Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
mam takie
https://pl.aliexpress.com/item/32944331 ... 5c0fvNig6W
tu zdjęcie na moto
post43333.html?hilit=klamki#p43333
https://pl.aliexpress.com/item/32944331 ... 5c0fvNig6W
tu zdjęcie na moto
post43333.html?hilit=klamki#p43333
Tags:
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
A cos z naszego podworka na aledrogo ogladalem i to chyba to samo plus dodatkowa prowizja w cenie bo te 87 (jak pamietam) a na polski ali to od 100 w gore
DL650 AL2 ----> DL1000
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
W ostatnią niedzielę wywrócił mi się mój Ziutek, podczas postoju na bocznej stopce.
"Tfu... W dzień swiąteczny takie rzeczy, Boga się nie boi..."
Podłoże było kamieniste, ale równe, silnik pracował na luzie, a ja poszedłem zamknąć garaż. Zdążyłem odejść ze 3 metry i ryps... Co ciekawe, zanim doskoczyłem by zgasić silnik, sam zgasł. Czyżby był jakiś czujnik że leży?
Już dawno miałem zamiar go położyć i zobaczyć jak to wygląda. Okazało się, że podparty był w trzech punktach: tylny złożony podnóżek pasażera (sam się chyba złożył), ciężarek na kierownicy i gmol Givi (u samej góry, tam gdzie jest ten plastikowy element z napisem Givi). Do plastików i innych elementów było sporo miejsca. Kufrów bocznych akurat nie miałem założonych.
Szkody: ułamana końcówka lewej klamki, drobne ryski na lusterku i handbarze. Dodatkowo handbar wyskoczył z dolnej śrubki mocowania - wystarczyło wsadzić i dokręcić.
Teraz mam 3 wyjścia.
1. Kupić oryginalną klamkę Suzuki i wozić ją ze sobą.
2. Kupić oryginalną klamkę i założyć ją + handbary Barkbusters lub Acerbis (nie wiem które lepsze)
3. Kupić łamane klamki
Ad1.
Klamka, oprócz tego że ułamała się dwucentymetrowa końcówka, wygięła się trochę. Da się bez problemu wciskać i zmieniać biegi, wcale nie zauważam różnicy, ale obawiam się, czy czasem materiał nie ma jakichś mikropęknięć i strzeli mi ze zmęczenia gdzieś w trasie i będę w kropce. Mam dostać od ASO info ile taka klamka kosztuje, pono mniej niż 3 stówki.
Ad 2.
Oryginalne handbary są całkiem niezłe, jak widać dość wytrzymałe i dobrze chronią przed wiatrem. Musiały na chwilę ugiąć się dość mocno - ułamały końcówkę klamki, a same nie noszą śladu uszkodzenia poza kilkoma ryskami (może je kiedyś zapoleruję). Z mocowania pod ciężarkiem kierownicy nie wyskoczyły, a tylko z dolnej śrubki od klamki.
Ad 3.
Trzeci dzień poszukuję łamanych klamek i nie mogę znaleźć nic sensownego do mojego rocznika DL650 XAM2.
PS
Najprawdopodobniej, znając siebie, zrealizuję wszystkie 3 opcje.
"Tfu... W dzień swiąteczny takie rzeczy, Boga się nie boi..."
Podłoże było kamieniste, ale równe, silnik pracował na luzie, a ja poszedłem zamknąć garaż. Zdążyłem odejść ze 3 metry i ryps... Co ciekawe, zanim doskoczyłem by zgasić silnik, sam zgasł. Czyżby był jakiś czujnik że leży?
Już dawno miałem zamiar go położyć i zobaczyć jak to wygląda. Okazało się, że podparty był w trzech punktach: tylny złożony podnóżek pasażera (sam się chyba złożył), ciężarek na kierownicy i gmol Givi (u samej góry, tam gdzie jest ten plastikowy element z napisem Givi). Do plastików i innych elementów było sporo miejsca. Kufrów bocznych akurat nie miałem założonych.
Szkody: ułamana końcówka lewej klamki, drobne ryski na lusterku i handbarze. Dodatkowo handbar wyskoczył z dolnej śrubki mocowania - wystarczyło wsadzić i dokręcić.
Teraz mam 3 wyjścia.
1. Kupić oryginalną klamkę Suzuki i wozić ją ze sobą.
2. Kupić oryginalną klamkę i założyć ją + handbary Barkbusters lub Acerbis (nie wiem które lepsze)
3. Kupić łamane klamki
Ad1.
Klamka, oprócz tego że ułamała się dwucentymetrowa końcówka, wygięła się trochę. Da się bez problemu wciskać i zmieniać biegi, wcale nie zauważam różnicy, ale obawiam się, czy czasem materiał nie ma jakichś mikropęknięć i strzeli mi ze zmęczenia gdzieś w trasie i będę w kropce. Mam dostać od ASO info ile taka klamka kosztuje, pono mniej niż 3 stówki.
Ad 2.
Oryginalne handbary są całkiem niezłe, jak widać dość wytrzymałe i dobrze chronią przed wiatrem. Musiały na chwilę ugiąć się dość mocno - ułamały końcówkę klamki, a same nie noszą śladu uszkodzenia poza kilkoma ryskami (może je kiedyś zapoleruję). Z mocowania pod ciężarkiem kierownicy nie wyskoczyły, a tylko z dolnej śrubki od klamki.
Ad 3.
Trzeci dzień poszukuję łamanych klamek i nie mogę znaleźć nic sensownego do mojego rocznika DL650 XAM2.
PS
Najprawdopodobniej, znając siebie, zrealizuję wszystkie 3 opcje.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Jeśli zdecydujesz się na zakup akcesoryjnych łamanych klamek, to te oryginalne możesz wozić ze sobą jako rezerwowe.
Wybór jest w miarę prosty Jeśli nie przejmujesz się homologacją, to na Aliexpress jest tego dużo - np. takie: https://pl.aliexpress.com/item/10050049 ... Riv08QS4eg
A jak chcesz z homologacją, to koszt będzie wyższy i są to np. takie: https://www.ebay.pl/itm/404301718917?ha ... R-q1jOifYg
Zaletą tych V-Treca jest inny sposób regulacji położenia "spoczynkowego" klamki. Ja kiedyś do swojego V-Stroma kupiłem takie z Aliexpress, ale okazało się, że wewnątrz handbara było ciasno i nie dało się korzystać z regulacji klamki. Dlatego potem kupiłem te z Ebaya, które mają rolkę do regulacji i z tym nie było problemu.
Ja handbarów bym nie zmieniał, bo te inne mi się nie podobają, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wydałbym na klamki V-Trec
P.S. Na stronie producenta jest jeszcze taniej, bo do północy jest rabat -35%! Czy będą pasować te od rocznika 2021? Pewnie tak, bo Suzuki niektóre elementy stosuje od lat te same Można sprawadzić w jakimś katalogu online części zamiennych, czy numery klamek do roczników 2021-2022 są takie same...
https://www.motea.com/pl/d-378-wignia-h ... a-118908-0
Wybór jest w miarę prosty Jeśli nie przejmujesz się homologacją, to na Aliexpress jest tego dużo - np. takie: https://pl.aliexpress.com/item/10050049 ... Riv08QS4eg
A jak chcesz z homologacją, to koszt będzie wyższy i są to np. takie: https://www.ebay.pl/itm/404301718917?ha ... R-q1jOifYg
Zaletą tych V-Treca jest inny sposób regulacji położenia "spoczynkowego" klamki. Ja kiedyś do swojego V-Stroma kupiłem takie z Aliexpress, ale okazało się, że wewnątrz handbara było ciasno i nie dało się korzystać z regulacji klamki. Dlatego potem kupiłem te z Ebaya, które mają rolkę do regulacji i z tym nie było problemu.
Ja handbarów bym nie zmieniał, bo te inne mi się nie podobają, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wydałbym na klamki V-Trec
P.S. Na stronie producenta jest jeszcze taniej, bo do północy jest rabat -35%! Czy będą pasować te od rocznika 2021? Pewnie tak, bo Suzuki niektóre elementy stosuje od lat te same Można sprawadzić w jakimś katalogu online części zamiennych, czy numery klamek do roczników 2021-2022 są takie same...
https://www.motea.com/pl/d-378-wignia-h ... a-118908-0
Ostatnio zmieniony 27 cze 2023, 22:49 przez biblo, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Ja kupiłem krótkie niełamane, na allegro od klameczki_pl. Wszystko pasowało. Należy dokładnie sprawdzić kompatybilność, bo do modelu przed 2017 coś tam koledze nie pasowało i odesłał. A wiadomo, łatwiej odesłać do allegro, niż do majfrienda.
Dla mnie krótkie klamki są w zupełności wystarczające, hamulec łapię dwoma palcami, a sprzęgło czterema. Po prostu one wcale nie są takie krótkie jak rowerowe.
Dla mnie krótkie klamki są w zupełności wystarczające, hamulec łapię dwoma palcami, a sprzęgło czterema. Po prostu one wcale nie są takie krótkie jak rowerowe.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Biblo, masz te V-Treca?
Widziałem je. I tak jak w innych podobnych, nie mogłem dojrzeć, czy lewe mają taką wypustkę w dół do wciskania mikro switcha. Bez tego będzie kicha.
Widziałem je. I tak jak w innych podobnych, nie mogłem dojrzeć, czy lewe mają taką wypustkę w dół do wciskania mikro switcha. Bez tego będzie kicha.
- Załączniki
-
- 20230627_224126 dinks do mikro switcha.jpg (130.01 KiB) Przejrzano 772 razy
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Tylko że te są niełamane...biblo pisze: ↑27 cze 2023, 22:27P.S. Na stronie producenta jest jeszcze taniej, bo do północy jest rabat -35%!
https://www.motea.com/pl/d-378-wignia-h ... a-118908-0
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Ja je mialem, ale to był V-Strom I-generacji
Motocykle V-Strom są od lat niezwykle popularne, tak więc ja bym się sugerował tylko opisem producenta/sprzedawcy. Na tych fotkach na stronach internetowych są często jakieś przykładowe klamki... Ale jak na Aliexpress piszą, że klamki pasują, to pasują - oni wiedzą najlepiej
Motocykle V-Strom są od lat niezwykle popularne, tak więc ja bym się sugerował tylko opisem producenta/sprzedawcy. Na tych fotkach na stronach internetowych są często jakieś przykładowe klamki... Ale jak na Aliexpress piszą, że klamki pasują, to pasują - oni wiedzą najlepiej
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Wuala https://www.motea.com/pl/dzwignia-hamul ... z-119794-0
Masz 30-dniowe prawo zwrotu, tak więc wiele nie ryzykujesz
A jak klikniesz ramkę Bikes pod opisem klamek, to znajdziesz informację:
Nadaje się do następujących motocykli:
Producent Nazwa Rok produkcji
Suzuki V-Strom 650 2012 - 2022
I jeszcze możesz sobie wybrać kolor rolki
Masz 30-dniowe prawo zwrotu, tak więc wiele nie ryzykujesz
A jak klikniesz ramkę Bikes pod opisem klamek, to znajdziesz informację:
Nadaje się do następujących motocykli:
Producent Nazwa Rok produkcji
Suzuki V-Strom 650 2012 - 2022
I jeszcze możesz sobie wybrać kolor rolki
- Ocena: 5.88235%
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Wykorzystując ten dzisiejszy rabat -35% wychodzi 380 zł z dostawą DHL-em. To moim zdaniem bardzo dobra cena, jak na niemiecki produkt z homologacją, 3-letnią gwarancją, prawem zwrotu w ciągu 30 dni... lub 390 zł z prawem zwrotu przez 60 dni.
- Ocena: 5.88235%
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Kupione za 85,98 tojro, znaczy 380,91 zeta.
Bilbo, masz u mnie piwo!
Bilbo, masz u mnie piwo!
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Trzymam Cię za słowo, chętnie wypiję
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Nie widzę Cię na liście zlotowej... ale okazja na pewno gdzieś będzie.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Też tak miałem. Ale ktoś kiedyś o tym wspominał, dla potomności wrzucę/powtórzę - można w takim wypadku przełożyć dźwigienkę regulacyjną klamki na 'dół', czyli odwrócić śrubę trzymającą ją. Wtedy regulacja jest od spodu klamki a w miejscu oryginalnym będzie samokontrująca nakrętka.
Natomiast samo przełożenie jest trochę problematyczne - jest tam taka malutka kulka stalowa, która musi być na swoim miejscu. Potencjalnie można ją zgubić podczas samej operacji.
- Ocena: 5.88235%
Suzuki DL 650 AL6 V-Strom
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Terminy nie zagrały... W tym czasie będę na małych wakacjach z żoną... plażing, drinking, te rzeczy
Jakaś inna okazja na pewno się trafi i wówczas będziemy mogli też porównać swoje narzędziówki i EDC
- Ocena: 5.88235%
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
- metalmanheh
- A2
- Posty: 200
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
biblo pisze: ↑27 cze 2023, 23:12Wuala https://www.motea.com/pl/dzwignia-hamul ... z-119794-0
Masz 30-dniowe prawo zwrotu, tak więc wiele nie ryzykujesz
A jak klikniesz ramkę Bikes pod opisem klamek, to znajdziesz informację:
Nadaje się do następujących motocykli:
Producent Nazwa Rok produkcji
Suzuki V-Strom 650 2012 - 2022
I jeszcze możesz sobie wybrać kolor rolki
Ten sklep ma ciekawy sposob na sprzedaz. Duża część produktów (przynajmniej do v-strom'a), które sprzedają to sa rzeczy z aliexpress tylko kilkukrotnie droższe. Nie wiem, może tylko ja to dopiero teraz to zauważyłem, a dla innych jest to oczywiste
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Ja nie oglądałem tych innych rzeczy, interesowały mnie tylko klamki... A na Aliexpress nie znalałzem tych z rolką regulacyjną, a przede wszystkim takich z homologacją... A wiem, że @MrWaski zwraca na to uwagę
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
- metalmanheh
- A2
- Posty: 200
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Klamki wyglądają fajnie, a ta regulacja na sprzegle byłaby miłym dodatkiem. Jak się takie klamki mają w czuciu, sily potrzebnej, do oryginalnych?
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Trochę czasu już minęło od kiedy je miałem, tak z 9 lat Szczegółów nie pamiętam, ale byłem zadowolony. Dla mnie było też ważne, że dzięki regulacji mogłem je ustawić trochę bliżej manetek, bo paluchy mam niezbyt długie
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Zgadza się - @Lord to opisywałQuarius pisze: ↑28 cze 2023, 09:25Też tak miałem. Ale ktoś kiedyś o tym wspominał, dla potomności wrzucę/powtórzę - można w takim wypadku przełożyć dźwigienkę regulacyjną klamki na 'dół', czyli odwrócić śrubę trzymającą ją. Wtedy regulacja jest od spodu klamki a w miejscu oryginalnym będzie samokontrująca nakrętka.
Natomiast samo przełożenie jest trochę problematyczne - jest tam taka malutka kulka stalowa, która musi być na swoim miejscu. Potencjalnie można ją zgubić podczas samej operacji.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl