Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
mam takie
https://pl.aliexpress.com/item/32944331 ... 5c0fvNig6W
tu zdjęcie na moto
post43333.html?hilit=klamki#p43333
https://pl.aliexpress.com/item/32944331 ... 5c0fvNig6W
tu zdjęcie na moto
post43333.html?hilit=klamki#p43333
Tags:
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
A cos z naszego podworka na aledrogo ogladalem i to chyba to samo plus dodatkowa prowizja w cenie bo te 87 (jak pamietam) a na polski ali to od 100 w gore
DL650 AL2 ----> DL1000
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
W ostatnią niedzielę wywrócił mi się mój Ziutek, podczas postoju na bocznej stopce.
"Tfu... W dzień swiąteczny takie rzeczy, Boga się nie boi..."
Podłoże było kamieniste, ale równe, silnik pracował na luzie, a ja poszedłem zamknąć garaż. Zdążyłem odejść ze 3 metry i ryps... Co ciekawe, zanim doskoczyłem by zgasić silnik, sam zgasł. Czyżby był jakiś czujnik że leży?
Już dawno miałem zamiar go położyć i zobaczyć jak to wygląda. Okazało się, że podparty był w trzech punktach: tylny złożony podnóżek pasażera (sam się chyba złożył), ciężarek na kierownicy i gmol Givi (u samej góry, tam gdzie jest ten plastikowy element z napisem Givi). Do plastików i innych elementów było sporo miejsca. Kufrów bocznych akurat nie miałem założonych.
Szkody: ułamana końcówka lewej klamki, drobne ryski na lusterku i handbarze. Dodatkowo handbar wyskoczył z dolnej śrubki mocowania - wystarczyło wsadzić i dokręcić.
Teraz mam 3 wyjścia.
1. Kupić oryginalną klamkę Suzuki i wozić ją ze sobą.
2. Kupić oryginalną klamkę i założyć ją + handbary Barkbusters lub Acerbis (nie wiem które lepsze)
3. Kupić łamane klamki
Ad1.
Klamka, oprócz tego że ułamała się dwucentymetrowa końcówka, wygięła się trochę. Da się bez problemu wciskać i zmieniać biegi, wcale nie zauważam różnicy, ale obawiam się, czy czasem materiał nie ma jakichś mikropęknięć i strzeli mi ze zmęczenia gdzieś w trasie i będę w kropce. Mam dostać od ASO info ile taka klamka kosztuje, pono mniej niż 3 stówki.
Ad 2.
Oryginalne handbary są całkiem niezłe, jak widać dość wytrzymałe i dobrze chronią przed wiatrem. Musiały na chwilę ugiąć się dość mocno - ułamały końcówkę klamki, a same nie noszą śladu uszkodzenia poza kilkoma ryskami (może je kiedyś zapoleruję). Z mocowania pod ciężarkiem kierownicy nie wyskoczyły, a tylko z dolnej śrubki od klamki.
Ad 3.
Trzeci dzień poszukuję łamanych klamek i nie mogę znaleźć nic sensownego do mojego rocznika DL650 XAM2.
PS
Najprawdopodobniej, znając siebie, zrealizuję wszystkie 3 opcje.
"Tfu... W dzień swiąteczny takie rzeczy, Boga się nie boi..."
Podłoże było kamieniste, ale równe, silnik pracował na luzie, a ja poszedłem zamknąć garaż. Zdążyłem odejść ze 3 metry i ryps... Co ciekawe, zanim doskoczyłem by zgasić silnik, sam zgasł. Czyżby był jakiś czujnik że leży?
Już dawno miałem zamiar go położyć i zobaczyć jak to wygląda. Okazało się, że podparty był w trzech punktach: tylny złożony podnóżek pasażera (sam się chyba złożył), ciężarek na kierownicy i gmol Givi (u samej góry, tam gdzie jest ten plastikowy element z napisem Givi). Do plastików i innych elementów było sporo miejsca. Kufrów bocznych akurat nie miałem założonych.
Szkody: ułamana końcówka lewej klamki, drobne ryski na lusterku i handbarze. Dodatkowo handbar wyskoczył z dolnej śrubki mocowania - wystarczyło wsadzić i dokręcić.
Teraz mam 3 wyjścia.
1. Kupić oryginalną klamkę Suzuki i wozić ją ze sobą.
2. Kupić oryginalną klamkę i założyć ją + handbary Barkbusters lub Acerbis (nie wiem które lepsze)
3. Kupić łamane klamki
Ad1.
Klamka, oprócz tego że ułamała się dwucentymetrowa końcówka, wygięła się trochę. Da się bez problemu wciskać i zmieniać biegi, wcale nie zauważam różnicy, ale obawiam się, czy czasem materiał nie ma jakichś mikropęknięć i strzeli mi ze zmęczenia gdzieś w trasie i będę w kropce. Mam dostać od ASO info ile taka klamka kosztuje, pono mniej niż 3 stówki.
Ad 2.
Oryginalne handbary są całkiem niezłe, jak widać dość wytrzymałe i dobrze chronią przed wiatrem. Musiały na chwilę ugiąć się dość mocno - ułamały końcówkę klamki, a same nie noszą śladu uszkodzenia poza kilkoma ryskami (może je kiedyś zapoleruję). Z mocowania pod ciężarkiem kierownicy nie wyskoczyły, a tylko z dolnej śrubki od klamki.
Ad 3.
Trzeci dzień poszukuję łamanych klamek i nie mogę znaleźć nic sensownego do mojego rocznika DL650 XAM2.
PS
Najprawdopodobniej, znając siebie, zrealizuję wszystkie 3 opcje.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Jeśli zdecydujesz się na zakup akcesoryjnych łamanych klamek, to te oryginalne możesz wozić ze sobą jako rezerwowe.
Wybór jest w miarę prosty Jeśli nie przejmujesz się homologacją, to na Aliexpress jest tego dużo - np. takie: https://pl.aliexpress.com/item/10050049 ... Riv08QS4eg
A jak chcesz z homologacją, to koszt będzie wyższy i są to np. takie: https://www.ebay.pl/itm/404301718917?ha ... R-q1jOifYg
Zaletą tych V-Treca jest inny sposób regulacji położenia "spoczynkowego" klamki. Ja kiedyś do swojego V-Stroma kupiłem takie z Aliexpress, ale okazało się, że wewnątrz handbara było ciasno i nie dało się korzystać z regulacji klamki. Dlatego potem kupiłem te z Ebaya, które mają rolkę do regulacji i z tym nie było problemu.
Ja handbarów bym nie zmieniał, bo te inne mi się nie podobają, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wydałbym na klamki V-Trec
P.S. Na stronie producenta jest jeszcze taniej, bo do północy jest rabat -35%! Czy będą pasować te od rocznika 2021? Pewnie tak, bo Suzuki niektóre elementy stosuje od lat te same Można sprawadzić w jakimś katalogu online części zamiennych, czy numery klamek do roczników 2021-2022 są takie same...
https://www.motea.com/pl/d-378-wignia-h ... a-118908-0
Wybór jest w miarę prosty Jeśli nie przejmujesz się homologacją, to na Aliexpress jest tego dużo - np. takie: https://pl.aliexpress.com/item/10050049 ... Riv08QS4eg
A jak chcesz z homologacją, to koszt będzie wyższy i są to np. takie: https://www.ebay.pl/itm/404301718917?ha ... R-q1jOifYg
Zaletą tych V-Treca jest inny sposób regulacji położenia "spoczynkowego" klamki. Ja kiedyś do swojego V-Stroma kupiłem takie z Aliexpress, ale okazało się, że wewnątrz handbara było ciasno i nie dało się korzystać z regulacji klamki. Dlatego potem kupiłem te z Ebaya, które mają rolkę do regulacji i z tym nie było problemu.
Ja handbarów bym nie zmieniał, bo te inne mi się nie podobają, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wydałbym na klamki V-Trec
P.S. Na stronie producenta jest jeszcze taniej, bo do północy jest rabat -35%! Czy będą pasować te od rocznika 2021? Pewnie tak, bo Suzuki niektóre elementy stosuje od lat te same Można sprawadzić w jakimś katalogu online części zamiennych, czy numery klamek do roczników 2021-2022 są takie same...
https://www.motea.com/pl/d-378-wignia-h ... a-118908-0
Ostatnio zmieniony 27 cze 2023, 22:49 przez biblo, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Ja kupiłem krótkie niełamane, na allegro od klameczki_pl. Wszystko pasowało. Należy dokładnie sprawdzić kompatybilność, bo do modelu przed 2017 coś tam koledze nie pasowało i odesłał. A wiadomo, łatwiej odesłać do allegro, niż do majfrienda.
Dla mnie krótkie klamki są w zupełności wystarczające, hamulec łapię dwoma palcami, a sprzęgło czterema. Po prostu one wcale nie są takie krótkie jak rowerowe.
Dla mnie krótkie klamki są w zupełności wystarczające, hamulec łapię dwoma palcami, a sprzęgło czterema. Po prostu one wcale nie są takie krótkie jak rowerowe.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Biblo, masz te V-Treca?
Widziałem je. I tak jak w innych podobnych, nie mogłem dojrzeć, czy lewe mają taką wypustkę w dół do wciskania mikro switcha. Bez tego będzie kicha.
Widziałem je. I tak jak w innych podobnych, nie mogłem dojrzeć, czy lewe mają taką wypustkę w dół do wciskania mikro switcha. Bez tego będzie kicha.
- Załączniki
-
- 20230627_224126 dinks do mikro switcha.jpg (130.01 KiB) Przejrzano 706 razy
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Tylko że te są niełamane...biblo pisze: ↑27 cze 2023, 22:27P.S. Na stronie producenta jest jeszcze taniej, bo do północy jest rabat -35%!
https://www.motea.com/pl/d-378-wignia-h ... a-118908-0
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Ja je mialem, ale to był V-Strom I-generacji
Motocykle V-Strom są od lat niezwykle popularne, tak więc ja bym się sugerował tylko opisem producenta/sprzedawcy. Na tych fotkach na stronach internetowych są często jakieś przykładowe klamki... Ale jak na Aliexpress piszą, że klamki pasują, to pasują - oni wiedzą najlepiej
Motocykle V-Strom są od lat niezwykle popularne, tak więc ja bym się sugerował tylko opisem producenta/sprzedawcy. Na tych fotkach na stronach internetowych są często jakieś przykładowe klamki... Ale jak na Aliexpress piszą, że klamki pasują, to pasują - oni wiedzą najlepiej
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Wuala https://www.motea.com/pl/dzwignia-hamul ... z-119794-0
Masz 30-dniowe prawo zwrotu, tak więc wiele nie ryzykujesz
A jak klikniesz ramkę Bikes pod opisem klamek, to znajdziesz informację:
Nadaje się do następujących motocykli:
Producent Nazwa Rok produkcji
Suzuki V-Strom 650 2012 - 2022
I jeszcze możesz sobie wybrać kolor rolki
Masz 30-dniowe prawo zwrotu, tak więc wiele nie ryzykujesz
A jak klikniesz ramkę Bikes pod opisem klamek, to znajdziesz informację:
Nadaje się do następujących motocykli:
Producent Nazwa Rok produkcji
Suzuki V-Strom 650 2012 - 2022
I jeszcze możesz sobie wybrać kolor rolki
- Ocena: 5.88235%
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Wykorzystując ten dzisiejszy rabat -35% wychodzi 380 zł z dostawą DHL-em. To moim zdaniem bardzo dobra cena, jak na niemiecki produkt z homologacją, 3-letnią gwarancją, prawem zwrotu w ciągu 30 dni... lub 390 zł z prawem zwrotu przez 60 dni.
- Ocena: 5.88235%
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Kupione za 85,98 tojro, znaczy 380,91 zeta.
Bilbo, masz u mnie piwo!
Bilbo, masz u mnie piwo!
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Trzymam Cię za słowo, chętnie wypiję
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Nie widzę Cię na liście zlotowej... ale okazja na pewno gdzieś będzie.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Online
Natomiast samo przełożenie jest trochę problematyczne - jest tam taka malutka kulka stalowa, która musi być na swoim miejscu. Potencjalnie można ją zgubić podczas samej operacji.
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Też tak miałem. Ale ktoś kiedyś o tym wspominał, dla potomności wrzucę/powtórzę - można w takim wypadku przełożyć dźwigienkę regulacyjną klamki na 'dół', czyli odwrócić śrubę trzymającą ją. Wtedy regulacja jest od spodu klamki a w miejscu oryginalnym będzie samokontrująca nakrętka.
Natomiast samo przełożenie jest trochę problematyczne - jest tam taka malutka kulka stalowa, która musi być na swoim miejscu. Potencjalnie można ją zgubić podczas samej operacji.
- Ocena: 5.88235%
Suzuki DL 650 AL6 V-Strom
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Terminy nie zagrały... W tym czasie będę na małych wakacjach z żoną... plażing, drinking, te rzeczy
Jakaś inna okazja na pewno się trafi i wówczas będziemy mogli też porównać swoje narzędziówki i EDC
- Ocena: 5.88235%
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
- metalmanheh
- A2
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
biblo pisze: ↑27 cze 2023, 23:12Wuala https://www.motea.com/pl/dzwignia-hamul ... z-119794-0
Masz 30-dniowe prawo zwrotu, tak więc wiele nie ryzykujesz
A jak klikniesz ramkę Bikes pod opisem klamek, to znajdziesz informację:
Nadaje się do następujących motocykli:
Producent Nazwa Rok produkcji
Suzuki V-Strom 650 2012 - 2022
I jeszcze możesz sobie wybrać kolor rolki
Ten sklep ma ciekawy sposob na sprzedaz. Duża część produktów (przynajmniej do v-strom'a), które sprzedają to sa rzeczy z aliexpress tylko kilkukrotnie droższe. Nie wiem, może tylko ja to dopiero teraz to zauważyłem, a dla innych jest to oczywiste
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Ja nie oglądałem tych innych rzeczy, interesowały mnie tylko klamki... A na Aliexpress nie znalałzem tych z rolką regulacyjną, a przede wszystkim takich z homologacją... A wiem, że @MrWaski zwraca na to uwagę
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
- metalmanheh
- A2
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Klamki wyglądają fajnie, a ta regulacja na sprzegle byłaby miłym dodatkiem. Jak się takie klamki mają w czuciu, sily potrzebnej, do oryginalnych?
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Trochę czasu już minęło od kiedy je miałem, tak z 9 lat Szczegółów nie pamiętam, ale byłem zadowolony. Dla mnie było też ważne, że dzięki regulacji mogłem je ustawić trochę bliżej manetek, bo paluchy mam niezbyt długie
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Klamki akcesoryjne z mozliwoscia regulacji - problemik (?)
Zgadza się - @Lord to opisywałQuarius pisze: ↑28 cze 2023, 09:25Też tak miałem. Ale ktoś kiedyś o tym wspominał, dla potomności wrzucę/powtórzę - można w takim wypadku przełożyć dźwigienkę regulacyjną klamki na 'dół', czyli odwrócić śrubę trzymającą ją. Wtedy regulacja jest od spodu klamki a w miejscu oryginalnym będzie samokontrująca nakrętka.
Natomiast samo przełożenie jest trochę problematyczne - jest tam taka malutka kulka stalowa, która musi być na swoim miejscu. Potencjalnie można ją zgubić podczas samej operacji.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl