Obniżenie małego DLa

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Perejra
AM
Posty: 17
Rejestracja: 29 maja 2017, 19:44

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: Perejra »

Byłam rano pomacać moto. Jestem zachwycona. Tak zupełnie bezwysiłkowo się prowadzi. I kanapa taka mieciutka. No i wziełam. Hura.

Więc już za chwile będę szczęśliwą właścicielką dl650 abs, rok 2016, przebieg 9500, czerwony.

Papiery podpisane, ale z miliona powodów kupuje dopiero za miesiąc. W tym czasie dealer będzie obniżał. Podpytałam co dokładnie będą robić i w standardzie robią cały pakiet: tył, przód i podnóżek. Chyba jeszcze zażyczę sobie dołożenie dziubka, dumam nad tym.

To ja szmpana otwieram i wszystkich zapraszam.



Awatar użytkownika
JARON
A+B+C+D
Posty: 2116
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: JARON »

Cieszymy się z Tobą twoim szczęściem :-) Najważniejsze to jeździć tak żeby czuć się bezpiecznym.


Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.

Awatar użytkownika
KIERAS
A2
Posty: 212
Rejestracja: 03 lut 2017, 09:54
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: KIERAS »

Wypytaj gościa o ile obniży oryginalną stopkę centralną abyś mógł stawiać moto na centralkę ( no i jakie kości ci wstawi, ile cm w dół od oryginału ) bo sam będę kombinował nad przeróbką oryginalnej na taką abym mógł moto stawiać na centralce. Czy ktoś zna namiar na gościa , który się tym zajmuje?


Suzuki DL 1000 K4

Online
rasik
A+B
Posty: 905
Rejestracja: 01 maja 2017, 08:57

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: rasik »

@KIERAS Piotrek z red bike warszawa serwituty dalby radę.


Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka


Pozdrawiam
RASIK

mój AL3 > LINK :)
mój skradziony DL -> LINK :)

Awatar użytkownika
Seba
A
Posty: 425
Rejestracja: 21 wrz 2016, 19:48
Lokalizacja: Opole

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: Seba »

Świeżo po Kulikowisku na torze w Starym Kiśielinie mogę powiedzieć ,że ocieram centralką i kosą, ale tutaj to raczej wynik ze zbyt wielkiego poszerzenia stopy kosy. Zmniejszę powierzchnię i zobaczę jak będzie. Jednak co się dowiedziałem to to, że motocykl jest zbytnio pochylony, a chodzi w pokonywaniu zakrętów by motocykl był jak najbardziej w pionie, jak najwcześniej dodawać gazu, a kierownik mocno wychylony do wnętrza zakrętu. Czyli nie schodzimy na kolanko i nie zamykamy opon :) W turystykach trzeba też pracować tyłkiem, są mniej chętne do brania zakrętów niż ścigacze. Dobra technika pokonywania zakrętów i można spokojnie pokonywać górskie serpentyny, obniżoną suzi.



Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: staszek_s »

To dotyczy szybkich zakrętów, dla wolnych (a la egzaminacyjna ósemka ) czyli np agrafki na górskich drogach czy ronda, jest odwrotnie - wychylam moto a sam się przenoszę na zewnętrzną stopkę. Zgoda?


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: prebenny »

Staszek_S dokładnie tak uczyli na Moto Szkole ;)


null

Awatar użytkownika
Seba
A
Posty: 425
Rejestracja: 21 wrz 2016, 19:48
Lokalizacja: Opole

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: Seba »

Oczywista sprawa, pisałem o prędkościach powyżej, których motocyklowi trzeba pomóc się położyć, a nie prędkościach, gdzie moto aż nazbyt chętnie się kładzie :) Pozycję przyjmuje się przed wejściem w zakręt kierownik pochyla się do wnętrza zakrętu, w zakręcie masz już tylko patrzeć jak zakręt jest wyprofilowany dodawać gaz jak najszybciej co podnosi zawieszenie, a to daje nam większy prześwit co umożliwa bezpieczne głębsze złożenie motocylka. Samych aspektów by prawidłowo pokonać zakręt jest dość dużo, człowiekk dopiero zdaje sobie sprawę jak mało potrafi, słuchając instruktora.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2017, 09:40 przez Seba, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: staszek_s »

ok, no to dobrze pamiętam :)


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

VALDI62
A1
Posty: 81
Rejestracja: 13 gru 2017, 21:49
Lokalizacja: Żory

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: VALDI62 »

Witam.
Znalazłem ten temat więc dopytam, bo mam zamiar kupić V-650 i muszę go obniżyć, bo na serii sięgam tylko palcami ziemi. Gdybym miał sam jeździć, to być może bym nie kombinował, ale z plecaczkiem już tak różowo nie będzie. Jako motocyklista nie czuje się zbyt pewnie, o plecaczku wolę nie wspominać ;).
Po 30 latach przerwy (JAWA 350) w ostatnim sezonie jeździłem Burgmanem 400, oraz Hondą DN01. Burgmana ogarniam, a Hondą zrobiłem przed zimą 400 km. Na nowy sezon 2018 chciałem kupić V-Stroma 650, podoba mi się model z roczników (2009-2012). Byłem się do niego przymierzyć i wiem, że aby jeździć we dwoje muszę go obniżyć. Siedzenie dam do obszycia i przeróbki (obniżenie, zwężenie, itp). Obawiam się, że to nie wystarczy, że trzeba będzie rzeźbić w zawieszeniu. Lagi w serii można obniżyć o 20-25 mm, a co z tylnym zawieszeniem ?. O ile można go obniżyć by nie popsuć trakcji, i całej reszty ?.
Motocykl ma mi służyć do spokojnej (emeryckiej) jady "dziadków" w weekendy wkoło komina, oraz na dłuższe trasy po Polsce, nie wykluczam wycieczek UE. W planach Rumunia, Chorwacja, i weekendowe wypady do Czech i Słowacji. Wyrosłem z jazdy na kolano, itp :D więc jeżeli obniżenie ma duży wpływ na tego typu zachowania motocykla to się tego nie obawiam. Chciałbym tylko zachować bezpieczeństwo i nic na siłę.
Pozdrawiam i dziękuję za rady.


JAWA 350, BURGMAN 400, HONDA DN01

Awatar użytkownika
Kuba
A1
Posty: 83
Rejestracja: 30 cze 2017, 09:59

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: Kuba »

Mam obniżone lagi 10mm , siedzenie 20mm , tył na kościach około 15mm.
Buty na wysokiej podeszwie i w trasę.
Śmigam z plecakiem od maja , 5500 km.


Motorynka , Ogar , Jawa 350 , Suzuki 550 katana , Suzuki dl-650 , BMW R1200 GS , BMW R 1250 GS

VALDI62
A1
Posty: 81
Rejestracja: 13 gru 2017, 21:49
Lokalizacja: Żory

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: VALDI62 »

Kuba pisze:Mam obniżone lagi 10mm , siedzenie 20mm , tył na kościach około 15mm.
Buty na wysokiej podeszwie i w trasę.
Śmigam z plecakiem od maja , 5500 km.
:D
Kolego ludzie nic nie robią z zawiasami i śmigają z plecaczkami, aż miło ;) . Problem w tym, że ja nie sięgam ziemi stabilnie, na tyle stabilnie by się nie przewracać na skrzyżowaniach, czy parkingu ;) . Przy moim wzroście sam bym jeździł, jednak plecak wymusza większą stabilność motocykla podczas postoju, czy manewrowania na parkingu, podjazdach, itp. Żebym się nie stresował, co przy weekendowym hobby jakim jest dla mnie jazda motocyklem, nie jest to wskazane i dlatego muszę tą maszynę obniżyć, bez dwóch zdań inaczej będę się męczył i czar pryśnie jak bańka mydlana :cry: . Chcę go obniżyć tylko tyle, na ile to będzie konieczne. Niemniej dziękuje za rady i podane wartości obniżenia motocykla, istotne dla mnie jest to ile kolega ma wzrostu ?..
Pozdrawiam


JAWA 350, BURGMAN 400, HONDA DN01

Awatar użytkownika
Kuba
A1
Posty: 83
Rejestracja: 30 cze 2017, 09:59

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: Kuba »

Mam taki sam wzrost i modyfikacje jak opisałem.
Wszystko śmiga...
Ocena: 5.88235%


Motorynka , Ogar , Jawa 350 , Suzuki 550 katana , Suzuki dl-650 , BMW R1200 GS , BMW R 1250 GS

VALDI62
A1
Posty: 81
Rejestracja: 13 gru 2017, 21:49
Lokalizacja: Żory

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: VALDI62 »

Dziękuję, tej info mi brakowało. Jest jeszcze małe ale, bo wzrost to jedno, a długość nóg to osobna bajka, ale nie będę Cie męczył i kazał nóg mierzyć :D Więc nie wygląda to tak strasznie ;)
Pozdrawiam


JAWA 350, BURGMAN 400, HONDA DN01

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2211
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: Antyks »

Mam kumpla który ma 160 cm i śmiga na tysiącu. Fabrycznym. Zazwyczaj z plecakiem ( większym od siebie) .
Nie wytrzymałem kiedyś i pytam -
"A" ... czy przy twoim wzroście zdarzają ci się parkingówki? -
"0" pewnie.
"A" z plecaczkiem też?
"O" - oczywiście.
"A" - na ulicy w koleinach też?
"0" Pewnie, często.
"A" - A co na to plecaczek?
"O" - przyzwyczaił się ..

Jak widać są twardziele wśród nas. Mój plecaczek by się raczej nie przyzwyczaił . Niedawno próbowałem zanurzyć go w błocie na gliniastej drodze - ale sprawnie zeskoczył i tylko ja się utaplałem :)

A niski wzrost to też konieczność np. odpowiedniego parkowania , bo na pochylonym odpowiednio pagórku nie ma mowy by postawić moto - nie odepchniesz się :)


Jerzy
Motoambulans DL 650 AK9
https://dlmoto.pl/ Sklep dla motocyklistów
https://rodzinagotuje.pl Przedstawiciel Thermomix

VALDI62
A1
Posty: 81
Rejestracja: 13 gru 2017, 21:49
Lokalizacja: Żory

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: VALDI62 »

Dobre :D , mój plecaczek też się na coś takiego raczej pisał nie będzie :D . Jedną parkingówkę ma już za sobą ;) , średnio jej się to podobało :roll: , ale że to była jej wina to rozeszło się po kościach. Wystraszyła się samochodu, który wyprzedzał nas z prawej strony i tak odskoczyła na bok siedzenia w lewo, że nie utrzymałem Burka i położyłem go na lewą stronę przy "0" prędkości. Okazała się twardzielem :shock: . Jak ją podniosłem, potem Burka (albo w odwrotnej kolejności ;) ) to mi oznajmiła, że nie wyciągała nogi spod skuta, by się lakier nie otarł :shock: :evil: . Nie dość, że z niej twardziel, to jeszcze bohaterka :D A tak poważnie to zebrało jej się za taki pomysł :evil: .
Dlatego aby zapobiec podobnym sytuacjom muszę V-Stroma obniżyć, bo wyjdzie to na dobre i motocyklowi i mojemu plecaczkowi :D .
Pozdrawiam


JAWA 350, BURGMAN 400, HONDA DN01

Awatar użytkownika
Kuba
A1
Posty: 83
Rejestracja: 30 cze 2017, 09:59

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: Kuba »

Bezpieczeństwo przede wszystkim !
Kombinuj, sprawdzaj, testuj.
Nie słuchaj nikogo o zahaczaniu stopkami czy problemach z parkowaniem na kosie po obniżaniu zawieszenia.
MUSISZ czuć się pewnie na moto zwłaszcza z pasażerem. Reszta to bzdury!


Motorynka , Ogar , Jawa 350 , Suzuki 550 katana , Suzuki dl-650 , BMW R1200 GS , BMW R 1250 GS

VALDI62
A1
Posty: 81
Rejestracja: 13 gru 2017, 21:49
Lokalizacja: Żory

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: VALDI62 »

Kuba pisze:Bezpieczeństwo przede wszystkim !
Kombinuj, sprawdzaj, testuj.
Nie słuchaj nikogo o zahaczaniu stopkami czy problemach z parkowaniem na kosie po obniżaniu zawieszenia.
MUSISZ czuć się pewnie na moto zwłaszcza z pasażerem. Reszta to bzdury!
Jedyne moje obawy to są takie, że po obniżeniu motocykla, nastąpi jego zmiana geometrii, nie wiem w jakim stopniu ? i czy będzie to miało wpływ na jego prowadzenie, hamowanie, zachowanie się w zakrętach, itp. Nie ukrywam, że jestem zasypywany takimi odpowiedziami, że tak obniżony motocykl nie jedzie, że traci trakcję, itp. Nie mam w tym doświadczenia i dlatego pytam, bo mam dylemat, czy aby na pewno tak się dzieje ?. W internecie pełno jest KIT-ów mających na celu obniżenie-podwyższenie motocykli, ludzie robią to na kilka sposobów, opisują i co ważne jeżdżą tymi motocyklami :shock: , więc pewnie nie jest to tragedia. Niestety ja już większy nie będę, a żeby V-Stromem jeździć bezpiecznie to muszę go obniżyć. Chciałbym to tu i teraz dopytać, bo po zakupie motocykla będzie nieco za późno na tego typu pytania. Przeróbka siedzenia, wyższe buty to sprawy oczywiste i nie stwarzające problemów, można to załatwić prosto i szybko, ingerencja w zawieszenie to już sztuka dla tych co się na tym znają i wiedzą jak daleko można się w tych zabiegach posunąć. Ja na pewno zacznę od przeróbki siedzenia i zakupie butów ( no właśnie jakich butów) macie może jakiś konkretny typ butów ?. Napisze tylko, że nie chciałbym w nich wyglądać jak Klaun :D , to już wolę parkingówki i zatrzymywanie się obok krawężników :P .
Ważna rzecz to taka, że te wszystkie przeróbki stopek, kosy, itp mogę zrobić sobie sam w mojej firmie, nie mam z tym problemu.
Pozdrawiam


JAWA 350, BURGMAN 400, HONDA DN01

Awatar użytkownika
Kuba
A1
Posty: 83
Rejestracja: 30 cze 2017, 09:59

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: Kuba »

Miałem te same obawy co Ty czytając opinie innych.
Po przejechaniu paru tysięcy km i paru wywrotkach zdecydowałem się na drastyczny krok obniżenia Moto na zawieszeniu i w końcu zacząłem cieszyć się jazdą. Motor prowadzi się dokładnie tak samo , nie ma różnicy w hamowaniu , przyśpieszaniu czy zakrętach. Jedyne o czym musisz pamiętać to żeby na pełnym enduro jechać trochę delikatniej ale myślę że nie będzie problemu... ;)
Buty poprostu na wysokiej podeszwie np Daytona , Revit ( zależy od stanu konta ).


Motorynka , Ogar , Jawa 350 , Suzuki 550 katana , Suzuki dl-650 , BMW R1200 GS , BMW R 1250 GS

VALDI62
A1
Posty: 81
Rejestracja: 13 gru 2017, 21:49
Lokalizacja: Żory

Re: Obniżenie małego DLa

Post autor: VALDI62 »

Kuba pisze:Miałem te same obawy co Ty czytając opinie innych.
Po przejechaniu paru tysięcy km i paru wywrotkach zdecydowałem się na drastyczny krok obniżenia Moto na zawieszeniu i w końcu zacząłem cieszyć się jazdą. Motor prowadzi się dokładnie tak samo , nie ma różnicy w hamowaniu , przyśpieszaniu czy zakrętach. Jedyne o czym musisz pamiętać to żeby na pełnym enduro jechać trochę delikatniej ale myślę że nie będzie problemu... ;)
Buty poprostu na wysokiej podeszwie np Daytona , Revit ( zależy od stanu konta ).
Podnosisz mnie na duchy Kuba, dzięki ;) .
Je też podobnie jak Ty wszystkie te uwagi przeciwników obniżania wysłuchuję z ciekawością, ale decyzje podejmę sam.
Zacznę od siedzenia i butów ( najpierw od zakupu V-Stroma :D ) jak to będzie mało zacznę zabawę z zawieszeniem, następnie wszystko inne z tym związane, stopka centralna, stopka boczna, może zmiana pozycji i ustawienia podnóżek, itp. Jak wspominałem wyżej nie będę miał z tym problemu. Mam dostęp do maszyn CNC, spawanie stali, nierdzewki, aluminium, mogę dużo rzeczy zrobić sam, problem w tym że moje doświadczenie z moto jest niewielkie, ale skoro Cygan Niedźwiedzia tańczyć nauczył to i ja ogarnę V-Stroma :D .


JAWA 350, BURGMAN 400, HONDA DN01

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”