osłona silnika

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Awatar użytkownika
DINO
A+B
Posty: 527
Rejestracja: 12 lis 2016, 07:19
Lokalizacja: ZK
Kontakt:

osłona silnika

Post autor: DINO »

zabieram się za robienie osłony pod silnik, rysunek mam ten co krąży po forach i sieci i teraz pytanie, jaki jest cel wycinania miejsca na rurę?? bo spotyka się osłony bez wycięć, czy chodzi tylko o prześwit?
Załączniki
55bc36fd673dfd1amed.jpg
55bc36fd673dfd1amed.jpg (67.07 KiB) Przejrzano 8955 razy
4d03955ac834f6bamed.jpg
4d03955ac834f6bamed.jpg (67.05 KiB) Przejrzano 8955 razy


DL 650 AK7 moja Piękna Suzi :D
pomoc w okolicach 75-506 (Koszalin)

Awatar użytkownika
griba
A1
Posty: 64
Rejestracja: 08 sty 2017, 16:51
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: osłona silnika

Post autor: griba »

Też się swego czasu nad tym zastanawiałem. Być może chodzi o odprowadzanie ciepła. Podejrzewam, że rura całkowicie zakryta osłoną może się nieźle nagrzać.


Pozdrawiam,
Griba
Obrazek   motoSTFORKY   
motocyklowe podróże małe i duże

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: osłona silnika

Post autor: Centrino »

Albo osłona jest nieco płytsza, co daje powiększenie prześwitu ale musi mieć właśnie wycięcie pod wydech. Jak by nie patrzeć osłona bez wycięcia pod wydechem zejdzie ze 1-3cm niżej.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
griba
A1
Posty: 64
Rejestracja: 08 sty 2017, 16:51
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: osłona silnika

Post autor: griba »

Centrino pisze:Albo osłona jest nieco płytsza, co daje powiększenie prześwitu ale musi mieć właśnie wycięcie pod wydech. Jak by nie patrzeć osłona bez wycięcia pod wydechem zejdzie ze 1-3cm niżej.
Dokładnie. Gdybyśmy chcieli maksymalnie zwiększyć prześwit, to osłona bez wycięcia musiałaby być bardzo blisko lub nawet dotykać elementów wydechu. Wtedy zapewne silnie by się nagrzewała.


Pozdrawiam,
Griba
Obrazek   motoSTFORKY   
motocyklowe podróże małe i duże

Awatar użytkownika
Benek
A1
Posty: 80
Rejestracja: 19 paź 2016, 11:46
Lokalizacja: Bydoszcz

Re: osłona silnika

Post autor: Benek »

Robiłem na tej podstawie do swojego. W DL 1000 nie trzeba wycinać. W celu chłodzenia wydechu przedniego garnka wywierciłem otwory w przedniej części osłony.
http://www.vstromclub.fora.pl/akcesoria ... tml#116365



Awatar użytkownika
DINO
A+B
Posty: 527
Rejestracja: 12 lis 2016, 07:19
Lokalizacja: ZK
Kontakt:

Re: osłona silnika

Post autor: DINO »

fajna, teraz tworze z kartonu wzór jak zalegną pod moto to zobaczę co i jak ewentualnie pozmieniać i czy jest sens :D


DL 650 AK7 moja Piękna Suzi :D
pomoc w okolicach 75-506 (Koszalin)

ARD
A1
Posty: 85
Rejestracja: 26 paź 2016, 21:42
Lokalizacja: Chełmek

Re: osłona silnika

Post autor: ARD »

dobrze ze mi przypomnieliście ze tez to musze ogarnąć do wiosny



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: osłona silnika

Post autor: Iżu »

Mam takie pytanko do kolegów, czy rzeczywiście osłona silnika w małej Suzi DL-650 (2016) jest konieczna gdy jeździmy raczej głównie po asfalcie, lub ewentualnie po ubitym szutrze i czasem leśnych piaszczystych drogach ?
Motocykl fabrycznie sprzedawany jest bez osłony, a więc chyba elementy kolektora, cylindra i chłodnicy są odporne na małe kamyczki, tak samo jak w SV-650 ?
Czy ktoś z kolegów miał przypadek uszkodzenia elementów silnika przez odrzucony kołem kamyk w ten sposób ?
Zastanawiam się nad sensem wydawania teraz pieniędzy na osłonę skoro jeżdżę po asfalcie, a w teren póki co mnie nie ciągnie.

Pozdrawiam serdecznie


Iżu

czekol
A2
Posty: 139
Rejestracja: 05 paź 2016, 23:15
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: osłona silnika

Post autor: czekol »

Jeśli zjeżdzasz na szutry/leśne drogi to warto mieć. Ja jeżdze podobnie i po jednnym sezonie jest kika śladów po kamieniach.
Co nie znaczy oczywiście że bez osłony nie można zjeżdżać z asfaltu :)



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: osłona silnika

Post autor: Iżu »

czekol pisze:Jeśli zjeżdzasz na szutry/leśne drogi to warto mieć. Ja jeżdze podobnie i po jednnym sezonie jest kika śladów po kamieniach.
Co nie znaczy oczywiście że bez osłony nie można zjeżdżać z asfaltu :)
Ale jaką osłonę ? sporo riderów montuje fabryczną osłonę z plastiku, bo ładnie wygląda :mrgreen:
Czy ona chroni przed czymkolwiek ? na pewno spodu nie chroni i trochę zmniejsza prześwit jak każda.


Iżu

Fryderyk
A1
Posty: 55
Rejestracja: 05 paź 2016, 01:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: osłona silnika

Post autor: Fryderyk »

Nie wypowiem się w zakresie skuteczności czy konieczności ochrony silnika czy filtra oleju przez osłonę, bo mam za mało doświadczenia w tej sprawie. Niemniej moim skromnym zdaniem mały DL bez niej wygląda jakoś tak trochę jak niedokończony. A że fabryczny plastik kosztuje tyle, co niefabryczna stal czy amelinum...



czekol
A2
Posty: 139
Rejestracja: 05 paź 2016, 23:15
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: osłona silnika

Post autor: czekol »

Ja mam givi z amelinium. Fabryczny plastik to ozdoba, nie oslona.



Luki
AM
Posty: 4
Rejestracja: 05 paź 2016, 14:06

Re: osłona silnika

Post autor: Luki »

Iżu pisze:Mam takie pytanko do kolegów, czy rzeczywiście osłona silnika w małej Suzi DL-650 (2016) jest konieczna gdy jeździmy raczej głównie po asfalcie, lub ewentualnie po ubitym szutrze i czasem leśnych piaszczystych drogach ?
Jeżeli zjeżdżasz poza asfalt to warto. Ja zawsze czułem dyskomfort jak słyszałem uderzające kamienie, a decyzje o zakupie płyty podjąłem na Ukrainie, gdzie jeżdżąc po ich "drogach" kamienie latały do wysokości kasku :P



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: osłona silnika

Post autor: Iżu »

Luki pisze: Jeżeli zjeżdżasz poza asfalt to warto. Ja zawsze czułem dyskomfort jak słyszałem uderzające kamienie, a decyzje o zakupie płyty podjąłem na Ukrainie, gdzie jeżdżąc po ich "drogach" kamienie latały do wysokości kasku :P
To jaką polecasz osłonę, płytę?
Chyba nie tą oryginalną z plastiku?

Pozdrówko


Iżu

Awatar użytkownika
Litigant
AM
Posty: 9
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: osłona silnika

Post autor: Litigant »

a ja ma takie cudo pod silnik
Załączniki
IMG_20170307_074213.jpg
IMG_20170307_074213.jpg (170.25 KiB) Przejrzano 8623 razy


Gdy stracisz wiarę w ludzi, idź obejrzeć maraton...

Moje moto - DL 650 AL0 YHG

Igi
AM
Posty: 15
Rejestracja: 30 mar 2017, 13:44

Re: osłona silnika

Post autor: Igi »




Suszny
A
Posty: 345
Rejestracja: 13 paź 2016, 15:44

Re: osłona silnika

Post autor: Suszny »

Pierwsza wygląda ładnie i solidnie, myślę że będziesz zadowolony.


V-strom 650 K5

Awatar użytkownika
Piter7011
A2
Posty: 282
Rejestracja: 02 sty 2019, 22:19
Lokalizacja: Kalisz

Re: osłona silnika

Post autor: Piter7011 »

Odgrzeje trochę temat a mianowicie mam w moto osłonę silnika od Moto letko która już u mnie dwa razy pękła a wcześniej też już była spawana a u mnie po raz drugi obecnie w ciągu kilku miesięcy choć nigdzie nią nie uderzyłem a jak u was to wygląda bo u mnie to nie długo na tylnej części będą same spawy .



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: osłona silnika

Post autor: Struna »

Miałem i było to samo choć ja akurat wiele razy nią w terenie szurałem - zmieniłem na tą od RM-G i jest ok.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Piter7011
A2
Posty: 282
Rejestracja: 02 sty 2019, 22:19
Lokalizacja: Kalisz

Re: osłona silnika

Post autor: Piter7011 »

Dzięki słyszałem też o jakichś podkładkach amortyzujących ktoś coś



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”