Kufer centralny, wielkosć.
Re: Kufer centralny, wielkosć.
3 kufry plus stelaż to 4100zł
Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka
Tags:
Re: Kufer centralny, wielkosć.
Pytanie od posiadających centralny Kappa lub Givi aluminiowy o pojemności 42l, czy zmieści się do niego kask plus kurtka motocyklowa?
Jeżdżę sam i potrzebuję kufra do którego zmieszczę kask i kurtkę podczas np. zwiedzania.
Jeżdżę sam i potrzebuję kufra do którego zmieszczę kask i kurtkę podczas np. zwiedzania.
Re: Kufer centralny, wielkosć.
Na zwiedzanie zabieram stare wypłowiałe kurtki i wiążę linką przez rękawy na kłódkę. Starych nikt nie będzie atakował, a w centralny Kappa 58 litrów wsadzam dwa kaski i rękawiczki.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Kufer centralny, wielkosć.
Idź do sklepu z kuframi i przymierz
Porządna kurtka nie wejdzie, no, może sama, bez kasku. Nie zwiniesz jej w kłębek chociażby ze względu na protektory (zakładam, że na plecach też coś masz). Mi do trekkera 42 wchodzą: kask (szczękowy), mały tankbag (EA144), po kątach upchnę jeszcze rękawice, apteczkę i puszkę smaru. Jakbym miał mieć jeszcze przeciwdeszczówkę (kurtka+spodnie), to chyba musiałbym już coś upychać do środka kasku.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Kufer centralny, wielkosć.
Nowoczesne protektory są dość elastyczne i kurtkę można bez problemu trochę poskładać, ale skoro do 42l mieści się kask, tankbag, rękawice i drobnica to raczej kurtka nie wejdzie.
Gdybym miał na miejscu sklep w którym mógłbym to sprawdzić napewno tak bym uczynił.
Gdybym miał na miejscu sklep w którym mógłbym to sprawdzić napewno tak bym uczynił.
Re: Kufer centralny, wielkosć.
No to zamawiasz w internecie i zwracasz, jak nie pasuje. Ja tak trzy pary butów niegdyś przymierzałem, mimo że kilka dużych sklepów jest na mieście. Upierdliwe, nie powiem.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Kufer centralny, wielkosć.
Mam Givi trekker Outback 42l. Odpowiadając na pytanie: kasku i kurtki nie upchasz tam jednocześnie. Albo kask albo kurtka. Do mojego kask Nolana N70-2x wchodzi na styk plus po rogach jest trochę luzu na rękawice i niewielkie szpargały. Tak samo jak wsadziłem tam kurtkę Adrenaline Meshtec 2 z kompletem protektorów (łącznie z tym na plecach). Wlazła bez problemu i trochę luzu było na inne rzeczy. Grubsza kurtka też wejdzie jak się ją umiejętnie poskłada. Ale zapomnij że w taki kufer wsadzisz kask i kurtkę na raz. Na takie rzeczy tylko większy kufer.
Re: Kufer centralny, wielkosć.
Na p. Czesia, to uważaj, jest najtańszy, ale dziwny. Ja u niego coś kupowałem, fakturę dostałem, niby wszystko w porządku, ale były tu opisywane przypadki, powiedziałbym, osobliwe.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Kufer centralny, wielkosć.
Jaki problem zamówić kufer 58 litrów? Ja taki zamówiłem, bo większych nie było...
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Kufer centralny, wielkosć.
Nie chciałbym żeby motocykl bez bocznych wyglądał jak sprzęt dostawcy pizzy.
Re: Kufer centralny, wielkosć.
A ja kupię kuferek 30-35 l, jako uzupełnienie 52litrowego. W koło komina maluch wystarczy .
Givi TRK 33 , jest fajny ,jednak ta cena......
Zamiast bocznych torba na kanapę.
Givi TRK 33 , jest fajny ,jednak ta cena......
Zamiast bocznych torba na kanapę.
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Kufer centralny, wielkosć.
Od gościa z Expedition keys słyszałem, że do dl 1000 z 2014 nie można pakować centralnego aluminiowego 50 l bo bagażnik nie wytrzyma obciążenia i nie zmieszczą się boczne aluminiaki.
Re: Kufer centralny, wielkosć.
To zależy, jakie masz kufry, i jaki masz stelaż. U mnie trzeba było dorobic tulejki, aczkolwiek mam stelaż powiekszony. Ciezkie rzeczy pcham raczej w boczne kufry. Ale załozyłem też wzmocnienie widoczne z późniejszych wersji stelaża.
topic4878.html
topic4878.html
"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."
Re: Kufer centralny, wielkosć.
Nie wierz mu, mam 58 litrów 4 sezony, nic się nie urywa, boczne się otwierają
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2470
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Kufer centralny, wielkosć.
Stachu tu chyba chodzi o rocznik 2014 wyłącznie. Potem była poprawka stelaża.
Re: Kufer centralny, wielkosć.
Nie wiem czy to już gdzieś na forum nie pisałem, ale taka ciekawostka.
Moja płyta pod centralkę ma nośność 6kg (sic!) i jest to napisane na niej! Z ciekawości zważyłem pusty kufer Kappa 58 litrów... Zgadniecie że ważył więcej?!
Moja płyta pod centralkę ma nośność 6kg (sic!) i jest to napisane na niej! Z ciekawości zważyłem pusty kufer Kappa 58 litrów... Zgadniecie że ważył więcej?!
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Kufer centralny, wielkosć.
Też to kminiłem, i o tym pisałem. Masz płytę ALU? Ja wybrałem właśnie z tego powodu płytę z tworzywa (nylonu bodajże).
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Kufer centralny, wielkosć.
Tak, ALU.
Na mój nos, ta płyta wytrzyma bez problemu ze 100 kg i niejeden udar. To jest jakiś niezrozumiały dupochron producenta, nic więcej. Ja bardziej obawiałbym się, czy końcówka ramy wytrzyma nie ta płyta.
PS
Jedna śrubka stalowa M8 klasy 8.8 wytrzyma prawie 2 tony na rozciąganie!
Policzyłem: 3,14*(4-1,25)^2*80=1899 kg, z tablic wychodzi nawet 2624...
Na ścinanie przyjmuje się dwa razy mniej, a dokładnie kt = (0,5 – 0,8)kr, czyli 950 do 1500 kg. Na ściskanie 7 do 11 ton!
Ta płyta aluminiowa jest obciążana raczej na ściskanie. Resztę przenoszą śruby stalowe, a jest ich cztery M8.
Na mój nos, ta płyta wytrzyma bez problemu ze 100 kg i niejeden udar. To jest jakiś niezrozumiały dupochron producenta, nic więcej. Ja bardziej obawiałbym się, czy końcówka ramy wytrzyma nie ta płyta.
PS
Jedna śrubka stalowa M8 klasy 8.8 wytrzyma prawie 2 tony na rozciąganie!
Policzyłem: 3,14*(4-1,25)^2*80=1899 kg, z tablic wychodzi nawet 2624...
Na ścinanie przyjmuje się dwa razy mniej, a dokładnie kt = (0,5 – 0,8)kr, czyli 950 do 1500 kg. Na ściskanie 7 do 11 ton!
Ta płyta aluminiowa jest obciążana raczej na ściskanie. Resztę przenoszą śruby stalowe, a jest ich cztery M8.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2023, 23:51 przez MrWaski, łącznie zmieniany 5 razy.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Kufer centralny, wielkosć.
Wrzuć do kufra 20 kilogramowych torebek cukru, i zacznij szaleć po dziurach i wybojach, a później zdaj relację, co pękło, wgniotło się, albo urwało. Pewnie jest to dupochron, i też ładuję więcej, ale nie mam zamiaru przesadzać, tylko dlatego, że jedna śrubka teoretycznie wytrzymuje dwie tony.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej