ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Oleje, płyny eksploatacyjne, smarowanie i mycia - opinie, testy, uwagi, ostrzeżenia.
Mara35
AM
Posty: 18
Rejestracja: 24 mar 2017, 19:36
Lokalizacja: Orzesze Jaśkowice Śląskie

ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: Mara35 »

Sie macie ludzie- ostatnio wpadło mi sporo pozytywnych opinii na temat tego oleju- coraz więcej użytkowników moto decyduje się na ten olej. Argumentują po pierwsze niższą ceną, po drugie wg specyfikacji technicznej jest lepszy od popularnego motula 5100, po trzecie wszyscy niemal jednomyślnie stwierdzają cichszą pracę i lepiej wchodzące biegi. Może i Wy macie jakieś doświadczenia związane z tym olejem- jeśli tak to podzielcie sie;)



Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 646
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: Remol71 »

A co takiego jest w Motulu 5100 ? Zwykły olej, tylko reklam więcej i pachnie fiołkami.


1050 XT

Awatar użytkownika
JARON
A+B+C+D
Posty: 2116
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: JARON »

Mnie na pierwszym przeglądzie wlali Castrol i od razu jak wyjechałem z warsztatu, to usłyszałem kilka nowych dźwięków z silnika, które słychać do tej pory. Następny leję Motul 5100 polecany przez wielu forumowiczów.


Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: Struna »

no niestety - castrol w całej swej ofercie ma może ze 2-3 dobre oleje


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Pepo
A
Posty: 324
Rejestracja: 07 lut 2017, 21:30

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: Pepo »

Chyba nie będę doświadczał i znów zaleję Motul 10W40 5100. Kiedyś zalałem chiniolka 125 Castrolem 4T zaczęły się problemy z przełączaniem biegów. Zmieniłem na Motul i przeszło, zalałem też tym Stroma. Działa i nie chcę niespodzianek. Ma robić robotę a ja nie chcę się zastanawiać nad wyższością innych. Niech mnie ktoś przekona argumentami że warto zmieniać .....


Kawasaki KLV1000. Po to właśnie moto. 8-)

Awatar użytkownika
SimOn!
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 27 wrz 2016, 20:45
Lokalizacja: GD 3Miasto

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: SimOn! »

Mara35 pisze:Sie macie ludzie- ostatnio wpadło mi sporo pozytywnych opinii na temat tego oleju- coraz więcej użytkowników moto decyduje się na ten olej. Argumentują po pierwsze niższą ceną, po drugie wg specyfikacji technicznej jest lepszy od popularnego motula 5100, po trzecie wszyscy niemal jednomyślnie stwierdzają cichszą pracę i lepiej wchodzące biegi. Może i Wy macie jakieś doświadczenia związane z tym olejem- jeśli tak to podzielcie sie;)
Heheh bez urazy, ale brzmi to jak spam reklamowy napisany prze handlowca :lol:
To teraz konkrety:
Mara35 pisze:coraz więcej użytkowników moto decyduje się na ten olej.
Czy ilu konkretnie ?
Niższa cena... hmm no dobra idźmy dalej :lol:
Mara35 pisze:po drugie wg specyfikacji technicznej jest lepszy od popularnego motula 5100
Ale co konkretnie? Bo jak przejżeć suche dane z kart charakterystyki to wychodzi to samo 8-)
Mara35 pisze:po trzecie wszyscy niemal jednomyślnie stwierdzają cichszą pracę i lepiej wchodzące biegi.
Pytanie czy stwierdzili by to samo przy "ślepym" teście czyli nie wiedząc co im nalano? ;) Wtedy by było to obiektywne.

Tak z czystej ciekawości jak pisałem wcześniej zerknąłem na charakterystykę obu olei. Wynik moich dociekiwań jest na obrazku :mrgreen:
Oleje_moto.jpg
Na zielono i niebiesko to co każe lać nam Suzuki do motorów.
Motul jest tylko teoretycznie bardziej wstecznie kompatybilny ze starszymi konstrukcjami silników i to wg. Amerykańców. Wg. Japońskiej klasyfikacji oba oleje są takie same :)
Czyli na papierze wychodzi, że jeden pies :lol:

A czy oszczędność...? Bo ja wiem :?
Motul w Trójmieście w renomowanym sklepie/hurtowni 99 zł 4 litry.
Olren w intenetach na Alle (najtańszy z wysyłką) 82zł za 4 litry.
No czyli, że na filtr nam zostanie ;)

Nie bronię ani Orlenu ani Motula. Chciałem tylko suche fakty przedstawić.
A i z branżą olejową mam tyle wspólnego, że mój ojciec pracuje w pewnej rafinerii :mrgreen: Ale z olejów nie mam tego profitów. :lol: :cry:
Ostatnio zmieniony 30 sty 2018, 23:49 przez SimOn!, łącznie zmieniany 3 razy.


Zdrówko シモン :mrgreen:
Mniejszość Niemiecko Japońska ;)

Awatar użytkownika
SimOn!
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 27 wrz 2016, 20:45
Lokalizacja: GD 3Miasto

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: SimOn! »

Pepo pisze:Chyba nie będę doświadczał i znów zaleję Motul 10W40 5100. Kiedyś zalałem chiniolka 125 Castrolem 4T zaczęły się problemy z przełączaniem biegów. Zmieniłem na Motul i przeszło, zalałem też tym Stroma. Działa i nie chcę niespodzianek. Ma robić robotę a ja nie chcę się zastanawiać nad wyższością innych. Niech mnie ktoś przekona argumentami że warto zmieniać .....
Wiesz co? Ewentualnie to są dwa argumenty przemawiający za innym olejem.
Raz to podrabianie Motula na potęgę. :roll: Jak nie masz dostępu do sprawdzonego źródła to nie wiadomo co kupujesz.
A dwa to jak olej spełnia wymagania producenta silnika to jeden pies co wlejesz. Motul się u nas rozpowszechnił i tyle. Pół ameryki jeździ na Shellowskiej Rotelli... oleju formalnie do diesli :mrgreen:
U nas zawsze oleje to temat rzeka i powód do wojny domowej :lol:


Zdrówko シモン :mrgreen:
Mniejszość Niemiecko Japońska ;)

Mara35
AM
Posty: 18
Rejestracja: 24 mar 2017, 19:36
Lokalizacja: Orzesze Jaśkowice Śląskie

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: Mara35 »

Chciałem zapytać o opinie użytkowników a nie wywoływać wojny jak piszesz ale w odpowiedzi warto zerknąć na to
A więc instytut API rozwinął następującą klasyfikacje:

Pierwsza litera za API to zawsze albo S albo C.

S = oleje do silników benzynowych.

C = oleje do silników Diesla.

Druga litera to klasa a w zasadzie jakość oleju. Czym litera jest dalsza w alfabecie, tym wyższa jest jakość oleju. Najwyższe specyfikacje API są właśnie SL-SM/CI-4.

Ale i tak dzięki za wypowiedz. Gdyby się jednak znalazł ktos kto leje ten olej to chętnie wysłucham konkretów .
Pozdrawiam Mara



Awatar użytkownika
Pepo
A
Posty: 324
Rejestracja: 07 lut 2017, 21:30

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: Pepo »

Tak jak już pisałem : Chiniol Zipp-125 przy czerwonym Castrolu 4T potrafił przy redukcji zawisnąć w połowie biegu. Po zalaniu Motulem efekt ustał. W Kawasaki od razu zalałem Motulem i przez sezon nie miałem żadnych problemów i dziwnych dźwięków (pierwsze 6 tysięcy na nowym moto). Oby tak pozostało. Na magnesiku w korku nie ma opiłków. Biegi przełącza bez problemu nawet na pół sprzęgła (tylko redukcja pulsacyjna jak w Kamazie). Jeśli ktoś twierdzi że można lepiej to chętnie poczytam. Mam dostęp do wszystkich olei. Różnica w cenie kilkunastu złotych to nie jest problem.


Kawasaki KLV1000. Po to właśnie moto. 8-)

Mara35
AM
Posty: 18
Rejestracja: 24 mar 2017, 19:36
Lokalizacja: Orzesze Jaśkowice Śląskie

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: Mara35 »

nie chodzi mi o te pare pln tylko o opinię użytkownika- nic więcej



pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: pyra »

A ja w XVS 1300 zmieniłem motula na castrola i ucichła klawiatura.


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
SimOn!
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 27 wrz 2016, 20:45
Lokalizacja: GD 3Miasto

Re: RE: Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: SimOn! »

Mara35 pisze:Chciałem zapytać o opinie użytkowników a nie wywoływać wojny jak piszesz ale w odpowiedzi warto zerknąć na to
A więc instytut API rozwinął następującą klasyfikacje:

Pierwsza litera za API to zawsze albo S albo C.

S = oleje do silników benzynowych.

C = oleje do silników Diesla.

Druga litera to klasa a w zasadzie jakość oleju. Czym litera jest dalsza w alfabecie, tym wyższa jest jakość oleju. Najwyższe specyfikacje API są właśnie SL-SM/CI-4.

Ale i tak dzięki za wypowiedz. Gdyby się jednak znalazł ktos kto leje ten olej to chętnie wysłucham konkretów .
Pozdrawiam Mara
Spoko spoko. Ta uwaga o "gwiezdnych wojnach" ;) była taka ogólna absolutnie nie do Ciebie.
Odnośnie klasyfikacji API to zerknij ze właśnie o tym wspomniałem :)


Zdrówko シモン :mrgreen:
Mniejszość Niemiecko Japońska ;)

Mara35
AM
Posty: 18
Rejestracja: 24 mar 2017, 19:36
Lokalizacja: Orzesze Jaśkowice Śląskie

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: Mara35 »

no dobra olał podpalił- bez znaczenia -pozdro dla wszyszstkich



Awatar użytkownika
SimOn!
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 27 wrz 2016, 20:45
Lokalizacja: GD 3Miasto

Re: RE: Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: SimOn! »

Mara35 pisze:no dobra olał podpalił- bez znaczenia -pozdro dla wszyszstkich
Eeee że co? :)


Zdrówko シモン :mrgreen:
Mniejszość Niemiecko Japońska ;)

Crass
AM
Posty: 5
Rejestracja: 03 sty 2018, 10:38
Kontakt:

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: Crass »

Co do psioczenia na Castrol (nie nie bronie,sam na nim nie jezdze,ale mnie zainteresowal) ciekawe czy wszystkie silniki tutaj razem wziete maja tyle przejechane ;)
http://www.stromtrooper.com/dl1000-2002 ... strom.html
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
Pepo
A
Posty: 324
Rejestracja: 07 lut 2017, 21:30

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: Pepo »

Ożesz... 212 litrów oleju wymienił na 440 tysięcy mil.
Tak jak pisałem .... nie upieram się przy danej marce bo to kilka złotych w tą lub w tą na wymianie. Śmieszna różnica.
Mam dostęp do wszystkich olei. Pytanie który ? Chcę zalać i olać. Ma być dobry dla tego silnika i skrzyni biegów ! Najlepszy !
Kawa ma przejechane 23 tys. km. Mało. Ma 11 lat. 10W40 na pewno.
Który poradzi sensownie ?


Kawasaki KLV1000. Po to właśnie moto. 8-)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: Struna »

Zalej faktycznego syntetyka ( nie hydrokraka) - będzie najlepszy.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
bartini6
A1
Posty: 81
Rejestracja: 06 gru 2017, 21:34
Lokalizacja: Ropczyce / Rzeszów

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: bartini6 »

U mnie w Freewindzie na castrolu biegi wchodziły jak w motorynce, po wymianie na liqui moly street zaczęły wchodzić bez problemow a i stukanie w silniku ustało. Teraz zastanawiam się nad LQ Offroad do V-stroma jak zaleca strona producenta, ewentualnie bel-ray.



michal frucz
AM
Posty: 16
Rejestracja: 07 lut 2018, 14:45

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: michal frucz »

dla mnie tylko SHELL ! nic więcej nie zalewam od 20lat, jeżeli trafił się inny od razu został zweryfikowany i znowu powrót do Shell'a. Ale pewnie to zamiłowanie do muszelki :-))))) Pozdrawiam


Vstrom 1000 2015
Sosnowiec

michal frucz
AM
Posty: 16
Rejestracja: 07 lut 2018, 14:45

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

Post autor: michal frucz »

Jak chcecie porównywać oleje popatrzcie na parametry jakie trzymaja przy wysokich temperaturach..... im lepiej trzymają tym lepszy olej. tak w skrócie.


Vstrom 1000 2015
Sosnowiec

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oleje, chemia”