Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: Iżu »

Prośba do kolegów którzy mieli styczność z tymi motocyklami, a w szczególności Afirca Twin i DL-1000 2016, chodzi o porównanie tych motocykli pod kątem właściwości jezdnych, prowadzenia, komfortu spalania itd.
Potrzebuję takich informacji dla kolegi, który nie wie co wybrać, mimo tego że mówię mu zawsze "albo Suzuki albo nic" :mrgreen:

Pozdrawiam serdecznie


Iżu

Awatar użytkownika
Grzechu (Kobyłka)
A+B+C+D
Posty: 2054
Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
Lokalizacja: Opole

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: Grzechu (Kobyłka) »

V-Strom jest skonstruowany do wygodnego połykania kilometrów, ale głównie tych asfaltowanych. Afryczka jest bardzo uniwersalna, ale całą duszę odda w terenie.


Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE

beszcz
A1
Posty: 47
Rejestracja: 31 sty 2017, 14:50
Lokalizacja: 3miasto

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: beszcz »

Też miałem taki dylemat w poprzednim sezonie. Sprawę rozwiązała jazda próbna. Honda przyjemna w prowadzeniu, zwłaszcza pięknie połykała leżących policjantów, krawężniki i dziury na szutrowej drodze. Mimo, że dość cieżka to waga nieprzeszkadzjąca - jak to w Hondzie dobrze ukryta. Za minus uznałem koła dętkowe - trudniej naprawic ew. kapcia i mniejszy zbiornik paliwa. Ochrona przed wiatrem też średnia, ale to akutat normalne przy fabrycznej szybie i pewno do poprawienia akcesoriami. Dodam, że wtedy jeszcze byłem właścicielem Hondy (NC700X) i AF wydawała mi się idealnym następcą. Mimo wszystko nie zakochałem się. Nowy DL1000 był drugi na liście do sprawdzenia, pojeździłem i zaraz zamówiłem. Silnik ciągnący od dołu jakby diesel - cudny, do tego ogólna charakterystyka nieco mniej terenowa. Uwielbiam wozić się szutrami i wjeżdzać tam gdzie kończy się wiejska droga ale w sumie nigdy nie przerasta to możliwości V-Storma jeśli chodzi o prześwit czy zwrotność. Jednak do nawijania codziennych kilometrów bardziej przydaje mi się większy zbiornik i wyższy moment obrotowy. Wiem, filmiki promocyjne HAF kręcone na pustyni są przekonujące ale po pierwsze nie mam w okolicy żadnej pustyni żeby po niej polatać po drugie takich umiejętności. Wybrałem DL1000 i nie żałuję. Do tego w tej samej cenie mogłem kupić Suzuki w pełni "ubrane" i gołą Hondę która wtedy była nowioutkim modelem i nie było mowy o negocjacji ceny (to akurat mogło się już zmienić).
Ocena: 11.76471%


Komar2 > Simson S51 > _ > Honda NC700X > DL1000 L6

Awatar użytkownika
JARON
A+B+C+D
Posty: 2116
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: JARON »

Ja tylko mogę pochwalić post powyżej. 100 % racji.


Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.

Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 646
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: Remol71 »

Afryka nie zapala :D


1050 XT

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: Iżu »

Dzięki za te informacje Panowie, nie wiedziałem że nowa Honda Africa Twin ma opony dętkowe, jak w WSK ;)

Pozdrówko


Iżu

ARD
A1
Posty: 85
Rejestracja: 26 paź 2016, 21:42
Lokalizacja: Chełmek

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: ARD »

ja jedziłem africą z automatem, osobiscie mam DL, ale niestetety dla mnie africa wali na kolana DL , lepsza ochrona przed wiatrem , lekkosc prowadzenia, juz nie wspominając o osiagach Africki .
Jak by mnie tylko była stać , a niestety róznica w cenie jest ogromna AT = cos 56 000zł DL 40 000zł brałbym africe, mimo ze ma jak dla nie zjebany bak 18L ,a to ze pali 4.5L to mozna wcisnąć w bajki, to i tak chciałbym miec africe w garazu , zakochałem sie troche w tym motorze i automatycznej skrzyni , ktorej byłem wielkim przeciwnikiem.



Awatar użytkownika
gzub
A1
Posty: 50
Rejestracja: 06 sty 2017, 10:19
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: gzub »

Jesli chodzi o asfalt to dl1000 to idealny wybór. Tu już samemu trzeba wybrać bo jednak właściwości w terenie africa zdecydowanie lepsze głównie przez większe przednie koło.



Awatar użytkownika
lawka
A1
Posty: 47
Rejestracja: 13 paź 2016, 18:18
Lokalizacja: Tychy

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: lawka »

Ja mam podobny dylemat tyle ze biore jeszcze pod uwage nowego KTM 1090.....
Vstromem 1000 juz jechalem i bylem oczarowany tym motocyklem. Teraz musze sprawdzic KTM'a...


KTM 1290 Super Adventure S
Buying accessory exhaust and using it with dB killer is like going to the whorehouse for a hug :D

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: Iżu »

ARD pisze:ja jedziłem africą z automatem, zakochałem sie troche w tym motorze i automatycznej skrzyni , ktorej byłem wielkim przeciwnikiem.
No właśnie skrzynia DCT, też miałem przyjemność jeździć motocyklem Hondy NC750X z tą skrzynią i trzeba przyznać że jest zaskakująco sprawna, działa płynnie i błyskawicznie zmienia biegi.
Mialem jednak obawy czy bieg nie zmieni się w najmniej oczekiwanym momencie.
Trochę trzeba było uważać w korkach podczas spokojnej jazdy, bo automat czasem myśli za bardzo i potrafi przerzucić bieg w momencie podjeżdżania na małej prędkości, co może zaskoczyć.
Ogólnie do jazdy w mieście super patent, tylko później robi się trochę nudno, jak w skuterze :mrgreen:


Iżu

ARD
A1
Posty: 85
Rejestracja: 26 paź 2016, 21:42
Lokalizacja: Chełmek

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: ARD »

nie wiem jak w NC 750X . ale africa ma tryb manualny, i prawą ręką jak przerzutkami w rowerku mozemy zmieniać biegi . jak by tylko zrobili w tym z 25L bak to byłby fajny motor do podróżowania



Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: prebenny »

Zawsze może się znaleźć któś odważny i sprawdzić
http://www.motogen.pl/ShiftFX-EST-autom ... 25064.html
;)


null

Barył
AM
Posty: 5
Rejestracja: 14 kwie 2017, 22:45

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: Barył »

Wybrałem Dla 100 mimo ze ujeżdżałem 3 Varadero . Po 1 różnica w cenie dla mnie to ważne, po 2 sprawdzona konstrukcja silnika i sam storm 1000 jest dłużej na rynku więc powinien mieć mniej wad wieku dziecięcego. Tak jak kolega napisał ja też pustyni nie mam pod domem, motocykla potrzebuje do turystyki w 2 osoby po kiepskich ale utwardzanych drogach, nie przekonują mnie też filmy enduro z motocyklami o pojemnościach litra ;) to fajna reklama ale komfort znikomy. Jeżeli kiedyś wybiorę się za Bajkał to wezmę po prostu kostki i tyle. :)



beszcz
A1
Posty: 47
Rejestracja: 31 sty 2017, 14:50
Lokalizacja: 3miasto

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: beszcz »

Będzie Pan zadowolony ;)
Gratulacje i do zobaczenia na trasie.


Komar2 > Simson S51 > _ > Honda NC700X > DL1000 L6

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: Iżu »

Ciekawe choć nieco subiektywne podsumowanie o motocyklu Honda Afirca Twin:



Jak dla mnie "albo Suzuki albo nic" :mrgreen:

Pozdrawiam świątecznie


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: Iżu »

Dzisiaj śmignąłem sobie testowym motocyklem - Honda Africa Twin (manual) z przebiegiem 450 km. :D
Motocykl jest świetny, prowadzi się lekko i przyjemnie, moc, moment obrotowy, hamulce super, dźwięk z oryginalnego wydechu bardzo przyjemny, po jeździe Hondą stwierdzam że DL-650 nie ma hamulców, tylko spowalniacze..
Pozycja za kierownicą, siedzenie kierowcy, wygląd, lampy LED, prowadzenie na plus.
Jednak nie podoba mi się słaba ochrona przed wiatrem (w DL-650 jest o wiele lepiej), w tym ta mizerna oryginalna szyba, na minus także mniejszy zbiornika paliwa, oraz ten beznadziejny paskowy obrotomierz w technologii LCD, którego prawie nie widać, do tego zbyt małe lusterka, opony dętkowe i..cena 56 tysięcy złotych, za którą można by kupić prawie dwa nowe V-Stromy DL-650 :roll:
Teraz trzeba się będzie karnąć nowym DL-1000 dla porównania ;)
Ogólnie po pierwszej euforii stwierdzam że Suzi jeździ i hamuje nieco gorzej, ale..sporo mniej kosztuje, dlatego wolę swoją Sukę :mrgreen:

Pozdrówko


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: Iżu »

Zapraszam na krótki filmik z moich wrażeń po pierwszej jeździe legendą, czyli Hondą Africa Twin CRF1000L ze skrzynią manualną:



Ogólnie motocykl jest świetny, jednak nowy V-Strom DL-1000 kosztuje nieco mniej i jak niektórzy twierdzą jest bardziej wygodny w trasie, jak tylko dorwę testówkę to przekonam się mam nadzieję o tym osobiście ;)

Pozdrówko 8-)


Iżu

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: staszek_s »

Fajna recenzja, trochę szkoda, że nic z jazdy nie nagrałeś ale to by pewno wymagało zewnętrznego mikrofonu do kamery...


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: Iżu »

staszek_s pisze:Fajna recenzja, trochę szkoda, że nic z jazdy nie nagrałeś ale to by pewno wymagało zewnętrznego mikrofonu do kamery...
Hej nie mam jeszcze kamerki szerokokątnej, nagrywam zwykłą Sony HDR CX-130, nie mam też jej gdzie za bardzo zamocować na motocyklu, więc chwilowo tylko ujęcia statyczne.
Przy kręceniu materiału staram się utrwalać jak najwięcej klipów, potem przy montażu filmu jest z czego wybierać, w przygotowaniu kolejny filmik ze szkolenia Suzuki Shell Moto Szkoła :D

Pozdrówko 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
Panda
AM
Posty: 5
Rejestracja: 12 paź 2016, 10:20
Lokalizacja: Rybnik

Re: Nowy V-Strom DL-1000 czy nowa Honda Africa Twin?

Post autor: Panda »

Iżu pisze:Zapraszam na krótki filmik z moich wrażeń po pierwszej jeździe legendą, czyli Hondą Africa Twin CRF1000L ze skrzynią manualną:



Ogólnie motocykl jest świetny, jednak nowy V-Strom DL-1000 kosztuje nieco mniej i jak niektórzy twierdzą jest bardziej wygodny w trasie, jak tylko dorwę testówkę to przekonam się mam nadzieję o tym osobiście ;)
Dzięki za opinię. Sam, w przyszłości, będę się zastanawiał nad NAT. Tylko nie rozumiem problemu z wyświetlaniem obrotów. Mam mały staż na dwóch kołach, ale potrafię już odróżnić czy jadę na 3 tysiącach czy sześciu. Jeżeli zerkam na obrotomierz to tylko żeby się upewnić. Chyba że mówisz o docieraniu, wtedy przez pierwsze ileś tam km nie wolno przekraczać określonych wartości obrotowych. Zresztą w NAT masz takie jakby hmm.. podzielenie podziałki obrotów na segmenty ułatwiające określenie obrotów. Może silnik, wydech, wibracje są tak nieodczuwalne że nie da się określić obrotów. Pewnie nie rozumiem, ale dlaczego dokładnie wskazanie obrotów jest tak ważne ? Dzięki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”