Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: Iżu »

Wklejam opinię Prebusia o nowej Hondzie Africa Twin, tak by łatwiej można było znaleźć w przyszłości ten wątek:

"(..) Honda CFR1000 Africa Twin Adventure Sport (manual 2018):
- jak chodzi o moc dupohamownia twierdzi, że kunia mniej niż V-Strom 1000 acz zupełnie wystarczająco (przy wyprzedzaniu bez redukcji po prostu odkręcam manetkę nawet nie do końca i w sumie na zakończenie wyprzedzania dopiero czuję 'kopa' - także zapas mocy zdecydowanie jest)
- dźwięk z wydechu!!! po prostu muzyka
- kanapa słaba - po 15 minutach bolał mnie tyłek
- pozycja fajna wyprostowana + zdecydowanie mniej zgięte kolana niż w V-Stromach i zwyklej Africe
- spalanie na teście 5.6 litra (nie porównywać do Triumpha, bo Triumphem jeździłem tylko 'w trasie' - AT i trasa i korki)
- na stojąco bajka
- hamulce spoko - tak samo dobre, ewentualnie minimalnie gorsze niż V-Strom 1000
- ochrona przed wiatrem - tu mam problem, bo niby nie targało kaskiem ale hałas spory
- skręca super - można mocno skręcić kierownicą a przy normalnej jeździe subiektywnie banan mi się cisnął - nie potrafię tego wytłumaczyć logicznie ale fajnie motor 'angażował' kierownika (co ciekawe nie miałem tego odczucia na zwykłej Africe z DCT acz na niej nie miałem szansy wyjechać z miasta - korki)
- masa niby jest ale generalnie jej nie czuć
- przy zmianie biegów nie słychać nic.
- quickshifter
- mimo, że siedzisko jest 5 cm wyżej niż w Tigerze 1200 bylo mi 'bliżej' do ziemi (acz i tak bym go obniżyl, bo jednak do miasta wysoko)
- jest tak wyważona, że w mieście mogę na tylnym hamulcu zejść do 4-5 km/h i bez problemu trzymać pion
- nie było żadnych problemów z 'ciepłem' - ani kanapa ani nogi nie grzały
- Zbiornik 24 litry

Teraz minusy:
- niewygodna kanapa
- brak jakiejkolwiek regulacji szyby
- przy normalnej jeździe w trasie przeszkadza osłona tłumika przy jeździe 'na paluszkach' - blokuje tylną część buta
- przez to, że nalepki zostały zalane lakierem motocykl wygląda bardzo plastikowo - mam wrażenie, że został źle lakier położony (takie wrażenie podobne do skórki pomarańczy)

Honda CFR1000 Africa Twin DCT (2018) - trochę kopiuj wklej - różnicę z ADV Sport pogrubię:
- jak chodzi o moc dupohamownia twierdzi, że kunia mniej niż V-Strom 1000 acz zupełnie wystarczająco (przy wyprzedzaniu bez redukcji po prostu odkręcam manetkę nawet nie do końca i w sumie na zakończenie wyprzedzania dopiero czuję 'kopa' - także zapas mocy zdecydowanie jest)
- dźwięk z wydechu!!! po prostu muzyka
- kanapa taka sobie - trochę niewygodna ale odczucia lepsze niż Adv Sport (może przez inną pozycję - mniej zgięte kolana)
- pozycja fajna wyprostowana; kolana zgięte jak w V-Stromach i bardziej jak w Adv Sport
- spalanie na teście - nie podam, bo jeździłem tylko po mieście więc bez sensu
- na stojąco bajka
- hamulce spoko - tak samo dobre, ewentualnie minimalnie gorsze niż V-Strom 1000
- ochrona przed wiatrem - tak sobie (niższa szyba niż w Adv Sport)
- co do skręcania - miałem wrażenie, że jedzie identycznie jak Tiger 800 - do bólu neutralnie acz to tylko wrażenia z miasta (ciekawi mnie czy po prostu do Adv Sport 'przywykłem' czy na prawdę tak różnie się prowadzą)
- masa niby jest ale generalnie jej nie czuć
- przy zmianie biegów nie słychać nic.
- siedzisko tak samo jak w Tigerze 1200 ale do ziemi zdecydowanie bliżej i nawet na moje 174 cm było już komfortowo
- co do wyważenia się nie wypowiem, bo trochę blokowała mnie skrzynia
- skrzynia - DCT chodzi bardzo fajnie - pierwsze 5 minut trochę poszarpywała przy zmianie biegów ale potem chyba się 'nauczyła' i było OK (o skrzyni napiszę niżej)
- nie było żadnych problemów z 'ciepłem' - ani kanapa ani nogi nie grzały

Teraz minusy:
- brak jakiejkolwiek regulacji szyby
- szyba niższa niż przy ADV Sport przez co caly 'nawiew' powietrza jak 'otworzę' wizjer leci mi w oczy
- przy normalnej jeździe w trasie przeszkadza osłona tłumika przy jeździe 'na paluszkach' - blokuje tylną część buta
- mniejszy zbiornik niż Adv Sport

A teraz skrzynia. Generalnie działa mega fajnie. Przez pierwsze 5 minut trochę szarpała ale potem się chyba nauczyła mojej jazdy. Jak ktoś szuka motocykla do jazdy stricte turystycznej czy w trasę - zdecydowanie DCT. Po mieście trzeba pamiętać żeby zmienić tryb na manuala żeby między samochodami zablokować '1' (potrafi sama zmienić bieg co między samochodami jest potencjalnie niebezpieczne). Jak pierwszy raz nawracałem to w środku nawrotki wrzucił mi dwójkę co nie było przyjemnym uczuciem. Jeżeli zablokujemy jedynkę to z tylnym hamulcem jedziemy jak normalnie na półsprzęgle więc radzi sobie bez problemu.

Także teraz pytanie - dlaczego wolę manuala? Ten silnik brzmi tak zajebiście, że wciśnięcie sprzęgła i odkręcenie manetki to sama przyjemność. Druga sprawa w korku zawsze można dać wydechem znać, że za kimś stoisz. Manual chodzi idealnie i z quickshifterem tak na prawdę nie ma wielkiej różnicy. Jakbym faktycznie się zdecydował na Africę to na pewno będę jeszcze raz chciał się przejechać jednym i drugim.

Wiśniowy V-Strom 650 XT (..) "


Iżu

Tags:

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: gorghu »

Honda zrobiła promocje na lato:
- AT ABS 2018 Cena: 58 700 zł (Tricolour / CRF Rally Red), 57 700 zł (Black) + Akcesoria o wartości 4000 zł gratis
- AT ABS DCT 2017 - Promocja: 58 800 zł (Tricolour / CRF Rally Red), 57 800 zł (Black, Candy Prominence Red) - Cena: 63 600 zł
- AT ABS 2017 (model 2018) - Promocja: 55 400 ZŁ (BLACK, Candy Prominence Red) + Akcesoria o wartości 4000 zł - Cena: 57 700 zł
- AT ABS 2017 - Promocja: 54 200 zł (TRICOLOUR / CRF RALLY RED), 53 200 ZŁ (BLACK, Candy Prominence Red) + Akcesoria o wartości 4000 zł - Cena: 58 700 zł

Więcej na: http://www.honda.pl/motorcycles/range/offers.html


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: Iżu »

gorghu pisze:Honda zrobiła promocje na lato:
- AT ABS 2018 Cena: 58 700 zł (Tricolour / CRF Rally Red), 57 700 zł (Black) + Akcesoria o wartości 4000 zł gratis
- AT ABS DCT 2017 - Promocja: 58 800 zł (Tricolour / CRF Rally Red), 57 800 zł (Black, Candy Prominence Red) - Cena: 63 600 zł
- AT ABS 2017 (model 2018) - Promocja: 55 400 ZŁ (BLACK, Candy Prominence Red) + Akcesoria o wartości 4000 zł - Cena: 57 700 zł
- AT ABS 2017 - Promocja: 54 200 zł (TRICOLOUR / CRF RALLY RED), 53 200 ZŁ (BLACK, Candy Prominence Red) + Akcesoria o wartości 4000 zł - Cena: 58 700 zł

Więcej na: http://www.honda.pl/motorcycles/range/offers.html
Kurde super sprawa, gdybym już teraz był na kupnie, to chyba bym się skusił :D


Iżu

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: prebenny »

Szkoda, że nie ma tutaj Adv Sport ;)


null

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: Iżu »

Zapraszam zainteresowanych na mój filmik z ostatniej jazdy Hondą Africa Twin 2018:



Miłego oglądania 8-)


Iżu

Chromato
A2
Posty: 165
Rejestracja: 28 sie 2017, 08:26

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Chromato »

Nowa Afryka nadjeżdża: link


Obrazek


DL1000K6 >> XT1200Z

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: gorghu »

To powinno bardziej trafić do posta o Africe Twin


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Chromato
A2
Posty: 165
Rejestracja: 28 sie 2017, 08:26

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Chromato »

masz rację, a wydawało mi się, że wrzucam właśnie tam. jakiś chochlik zepsuł zamiar. w takim razie proszę o przeniesienie


--------------------------------------------
przeniesiono


DL1000K6 >> XT1200Z

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: Iżu »

Cześć i czołem, kilka dni temu miałem możliwość znowu pojeździć nową Hondą CRF1000L Africa Twin ze skrzynią DCT, motocykl w takiej specyfikacji waży - 242 kg.
Silnik jaki tu zastosowano to rzędowy twin o pojemności - 998 cm3, który generuje maksymalną moc - 95 KM (7'500 obr/min) i maksymalny moment obrotowy - 98 Nm (6'000 obr/min)
Honda CRF1000L Africa Twin DCT (1).JPG
Zawsze kiedy mam okazję jeździć tym motocyklem gęba mi się cieszy od ucha do ucha, bo sprzęt prowadzi się świetnie, ma kapitalne hamulce, pełne oświetlenie LED, a pozycja za kierownicą jest wygodna, natomiast silnik to klasa sama w sobie :D
Honda AT ze skrzynią DCT jest jeszcze ciekawszą propozycją, wprawdzie kosztuje już dosyć sporo (obecnie - 63'900 zł), ale możliwość jazdy z automatem bardzo umila i upraszcza jazdę w turystyce, wpływa także na trwałość silnika bo z DCT nie ma możliwości go np. "przekręcić" podczas redukcji zbyt wysokimi obrotami, a cały czas mamy możliwość zmiany biegów manualnie za pomocą przycisków przy kierownicy, co trwa o niebo szybciej niż przy tradycyjnym sprzęgle i dźwigni nożnej.
Honda CRF1000L Africa Twin DCT (2).JPG
Podczas tej przejażdżki pojechałem na znane Wam już szutry w okolicach Neilepic, włączyłem tryb - G i gaz do dechy :mrgreen:
Honda CRF1000L Africa Twin DCT (3).JPG
Honda CRF1000L Africa Twin DCT (4).JPG
Maszyna po wyboistej drodze prowadzi się gładko i przyjemnie dosłownie przelatując nad dziurami, żaden z motocykli klasy Adventure jakimi do tej pory jeździłem nie wybiera dziur tak płynnie, ale w sumie to nie dziwi zważywszy na duże skoki zawieszenia Showa (średnica lag 45 mm) jakie tu mamy - 230 i 220 mm, oraz prześwit - 250 mm.
Jazda z DCT daje w terenie sporo swobody, to najlepsze rozwiązanie dla amatora choćby dlatego iż nie ma szansy spalić sprzęgła, nie zdławimy także silnika, no i nie musimy zmieniać biegów nogą, wystarczy więc skoncentrować się na stabilnym prowadzeniu motocykla w pozycji na stojąco, co w tym sprzęcie jest bardzo łatwe.
Na asfalcie a zwłaszcza w mieście DCT spisuje się świetnie, choć od razu po pierwszych kilometrach przełączyłem się na tryb - S1, jednak najbardziej optymalny jest tryb - S2, gdyż skrzynia przerzuca wtedy biegi dosyć wysoko wykorzystując maksymalny moment obrotowy, natomiast - S3 ciągnie na biegach prawie do odciny strasząc przechodniów przepięknym i głośnym dźwiękiem z doskonale spasowanego tłumika :D
W porównaniu do innych maszyn takich jak KTM czy BMW nowy wyświetlacz Hondy AT wygląda już nieco archaicznie, w sumie widać wszystko co potrzeba, ale bardzo przeszkadzają refleksy od słońca w szybce, bardzo przydałaby się tu antyrefleksyjna matowa folia.
Totalnym skandalem jest brak fabrycznego gniazda zapalniczki na desce co widać na poniższym zdjęciu, w dalszym ciągu Honda za to życzy sobie dopłatę w wysokości 180 zł. :shock:
Honda CRF1000L Africa Twin DCT (5).JPG
Dla mnie pewnym problemem jest zastosowanie w AT kół dętkowych, co w przypadku małego przebicia zmusza nas do zdejmowania koła, wyciągania naprawiania lub wymiany dętki, co jest bardzo czasochłonne i podczas jazdy może wkurzać.
Niestety z racji ciasnego upakowania silnika w ramie podczas przeglądu co każde 24 tysiące km. zapłacimy około 2100 zł za serwis wliczając w to roboczo-godziny mechanika i części w tym - 4 świece irydowe, wtedy też sprawdza się i ewentualnie reguluje zawory.
Koszt ten wynika z konieczności demontażu połowy motocykla w tym układu wtryskowego by dostać się do głowic.

Honda AT od ponad roku ma także elektroniczny roll-gaz z 3 - tybami jazdy, oraz 7-stopniowy układ kontroli momentu obrotowego (HSTC) oraz funkcję hamowania silnikiem (EB), do tego tryb - G pracy skrzyni DCT do bardziej optymalnej zmiany biegów w terenie.
Ciekawą funkcją jest uruchomienie świateł awaryjnych podczas gwałtownego hamowania przy wyższych prędkościach.
Jeśli nie jeździliście jeszcze tym motocyklem to polecam to zrobić bo to czysta przyjemność :D

Czy bym go kupił ? gdyby kosztował nie więcej niż 50 tysięcy można by się szarpnąć, ale wtedy nie dostaniemy wersji ze skrzynią DCT, ale bez niej biegi także świetnie wchodzą, doskonale działa sprzęgło z funkcją antyhoppingu, no i mamy o 10 kg. mniejszą masę w świetnym legendarnym motocyklu klasy Adventure 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: gorghu »

Taka uwaga odnośnie skrzyni DCT. W niedzielę dzwoni do mnie Grzechu Kobyłka. W Serbii, jadący z nim, kumpel na AT miał małą wywrotkę. Nic poważnego się nie stało ale zablokowało skrzynię DCT i nie mogli w ogóle odpalić motocykla przez to. Szukając na necie rozwiązania okazało się, że jest to dość powszechny problem. Po wywrotkach (np przy jeździe offroadowej) lub nawet nieodpowiednim wyłączeniu silnika na postoju skrzynie potrafią się zablokować na biegu i trzeba zastosować różne manewry aby to odblokować - np. na siłę pokręcić tylnym kołem, odpowiednio włączać/wyłączać stacyjkę, używać kill switcha. Trafiłem nawet na całą procedurę resetowania i "uczenia" skrzyni. Tu akurat pomogło (dzięki Strunie i kolegom będącym na Biwakoff) przekręcanie manetki do oporu i powolne jej odpuszczanie (chyba przy włączonej stacyjce). Tak więc skrzynia DCT może i jest wygodna ale jest też problematyczna w niektórych przypadkach.
Ocena: 11.76471%


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: Struna »

Tak - pomogło danie moto na zapłon, rollgaz do oporu na 5-10 sekund, potem odpuszczenie i wyłączenie zapłonu.
Po tym moto odpaliło normalnie.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
matt28
A2
Posty: 266
Rejestracja: 27 sie 2018, 21:50

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: matt28 »

gorghu pisze:Taka uwaga odnośnie skrzyni DCT. W niedzielę dzwoni do mnie Grzechu Kobyłka. W Serbii, jadący z nim, kumpel na AT miał małą wywrotkę. Nic poważnego się nie stało ale zablokowało skrzynię DCT i nie mogli w ogóle odpalić motocykla przez to. Szukając na necie rozwiązania okazało się, że jest to dość powszechny problem. Po wywrotkach (np przy jeździe offroadowej) lub nawet nieodpowiednim wyłączeniu silnika na postoju skrzynie potrafią się zablokować na biegu i trzeba zastosować różne manewry aby to odblokować - np. na siłę pokręcić tylnym kołem, odpowiednio włączać/wyłączać stacyjkę, używać kill switcha. Trafiłem nawet na całą procedurę resetowania i "uczenia" skrzyni. Tu akurat pomogło (dzięki Strunie i kolegom będącym na Biwakoff) przekręcanie manetki do oporu i powolne jej odpuszczanie (chyba przy włączonej stacyjce). Tak więc skrzynia DCT może i jest wygodna ale jest też problematyczna w niektórych przypadkach.
Na forum NC700 czytałem o nieco innej historii - DCT zablokowało się podczas jazdy, powodując blokadę tylnego koła i zatrzymując moto praktycznie w miejscu, motocyklista przeleciał przez kierownicę lądując na ziemi przed motocyklem.
Całe szczęście stało się to w nocy - nikt na niego nie najechał, i poza ogólnymi potłuczeniami, częściowo zniszczonym motorem i szokiem nic więcej się stało.
Honda zachowała się honorowo - dali mu nowe moto i wzięli uszkodzony do badan, w celu ustalenia jak jest to możliwe aby coś podobnego mogło się wydarzyć.


Old, grumpy man na DL-u 800

Awatar użytkownika
tomeks
A1
Posty: 32
Rejestracja: 13 lis 2017, 17:52
Lokalizacja: Małopolska

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: tomeks »

Co do opon dętkowych w AT to ma to też swoje plusy. Przy rozcięciu opony dętka chroni nas przed natychmiastowa utratą powietrza co różnie może się skończyć, czasami można jechać do punktu serwisowego z taką awarią. Prawda jest też taka, że ok 60-70% kapci wynika z miejscowego przebicia punktowego z czym uporamy się kołkiem. Problem ten jest łatwy i tani do zniwelowania, ponieważ są sposoby na przerobienie (jak w KTM) felg na bezdętkowe TL (sam mam zamiar).
Co do blokowania DCT to nie występuje to zbyt często (śledząc forum AT) powodem może być m.in. spadek napięcia na aku (wadliwe lub brak ładowania) wtedy przy wyłączeniu DCT nie zrzuca na neutralny bieg N.


Suzuki DL 650 XT 2017r. -> Honda CRF 1000 DCT

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: Iżu »

gorghu pisze:Taka uwaga odnośnie skrzyni DCT. W niedzielę dzwoni do mnie Grzechu Kobyłka. W Serbii, jadący z nim, kumpel na AT miał małą wywrotkę. Nic poważnego się nie stało ale zablokowało skrzynię DCT i nie mogli w ogóle odpalić motocykla przez to. Szukając na necie rozwiązania okazało się, że jest to dość powszechny problem. Po wywrotkach (np przy jeździe offroadowej) lub nawet nieodpowiednim wyłączeniu silnika na postoju skrzynie potrafią się zablokować na biegu i trzeba zastosować różne manewry aby to odblokować - np. na siłę pokręcić tylnym kołem, odpowiednio włączać/wyłączać stacyjkę, używać kill switcha. Trafiłem nawet na całą procedurę resetowania i "uczenia" skrzyni. Tu akurat pomogło (dzięki Strunie i kolegom będącym na Biwakoff) przekręcanie manetki do oporu i powolne jej odpuszczanie (chyba przy włączonej stacyjce). Tak więc skrzynia DCT może i jest wygodna ale jest też problematyczna w niektórych przypadkach.
Dzięki za te informacje gorghu, nie wiedziałem o takich problemach z DCT


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: Iżu »

Cześć, zapraszam zainteresowanych na filmik z jazdy testowej - Hondą CRF1000L Africa Twin ze skrzynią automatyczną - DCT :D



Pozdrówko 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4396
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: lukas76 »

I co byście wybrali manual czy automat?


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: staszek_s »

Ciekawe jak taki automat się spisuje na ciasnych i mocno nachylonych agrafkach, gdzie ja jadę na półsprzęgle, bo dozowanie samego gazu manetką jest dużo trudniejsze niż sprzęgłem. Może w Afryce rolgaz jest bardziej spokojny ale w Dl’u sobie tęgo nie wyobrażam. Podobnie w korkach, półsprzęgło jest u mnie często w używaniu.
Pomijając ten problem i te 20 kilo więcej wagi to chyba same zalety automatu...


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: Struna »

DL ma gaz na lince, tu nic nie oszukasz - te nowe sprzęty najczęściej mają już bezlinkowe rozwiązania i tam czułość gazu interpretuje sobie komputer, więc może być mniej czułe na małych prędkościach a wraz ze wzrostem się "wyostrza"


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: staszek_s »

Można by oszukać stosując inną krzywkę rolgazu, może kiedyś pomyślę, był wątek na ten temat.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: Iżu »

staszek_s pisze:Ciekawe jak taki automat się spisuje na ciasnych i mocno nachylonych agrafkach, gdzie ja jadę na półsprzęgle, bo dozowanie samego gazu manetką jest dużo trudniejsze niż sprzęgłem. Może w Afryce rolgaz jest bardziej spokojny ale w Dl’u sobie tęgo nie wyobrażam. Podobnie w korkach, półsprzęgło jest u mnie często w używaniu.
Pomijając ten problem i te 20 kilo więcej wagi to chyba same zalety automatu...
Automatu nie zdusisz, ale na pewno trudniej jest wykonywać ciasne skręty, podobnie jak na skuterze gdy obroty spadną napęd zanika i sprzęt zaczyna się "walić"


Iżu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”