Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2215
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r

Post autor: Antyks »

Ok, tu jest wyjaśnione w miarę dobrze skąd takie informacje..
https://www.autoexpert.pl/artykuly/mityczna-temperatura

Chylę czoła Pana wiedzy Panie @Struna :)


Jerzy
Motoambulans DL 650 AK9
Gabinet Dietetyczny
Przedstawiciel Thermomix

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5222
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r

Post autor: Struna »

Gaz się spala wolniej i mniej gwałtownie ( jak w sumie każde paliwo o wyższej liczbie oktanowej) stąd dłuższy czas ekspozycji komory spalania i zaworów na temperaturę. Bez wyprzedzenia zapłonu bywa że spalanie kończy się już przy uchylonych zaworach wydechowych. I to generalnie może być szkodliwe na dłuższą metę. Nowsze auta same sobie zapłon podciągają (czujniki spalania stukowego), ale starsze mają to co mają. Tam można wariator zapłonu zastosować aby temu przeciwdziałać. Temat rzeka, ale tu chyba o olejach (znowu) rozprawka :)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Pawian
A+B
Posty: 796
Rejestracja: 07 sie 2018, 00:53
Lokalizacja: Kraków

Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r

Post autor: Pawian »

motif pisze:
Pawian pisze: Czy powyższa obserwacja jednak nie wskazuje na to, że olej z przebiegiem staje się bardziej przepracowany i w wyniku tego przestaje cały być zgarniany ze ścianek cylindrów i jest częściowo przepalany?
nie, nie wskazuje - olej ciemnieje z czasem z powodu cykli cieplnych które poprzechodzi a nie że traci właściwości smarne.
Gdyby olej miał być czarny po 15k km z powodu brudu w silniku to by długo już ten silnik nie pojeździł :mrgreen:
15k km to nic dla dobrego oleju.
Nie pisałem, że czarny jest od brudu ;)
Ciekawi mnie jednak jak można wytłumaczyć zjawisko ubywania oleju przepracowanego i braku takiego zjawiska przy oleju świeżym, po zmianie, do wspomnianego przebiegu ok 10kkm (tak wiem, przebieg na kołach nie oznacza identycznego przebiegu obrotowego silnika, ale załóżmy, że są proporcjonalne).


Honda Varadero XL 125 >> V-Strom 650 AL2 Rudy :)

shadowman
AM
Posty: 2
Rejestracja: 09 wrz 2020, 20:59
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r

Post autor: shadowman »

Ja zalewam od nowości Motul 300V 650xt2017r.



Awatar użytkownika
matt28
A2
Posty: 272
Rejestracja: 27 sie 2018, 21:50

Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r

Post autor: matt28 »

Ciekawa dyskusja - w przypadku Hondy - zalewam CT oryginalnym olejem Hondy 10W/30 (półsyntetyk) lub Motulem 5100 10W/30, tak jak jest to opisane w Workshop Manual.
Jest tam wyraźnie napisane - "No energy conserving oil" - czyli pełny syntetyk odpada, musi natomiast spełniać normę MA/MA2.
Honda zaleca oleje z HTHS poniżej 3.5 (2.9 - 3.5), wiele syntetyków ma HTHS powyżej 3.7, i jako takie są uważane przez Hondę jako "energy conserving" i mogą one przyczynić się do wcześniejszego zużycia silnika.


Old, grumpy man na DL-u 800

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”