e no działa https://bikes.suzuki.co.uk/news/hessler ... t-express/Centrino pisze:Drugi link mi nie bangla
Natomiast widzę tą szybę to jest niższa od oryginału i chyba kierunki do niej nie pasują bo są zdjęte.
1050 XT Centrino
Re: 1050 XT Centrino
DL650A L8
Re: 1050 XT Centrino
Deseczka w kufrzeDziadekH pisze:Motek prezentuje się ładnie. Pytanie tylko o stopkę boczną, wygląda dość wąsko, jest na nią jakaś rada? .
Iżu
Re: 1050 XT Centrino
Crimsiu - szykuje mi się jazda testowa tym motocyklem, a więc na pewno zrobię też materiał video o tym sprzęcie, na dniach ukaże się także filmik z przymiarki do tej maszyny, którą już miałem okazję oglądnąć na żywo. Pionacrimson pisze:@Centrino, wiesz, że czekamy na jakąś recenzję i porównanie. Damy Ci jeszcze trochę czasu, ale zbieraj materiał do artykułu
Iżu
Re: 1050 XT Centrino
A moja maszyna już jest pełnoprawnym obywatelem Polski. Odebrałem dzisiaj dowód rejestracyjny
Online
Re: 1050 XT Centrino
Ona to Obywatelka on to Obywatel ..Centrino pisze:A moja maszyna już jest pełnoprawnym obywatelem Polski. Odebrałem dzisiaj dowód rejestracyjny
Udanego zapoznawania się z nową kochanka
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Re: 1050 XT Centrino
No właśnie tu mam dylemat. Suzi to ona, sztormiak to on, DeeL to też raczej on. Wiec nie wiem czy to ona czy on.rasik pisze:Ona to Obywatelka on to Obywatel ..Centrino pisze:A moja maszyna już jest pełnoprawnym obywatelem Polski. Odebrałem dzisiaj dowód rejestracyjny
Udanego zapoznawania się z nową kochanka
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
- Dziadek3H2M
- A+B+C
- Posty: 1114
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: 1050 XT Centrino
Każdy wybiera to co lubiCentrino pisze:No właśnie tu mam dylemat. Suzi to ona, sztormiak to on, DeeL to też raczej on. Wiec nie wiem czy to ona czy on.rasik pisze:Ona to Obywatelka on to Obywatel ..Centrino pisze:A moja maszyna już jest pełnoprawnym obywatelem Polski. Odebrałem dzisiaj dowód rejestracyjny
Udanego zapoznawania się z nową kochanka
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
LWG
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
Re: 1050 XT Centrino
Nie ma chyba odpowiednika męskiego imienia Zuzanna
Proponuję Zenka brzmieniowo najbardziej zbliżone. Choć stwierdzenie: "jeździłem dzisiaj na Zenonie" nie brzmi jakoś dobrze
Proponuję Zenka brzmieniowo najbardziej zbliżone. Choć stwierdzenie: "jeździłem dzisiaj na Zenonie" nie brzmi jakoś dobrze
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: 1050 XT Centrino
Zuzeusz.
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: 1050 XT Centrino
A cóż ci ona uczyniła że od "Suzi" nazewnictwa chcesz odchodzić? @Centrino?
DL650A L8
Re: 1050 XT Centrino
Lord pisze:A cóż ci ona uczyniła że od "Suzi" nazewnictwa chcesz odchodzić? @Centrino?
eeee ale gdzie ja napisałem, że od nazewnictwa chcę odchodzić?? Ja tylko napisałem, że nie wiem czy to on czy ona
Re: 1050 XT Centrino
Miriam albo Konchita Wurst
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Dziadek3H2M
- A+B+C
- Posty: 1114
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: 1050 XT Centrino
Centrino pisze:Tak, poszerzenie. Jak będę miał chwilkę czasu to udam się do kolegi @migcool aby ją rozmierzył i wyprodukowałDziadekH pisze:Motek prezentuje się ładnie. Pytanie tylko o stopkę boczną, wygląda dość wąsko, jest na nią jakaś rada? .
Z chęcią się jej przyjrzę z bliska ale również podejmę się w razie co zdalnej współpracy przy wykonywaniu projektu Świetna maszyna!
Re: 1050 XT Centrino
@Centrino - bardzo fajne zdjęcie w avatarze. Gratuluję maszyny
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: 1050 XT Centrino
Jako, że już w siodle spędziłem trochę czasu mogę zająć się opisem modelu.
A więc mamy Suzuki V-strom 1050XT. Jest to nowy model, który premierę wprawdzie miał pod koniec 2019 roku ale do pierwszych klientów trafił dopiero w kwietniu 2020r. Zapewne na opóźnienia miała wpływ pandemia, która rozszalała się na całym świecie.
Troszkę danych:
- Silnik:
4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą o kącie rozwarcia cylindrów 90o. Pojemność 1037cm3.
- skrzynia biegów: 6-biegowa
Wymiary:
-długość 2265mm
- szerokość: 940mm
- wysokość: 1465mm
- rozstaw osi: 1555mm
- prześwit: 160mm
-Wysokość kanapy: 850mm-870mm
Masa własna: 247kg
Zawieszenie:
-przód: Widelec upside-down, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe
-tył: Wahacze, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe
Hamulce:
- przód: Podwójne tarcze
-tył: jedna tarcza
Opony:
- przód: 110/80 R19 M/C 59V
- tył: 150/70 R1 MV 69V
Zbiornik paliwa: 20 L
Zastosowane systemy elektroniczne:
HHCS* - blokada tylnego koła na 30s ułatwiając ruszanie pod górkę.
SDCS* - podczas hamowania na zjeździe system IMU monitoruje czy nie unosi się tylne koło
LDCS* - kontroluje załadowanie motocykla i adoptuje w zależności od obciążenia system ABS
CCS* - tempomat
Motion Track Brake System* - pozwala na działanie układu ABS w złożeniu
TCS – kontrola trakcji
Ride By Wire – elektroniczna manetka oraz przepustnice
LOW RPM ASSIST – pomaga przy ruszaniu i jeździe na wolnych obrotach podnosząc je nieco.
SCAS – układ wspomagania pracy sprzęgła
ABS Mode* - różne tryby pracy układu ABS
Easy Start – kliknięcie startera uruchamia rozrusznik do momentu odpalenia motocykla
SAIS - Immobilizer
(*) – występuje jako standardowe wyposażenie wersji XT
Wersja XT wyszła w 3 kolorach:
- pomarańczowo-biała (B1F)
- czarna (YVB)
- żółta (YU1)
Dodatkowo wersja XT posiada koła szprychowe z dwoma rantami, które umożliwiły montaż opon bezdętkowych
Dobra, tyle teorii.
Motocykl odebrałem w kwietniu i już parę kilometrów zdążyłem zrobić więc mogę opisać moje pierwsze spostrzeżenia.
Bryła motocykla przypadła mi bardzo do gustu. Wykonanie wydaje się być na dobrym poziomie. Idąc od przodu w wersji XT mamy regulowaną szybę, która przy moim wzroście (185cm) zapewnia ochronę przed wiatrem na zadowalającym poziomie. Choć w czasopiśmie Motocykl kierownik podał, że przy jego wzroście (182cm) odczuwał wibracje na górnej części kasku. Ja przy górnym ustawieniu szyby takich wibracji nie odczuwam. Odczuwam je natomiast jak szybę dam maksymalnie na dół.
Jednak tutaj dopatrzyłem się małego fejku, mianowicie jak szyba jest podniesiona to na wierzchu pozostają widoczne elementy mechanizmu podnoszenia szyby, które mogą być trudne do czyszczenia jak się powbijają tam owady. Problem mogłoby rozwiązać zamocowanie jakiegoś kawałka plastiku pod szybą tak aby zasłaniał ten mechanizm, tym bardziej że plastik ten chowałby się za małą owiewkę znajdującą się pod szybą. Mechanizm zaznaczony na zdjęciu poniżej.
Kierownica jest dość szeroka i wygodna (szersza niż w podstawowej wersji), odczucia podczas jazdy są bardzo fajne, choć zapewne w przyszłości będę chciał kupić jakieś risery i ją nieco podnieść. Kable wydaje się, że powinny wystarczyć. Podczas prowadzenia wiemy co się dzieje z kołem. Feedback jest na wystarczającym poziomie. Motocykl mimo dość sporej masy wynoszącej 247kg prowadzi się łatwo. Wysoka masa jednak jest odczuwalna podczas przepychania motocykla.
Zawieszenie regulowane działa poprawnie. Dobrze tłumi nierówności. Na asfalcie motocykl jedzie jak po sznurku. Na szutrach odniosłem wrażenie, że motocykl jest dużo bardziej stabilny niż mój wcześniejszy motocykl DL650 AK8.
Miłym akcentem Suzuki jest dodanie do standardowego wyposażenia wersji XT centralnej podstawki, niskich gmoli oraz małej osłonki z boków silnika. Płytę pod silnik będę chciał w przyszłości zamontować.
Kanapa dzielona na część dla kierowcy i pasażera. Dodatkowo w wersji XT część kierowcy jest regulowana w zakresie 850mm-870mm. Mimo że sprawia wrażenie dość twardej to jest wygodna. Nie powinna powodować bólu 4 liter przy dłuższych podróżach. Dzięki jej zwężeniu z przodu nawet osoby niższe powinny bez problemu dosięgać nogami do podłoża. Przy moim wzroście sięgam całymi stopami.
Manetka gazu nie posiada linki, jest typu Ride By Wire, jest dość czuła. Jak wyjeżdżałem z salonu w trybie jazdy najbardziej „agresywnym” to pierwsze co zrobiłem to ustawiłem ją w delikatniejszy tryb. Mimo tego motocykl rwie się bez problemu „na koło” zwłaszcza na pierwszym biegu. Tu jednak do gry wchodzą systemy wspomagania jazdy i motocykl po lekkim podniesieniu koła do góry delikatnie stawia je z powrotem na asfalt. Po kilkunastu kilometrach, gdy przyzwyczaiłem się do działania manetki, zdecydowałem się przełączyć z powrotem do pierwotnych ustawień.
Kontrola trakcji ma również możliwość ustawień. W trybie najmocniejszej ingerencji na szutrach system nie pozwalał na poślizgi tylnego koła. W drugi opcji dozwolone są już małe poślizgi.
Hamulce zostały z tego co wiem dopracowane względem poprzedniego modelu i działają bardzo dobrze. Motocykl naprawdę hamuje. Nie potrzeba dużej siły do naciśnięcia klamki. Porównując hamulce do 650 AK8 to przepaść. Niestety 650 słynie z dość słabych hamulców.
W motocyklu zainstalowano również wyświetlacz LCD, jest czytelny, póki co nie zaobserwowałem problemów z odczytaniem jego wskazań w pełnym słońcu.
Na minus w motocyklu jest dość mały schowek pod kanapą. Jest na tyle mały, że mam problem gdzie umiejscowić zbiornik do olejarki łańcucha Wprawdzie tego zbiornika jeszcze nie mam ale już się zastanawiam jak go zamontować.
Póki co jestem bardzo zadowolony z zakupu, motocykl spełnia swoje zadanie, mam nadzieję, że będzie bezawaryjny jak było z moim poprzednim modelem.
A więc mamy Suzuki V-strom 1050XT. Jest to nowy model, który premierę wprawdzie miał pod koniec 2019 roku ale do pierwszych klientów trafił dopiero w kwietniu 2020r. Zapewne na opóźnienia miała wpływ pandemia, która rozszalała się na całym świecie.
Troszkę danych:
- Silnik:
4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą o kącie rozwarcia cylindrów 90o. Pojemność 1037cm3.
- skrzynia biegów: 6-biegowa
Wymiary:
-długość 2265mm
- szerokość: 940mm
- wysokość: 1465mm
- rozstaw osi: 1555mm
- prześwit: 160mm
-Wysokość kanapy: 850mm-870mm
Masa własna: 247kg
Zawieszenie:
-przód: Widelec upside-down, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe
-tył: Wahacze, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe
Hamulce:
- przód: Podwójne tarcze
-tył: jedna tarcza
Opony:
- przód: 110/80 R19 M/C 59V
- tył: 150/70 R1 MV 69V
Zbiornik paliwa: 20 L
Zastosowane systemy elektroniczne:
HHCS* - blokada tylnego koła na 30s ułatwiając ruszanie pod górkę.
SDCS* - podczas hamowania na zjeździe system IMU monitoruje czy nie unosi się tylne koło
LDCS* - kontroluje załadowanie motocykla i adoptuje w zależności od obciążenia system ABS
CCS* - tempomat
Motion Track Brake System* - pozwala na działanie układu ABS w złożeniu
TCS – kontrola trakcji
Ride By Wire – elektroniczna manetka oraz przepustnice
LOW RPM ASSIST – pomaga przy ruszaniu i jeździe na wolnych obrotach podnosząc je nieco.
SCAS – układ wspomagania pracy sprzęgła
ABS Mode* - różne tryby pracy układu ABS
Easy Start – kliknięcie startera uruchamia rozrusznik do momentu odpalenia motocykla
SAIS - Immobilizer
(*) – występuje jako standardowe wyposażenie wersji XT
Wersja XT wyszła w 3 kolorach:
- pomarańczowo-biała (B1F)
- czarna (YVB)
- żółta (YU1)
Dodatkowo wersja XT posiada koła szprychowe z dwoma rantami, które umożliwiły montaż opon bezdętkowych
Dobra, tyle teorii.
Motocykl odebrałem w kwietniu i już parę kilometrów zdążyłem zrobić więc mogę opisać moje pierwsze spostrzeżenia.
Bryła motocykla przypadła mi bardzo do gustu. Wykonanie wydaje się być na dobrym poziomie. Idąc od przodu w wersji XT mamy regulowaną szybę, która przy moim wzroście (185cm) zapewnia ochronę przed wiatrem na zadowalającym poziomie. Choć w czasopiśmie Motocykl kierownik podał, że przy jego wzroście (182cm) odczuwał wibracje na górnej części kasku. Ja przy górnym ustawieniu szyby takich wibracji nie odczuwam. Odczuwam je natomiast jak szybę dam maksymalnie na dół.
Jednak tutaj dopatrzyłem się małego fejku, mianowicie jak szyba jest podniesiona to na wierzchu pozostają widoczne elementy mechanizmu podnoszenia szyby, które mogą być trudne do czyszczenia jak się powbijają tam owady. Problem mogłoby rozwiązać zamocowanie jakiegoś kawałka plastiku pod szybą tak aby zasłaniał ten mechanizm, tym bardziej że plastik ten chowałby się za małą owiewkę znajdującą się pod szybą. Mechanizm zaznaczony na zdjęciu poniżej.
Kierownica jest dość szeroka i wygodna (szersza niż w podstawowej wersji), odczucia podczas jazdy są bardzo fajne, choć zapewne w przyszłości będę chciał kupić jakieś risery i ją nieco podnieść. Kable wydaje się, że powinny wystarczyć. Podczas prowadzenia wiemy co się dzieje z kołem. Feedback jest na wystarczającym poziomie. Motocykl mimo dość sporej masy wynoszącej 247kg prowadzi się łatwo. Wysoka masa jednak jest odczuwalna podczas przepychania motocykla.
Zawieszenie regulowane działa poprawnie. Dobrze tłumi nierówności. Na asfalcie motocykl jedzie jak po sznurku. Na szutrach odniosłem wrażenie, że motocykl jest dużo bardziej stabilny niż mój wcześniejszy motocykl DL650 AK8.
Miłym akcentem Suzuki jest dodanie do standardowego wyposażenia wersji XT centralnej podstawki, niskich gmoli oraz małej osłonki z boków silnika. Płytę pod silnik będę chciał w przyszłości zamontować.
Kanapa dzielona na część dla kierowcy i pasażera. Dodatkowo w wersji XT część kierowcy jest regulowana w zakresie 850mm-870mm. Mimo że sprawia wrażenie dość twardej to jest wygodna. Nie powinna powodować bólu 4 liter przy dłuższych podróżach. Dzięki jej zwężeniu z przodu nawet osoby niższe powinny bez problemu dosięgać nogami do podłoża. Przy moim wzroście sięgam całymi stopami.
Manetka gazu nie posiada linki, jest typu Ride By Wire, jest dość czuła. Jak wyjeżdżałem z salonu w trybie jazdy najbardziej „agresywnym” to pierwsze co zrobiłem to ustawiłem ją w delikatniejszy tryb. Mimo tego motocykl rwie się bez problemu „na koło” zwłaszcza na pierwszym biegu. Tu jednak do gry wchodzą systemy wspomagania jazdy i motocykl po lekkim podniesieniu koła do góry delikatnie stawia je z powrotem na asfalt. Po kilkunastu kilometrach, gdy przyzwyczaiłem się do działania manetki, zdecydowałem się przełączyć z powrotem do pierwotnych ustawień.
Kontrola trakcji ma również możliwość ustawień. W trybie najmocniejszej ingerencji na szutrach system nie pozwalał na poślizgi tylnego koła. W drugi opcji dozwolone są już małe poślizgi.
Hamulce zostały z tego co wiem dopracowane względem poprzedniego modelu i działają bardzo dobrze. Motocykl naprawdę hamuje. Nie potrzeba dużej siły do naciśnięcia klamki. Porównując hamulce do 650 AK8 to przepaść. Niestety 650 słynie z dość słabych hamulców.
W motocyklu zainstalowano również wyświetlacz LCD, jest czytelny, póki co nie zaobserwowałem problemów z odczytaniem jego wskazań w pełnym słońcu.
Na minus w motocyklu jest dość mały schowek pod kanapą. Jest na tyle mały, że mam problem gdzie umiejscowić zbiornik do olejarki łańcucha Wprawdzie tego zbiornika jeszcze nie mam ale już się zastanawiam jak go zamontować.
Póki co jestem bardzo zadowolony z zakupu, motocykl spełnia swoje zadanie, mam nadzieję, że będzie bezawaryjny jak było z moim poprzednim modelem.
- Ocena: 23.52941%
Re: 1050 XT Centrino
Fajny opis, dzięki.
1) Jak oceniasz jazdę w mieście w porównaniu ze swoim poprzednikiem? Ogólną poręczność w korkach?
2) Na ile szacujesz zasięg na jednym tankowaniu?
3) Kultura pracy silnika rozumiem że jest zależna od trybów jazdy, a czy silnik w miarę równomiernie zbiera się od dołu?
3) Wibracje, szarpanie na niskich obrotach?
1) Jak oceniasz jazdę w mieście w porównaniu ze swoim poprzednikiem? Ogólną poręczność w korkach?
2) Na ile szacujesz zasięg na jednym tankowaniu?
3) Kultura pracy silnika rozumiem że jest zależna od trybów jazdy, a czy silnik w miarę równomiernie zbiera się od dołu?
3) Wibracje, szarpanie na niskich obrotach?
Andrzej
Honda CBF500 > Yamaha XJ6 Diversion F > DL650A C7
Honda CBF500 > Yamaha XJ6 Diversion F > DL650A C7
Re: 1050 XT Centrino
Ad1 - tu ciężko cokolwiek mi napisać, gdyż starszym tysiącem miałem okazję się przejechać na odcinku 200mrcs1 pisze:Fajny opis, dzięki.
1) Jak oceniasz jazdę w mieście w porównaniu ze swoim poprzednikiem? Ogólną poręczność w korkach?
2) Na ile szacujesz zasięg na jednym tankowaniu?
3) Kultura pracy silnika rozumiem że jest zależna od trybów jazdy, a czy silnik w miarę równomiernie zbiera się od dołu?
3) Wibracje, szarpanie na niskich obrotach?
Ad2 - oczywiście zależy czy miasto/trasa itp ale około 400km
Ad3. Kultura pracy jest OK, zniwelowanio wg mnie drgania silnika ( @QraC mówił, że jeżeli nie odczuję różnic w pracy między 650 a 1000 to będzie plus dla 1000. Nie odczułem różnic więc poprawiono kulturę ) Silnik zbiera się dość żwawo, jednak przy pewnych obrotach robi się nieco żwawszy. Nie jest to jakaś spektakularna zmiana.
Ad4. (chyba 4). Brak tych efektów o które pytasz. Oczywiście jeżeli będziesz jechał na 6 biegu prędkością 40km/h to każdy silnik będzie szarpał i wibrował. Przy obrotach "użytkowych" jest OK.
- Ocena: 5.88235%