NIKT - DL1000 K7

Tu przedstawiamy nasze motocykle
Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: NIKT - DL1000 K7

Post autor: NIKT »

Dzięki :)

Centralka jest łatwiejsza do ogarnięcia niż się wydaje. A że robiona z "przydasiów" (co widać) to wyniosła ok 15-20 zł.

Szukałem samego USB z Voltomierzem a, że za niewiele więcej (ok 2$) był z termometrem więc się skusiłem :)
Wiem teraz przynajmniej że przy 2 tys obrotów mam ładowanie na poziomie 14.1V co moim zdaniem jest bardzo dobrym wynikiem. A jak się zatrzymam z 3 tys obrotów to nadal utrzymuje 14.5 na wolnych obrotach i spada dopiero po jakims czasie.

Dla mnie natomiast czujniki ciśnienia są narazie zbędne, bo korzystam przeważnie z dróg asfaltowych, a itak przed każdą większą wycieczka witam się z kompresorem, a jak się złapie kapcia to chcąc nie chcąc się to poczuje Obrazek

Może jak będę miał zamiar skoczyć na wycieczkę gdzie główne drogi są jak bezdroża to będę kombinował bo na takich drogach kapcia (chyba) nie czuć :D
Przez 7 lat na moto 1 raz miałem w oponie wkręta i to pod domem wujasa jak dach nad balkonem robił...

Zapobiegawczo pod kanapę trafi niebawem zestaw sznurów butylowych i pompka :)

Boso, ale w ostrogach



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5222
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: NIKT - DL1000 K7

Post autor: Struna »

NIKT pisze:Dzięki :)
Przez 7 lat na moto 1 raz miałem w oponie wkręta i to pod domem wujasa jak dach nad balkonem robił...
Farciarz, ja w tamtym sezonie trzy razy kapcia złapałem, z czego tylko raz w terenie.
W tym sezonie nowe gumiaki wrzucone na Hondę ( ścig ) i nie wiem czy tydzień od montażu minęło i pyk - wkręcik w oponce.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: NIKT - DL1000 K7

Post autor: NIKT »

Łatałeś tym zestawem butylowym czy u gumiarza łatą lub kółkiem ?

Ciężko załatać sznurem ?
Bo na filmikach na yt widziałem, że nie jest to jakoś specjalnie trudne.

Boso, ale w ostrogach



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5222
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: NIKT - DL1000 K7

Post autor: Struna »

Sznurkiem raz dwa załatałem i śmiga bez problemu do dzisiaj.
Czy łatwo - w zasadzie to głównie zależy od narzędzi. Jak masz fajne "szydło" z rączką T to nie ma wielkiej filozofii.
Najpierw otwór przygotowujesz takim jakby pilnikiem - to czyści oraz nieco powiększa dziurę a także robi powierzchnię wewnątrz mocno porowatą.
Potem szydłem wciskasz sznur, obrót i wyjmujesz, odcinasz nadmiar wystający i po temacie.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: NIKT - DL1000 K7

Post autor: NIKT »

Wpadła dzisiaj siatka na siedzenie od majfrenda rozmiar XXXL 96-55 cm.
ObrazekObrazekObrazek

Boso, ale w ostrogach



Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: NIKT - DL1000 K7

Post autor: NIKT »

Nowy olej :)
Obrazek

Wg przyrządu świeciły dobrze na wysokość :)
Ale za bardzo w lewo ....

Obrazek



Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: NIKT - DL1000 K7

Post autor: NIKT »

Suzi jeździ i jeździ ...
A tu zaraz rok minie i nic się nie dzieje z nią.. a nie .... Naciagnalem łańcuch i kupiłem sobie klucz dynamometryczny 16-108Nm.

Oo i wleciał przedni laczek.
Obrazek



Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: NIKT - DL1000 K7

Post autor: NIKT »

Suzi straciła dla mnie głowę.
Tak w sumie to twarz :)

Kilka rzeczy sobie do zrobienia wymyśliłem (2 wyszły w trakcie oględzin) aby mogła cieszyć dalej bezawaryjnością.
Obrazek

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: NIKT - DL1000 K7

Post autor: NIKT »

Suzi przebieg 34506 mil

https://drive.google.com/drive/mobile/f ... g3usZFaxrn_

Czas zimowy wykorzystany w pełni.

Postanowiłem wymienić płyn hamulcowy i przy wymianie zobaczyłem, że jest w zbiorniczkach czarna zawiesina co wskazywało jedno - przewody zaczynają się rozkładać.

Szybkie szukanie po internetach i wybór padł na przewody w oplocie firmy HEL Performance. Wybrałem drożdży układ z trójnikiem na błotniku (OEM), ponieważ lubię jak coś takiego jest w oryginale. Jedynie poprosiłem HEL o przedłużenie przewodów o 6cm z racji podniesienia kierownicy.
Można było dorobić przewody w firmie od zakuwania hydrauliki za max 1/3 ceny, ale nie posiadają one homologacji drogowej co w razie W bezpodważalnie skutkuje moją winą.
Aby łatwo wymienić przewody warto zdjąć reflektor i czaszę, plastiki boczne i zegary.

Przy okazji zdejmowania plastików z zegarami natrafiłem na patent pierwszego właściciela na trzeszczące plastiki - kropelka ( tzw. super glue) ....
Półtorej godziny się męczyłem żeby nie połamać czaszy i plastiku trzymającego zegary...
Nie polecam ....

Dodatkowo chciałem sprawdzić czy filtr paliwa zespolony z pompą paliwa jest jeszcze dobry (nowy filtr = nowa pompa) bo nastawiałem się na wiercenie. Serwisówka podaje ilość paliwa przepompowaną przez pompę w określonym czasie - moja pompa trzyma normę.
Zobaczyłem jak tam się ma filterek osadowy/siateczkowy i czy mam stary typ pompy i sitka czy nowy bo w 2007 nastąpiła zmiana (tak powiedział mi Pan z Suzuki jak po VINie chciałem wytypować filterek siateczkowy) - mam nowy.
Przy okazji tego zabiegu stwierdziłem, że nie obeszło się bez ofiar [DISAPPOINTED FACE]
Na dnie znalazłem malutkiego pajączka i skorupkę ślimaka..... Oba wielkości ok 1-2 mm..
Chciałem zrobić fotkę, ale po dotknięciu ofiary zamieniły sie w maź...

Posiadając wyższe gmole (nieoryginalne Suzuki) wyjęcie plastików bocznych graniczy z cudem, aby ich nie porysować.... Owinąłem gmole szmatami i po 2ch godzinach udało mi się je wyjąć bez porysowania i połamania...
Wsadzenie ich spowrotem było moim zdaniem nierealne...
Gmole są przykręcone do łap, łapy do ramy i na nich wisi silnik.....

Szybkie pytanie na forum Vstroma i okazuje się, że odkręcając łapy silnika z jednej strony silnik nawet nie drgnie. Bezproblemowo można w taki sposób odkręcić gmole...
Nasuwało się pytanie "czy mam zaufać obcym ludziom i silnik mi nie upadnie na ziemię..." Tydzień wcześniej ktoś przerabiał ten sam problem i wrzucił mi zdjęcia, że się nic nie dzieje.. zaufałem.... Nie żałuję Obrazek Polecam każdemu z moim modelem Obrazek

Po X latach Suzi dostała nowy płyn chłodniczy, został zrobiony test czy nie bierze wody z układu chłodzenia bo ubywało mi płynu w zbiorniczku
Winowajcą okazał się przewód wody od zbiorniczka wyrównawczego do chłodnicy bo poparciał i był cały biały od glikolu... Nic nie kapało, a płyn uciekał.

W moim odczuciu klakson umiejscowiony za chłodnica był mało słyszalny co skutkowało zjeżdżaniem na mnie samochodów w mieście mimo trąbienia. Od klaksonu oryginalnego poprowadziłem przewody ramą pod siedzisko i zamontowałem dodatkowy klakson na przekaźniku, aby nie obciążać przycisku w manetce.

Standardowo czyszczenie łańcucha, zębatek i pokrywy.

Dodatkowo wypolerowałem plastiki lakierowane i nawoskowalem (dzięki Gixi za polecenie wosku).
"Plastiki plastikowe" potraktowałem preparatem do renowacji zderzaków i elementów plastikowych, (kolega z autodetailingu polecił specyfik z Leroy Merlin, u siebie w golfie II jak zrobił to starczyło na kilka lat) a te - odzyskały dawny blask (dosłownie) i się nie kleją.


Boso, ale w ostrogach.






Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4511
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: NIKT - DL1000 K7

Post autor: Centrino »

@NIKT - a możesz zdradzić nazwę tego preparatu do plastików?? Bo wszędzie polecają Owatrol Politrol a ja jakoś nie mogę się do niego przekonać. Może dlatego, że wszyscy go polecają ;)


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

blady2111
A2
Posty: 101
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:08

Re: NIKT - DL1000 K7

Post autor: blady2111 »

Mr_Spock pisze:
01 lip 2019, 18:26
Gdybym miał smykałkę, to zamontowałbym czujnik ciśnienia w kapciach. W motocyklu bardziej przydatny niż termometr ;)
Tak czy inaczej gratuluję, fajnie to wszystko wygląda :)
Mozesz sobie kupic gotowca na Ali za max 100 zl, sprawdza sie jak dotad u mnie wysmienicie.



Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: NIKT - DL1000 K7

Post autor: NIKT »

Centrino pisze:@NIKT - a możesz zdradzić nazwę tego preparatu do plastików?? Bo wszędzie polecają Owatrol Politrol a ja jakoś nie mogę się do niego przekonać. Może dlatego, że wszyscy go polecają ;)
Tutaj Ciebie niestety zmartwię.
Nazywa się on "owatrol polytrol" :)

Idąc za słowami znajomego "Jedyna kwestia nietrwałości tego preparatu to niedokładne umycie plastików, odtłuszczenie ich oraz nietrzymanie się czasów podanych przez producenta bo ludzie chcą zrobić za duże powierzchnie na raz."

Chętnie się przekonam osobiście ile to wytrzyma zanim plastiki ponownie będą wyblakłe. Jeśli miałbym raz na 3 lata poświęcić ok 20-30 minut na taki zabieg to jestem w stanie się na niego zgodzić.

Boso, ale w ostrogach.




Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: NIKT - DL1000 K7

Post autor: NIKT »

Trochę czasu minęło, a Suzi nadal ze mną. Raczej ma wakacje w moim garażu i jest wyłącznie na dłuższe trasy wkoło komina dzielnie służy 125ccm :)

36 tys. mil

Wymiana oleju wraz z filtrem.

U mnie standardowo Motul 5100 10W40
Do tego filtr oleju HF 138

Przy okazji wleciał nowy akumulator
TAB 0 MYTX16-BS
Wyższy od Exide (padaka od kiedy Suzi kupiłem ale dawał radę) o wysokość pokrywy i klem, wszedł dosłownie "na styk" - musiałem wyjąć z półki tę gumową tackę.

Do TAB się przekonałem jak w starym Dieselu wytrzymał Bratu 7 lat.




ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Motocykle”