kategorii "Modern Classic" - pierwsze wrażenia z jazdy
Piękny jest. Klasyczny, a jednocześnie ma wszystko to, co nowoczesny motocykl mieć powinien.
GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
Re: Kawasaki Z900 RS - z kategorii "Modern Classic" - pierwsze wrażenia z jazdy
Choruje na te moto ale cena zabija w porównaniu np że zwykła z 900 ablo właśnie yamaha xrs 900. A używek jak na lekarstwo...
Re: Kawasaki Z900 RS - z kategorii "Modern Classic" - pierwsze wrażenia z jazdy
Jest kilka innych ciekawych motocykli na rynku o klasycznych liniach : cb1100 , cb1300 , gsx1400 , xjr 1300,zrx1200.
Ja wybrałem cb 1300.
DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013
Re: Kawasaki Z900 RS - z kategorii "Modern Classic" - pierwsze wrażenia z jazdy
A ja się zakochałem w W800... Kompletnie niepraktyczna ale ma mój własny tytuł miss wszechświata. Albo bonneville t100. Ot, takie klasyki
Honda CM125 '93 -> Honda CB750 '95 -> Suzuki DL650XT '18
Re: Kawasaki Z900 RS - z kategorii
https://www.motofichas.com/marcas/kawas ... al-edition
Do v-stroma kupiłem ciuchy tekstylne, ale mam jeszcze skórę i jeansy, zachowam, jeszcze się przydadzą
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2450
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Kawasaki Z900 RS - z kategorii "Modern Classic" - pierwsze wrażenia z jazdy
Jeździłem W800 mojego kumpla jakoś we wrześniu ubiegłego roku.
Ale to fajna maszyna jest!
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ale to fajna maszyna jest!
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Kawasaki Z900 RS - z kategorii "Modern Classic" - pierwsze wrażenia z jazdy
Miałem takowe W 800 zrobiłem na mim koło 20 tysięcy. Generalnie motocykl do oglądania (miałem pomysł wstawienia do salonu ale druga połówka się zbuntował). Oprócz aspektów wizualnych porównanie go do Z900 RS nie ma sensu Z jest maszyną nowoczesną w wszystkimi bajerami a W800 oprócz wtrysku jest motocyklem na wskroś mechanicznie z epoki Kawasaki W1 przełom lat 60-70.
Zalety- przepiękny, mało pali
Wady - słabe hamulce,zawieszenie, silnik kłopotliwy w serwisie do wałka królewskiego nikt się nie chce dotykać problem z ustawieniem, ogólnie jakościowo materiały nie zachwycają.
No i jest problem ze sprzedażą takiego moto (trzeba mieć amatora) ja sprzedałem i się cieszę. Jak się przesiadałem z dl 1000 z 2017r na przejażdżkę tym sprzętem miałem wrażenie że się zabiję.
Ale fakt jest przepiękny - na długo go zapamiętam.
Zalety- przepiękny, mało pali
Wady - słabe hamulce,zawieszenie, silnik kłopotliwy w serwisie do wałka królewskiego nikt się nie chce dotykać problem z ustawieniem, ogólnie jakościowo materiały nie zachwycają.
No i jest problem ze sprzedażą takiego moto (trzeba mieć amatora) ja sprzedałem i się cieszę. Jak się przesiadałem z dl 1000 z 2017r na przejażdżkę tym sprzętem miałem wrażenie że się zabiję.
Ale fakt jest przepiękny - na długo go zapamiętam.
- Załączniki
-
- w800-min.jpg (1.86 MiB) Przejrzano 2062 razy
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2450
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Kawasaki Z900 RS - z kategorii "Modern Classic" - pierwsze wrażenia z jazdy
Bo to motocykl do okazyjnej jazdy w słoneczna niedziele na lody. Jako drugi albo trzeci w garażu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk