Opony Michelin Anakee Wild

Wszystkie tematy związane z ogumieniem i kołami. Testy, opinie, uwagi, ostrzeżenia.
Awatar użytkownika
Luchow
A+B
Posty: 749
Rejestracja: 30 wrz 2016, 13:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: Luchow »

Po przejechaniu ok. 900 km asfaltami i ok. 200 km po bezdrożach, mogę się podzielić moimi pierwszymi wrażeniami z jazdy na tych "kostkach". Zaznaczam, że to moje pierwsze doświadczenie z terenowymi oponami i nie jestem w stanie ich porównać do innych niż Anakee 2.

1. Asfalt
Zasadniczo ich nie polubiłem. Tzn. z jednej strony poziom przyczepności nie pozostawia wiele do życzenia, w zakręty zarówno na suchym jak i mokrym asfalcie składałem się bez obaw, a łachy żwirku na drodze wręcz budziły mniejszy strach niż na Anakee 2 (mam wrażenie, że kostka łatwiej się przegryza do asfaltu). Jednak wrażenie jest cały czas takie, jakby wahacz i widelec były zrobione z gumy. Motocykl reaguje na ruchy kierownicy z opóźnieniem, pływa po drodze, a przy prędkościach od 120 km/h w górę wężykuje (zwłaszcza na jeszcze niedotartych oponach - później się to nieco poprawiło). Jednocześnie z rozmów z paroma osobami które miały doświadczenie również z innymi kostkami, Anakee Wild ponoć na asfalcie są mimo wszystko o krok do przodu, zwłaszcza w zakrętach...
Z rozmów z innymi użytkownikami:
Bardzo różnią się opinie co do żywotności - producent twierdzi że powinna być 50% wyższa niż u konkurencji (co dawałoby 9-10 tys. km), ale z rozmów z uczestnikami Rajdu Bieszczadzkiego - pewien gość na Super Tenere zużył je w 6 000 km, a drugi (nie pamiętam czym jeździł) dla odmiany przejechał prawie 16 000 km. Inny znowuż - na Multistradzie 900 - miał nowy komplet, i narzekał, że w zasadzie powinien non-stop jechać w trybie "Snow", bo już na "Touring" każde odkręcenie manetki, przy w zasadzie dowolnej prędkości kończyło się interwencją kontroli trakcji i obcięciem mocy... To są problemy :)

2. Teren
Noo, tu jest fajnie... To było moje pierwsze doświadczenie z czymkolwiek bardziej off-roadowym niż dobra, szutrowa droga, i jak na totalnego amatora sam byłem zaskoczony, jak łatwo się oswoiłem z tym, że te opony po prostu trzymają. Szuter, rozjeżdzona błotnista droga, trawiasta polna ścieżka, rozmoknięta ziemia, tłuczeń, górski, bieszczadzki szuter w czasie oberwania chmury - cały czas czułem się na nich naprawdę pewnie. Dopiero błotniste grzbiety / koleiny na szutrowej drodze parę razy nieco podniosły mi ciśnienie, kiedy motocykl zaczął jechać boczkiem, ale wciąż za każdym razem udało się wygrzebać bez większego trudu. Jedno z czym sobie nie poradziły to dolinka z rozmokłą po deszczu gliną - ale tam to i na nogach trudno było ustać. Miałem też problemy na trawiastym podjeździe z gliną pod spodem - ale podejrzewam że to już wina braków technicznych kierownika... Zasadniczo frajdę z takiej jazdy miałem ogromną.
Z rozmów z innymi użytkownikami:
W sumie to wiele konkretów nie mam, ale nie spotkałem się z żadną negatywną opinią, wszyscy je mniej lub bardziej chwalą. Tylna opona ponoć ma znacznie lepszą trakcję niż Karoo 3.

Ciekaw jestem Waszych doświadczeń z tymi oponami, jak i porównań z innymi kostkami.


Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany

Awatar użytkownika
U-boot
A1
Posty: 51
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:21

Re: Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: U-boot »

Też jestem ciekaw opinii. Rozważam zakup tych opon i chętnie bym poczytał o wrażeniach z eksploatacji.



Awatar użytkownika
Oskar
A+B+C
Posty: 1299
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22

Re: Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: Oskar »

Niedozuciles że te opony mają największy indeks prędkości ,chyba ze wszystkich na rynku.Wrzucam je na jesień do mojej super tenere 1200 przy kardanie tył max wystarczy na 6 7 tysia chyba że tylko po błocie jeździsz to długo tył dwa razy przód raz wymieniasz.
Jeździłem ST błoto szuter piach las i jest super gdzie na anakach 2 lub anakach Adwenture macha mną i boję się,
tym wjeżdżam jak rudy 102 w ciężki teren motocyklem i niema gleby
Ale to kostka i tyle niema co tu poruwnywac jak po asfalcie powyżej 110 nieda się muzyki przez blututa słuchać są bardzo głośne. Bardzo
W zakrętach wyrzucają bardziej na boki i wolniej.
Jest to typowa opona za plecami jak jedziesz do Mongolii ,Iran itd
Wężykowa nie odczuwam tak od 140 i wyżej zależy od ciężkości motocykla
Ale motocykl ubrany w te opony wygląda super jak na wystawie tauratecha
Niemam poruwnania do innej więc bardziej się niewymadrzam tylko na tej jeżdżę dla mnie za głośna i szybko schodzi bardzo szybko znika ale kardan robi swoje


Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

Awatar użytkownika
Mati!
A
Posty: 448
Rejestracja: 02 paź 2016, 15:39
Lokalizacja: Olkusz

Re: Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: Mati! »

Luchów z tego co piszesz to idealny kompromis do jazdy w teren/asfalt.


DL650K7 -> Hayabusa K6 ->DL650AM2

Awatar użytkownika
Luchow
A+B
Posty: 749
Rejestracja: 30 wrz 2016, 13:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: Luchow »

Wiesz, nie mam za bardzo z czym porównać. W tym roku chciałbym spróbować Motoz Tractionator GPS, licząc, że bieżnik będzie wolniej schodził na asfaltowych dojazdach na rajdy. Wkleję tu to co pisałem o Wildach w wątku o Anakee Adventure:

Anakee Wild - po przejechaniu 7000 km zdjąłem je bo skończyły mi się zaplanowane na ten rok rajdy terenowe.
Przebieg wyszedł de facto 90% asfalt 10% teren - bo jakoś na każdy rajd miałem długi dolot po drogach...
Na starcie miały 8 mm (przód) i 10 mm (tył).
Po 4000 km:
Przód 5,3 - 7,0 mm, tył 4,0-4,4 mm na środku.
Po 7000 km:
Przód 4,0 - 7,0 mm - wyraźnie wyząbkowana, ale na razie nie przeszkadza to w jeździe. Znam parę osób które zużywają 2 tylne na jeden przód.
Tył 3,0 - 4,0 mm. Wygląda że najmocniej się zużywa na pierwszych 2-3 tys. km, potem zużycie jest znacznie wolniejsze. Do końca w kopnym piachu robiła bardzo dobrze, ale na mokrym asfalcie jej właściwości się znacznie pogorszyły, tak że parę razy mnie nieprzyjemnie zaskoczyła przy odkręcaniu. Na razie mam ją odłożoną, jak się w przyszłym sezonie trafi jakiś rajd w piachu na początek sezonu to jeszcze bym ją użył, w błoto raczej już by trzeba nową.

A co do hałasu - wyją przeokrutnie, zwłaszcza przód. Po 15-20 km bez korków w uszach już miałem dość, od 70-80 km/h nie słychać silnika. To największa wada. W terenie są bardzo dobre, a jednocześnie, mimo dość ostrego bieżnika, pozwalają przycierać podnóżkami na asfalcie. Sporo ludzi na nich jeździ w rajdach - chyba więcej niż na TKC 80 (takie wrażenie, choć może bardziej na nie zwracam uwagę).


Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany

Awatar użytkownika
Oskar
A+B+C
Posty: 1299
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22

Re: Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: Oskar »

Luchow praktycznie w 100pr. Się zgadzamy.
Reasumując jest to opona w teren.
Szkoda jej na asfalt i niekomfortowo.
Z tyłu motocykla jak w podróż np wgłąb Rosji.
Albo w teren .tylko te przekładanie...
Pozdrawiam


Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: Maarcel »

Luchow pisze:W tym roku chciałbym spróbować Motoz Tractionator GPS, licząc, że bieżnik będzie wolniej schodził na asfaltowych dojazdach na rajdy.
Chociaż bliższe tym Wild-om są Motoz Tractionator Adventure, to zakładaj, zakładaj i opowiadaj...
Też czaję się na te gumki pod kątem wyjazdu ;)

Maarcel


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

Awatar użytkownika
Luchow
A+B
Posty: 749
Rejestracja: 30 wrz 2016, 13:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: Luchow »

Tractionator Adventure są właśnie za bliskie - też będą głośne i szybko się zużywały. GPS powinien się znacznie lepiej spisywać na asfalcie, pytanie tylko jak dużo gorzej będzie sobie radził w błocie (bo w piachu myślę, że będzie ok). Mnie zachęca do niego super głęboki bieżnik - w nowej tylnej opinie ma bodajże 14 mm, więc liczę, że w trudnych warunkach braki agresywności będzie nadrabiał wysokością klocków.
A miałem je kupić już w zeszłym roku, ale wyprzedały się jakoś początkiem kwietnia, a kolejna dostawa z Australii miała być dopiero we wrześniu... Dlatego teraz mam Anakee Adventure.


Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany

Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: Maarcel »

Masz masz już te Motoz Tractionator GPS ?
bo obstawiam je na tegoroczną wyprawę :)


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

Awatar użytkownika
Luchow
A+B
Posty: 749
Rejestracja: 30 wrz 2016, 13:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: Luchow »

Nie mam, pierwszy kwietniowy rajd chcę przejechać na obecnych Anakee Adventure, na drugim, trudniejszym dobic Wildy i dopiero potem zakładać GPS-y, więc jeszcze się nie spieszę z zakupem. Ale w marcu będzie trzeba, żeby się znowu nie skończyły :)


Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany

Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: Maarcel »

Luchow pisze:Nie mam, pierwszy kwietniowy rajd chcę przejechać na obecnych Anakee Adventure, na drugim, trudniejszym dobic Wildy i dopiero potem zakładać GPS-y, więc jeszcze się nie spieszę z zakupem. Ale w marcu będzie trzeba, żeby się znowu nie skończyły :)
a to one się w marcu kończą ? dobrze, że mówisz ;)


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

Awatar użytkownika
Luchow
A+B
Posty: 749
Rejestracja: 30 wrz 2016, 13:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: Luchow »

Tak było w zeszłym roku. W połowie kwietnia już mi się nie udało kupić :P


Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany

Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: Maarcel »

to ostatnie już pytanie ;)

Bierzesz komplet czy miksujesz ?
Widziałem użytkowników, którzy Tractionator GPS na tyle, dają z Tractionator Adventure na przodzie.


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

Awatar użytkownika
Luchow
A+B
Posty: 749
Rejestracja: 30 wrz 2016, 13:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: Luchow »

Komplet. Z tego co ja czytałem to znowu wynikało, że przednia Adventure jest gorsza niż tylna. Gdybym brał pod uwagę Adventure-y, kilka osób polecało na przód Pirelli Rally STR (jeśli dobrze pamiętam model). GPS-y ponoć są dość dobrze dobraną parą.
Ocena: 5.88235%


Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany

michau
A2
Posty: 201
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:10

Re: Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: michau »

@Luchow w jakich rajdach adventure jeździsz Vstromem?



Awatar użytkownika
Luchow
A+B
Posty: 749
Rejestracja: 30 wrz 2016, 13:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: Luchow »

Jak dotąd w tych organizowanych przez OnTour
i w Rajdzie Pałuk. Może w tym roku uda się jeszcze Rajd w Dobieżynie, Rajd Kopernika lub Rajd Łokietka.
Oprócz tego myślałem o Beskid Rally, i Rajdzie Latarników, ale na razie na myśleniu się skończyło. Jak się Tak zacznie planować, to rok ma zdecydowanie za mało weekendów :)


Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany

michau
A2
Posty: 201
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:10

Re: Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: michau »

Muszę je obczaić. W zeszłym roku było coś takiego jak Podlaski szuter rally. W tym roku chyba jest to przeniesione do kotliny kłodzkiej.
Nie wiesz czy na stałe czy co roku w innym miejscu to robią?



Awatar użytkownika
Luchow
A+B
Posty: 749
Rejestracja: 30 wrz 2016, 13:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Opony Michelin Anakee Wild

Post autor: Luchow »

Szuter rally jest co roku gdzie indziej, stałą lokalizację ma u nich tylko Bieszczadzki a resztę organizują tam, gdzie im się uda fajne trasy znaleźć.


Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i opony”