LED zamiast H4
LED zamiast H4
Witam
Jak w temacie... ma ktoś może wsadzone żarówki LED zamiast typowych H4? Jak to się spisuje, jasność, oświetlenie drogi itd. Nie mówię o dodatkowym oświetleniu tylko o wymianie oryginalnych żarówek na led
Jak w temacie... ma ktoś może wsadzone żarówki LED zamiast typowych H4? Jak to się spisuje, jasność, oświetlenie drogi itd. Nie mówię o dodatkowym oświetleniu tylko o wymianie oryginalnych żarówek na led
DL650 AL2 ----> DL1000
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Online
Re: LED zamiast H4
Jak mowa o chińskich to trzeba uważać żeby była to płaska powierzchnia z 'zaślepkami' jak poniżej:
Ważne żeby tak to wyglądało - przy takim ledzie jest dobra linia odcięcia ale niestety chińczycy kombinują i sprzedają jeszcze coś takiego w kształcie trójkąta:
Przy tych nie szło ustawić linii odcięcia i waliły po oczach.
Na minus w samochodzie zakłócają radio chyba, że mowa o tych ledach philipsa (nie mówię o ledach 'philipsa' gdzie tylko diody są philipsa tylko tych produkowanych w całości przez philipsa, które są cholernie drogie).
Generalnie świecą jaśniej i bardziej na 'niebiesko' (na ogół temp 6000K) czyli na mokro będzie dużo gorzej niż na sucho. Czarny asfalt pochłonie więcej światła także diody muszą być dość mocne. Parę ledów przerobiłem i w większości poza tymi trójkątnymi gdzie nie było linii odcięcia tylko jedne mnie nie przekonały właśnie przez 'jasność' na mokrym asfalcie (na sucho było dużo lepiej na mokro nie widziałem znaczącej różnicy). Generalnie jak masz $$ i chcesz ją wydać na niehomologowane ledy to polecam te philipsa. Mimo ceny jak się przeliczy zestaw HID porządne przetwornice + palnik cena wychodzi podobna.
Ważne żeby tak to wyglądało - przy takim ledzie jest dobra linia odcięcia ale niestety chińczycy kombinują i sprzedają jeszcze coś takiego w kształcie trójkąta:
Przy tych nie szło ustawić linii odcięcia i waliły po oczach.
Na minus w samochodzie zakłócają radio chyba, że mowa o tych ledach philipsa (nie mówię o ledach 'philipsa' gdzie tylko diody są philipsa tylko tych produkowanych w całości przez philipsa, które są cholernie drogie).
Generalnie świecą jaśniej i bardziej na 'niebiesko' (na ogół temp 6000K) czyli na mokro będzie dużo gorzej niż na sucho. Czarny asfalt pochłonie więcej światła także diody muszą być dość mocne. Parę ledów przerobiłem i w większości poza tymi trójkątnymi gdzie nie było linii odcięcia tylko jedne mnie nie przekonały właśnie przez 'jasność' na mokrym asfalcie (na sucho było dużo lepiej na mokro nie widziałem znaczącej różnicy). Generalnie jak masz $$ i chcesz ją wydać na niehomologowane ledy to polecam te philipsa. Mimo ceny jak się przeliczy zestaw HID porządne przetwornice + palnik cena wychodzi podobna.
null
Re: LED zamiast H4
Mówisz o tym małym "gówienku" przy diodach które daje linie odcięcia?
LED przy mokrym asfalcie, mgle, mrzawce sa fatalne, do tego musza szkła być czyste bo wystarczy trochę brudu i nic nie widać, mam w ciężarówce LED-y wiec wiem o czym mówisz.
A co do ceny to philipsa co widziałem na allegro to od 500zl w górę, chińskie badziewie to około 100, tak się rozglądam, może by coś tańszego kupił tak na próbę, na testy
LED przy mokrym asfalcie, mgle, mrzawce sa fatalne, do tego musza szkła być czyste bo wystarczy trochę brudu i nic nie widać, mam w ciężarówce LED-y wiec wiem o czym mówisz.
A co do ceny to philipsa co widziałem na allegro to od 500zl w górę, chińskie badziewie to około 100, tak się rozglądam, może by coś tańszego kupił tak na próbę, na testy
DL650 AL2 ----> DL1000
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Re: LED zamiast H4
Cześć, zobacz na poniższy filmik na moim kanale YT gdzie kolega Marek zamontował sobie soczewki LED w zwykłej lampie DL-650 AL6, pod filmem są informacje jakich komponentów użył
Tu z kolei jest materiał na którym porównywaliśmy oryginalne światła przednie w moim motocyklu z LEDami Marka podczas nocnej jazdy.
Zdecydowanie lepsze są LEDy od oryginalnej lampy Suzuki V-strom DL-650 AL6
Tu z kolei jest materiał na którym porównywaliśmy oryginalne światła przednie w moim motocyklu z LEDami Marka podczas nocnej jazdy.
Zdecydowanie lepsze są LEDy od oryginalnej lampy Suzuki V-strom DL-650 AL6
- Ocena: 5.88235%
Iżu
Re: LED zamiast H4
Widziałem ten filmik już kiedyś, właśnie ten filmik inspirował mnie do zarówek led
DL650 AL2 ----> DL1000
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Re: LED zamiast H4
Ja aktualnie mam obie wersje żarówek jakie podał @prebenny Niestety żadna nie jest idealna. Trójkątna nie ma linii odcięcia, świeci super ale również po oczach kierowców innych aut. Druga, płaska z zakrytym kawałkiem diody świeci nieco słabiej, jest linia odcięcia ale jedna żarówka świeci wyżej niż druga (na zwykłych są idealnie ustawione lampy) więc trzebaby korygować ustawienie lamp. Generalnie do motocykla można chyba założyć, w aucie będę chyba szukał czegoś innego.
Re: LED zamiast H4
Jest różnica w oswietleniu drogi? Czy to bardziej tak "dla efektu"? Dobra... lepsza żarówka to z 300 zl trzeba pewnie dac, wiec czy to w ogole jest sens się wykosztowywac jeśli to daje więcej problemów niż korzyści ?
DL650 AL2 ----> DL1000
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Re: LED zamiast H4
Po uwagach Marka iż w moim nowym motocyklu DL-650 oryginalnie ustawione światła mijania oślepiają, dokonałem korekty ustawień i kilkunastu prób, w których obniżyłem trochę lewą lampę, to nieco poprawiło doświetlanie drogi światłami drogowymi, ale do ideału jest jeszcze daleko.skibol83 pisze:Widziałem ten filmik już kiedyś, właśnie ten filmik inspirował mnie do zarówek led
Podczas obowiązkowego przeglądu rejestracyjnego po 3 latach diagnosta nie doptarzył się zbyt wysokiego ustawienia świateł mijania.
Jeśli zostanę przy obecnym sprzęcie to będę chciał założyć dodatkowe homologowane halogeny LED by poprawić oświetlenie drogi przed samym motocyklem podczas załączenia świateł drogowych.
Przy okazji przeglądu pytałem diagnostę jak podchodzi do przeglądów motocykli w których zamiast standardowych żarówek H4 są zamocowane żarówki LED, odpowiedział mi iż nie podbija przeglądu takich maszyn, właściciel dostaje dyspozycję wymiany żarówek na oryginalne, dopiero wtedy podbija przegląd.
Zwróćmy jeszcze uwagę no to że w obecnych czasach ubezpieczyciele zrobią wszystko by nie wypłacać odszkodowań, dlatego też sprawdzane są np. żarówki w motocyklach czy opony i felgi w puszkach pod kątem zgodności z homologacją, właśnie dlatego nie kombinuję tylko zostawiam w lampie swojego motocykla żarówki halogenowe.
Iżu
Re: LED zamiast H4
Pamiętajcie że led daje wąski zakres światła - ilość kolorów w świetle. Tak może mało fachowo ale kolor oświetla kolor jeśli świecisz niebieskim na czerwony to będziesz słabo go widział - będzie szary. Dlatego Chińczyki są takie tanie mają wąska barwę. Niby nic i jasność jest ok . Ale świecą wąska paleta barw co w niektórych warunkach prowadzić będzie do katastrofy. Testowałem taki chińskie kiedś w aucie. Linia do dupy jasność mega. Odbicie od znaków mega. Ale na poboczu wszystko szare nic się nie wyróżnia masakra. Więc albo coś dobrego albo dobre Philipsy Halogenowe bo wrażenie jasności jest złudne.
Tu by się przydała wypowiedź grafika lub fizyka żeby naprostował moje wypociny o barwach i kolorach.
Wysłane z mojego ASUS_X00QD przy użyciu Tapatalka
Tu by się przydała wypowiedź grafika lub fizyka żeby naprostował moje wypociny o barwach i kolorach.
Wysłane z mojego ASUS_X00QD przy użyciu Tapatalka
Re: LED zamiast H4
Hehe tu już pomijamy sprawy optyki fizyki barwy itd ale dobrze mówisz. Coś żeby było dobre trzeba zapłacić.... kupić chinczyka żeby się meczyć i narobić sobie potencjalnych problemów.... chyba nie trzeba komentować.
DL650 AL2 ----> DL1000
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Online
Re: LED zamiast H4
Generalnie cały knyf polega na tym, że im bardziej białe/niebieskie światło (wyższa temp koloru np LEDowe 6000K) na mokrym czyli 'czarnym' asfalcie jest w większej ilości pochłanianie niż zwykła żarówka o temp 3500-4200K.
Natomiast te ledy philipsa świecą na tyle OK, że nawet w deszczu jest lepiej niż na żarówce. Tylko niestety mimo swojej ceny - nadal nie ma homologacji.
Natomiast te ledy philipsa świecą na tyle OK, że nawet w deszczu jest lepiej niż na żarówce. Tylko niestety mimo swojej ceny - nadal nie ma homologacji.
null
Re: LED zamiast H4
Wklejam link do ciekawego artykułu na temat przednich reflektorów LED w samochodach
https://motoryzacja.interia.pl/samochod ... Id,1872440
https://motoryzacja.interia.pl/samochod ... Id,1872440
Iżu
Re: LED zamiast H4
Wszystko fajnie i super. Ledy super. Link zamieszczony przez Iża o reflektorach LED jest OK. Ale właśnie. Jak żarówka LED to i konstrukcja reflektora odpowiednia do tego. A nie zapominajcie o tym że cała lampa w Vstromach nie jest przystosowana do żarówki LED i na takową nie ma homologacji. Bo gdyby miała homologację to by tam wsadzili LEDa już w fabryce. Zaraz ktoś mi napisze że dobra żarówka LED jest lepsza od tradycyjnej H4, daje lepsze światło, bielsze i jest odcięcie. Owszem. Tyle że za taką żarówę trzeba dać 400 zł. Bo "chińczyk" za 50 zł na 100% tego nie da.
Moje zdanie to takie. Głównej lampy i żarówy nie ruszać - wsadzać tam zwykła H4 tak jak jest do tego lampa przystosowana. A też jest duży wybór jeśli chodzi o zwykłe żarówki (firma, jasność żarówki, barwa). A jak ci mało światła to domontuj sobie dodatkowe oświetlenie w formie dodatkowych lamp.
Moje zdanie to takie. Głównej lampy i żarówy nie ruszać - wsadzać tam zwykła H4 tak jak jest do tego lampa przystosowana. A też jest duży wybór jeśli chodzi o zwykłe żarówki (firma, jasność żarówki, barwa). A jak ci mało światła to domontuj sobie dodatkowe oświetlenie w formie dodatkowych lamp.
Online
Re: LED zamiast H4
W motocyklu chyba najlepsze rozwiązanie tak jak Gorghu mówisz. Niestety dobre halogeny ledowe to koło 1000-1200 ale wrzucałem kiedyś jak świecą te SW Motechy na KTMie - na prawdę warte każdego grosza.
null
Re: LED zamiast H4
Ogólnie to jestem raczej na NIE jeśli chodzi o montaż dodatkowych lamp, tak jak Gorghu napisał skoro są lampy na żarówkę H4 to niech będą takie jak mają być, to samo myślę o dodatkowych lampach.... jakby suzuki chciało zakładać to by dali lub chociaż była by instalacja, montaże itp przygotowana pod dodatkowe lampy.
Nie sztuka jest kupić jakieś tanie made in china LED-y a potem żałować. Jak na razie to chęci mi odchodzą od wymiany żarówek na LED-y, może bardziej był teraz się ukierunkował na dobrej jakości H4
Nie sztuka jest kupić jakieś tanie made in china LED-y a potem żałować. Jak na razie to chęci mi odchodzą od wymiany żarówek na LED-y, może bardziej był teraz się ukierunkował na dobrej jakości H4
DL650 AL2 ----> DL1000
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Re: LED zamiast H4
Pamiętajcie, ze wszelkiego typu ksenony/ledy kupowane osobno nie mają homologacji (chyba ze taki reflektor został przystosowany fabrycznie) i nie ma znaczenia ze szkło reflektora ma.
Homologacji poddaje się całą lampę wraz ze źródłem swiatła. W przypadku kolizji może być problem z ubezpieczycielem lub kierowca powie , że został oślepiony.
Każdy zrobi jak uważa.
Homologacji poddaje się całą lampę wraz ze źródłem swiatła. W przypadku kolizji może być problem z ubezpieczycielem lub kierowca powie , że został oślepiony.
Każdy zrobi jak uważa.
Re: LED zamiast H4
Każde oślepia... a LED we mgle czy deszczu to już najgorsze zło. Te najnowsze auta to skaranie... Na motocyklu to jeszcze, bo siedzisz wyżej, ale osobówką to ja nic nie widzę. Dlatego te rozwiązania matrycowe, które wchodzą/weszły i wycinają wiązkę światła w kierunku nadjeżdżającego pojazdu wydają się uzasadnione. I tu znowu dochodzi punkt widzenia - kierowcy i nadjeżdżającego z przeciwka.listek pisze:Pamiętajcie, ze wszelkiego typu ksenony/ledy kupowane osobno nie mają homologacji (chyba ze taki reflektor został przystosowany fabrycznie) i nie ma znaczenia ze szkło reflektora ma.
Homologacji poddaje się całą lampę wraz ze źródłem swiatła. W przypadku kolizji może być problem z ubezpieczycielem lub kierowca powie , że został oślepiony.
Każdy zrobi jak uważa.
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2449
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
LED zamiast H4
Pisalem kiedyś o tym.
LED nie ma homologacji, lampa nie ma homologacji do led.
W razie wypadku każdy prawnik udupi takiego kierowcę. Moto nie spełnia warunków, nie powinno go tam być, wina właściciela.
Sytuacja w której np paniusia wymusza motocykliscie wyjeżdżając z podporzadkowanej z telefonem przy uchu a moto miał niehomologowane oświetlenie.
Babeczka wybrnie z tego bez trudu, bo powie ze nie widziała. Nawet jak skłamie to wybrnie.
LED nie ma homologacji, lampa nie ma homologacji do led.
W razie wypadku każdy prawnik udupi takiego kierowcę. Moto nie spełnia warunków, nie powinno go tam być, wina właściciela.
Sytuacja w której np paniusia wymusza motocykliscie wyjeżdżając z podporzadkowanej z telefonem przy uchu a moto miał niehomologowane oświetlenie.
Babeczka wybrnie z tego bez trudu, bo powie ze nie widziała. Nawet jak skłamie to wybrnie.
Re: LED zamiast H4
to tak jak masz stluczke z nie swojej winy ale alkomat wykaże ze jestes pod wpływem. dla policji to ty jestes winny bo ciebie w ogóle tu nie powinno być.
generalnie temat żarówek led w zwykłych lampach jest kontrowersyjny. cześć nie wie że w ten sposób traci homologacje na lampę a inny świadomy tego i tak wymienia. jeden zainwestuje w żarowe za 500 zł z homologacja (jednak z lampą która nie ma jej dla led i tak jej nie bedzie miał dla całego takiego kompletu). drugi kupi chinczyka za 50 zł i w d..pie bedzie mial że oslepia innych na drodze, ze nie ma odciecia, bo w jego odczuciu ma lepsze światło i mega oszczędność (spala mniej paliwa, oszczedza na watach, na normalnej zarowce - serio? aż takie oszczednosci są??)
dla mnie osobiście to głupota. zysk jest nie wielki w porownaniu do kosztow.
generalnie temat żarówek led w zwykłych lampach jest kontrowersyjny. cześć nie wie że w ten sposób traci homologacje na lampę a inny świadomy tego i tak wymienia. jeden zainwestuje w żarowe za 500 zł z homologacja (jednak z lampą która nie ma jej dla led i tak jej nie bedzie miał dla całego takiego kompletu). drugi kupi chinczyka za 50 zł i w d..pie bedzie mial że oslepia innych na drodze, ze nie ma odciecia, bo w jego odczuciu ma lepsze światło i mega oszczędność (spala mniej paliwa, oszczedza na watach, na normalnej zarowce - serio? aż takie oszczednosci są??)
dla mnie osobiście to głupota. zysk jest nie wielki w porownaniu do kosztow.
Re: LED zamiast H4
Widzę ze poruszyłem ciekawy temat hehe. LED-y zamiast zwykłych żarówek to temat rzeka, podobnie jest jak ktoś założy "ksenony" z bazaru do matowych lamp... czyli co... szkoda kasy bo efektywność jest znikoma a można tylko narobić sobie kłopotów nie mówiąc o kosztach.
A podopwiedzcie mi.... dobre h4 co byście poradzili? Są jakieś dające jaśniejsze i mocniejsze światlo czy to tylko chwyt marketingowy?
Robiłem dziś przegląd w aucie, zapytalem diagnosty jak to jest z zamiana h4 na LED, powiedział mi że jeśi by na niego trafiło to by nie podbił przeglądu raz ze nie ma homologacji na zarówce a dwa nie przeszło by kontroli świateł. W razie czego to jak tu wspominaliście byłyby problem z ewentualnym ubezpieczeniem itd
A podopwiedzcie mi.... dobre h4 co byście poradzili? Są jakieś dające jaśniejsze i mocniejsze światlo czy to tylko chwyt marketingowy?
Robiłem dziś przegląd w aucie, zapytalem diagnosty jak to jest z zamiana h4 na LED, powiedział mi że jeśi by na niego trafiło to by nie podbił przeglądu raz ze nie ma homologacji na zarówce a dwa nie przeszło by kontroli świateł. W razie czego to jak tu wspominaliście byłyby problem z ewentualnym ubezpieczeniem itd
Ostatnio zmieniony 23 gru 2019, 16:13 przez skibol83, łącznie zmieniany 1 raz.
DL650 AL2 ----> DL1000
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty