Opony Michelin Anakee Wild
Opony Michelin Anakee Wild
Po przejechaniu ok. 900 km asfaltami i ok. 200 km po bezdrożach, mogę się podzielić moimi pierwszymi wrażeniami z jazdy na tych "kostkach". Zaznaczam, że to moje pierwsze doświadczenie z terenowymi oponami i nie jestem w stanie ich porównać do innych niż Anakee 2.
1. Asfalt
Zasadniczo ich nie polubiłem. Tzn. z jednej strony poziom przyczepności nie pozostawia wiele do życzenia, w zakręty zarówno na suchym jak i mokrym asfalcie składałem się bez obaw, a łachy żwirku na drodze wręcz budziły mniejszy strach niż na Anakee 2 (mam wrażenie, że kostka łatwiej się przegryza do asfaltu). Jednak wrażenie jest cały czas takie, jakby wahacz i widelec były zrobione z gumy. Motocykl reaguje na ruchy kierownicy z opóźnieniem, pływa po drodze, a przy prędkościach od 120 km/h w górę wężykuje (zwłaszcza na jeszcze niedotartych oponach - później się to nieco poprawiło). Jednocześnie z rozmów z paroma osobami które miały doświadczenie również z innymi kostkami, Anakee Wild ponoć na asfalcie są mimo wszystko o krok do przodu, zwłaszcza w zakrętach...
Z rozmów z innymi użytkownikami:
Bardzo różnią się opinie co do żywotności - producent twierdzi że powinna być 50% wyższa niż u konkurencji (co dawałoby 9-10 tys. km), ale z rozmów z uczestnikami Rajdu Bieszczadzkiego - pewien gość na Super Tenere zużył je w 6 000 km, a drugi (nie pamiętam czym jeździł) dla odmiany przejechał prawie 16 000 km. Inny znowuż - na Multistradzie 900 - miał nowy komplet, i narzekał, że w zasadzie powinien non-stop jechać w trybie "Snow", bo już na "Touring" każde odkręcenie manetki, przy w zasadzie dowolnej prędkości kończyło się interwencją kontroli trakcji i obcięciem mocy... To są problemy
2. Teren
Noo, tu jest fajnie... To było moje pierwsze doświadczenie z czymkolwiek bardziej off-roadowym niż dobra, szutrowa droga, i jak na totalnego amatora sam byłem zaskoczony, jak łatwo się oswoiłem z tym, że te opony po prostu trzymają. Szuter, rozjeżdzona błotnista droga, trawiasta polna ścieżka, rozmoknięta ziemia, tłuczeń, górski, bieszczadzki szuter w czasie oberwania chmury - cały czas czułem się na nich naprawdę pewnie. Dopiero błotniste grzbiety / koleiny na szutrowej drodze parę razy nieco podniosły mi ciśnienie, kiedy motocykl zaczął jechać boczkiem, ale wciąż za każdym razem udało się wygrzebać bez większego trudu. Jedno z czym sobie nie poradziły to dolinka z rozmokłą po deszczu gliną - ale tam to i na nogach trudno było ustać. Miałem też problemy na trawiastym podjeździe z gliną pod spodem - ale podejrzewam że to już wina braków technicznych kierownika... Zasadniczo frajdę z takiej jazdy miałem ogromną.
Z rozmów z innymi użytkownikami:
W sumie to wiele konkretów nie mam, ale nie spotkałem się z żadną negatywną opinią, wszyscy je mniej lub bardziej chwalą. Tylna opona ponoć ma znacznie lepszą trakcję niż Karoo 3.
Ciekaw jestem Waszych doświadczeń z tymi oponami, jak i porównań z innymi kostkami.
1. Asfalt
Zasadniczo ich nie polubiłem. Tzn. z jednej strony poziom przyczepności nie pozostawia wiele do życzenia, w zakręty zarówno na suchym jak i mokrym asfalcie składałem się bez obaw, a łachy żwirku na drodze wręcz budziły mniejszy strach niż na Anakee 2 (mam wrażenie, że kostka łatwiej się przegryza do asfaltu). Jednak wrażenie jest cały czas takie, jakby wahacz i widelec były zrobione z gumy. Motocykl reaguje na ruchy kierownicy z opóźnieniem, pływa po drodze, a przy prędkościach od 120 km/h w górę wężykuje (zwłaszcza na jeszcze niedotartych oponach - później się to nieco poprawiło). Jednocześnie z rozmów z paroma osobami które miały doświadczenie również z innymi kostkami, Anakee Wild ponoć na asfalcie są mimo wszystko o krok do przodu, zwłaszcza w zakrętach...
Z rozmów z innymi użytkownikami:
Bardzo różnią się opinie co do żywotności - producent twierdzi że powinna być 50% wyższa niż u konkurencji (co dawałoby 9-10 tys. km), ale z rozmów z uczestnikami Rajdu Bieszczadzkiego - pewien gość na Super Tenere zużył je w 6 000 km, a drugi (nie pamiętam czym jeździł) dla odmiany przejechał prawie 16 000 km. Inny znowuż - na Multistradzie 900 - miał nowy komplet, i narzekał, że w zasadzie powinien non-stop jechać w trybie "Snow", bo już na "Touring" każde odkręcenie manetki, przy w zasadzie dowolnej prędkości kończyło się interwencją kontroli trakcji i obcięciem mocy... To są problemy
2. Teren
Noo, tu jest fajnie... To było moje pierwsze doświadczenie z czymkolwiek bardziej off-roadowym niż dobra, szutrowa droga, i jak na totalnego amatora sam byłem zaskoczony, jak łatwo się oswoiłem z tym, że te opony po prostu trzymają. Szuter, rozjeżdzona błotnista droga, trawiasta polna ścieżka, rozmoknięta ziemia, tłuczeń, górski, bieszczadzki szuter w czasie oberwania chmury - cały czas czułem się na nich naprawdę pewnie. Dopiero błotniste grzbiety / koleiny na szutrowej drodze parę razy nieco podniosły mi ciśnienie, kiedy motocykl zaczął jechać boczkiem, ale wciąż za każdym razem udało się wygrzebać bez większego trudu. Jedno z czym sobie nie poradziły to dolinka z rozmokłą po deszczu gliną - ale tam to i na nogach trudno było ustać. Miałem też problemy na trawiastym podjeździe z gliną pod spodem - ale podejrzewam że to już wina braków technicznych kierownika... Zasadniczo frajdę z takiej jazdy miałem ogromną.
Z rozmów z innymi użytkownikami:
W sumie to wiele konkretów nie mam, ale nie spotkałem się z żadną negatywną opinią, wszyscy je mniej lub bardziej chwalą. Tylna opona ponoć ma znacznie lepszą trakcję niż Karoo 3.
Ciekaw jestem Waszych doświadczeń z tymi oponami, jak i porównań z innymi kostkami.
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: Opony Michelin Anakee Wild
Też jestem ciekaw opinii. Rozważam zakup tych opon i chętnie bym poczytał o wrażeniach z eksploatacji.
Re: Opony Michelin Anakee Wild
Niedozuciles że te opony mają największy indeks prędkości ,chyba ze wszystkich na rynku.Wrzucam je na jesień do mojej super tenere 1200 przy kardanie tył max wystarczy na 6 7 tysia chyba że tylko po błocie jeździsz to długo tył dwa razy przód raz wymieniasz.
Jeździłem ST błoto szuter piach las i jest super gdzie na anakach 2 lub anakach Adwenture macha mną i boję się,
tym wjeżdżam jak rudy 102 w ciężki teren motocyklem i niema gleby
Ale to kostka i tyle niema co tu poruwnywac jak po asfalcie powyżej 110 nieda się muzyki przez blututa słuchać są bardzo głośne. Bardzo
W zakrętach wyrzucają bardziej na boki i wolniej.
Jest to typowa opona za plecami jak jedziesz do Mongolii ,Iran itd
Wężykowa nie odczuwam tak od 140 i wyżej zależy od ciężkości motocykla
Ale motocykl ubrany w te opony wygląda super jak na wystawie tauratecha
Niemam poruwnania do innej więc bardziej się niewymadrzam tylko na tej jeżdżę dla mnie za głośna i szybko schodzi bardzo szybko znika ale kardan robi swoje
Jeździłem ST błoto szuter piach las i jest super gdzie na anakach 2 lub anakach Adwenture macha mną i boję się,
tym wjeżdżam jak rudy 102 w ciężki teren motocyklem i niema gleby
Ale to kostka i tyle niema co tu poruwnywac jak po asfalcie powyżej 110 nieda się muzyki przez blututa słuchać są bardzo głośne. Bardzo
W zakrętach wyrzucają bardziej na boki i wolniej.
Jest to typowa opona za plecami jak jedziesz do Mongolii ,Iran itd
Wężykowa nie odczuwam tak od 140 i wyżej zależy od ciężkości motocykla
Ale motocykl ubrany w te opony wygląda super jak na wystawie tauratecha
Niemam poruwnania do innej więc bardziej się niewymadrzam tylko na tej jeżdżę dla mnie za głośna i szybko schodzi bardzo szybko znika ale kardan robi swoje
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Opony Michelin Anakee Wild
Luchów z tego co piszesz to idealny kompromis do jazdy w teren/asfalt.
DL650K7 -> Hayabusa K6 ->DL650AM2
Re: Opony Michelin Anakee Wild
Wiesz, nie mam za bardzo z czym porównać. W tym roku chciałbym spróbować Motoz Tractionator GPS, licząc, że bieżnik będzie wolniej schodził na asfaltowych dojazdach na rajdy. Wkleję tu to co pisałem o Wildach w wątku o Anakee Adventure:
Anakee Wild - po przejechaniu 7000 km zdjąłem je bo skończyły mi się zaplanowane na ten rok rajdy terenowe.
Przebieg wyszedł de facto 90% asfalt 10% teren - bo jakoś na każdy rajd miałem długi dolot po drogach...
Na starcie miały 8 mm (przód) i 10 mm (tył).
Po 4000 km:
Przód 5,3 - 7,0 mm, tył 4,0-4,4 mm na środku.
Po 7000 km:
Przód 4,0 - 7,0 mm - wyraźnie wyząbkowana, ale na razie nie przeszkadza to w jeździe. Znam parę osób które zużywają 2 tylne na jeden przód.
Tył 3,0 - 4,0 mm. Wygląda że najmocniej się zużywa na pierwszych 2-3 tys. km, potem zużycie jest znacznie wolniejsze. Do końca w kopnym piachu robiła bardzo dobrze, ale na mokrym asfalcie jej właściwości się znacznie pogorszyły, tak że parę razy mnie nieprzyjemnie zaskoczyła przy odkręcaniu. Na razie mam ją odłożoną, jak się w przyszłym sezonie trafi jakiś rajd w piachu na początek sezonu to jeszcze bym ją użył, w błoto raczej już by trzeba nową.
A co do hałasu - wyją przeokrutnie, zwłaszcza przód. Po 15-20 km bez korków w uszach już miałem dość, od 70-80 km/h nie słychać silnika. To największa wada. W terenie są bardzo dobre, a jednocześnie, mimo dość ostrego bieżnika, pozwalają przycierać podnóżkami na asfalcie. Sporo ludzi na nich jeździ w rajdach - chyba więcej niż na TKC 80 (takie wrażenie, choć może bardziej na nie zwracam uwagę).
Anakee Wild - po przejechaniu 7000 km zdjąłem je bo skończyły mi się zaplanowane na ten rok rajdy terenowe.
Przebieg wyszedł de facto 90% asfalt 10% teren - bo jakoś na każdy rajd miałem długi dolot po drogach...
Na starcie miały 8 mm (przód) i 10 mm (tył).
Po 4000 km:
Przód 5,3 - 7,0 mm, tył 4,0-4,4 mm na środku.
Po 7000 km:
Przód 4,0 - 7,0 mm - wyraźnie wyząbkowana, ale na razie nie przeszkadza to w jeździe. Znam parę osób które zużywają 2 tylne na jeden przód.
Tył 3,0 - 4,0 mm. Wygląda że najmocniej się zużywa na pierwszych 2-3 tys. km, potem zużycie jest znacznie wolniejsze. Do końca w kopnym piachu robiła bardzo dobrze, ale na mokrym asfalcie jej właściwości się znacznie pogorszyły, tak że parę razy mnie nieprzyjemnie zaskoczyła przy odkręcaniu. Na razie mam ją odłożoną, jak się w przyszłym sezonie trafi jakiś rajd w piachu na początek sezonu to jeszcze bym ją użył, w błoto raczej już by trzeba nową.
A co do hałasu - wyją przeokrutnie, zwłaszcza przód. Po 15-20 km bez korków w uszach już miałem dość, od 70-80 km/h nie słychać silnika. To największa wada. W terenie są bardzo dobre, a jednocześnie, mimo dość ostrego bieżnika, pozwalają przycierać podnóżkami na asfalcie. Sporo ludzi na nich jeździ w rajdach - chyba więcej niż na TKC 80 (takie wrażenie, choć może bardziej na nie zwracam uwagę).
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: Opony Michelin Anakee Wild
Luchow praktycznie w 100pr. Się zgadzamy.
Reasumując jest to opona w teren.
Szkoda jej na asfalt i niekomfortowo.
Z tyłu motocykla jak w podróż np wgłąb Rosji.
Albo w teren .tylko te przekładanie...
Pozdrawiam
Reasumując jest to opona w teren.
Szkoda jej na asfalt i niekomfortowo.
Z tyłu motocykla jak w podróż np wgłąb Rosji.
Albo w teren .tylko te przekładanie...
Pozdrawiam
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Opony Michelin Anakee Wild
Chociaż bliższe tym Wild-om są Motoz Tractionator Adventure, to zakładaj, zakładaj i opowiadaj...Luchow pisze:W tym roku chciałbym spróbować Motoz Tractionator GPS, licząc, że bieżnik będzie wolniej schodził na asfaltowych dojazdach na rajdy.
Też czaję się na te gumki pod kątem wyjazdu
Maarcel
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Opony Michelin Anakee Wild
Tractionator Adventure są właśnie za bliskie - też będą głośne i szybko się zużywały. GPS powinien się znacznie lepiej spisywać na asfalcie, pytanie tylko jak dużo gorzej będzie sobie radził w błocie (bo w piachu myślę, że będzie ok). Mnie zachęca do niego super głęboki bieżnik - w nowej tylnej opinie ma bodajże 14 mm, więc liczę, że w trudnych warunkach braki agresywności będzie nadrabiał wysokością klocków.
A miałem je kupić już w zeszłym roku, ale wyprzedały się jakoś początkiem kwietnia, a kolejna dostawa z Australii miała być dopiero we wrześniu... Dlatego teraz mam Anakee Adventure.
A miałem je kupić już w zeszłym roku, ale wyprzedały się jakoś początkiem kwietnia, a kolejna dostawa z Australii miała być dopiero we wrześniu... Dlatego teraz mam Anakee Adventure.
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: Opony Michelin Anakee Wild
Masz masz już te Motoz Tractionator GPS ?
bo obstawiam je na tegoroczną wyprawę
bo obstawiam je na tegoroczną wyprawę
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Opony Michelin Anakee Wild
Nie mam, pierwszy kwietniowy rajd chcę przejechać na obecnych Anakee Adventure, na drugim, trudniejszym dobic Wildy i dopiero potem zakładać GPS-y, więc jeszcze się nie spieszę z zakupem. Ale w marcu będzie trzeba, żeby się znowu nie skończyły
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: Opony Michelin Anakee Wild
a to one się w marcu kończą ? dobrze, że mówiszLuchow pisze:Nie mam, pierwszy kwietniowy rajd chcę przejechać na obecnych Anakee Adventure, na drugim, trudniejszym dobic Wildy i dopiero potem zakładać GPS-y, więc jeszcze się nie spieszę z zakupem. Ale w marcu będzie trzeba, żeby się znowu nie skończyły
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Opony Michelin Anakee Wild
Tak było w zeszłym roku. W połowie kwietnia już mi się nie udało kupić
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: Opony Michelin Anakee Wild
to ostatnie już pytanie
Bierzesz komplet czy miksujesz ?
Widziałem użytkowników, którzy Tractionator GPS na tyle, dają z Tractionator Adventure na przodzie.
Bierzesz komplet czy miksujesz ?
Widziałem użytkowników, którzy Tractionator GPS na tyle, dają z Tractionator Adventure na przodzie.
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Opony Michelin Anakee Wild
Komplet. Z tego co ja czytałem to znowu wynikało, że przednia Adventure jest gorsza niż tylna. Gdybym brał pod uwagę Adventure-y, kilka osób polecało na przód Pirelli Rally STR (jeśli dobrze pamiętam model). GPS-y ponoć są dość dobrze dobraną parą.
- Ocena: 5.88235%
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: Opony Michelin Anakee Wild
Jak dotąd w tych organizowanych przez OnTour
i w Rajdzie Pałuk. Może w tym roku uda się jeszcze Rajd w Dobieżynie, Rajd Kopernika lub Rajd Łokietka.
Oprócz tego myślałem o Beskid Rally, i Rajdzie Latarników, ale na razie na myśleniu się skończyło. Jak się Tak zacznie planować, to rok ma zdecydowanie za mało weekendów
i w Rajdzie Pałuk. Może w tym roku uda się jeszcze Rajd w Dobieżynie, Rajd Kopernika lub Rajd Łokietka.
Oprócz tego myślałem o Beskid Rally, i Rajdzie Latarników, ale na razie na myśleniu się skończyło. Jak się Tak zacznie planować, to rok ma zdecydowanie za mało weekendów
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: Opony Michelin Anakee Wild
Muszę je obczaić. W zeszłym roku było coś takiego jak Podlaski szuter rally. W tym roku chyba jest to przeniesione do kotliny kłodzkiej.
Nie wiesz czy na stałe czy co roku w innym miejscu to robią?
Nie wiesz czy na stałe czy co roku w innym miejscu to robią?
Re: Opony Michelin Anakee Wild
Szuter rally jest co roku gdzie indziej, stałą lokalizację ma u nich tylko Bieszczadzki a resztę organizują tam, gdzie im się uda fajne trasy znaleźć.
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany