Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Awatar użytkownika
Grzechu (Kobyłka)
A+B+C+D
Posty: 2054
Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
Lokalizacja: Opole

Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: Grzechu (Kobyłka) »

Poniżej film pokazujący różnicę w brzmieniu mojego fabrycznego tłumika DL1000 L6, przed i po przeróbce wykonanej przez Edka "edhaust" .
Dźwięk teraz jest bardzo mięsisty i w końcu "waży" tyle ile powinien w porównaniu do gabarytów i masy motocykla :D
Cała operacja trwała, w moim przypadku, 2 tygodnie - Edek nie miał zbyt dużo zleceń.

Procedura: dzwonisz do Edka (+48 506 436 737), ustalasz datę kiedy wyślesz komin, przelew, cierpliwie czekasz :D

Dodam tylko, że WARTO!

link do filmu:
https://youtu.be/lpaw5Echms0*

*plik naprawiony
Ostatnio zmieniony 19 sty 2019, 20:56 przez Grzechu (Kobyłka), łącznie zmieniany 2 razy.


Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: gorghu »

Dźwięk fajny. Ile takowa przeróbka kosztuje i co przerabia?

A w filmie dotrwałem tylko do 3 minuty. Są jakieś sceny dodatkowe po napisach (jak w filmach marvela)? ;) :D


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
Marcini
A1
Posty: 34
Rejestracja: 13 sty 2019, 11:54

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: Marcini »

Edek to złota ręka do tłumików. Mi rótniez przerabiła w VTX chłop wie co robi i zna sie na tym



Awatar użytkownika
Grzechu (Kobyłka)
A+B+C+D
Posty: 2054
Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
Lokalizacja: Opole

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: Grzechu (Kobyłka) »

@gorghu, wyprute są całe bebechy. Wstawiona nowa, odrobinę dłuższa rura wylotowa, o większej średnicy, i wypełnienie z wełny stalowej. Wykonanie bardzo dokładne i staranne.
Cena, za ten model 350 + 20 PLN na kuriera.


PS. Plik z filmem naprawiony.


Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE

scyzor_2007
A+B
Posty: 802
Rejestracja: 08 sty 2017, 16:50

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: scyzor_2007 »

U Edzia przerobiłem 6 młumików potwierdzam ze zna się na robocie , dobry kontakt , po przejechaniu 1000 km tłumik sie troszke wycisza a dostaje fajnego basu



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: Iżu »

Grzechu (Kobyłka) pisze:Poniżej film pokazujący różnicę w brzmieniu mojego fabrycznego tłumika DL1000 L6, przed i po przeróbce wykonanej przez Edka "edhaust"
Grzechu dźwięk nowego tłumika rewelacyjny, dałem Ci łapkę za filmek :D


Iżu

Awatar użytkownika
Grzechu (Kobyłka)
A+B+C+D
Posty: 2054
Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
Lokalizacja: Opole

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: Grzechu (Kobyłka) »

@Iżu, dźwięk na żywo jest o wiele lepszy.
Dzięki za łapkę ;)


Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1812
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: QraC »

Nawet na małych laptopowych głośniczkach słychać że dźwięk jest bardziej głęboki, a pomruki basowe :)


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

sowator
A2
Posty: 140
Rejestracja: 12 paź 2016, 13:26

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: sowator »

Również polecam, chociaż nie przerabiał mi żadnego tłumika (nie wiem czy czasem nie grzebał w moim poprzednim KLV bo brzmiał fajnie ale takiego już kupiłem :roll: ). Dużo o nim się dowiedziałem o jego pracy z opinii innych.
Ale do rzeczy, kupiłem nowego V-Storma 1000 z oryginalnym tłumikiem Yoshimura i przebiegiem kilkunastu tyś. kilometrów. Wszystko było ok ale na wolnych obrotach coś brzęczało z wydechu :x Po dokładnych oględzinach i nasłuchiwaniu zauważyłem, że brzęczą nity a dokładnie rdzenie w nierdzewnych nitach. Myślałem, że może ktoś coś kombinował :evil: Podrapałem się po głowie, kto to ogarnie jak należy :geek: ? odpowiedź jedna Edhaust. Szybki telefon, opis problemu i zdziwko :shock: Chciałem wysłać na naprawę a tu rada przez telefon zupełnie bezinteresowna. Ponoć często się zdarza po kilku, kilkunastu bądź kilkudziesięciu tys. kilometrów. A rozwiązanie mega trywialne :arrow: sylikon wysokotemperaturowy :o wcisnąć w otwory i po temacie (oczywiście jak widać latające trzpienie bo w przeciwnym przypadku trzeba rozbierać). Jak dla mnie za proste i sam na to nie wpadłem :oops: Mówił, że może je zmienić ale po co mnie naciągać, jak za jakiś czas może być to samo. No nic, to świadczy tylko o człowieku 8-) bo co do fachowości jego pracy poprzednicy się wypowiedzieli ;)


Jak człowiek ma być spokojny, jeżeli mózg składa się z samych komórek nerwowych :roll:

Awatar użytkownika
Pawian
A+B
Posty: 795
Rejestracja: 07 sie 2018, 00:53
Lokalizacja: Kraków

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: Pawian »

Nie wiem jak dobrze nagranie oddaje rzeczywistość, ale różnica jest spora.
Po przeróbce super gada ten wydech :) a niesamowite jest to, że wskazania głośności są w zasadzie takie same. Małe czary :)


Honda Varadero XL 125 >> V-Strom 650 AL2 Rudy :)

Awatar użytkownika
Grzechu (Kobyłka)
A+B+C+D
Posty: 2054
Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
Lokalizacja: Opole

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: Grzechu (Kobyłka) »

Jest więcej o ok 4 dB na luzie, przy obrotach 4000 rpm jest to samo. Czary :D, a na żywo gada pięknie. To tak jakby był po mutacji i dostał prawdziwego, męskiego tembru głosu :D


Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE

Awatar użytkownika
tomeks
A1
Posty: 32
Rejestracja: 13 lis 2017, 17:52
Lokalizacja: Małopolska

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: tomeks »

A jak się sprawa ma ze ściągnięciem oryginalnego tłumika z motocykla (w moim przypadku DL 650 XT z 2017r.), czy można to samemu wykonać czy tłumik jest zgrzewany na wszystkich łączeniach ?


Suzuki DL 650 XT 2017r. -> Honda CRF 1000 DCT

Awatar użytkownika
Grzechu (Kobyłka)
A+B+C+D
Posty: 2054
Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
Lokalizacja: Opole

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: Grzechu (Kobyłka) »

@tomeks, za pierwszym kolankiem od strony tłumika, jest łączenie z rurą skrecane cybantem na klucz imbusowy. Druga śruba, to miejsce, gdzie tłumik jest przykręcony do ramy. I to wszystko.


Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE

Awatar użytkownika
tomeks
A1
Posty: 32
Rejestracja: 13 lis 2017, 17:52
Lokalizacja: Małopolska

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: tomeks »

Bardzo dziękuję, ale czy tak jest na 100% w 650-tce z 2017 r. ?


Suzuki DL 650 XT 2017r. -> Honda CRF 1000 DCT

Awatar użytkownika
Grzechu (Kobyłka)
A+B+C+D
Posty: 2054
Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
Lokalizacja: Opole

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: Grzechu (Kobyłka) »

Napisałem Ci jak jest u mnie.
To zdjęcie pokazuje komin z Twojego modelu. Podejdź i zobacz. Odkręć srebrną osłonę i będziesz wiedział czy spawane, czy skręcane.
DL650XAL7_wydech.jpg


Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE

Awatar użytkownika
tomeks
A1
Posty: 32
Rejestracja: 13 lis 2017, 17:52
Lokalizacja: Małopolska

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: tomeks »

Bardzo Ci dziękuję, sprawdzę mocowanie u siebie.
PS. A wydech brzmi fajnie po tej modyfikacji, no i zaleta ta, że cały czas masz oryginalny tłumik.


Suzuki DL 650 XT 2017r. -> Honda CRF 1000 DCT

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: pyra »

tomeks pisze: no i zaleta ta, że cały czas masz oryginalny tłumik.
ale chyba bez katalizatora ?


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
tomeks
A1
Posty: 32
Rejestracja: 13 lis 2017, 17:52
Lokalizacja: Małopolska

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: tomeks »

[/quote] ale chyba bez katalizatora ?[/quote]

Z katalizatorem lub bez jest opcja.


Suzuki DL 650 XT 2017r. -> Honda CRF 1000 DCT

Awatar użytkownika
Wloczykij
AM
Posty: 13
Rejestracja: 15 paź 2018, 14:04

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: Wloczykij »

odświeżę nieco temat i się podepnę zęby nie powielać.
Edhaust- firma którą doskonale znam.
Przerabiałem u Edka poprzednie dwa wydechy z Shadowek którymi jeździłem. Efekt zawsze taki jak sobie zażyczyłem :)
Teraz zupełnie inna klasa motocykla, DL1000 z 2003r (chyba K2), dokładnie takie kominy mam jak na zdjęciu poniżej:
Obrazek

I tu moje pytanie, czy ktoś z szanownego grona przerabiał w Edhaust te kominy ??
Zależy mi na basowym dzwięku, taki basowy "ryk" przy odkręceniu manetki, nie za głośno ale tak mięsiście :P
Dzięki za info i


"...W zimie człowiek robi się strasznie stary..."

Awatar użytkownika
DZEPETTO
A2
Posty: 168
Rejestracja: 15 paź 2018, 19:16
Lokalizacja: Koło / Wielkopolskie

Re: Modyfikacja tłumika DL1000 L6 by "edhaust"

Post autor: DZEPETTO »

Wloczykij pisze:odświeżę nieco temat i się podepnę zęby nie powielać.
Edhaust- firma którą doskonale znam.
Przerabiałem u Edka poprzednie dwa wydechy z Shadowek którymi jeździłem. Efekt zawsze taki jak sobie zażyczyłem :)
Teraz zupełnie inna klasa motocykla, DL1000 z 2003r (chyba K2), dokładnie takie kominy mam jak na zdjęciu poniżej:
Obrazek

I tu moje pytanie, czy ktoś z szanownego grona przerabiał w Edhaust te kominy ??
Zależy mi na basowym dzwięku, taki basowy "ryk" przy odkręceniu manetki, nie za głośno ale tak mięsiście :P
Dzięki za info i
I co przerobiłeś ?
Bo podobna myśl mi wpadła do realizacji przez zimę


Komar 3 --> MZ 250 TS --> SUZUKI GSX600F --> SUZUKI DL1000 V-Strom K7

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne do Vstrom-a”