To chyba w ciężarówce, osobówka max 15 kkm i wymiana, te brednie o eko-sreko long life powodują tylko że silniki jak dobiją do 100-150kkm to się rozlatują.motif pisze:nie tak jak w samochodach co np 30-45tys km
Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Albo w wynajmie/leasingu gdzie po okresie umowy auta się zwracaStruna pisze:To chyba w ciężarówce, osobówka max 15 kkm i wymiana, te brednie o eko-sreko long life powodują tylko że silniki jak dobiją do 100-150kkm to się rozlatują.motif pisze:nie tak jak w samochodach co np 30-45tys km
DL650 2012
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
To jest ogólnie ciekawe zagadnienie, bo serwisy chętnie zamiast semi leją full. U mnie tak było. Chciałem książkowo, ale że niby lepiej itp., itd.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Bo jest lepiej dla silnika i jego elementów.
Ślizganie na syntetyku - chyba jak się wleje samochodowy, który nie ma dodatków pozwalających na pracę mokrego sprzęgła.
Ślizganie na syntetyku - chyba jak się wleje samochodowy, który nie ma dodatków pozwalających na pracę mokrego sprzęgła.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Znaczy się mam zostawić jak jest ? Nie pałuję silnika, nie mam w zwyczaju poprawiać fabryki, olej i filtr zmieniam co roku. Nie lubię przepłacać jeżeli nie muszę.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
nie prawda, w moim VW tiguanie 30 tys pierwszy przegląd z wymiana oleju, fiat ducato 45k km pierwszy przegląd a te auta robią po pół miliona km zanim się coś robi w nich. Nie piszemy tu o polonezie czy małym fiacie świat poszedł troche do przodu.Struna pisze:To chyba w ciężarówce, osobówka max 15 kkm i wymiana, te brednie o eko-sreko long life powodują tylko że silniki jak dobiją do 100-150kkm to się rozlatują.motif pisze:nie tak jak w samochodach co np 30-45tys km
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
No dobrze ale znana jest sytuacja, kiedy w naszym ekologicznym ciemnogrodzie (czyli UE) nie wymagana jest zmiana oleju w jakiejś automatycznej skrzyni biegowej. A w kraju, w którym jeszcze ten ekologiczny ciemnogród się tak dobrze nie zadomowił, czyli USA, w instrukcji obsługi jest wołami napisane, że wymianę oleju należy robić co 60 tys km czy tam mil. Nie pamiętam, o którą konkretnie skrzynię chodzi. Dlatego uważam, że sprawa wcale nie jest taka oczywista. Jeżeli chodzi o oleje i ich jakość w XXI wieku. Również nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że oleje to mamy już takiej księżycowej technologii, że silniki wykręcą na nich po milionie km bez remontu. Chciałem zauważyć, że naszej rodzimej produkcji ciężarówka Star była w stanie wykręcić po 2 mln km bez remontu. Warunek był jeden: płyny w silniku muszą być wymieniane. Wiadomo, że inna konstrukcja i przeznaczenie auta. 500 tys km bez remontu w XXI wieku jest raczej słabym wynikiem, a nie dobrym.
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Masz rację, ale chyba ten przód często okazuje się tyłemmotif pisze:świat poszedł troche do przodu.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Dziadek3H2M
- A+B+C
- Posty: 1114
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
To częsta opinia że, po zmianie z oleju A na B biegi lepiej wchodzą. Tyle że, ja mam podobne spostrzeżenia zawsze po zmianie oleju A na A świeżyWoolkan pisze:Słyszałem o ślizgających się sprzęgłach ale postanowiłem zmienić z Ecstar 7000 na 9000 i jak dotąd nie żałuję . Jak pisałem biegi nieco lepiej wchodzą a efektu ślizgania sprzęgła nie ma. ....
Więc może , przynajmniej częściowo, poprawa pracy skrzyni biegów wynika z tego że, wymieniany olej był nieco przepracowany, niż z tego co wlaliśmy, syntetyk czy pół. Mój olej A to: Motul 5100 10w40.
LWG
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
@dziadekH możliwe , nie kwestionuje tego a nawet napisałem że moje odczucia wynikają z jak dotąd krótkiego dystansu , nieco ponad 200 km od zmiany , jednak dla mnie różnica w cenie między olejami semi a full synthetic jest na tyle niewielką że do zaakceptowania. Niech każdy leje co chce byle zmieniać na czas . W nowym DL instrukcja przewiduje wymiany oleju co 12kkm , ja zmieniam co 6kkm ale każdy sam podejmuje decyzję i zapewne ma swoje racje także looz
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Tia, miałem nową skodę, i padło pytanie o longlife, a ja na to - czy są jakieś różnice konstrukcyjne.motif pisze:nie prawda, w moim VW tiguanie 30 tys pierwszy przegląd z wymiana oleju, fiat ducato 45k km pierwszy przegląd a te auta robią po pół miliona km zanim się coś robi w nich. Nie piszemy tu o polonezie czy małym fiacie świat poszedł troche do przodu.Struna pisze:To chyba w ciężarówce, osobówka max 15 kkm i wymiana, te brednie o eko-sreko long life powodują tylko że silniki jak dobiją do 100-150kkm to się rozlatują.motif pisze:nie tak jak w samochodach co np 30-45tys km
Odwiedż- nie, tylko inny olej i trochę oszczędności w kosztach. Na moje pytanie- a co za 200 tys? Odpowiedź sprzedawcy- to lepiej niech pan longlifa nie robi.
Podobnie z Suzuki, ASO - wymiana 12 tys
Ja - im na złość co 6 tys. A i świece irydowe u mnie lepiej palą.
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
żaden longlife, normalny olej się leje. te wszystkie dziwne nazwy to tylko chwyty marketingowe.
Olej od renomowanych firm dzisiaj jest naprawdę dobrej jakości, widziałem gdzie wyniki badań gdzie oleje które są wymieniane nie utraciły swoich własności wcale. Ci co zmieniają co 5-6k tylko napędzają kasę firmom olejowym, i dobrze na kimś muszą zarabiać żeby rynek się kręcił bo na mnie dużo nie zarobią
p.s.
a na złość to sobie tylko robisz i środowisku
Olej od renomowanych firm dzisiaj jest naprawdę dobrej jakości, widziałem gdzie wyniki badań gdzie oleje które są wymieniane nie utraciły swoich własności wcale. Ci co zmieniają co 5-6k tylko napędzają kasę firmom olejowym, i dobrze na kimś muszą zarabiać żeby rynek się kręcił bo na mnie dużo nie zarobią
p.s.
a na złość to sobie tylko robisz i środowisku
Online
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
@motif a dlaczego olej silnikowy robi się ciemniejszy?? Być może nie są to utracone właściwości oleju. Raczej jest to syf z silnika czy tam produkty spalania w silniku??
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
I jak to się dzieje, że wczoraj w tym samym silniku, zalecano wymianę co 6k, a dziś już co 12k
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Olej ciemnieje bardzo szybko, głównie dzięki cyklom nagrzewania i stygnięcia ale nie zmienia to własności smarujących.
Na ciemnienie też mają wpływ dodatki jakie olej zawiera oraz zanieczyszczenia, ale to już w mniejszym stopniu, no chyba że mamy silnik
w stanie tragicznym to mu i tak nic nie pomoże. Gdyby olej spuszczany był dalej koloru złotego to by oznaczało tylko że jest coś bardzo źle
w silniku
Zalecana częsta wymiana oleju to dobrze znany scam, szczególnie w USA gdzie wciskają ludziom że trzeba zmieniać w samochodach olej co 3k mil
co już jest przegięciem niezłym.
Ciekawe jest porównanie zaleceń różnych firm. W dużych KTM zaleca się zmianę oleju co 16k km, w yamahach co 10k km, Honda 12k km,
Suzuki do niedawna 6k km, teraz 12k km . Najbardziej wyżyłowane tu są silniki KTM a mimo to interwały najdłuższe Wszystko to marketing i pobudzanie pracy serwisów, bo oni dobrze wiedzą że olej by równie dobrze mógł myc zmieniony przy np 20k km.
Na ciemnienie też mają wpływ dodatki jakie olej zawiera oraz zanieczyszczenia, ale to już w mniejszym stopniu, no chyba że mamy silnik
w stanie tragicznym to mu i tak nic nie pomoże. Gdyby olej spuszczany był dalej koloru złotego to by oznaczało tylko że jest coś bardzo źle
w silniku
Zalecana częsta wymiana oleju to dobrze znany scam, szczególnie w USA gdzie wciskają ludziom że trzeba zmieniać w samochodach olej co 3k mil
co już jest przegięciem niezłym.
Ciekawe jest porównanie zaleceń różnych firm. W dużych KTM zaleca się zmianę oleju co 16k km, w yamahach co 10k km, Honda 12k km,
Suzuki do niedawna 6k km, teraz 12k km . Najbardziej wyżyłowane tu są silniki KTM a mimo to interwały najdłuższe Wszystko to marketing i pobudzanie pracy serwisów, bo oni dobrze wiedzą że olej by równie dobrze mógł myc zmieniony przy np 20k km.
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Diesel znaczy się the best, bo jedno odpalenie po zalaniu świeżego oleju i od razu czernidło
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Dziadek3H2M
- A+B+C
- Posty: 1114
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Z ciekawych dyskusji, na różnych forach, o olejach i ich wymianie widzę jedno: olej można spokojnie zmienić raz na sezon. Jest tylko jeden problem, do dalszych dywagacji, zmieniać przed czy po sezonie? ( nie dotyczy Lorda )
- Ocena: 5.88235%
LWG
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
to jest kolejna ściema, zmieniać po rekomendowanym interwale kilometrowym lub raz na sezon.
Nawet firmy olejowe jak Mobil twierdzą że do 5 lat olej jest wciąż dobry i pełnej wartości. Jak dłużej nie badano albo nie chcą mówić bo im się to raczej im się nie opłaca
ale gość poniżej zbadał jak się ma olej z 1950 po 70 latach
Test na ścieranie/smarowanie przeszedł bardzo dobrze, niewiele gorzej niż nowy olej.
Inne testy gorzej jak kwasowość,osad, temperature itp ale wiadomo tyle lat temu oleje były znacznie gorsze,
jednak wciąż smarują całkiem dobrze.
Czyli reasumując jak masz zalany silnik nowoczesnym olejem a nie zrobiłeś limitu kilometrów w sezonie to naprawdę nic się nie stanie jak poczekasz do drugiego sezony gdzie dociągniesz do limitu km i wtedy go wymienisz.
Nawet firmy olejowe jak Mobil twierdzą że do 5 lat olej jest wciąż dobry i pełnej wartości. Jak dłużej nie badano albo nie chcą mówić bo im się to raczej im się nie opłaca
ale gość poniżej zbadał jak się ma olej z 1950 po 70 latach
Test na ścieranie/smarowanie przeszedł bardzo dobrze, niewiele gorzej niż nowy olej.
Inne testy gorzej jak kwasowość,osad, temperature itp ale wiadomo tyle lat temu oleje były znacznie gorsze,
jednak wciąż smarują całkiem dobrze.
Czyli reasumując jak masz zalany silnik nowoczesnym olejem a nie zrobiłeś limitu kilometrów w sezonie to naprawdę nic się nie stanie jak poczekasz do drugiego sezony gdzie dociągniesz do limitu km i wtedy go wymienisz.
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Przed zimowaniemDziadekH pisze:zmieniać przed czy po sezonie?
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Ja też zmieniam przed zimowaniem. Niech już sobie leżakuje w czystym a nie jakimś zasiarczonym syfie. Ale nie dramatyzowałbym gdybym go zmienił wiosną. Po prostu lubię na wiosnę odpalić silnik i pojechać na wycieczkę w jakieś fajne miejsce a nie do serwisu. W ogóle uważam, że temat oleju nie jest wart aż tak dalece zgłębionych rozważań. Poczytałem co koledzy praktykują i twierdzę, że nikt tu krzywdy swojej maszynie nie robi. Niech każdy robi jak mu pasuje, byleby nie krzywdzić innych
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka