Motocykl ciągnie w lewo.
Motocykl ciągnie w lewo.
Hej,
Mam problem z motocyklem, tzn. nie wiem czy to problem dopiero teraz zacząłem się nad tym zastanawiać.
Gdy puszczę kierownicę to motocykl zaczyna skręcać w lewo. Słyszałem, że moto powinien jechać prosto po puszczeniu kierownicy.
Z tego co pamiętam to motocykl raczej od początku tak się zachowywał, no może teraz trochę bardziej.
Czy coś powinienem z tym robić, podjechać do ASO żeby zerkneli na moto?
Mam problem z motocyklem, tzn. nie wiem czy to problem dopiero teraz zacząłem się nad tym zastanawiać.
Gdy puszczę kierownicę to motocykl zaczyna skręcać w lewo. Słyszałem, że moto powinien jechać prosto po puszczeniu kierownicy.
Z tego co pamiętam to motocykl raczej od początku tak się zachowywał, no może teraz trochę bardziej.
Czy coś powinienem z tym robić, podjechać do ASO żeby zerkneli na moto?
V-Strom 650 XT 2019
Re: Motocykl ciągnie w lewo.
Powinno. Miałeś jakąś glebę? Jak po glebie, to na forum poradzili mi poluzować dolną półkę, pougniatać amortyzatory żeby się ułożyły i skręcić. Pomogło, chociaż nadal musiałem lekko zbalansować wychyleniem się. Tylko że to był niekoszerny motocykl, w sztormiakach to się pewnie z definicji nie zdarza 

Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Motocykl ciągnie w lewo.
Nie było żadnej gleby, rok temu wyjechałem z salonu.
V-Strom 650 XT 2019
Re: Motocykl ciągnie w lewo.
W takim wypadku obstawiam, że powinieneś umówić się na wyważenie przedniego koła.
-
- A+B+C
- Posty: 1281
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Motocykl ciągnie w lewo.
Wyważenie koła przy ściąganiu moto po puszczeniu kierownicy? Wydaje mi się, że przede wszystkim powinien odczuwać też jakieś drgania przy niewyważonym kole. No, chyba że to właśnie jest ta słynna obsługa kół szprychowych 

Komar 2350 -> Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 -> Kymco AK550 Premium
Re: Motocykl ciągnie w lewo.
damianKr pisze:Nie było żadnej gleby, rok temu wyjechałem z salonu.
no to Ci powiem że ja też wyjechałem z salonu nową tenerką i lagi były źle ustawione, ąż tak że ocierało mi o klocki...
Za mocno również były dokręcone lagi przy półkach.
Motocykl trzeba sprawdzać samemu w szczególności jak się wyjeżdża z salonu czy od mechanika.
Poluzuj dolna półkę i śruby blokujące na dole lag i pohamuj przednim hamulcem niech się ułoży.
Wtedy skręcisz dopiero zgodnie z podanymi momentami dokręcenia śrub, to jest istotne przy lagach.
Potem sprawdź opony, a na koniec swoja pozycje na motocyklu

p.s.
wyważenie koła nie ma wpływu na ściąganie.
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2320
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Motocykl ciągnie w lewo.
Kolega wyzej dobrze sugeruje. Zajmij sie sprawdzeniem ustawienia kol. Ja bym tez zerknal na tylne kolo, czy jest dobrze ustawione. Ja ustawiam na suwmiarke, a nie na te kreseczki na wahaczu.
Geometria motocyjka to jednak precyzyna sprawa. Przesuniecie osi przedniego kola o 1mm w bok wzgledem osi motocykla powoduje, ze musisz po puszczeniu kierownicy zrobic calkiem spory przeciwsiad zeby jechac na wprost.
Patrzac z nad kierownicy na lagi mozna zauwazyc, jesli sa delikatnie zwichrowane w polkach. To sie ustawia po kazdym serwisie zawieszenia a ilosc korekt i poprawek nie jest niczym ograniczona. Jesli masz forkbace'a to to nieco usztywnia calosc po sciagnieciu przedniego kola, ale jak bedziesz ustawial, to pamietaj o mocnym zluzowaniu jego "kajdanek".
Jesli regilowales glebokosc wpuszczenia lag w polke, to tez warto suwmiarka sprawdzic, czy wartosc tego wpuszczenia jest identyczna po obu stronach.
Jesli to nie nic nie da, to trzeba sprawdzic po zmianie opon na nowe.
Geometria motocyjka to jednak precyzyna sprawa. Przesuniecie osi przedniego kola o 1mm w bok wzgledem osi motocykla powoduje, ze musisz po puszczeniu kierownicy zrobic calkiem spory przeciwsiad zeby jechac na wprost.

Jesli regilowales glebokosc wpuszczenia lag w polke, to tez warto suwmiarka sprawdzic, czy wartosc tego wpuszczenia jest identyczna po obu stronach.
Jesli to nie nic nie da, to trzeba sprawdzic po zmianie opon na nowe.
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Re: Motocykl ciągnie w lewo.
Dzięki wszystkim za rady, ale jestem zielony w mechanice i brzmi to dla mnie jak czarna magia
.
Byłem w ASO i umówiłem się na wyważanie opony. Polecili mi również zmniejszyć ciśnienie w oponach, więc zmniejszyłem z 2.25 do 2.1 i z 2.5 do 2.4, ale ciężko mi stwierdzić dużą poprawę... może troszkę.
No oczywiście biorą pod uwagę to że opona może być wadliwa chociaż oglądali ją i ponoć wygląda dobrze.
Aha i oczywiście podstawowe pytanie czy mogę w takiej sytuacji jeździć motocyklem?

Byłem w ASO i umówiłem się na wyważanie opony. Polecili mi również zmniejszyć ciśnienie w oponach, więc zmniejszyłem z 2.25 do 2.1 i z 2.5 do 2.4, ale ciężko mi stwierdzić dużą poprawę... może troszkę.
No oczywiście biorą pod uwagę to że opona może być wadliwa chociaż oglądali ją i ponoć wygląda dobrze.
Brzmi jak coś za co może udałoby mi się zabrać, rozumiem że tutaj potrzebny będzie klucz dynamometryczny?Poluzuj dolna półkę i śruby blokujące na dole lag i pohamuj przednim hamulcem niech się ułoży.
Wtedy skręcisz dopiero zgodnie z podanymi momentami dokręcenia śrub, to jest istotne przy lagach.
Aha i oczywiście podstawowe pytanie czy mogę w takiej sytuacji jeździć motocyklem?
V-Strom 650 XT 2019
Re: Motocykl ciągnie w lewo.
Chłopie, jak moto ma rok to masz gwarancję, jak bym nie kombinował tylko kazał im to wyregulować bo to ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy i to ich obowiązek. Jak serwis jest do d... to jedź do innego.
Motocykl ma iść prosto jak po sznurku z tym, że trzeba to sprawdzać na płaskiej drodze, najlepiej na środku bo boki są na ogół pochylone w kierunku pobocza.
Motocykl ma iść prosto jak po sznurku z tym, że trzeba to sprawdzać na płaskiej drodze, najlepiej na środku bo boki są na ogół pochylone w kierunku pobocza.
- Ocena: 5.88235%
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Motocykl ciągnie w lewo.
IMO żeby bezpiecznie jeździć motocyklem musi się samemu umieć podstawowe rzeczy sprawdzać i ustawiać bo w serwisach,damianKr pisze:Brzmi jak coś za co może udałoby mi się zabrać, rozumiem że tutaj potrzebny będzie klucz dynamometryczny?Poluzuj dolna półkę i śruby blokujące na dole lag i pohamuj przednim hamulcem niech się ułoży.
Wtedy skręcisz dopiero zgodnie z podanymi momentami dokręcenia śrub, to jest istotne przy lagach.
Aha i oczywiście podstawowe pytanie czy mogę w takiej sytuacji jeździć motocyklem?
szczególnie w ASO często nie mają pojęcia co robią...więc że oddasz do serwisu nie znaczy że to dobrze zrobią.
To jest robota na 15 minut, a klucz dynamo zawsze się i tak przyda więc dobrze go mieć.
Jak jest cos krzywo na lagach to lepiej nie jeździć.
Re: Motocykl ciągnie w lewo.
Hmm jak się nie znasz ASO ma ogarnąć bo masz gwarancję... co do ciśnienia to na ciepłych czy na zimnych ci tak poradzili?
Ja dziś się zdziwiłem jak start był na zimnej 2.5 do na ciepłej miałem po 1h 2.8 na tyle i z 2.3 na 2.5 na przodzie..opony dmuchane powietrzem nie azotem...
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Ja dziś się zdziwiłem jak start był na zimnej 2.5 do na ciepłej miałem po 1h 2.8 na tyle i z 2.3 na 2.5 na przodzie..opony dmuchane powietrzem nie azotem...
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Re: Motocykl ciągnie w lewo.
a przepraszam co w tym dziwnego...rasik pisze: Ja dziś się zdziwiłem jak start był na zimnej 2.5 do na ciepłej miałem po 1h 2.8 na tyle i z 2.3 na 2.5 na przodzie..opony dmuchane powietrzem nie azotem...
Re: Motocykl ciągnie w lewo.
Nierówne nagrzewanie.. zawsze wydawało mi się że powinny się tak samo nagrzewac..motif pisze:a przepraszam co w tym dziwnego...rasik pisze: Ja dziś się zdziwiłem jak start był na zimnej 2.5 do na ciepłej miałem po 1h 2.8 na tyle i z 2.3 na 2.5 na przodzie..opony dmuchane powietrzem nie azotem...
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Re: Motocykl ciągnie w lewo.
no nie do końca, w tyle masz po pierwsze większą pojemność a po drugie z racji napędu tylnia opona się zawsze więcej ściera czyli bardziej nagrzewa.rasik pisze:Nierówne nagrzewanie.. zawsze wydawało mi się że powinny się tak samo nagrzewac..motif pisze:a przepraszam co w tym dziwnego...rasik pisze: Ja dziś się zdziwiłem jak start był na zimnej 2.5 do na ciepłej miałem po 1h 2.8 na tyle i z 2.3 na 2.5 na przodzie..opony dmuchane powietrzem nie azotem...
Re: Motocykl ciągnie w lewo.
Hej,
Byłem u znajomego który już sporo motocyklami pojeździł i okazało się że tylna opona była przekrzywiona w prawo. Zostało wszystko ustawione i już jest o wiele lepiej.
Oczywiście motocykl nadal trochę skręca w lewo ale podejrzewam, że opona musi się ułożyć pod nowe ustawienie. Ogólnie jak trochę poskręcam prawo lewo to motocykl zaczyna się prowadzić prosto.
Byłem u znajomego który już sporo motocyklami pojeździł i okazało się że tylna opona była przekrzywiona w prawo. Zostało wszystko ustawione i już jest o wiele lepiej.
Oczywiście motocykl nadal trochę skręca w lewo ale podejrzewam, że opona musi się ułożyć pod nowe ustawienie. Ogólnie jak trochę poskręcam prawo lewo to motocykl zaczyna się prowadzić prosto.
V-Strom 650 XT 2019