Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
Fajnie, że jest dobry efekt. Telefon się grzeje najbardziej podczas ładowania, do tego w upale - dzisiaj raczej chłodno było. Jak masz tak dobrą baterię to faktycznie można olać ładowanie w czasie jazdy. Co do sztywnego trzymania to to nie zawsze jest dobre, drgania przenoszą się na telefon i może dojść do uszkodzenia czegoś w środku (z własnego doświadczenia - u nas autofocus aparatu się psuł). Zakładam, ze to telefon z tych pancernych i nie powinno się nic dziać. Ja jeżdżę z x-gripem i tam jest lekka amortyzacja mechanizmem docisku ramion i gumkami trzymającymi, być może dla bardziej delikatnych telefonów to jest lepsze.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
@kaloryferarz - rzuć okiem jeszcze na aplikację Calimoto - jest dość ciekawa
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
Właśnie mi uświadomiłeś, że być może taka lekka amortyzacja może być konieczna. Ale - ten telefon raczej będzie tylko do moto jako nawi. Jak coś w nim od tego panie, to mam to gdzieś - niech się testuje Padnie, to padnie. Nie to nie.
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
Jak by ktoś chciał przerobić telefon/tablet z Androidem na a'la car-unit z Android Auto to jest taka możliwość: Headunit Reloaded Emulator for Android Auto (Link do wersji trial), link do dyskusji/instrukcji na xda-developers: HeadUnit Reloaded for Android Auto with Wifi
W skrócie, nasze urządzenie możemy używać (również bezprzewodowo) jako wyświetlacz dla Android Auto albo uruchamiamy self-mode czyli mamy Android Auto bez potrzeby podłączania/parowania telefonu.
Na szybko zrobiłem test i Note9 z Oukitel WP5 się połączył jak i również Oukitel mogłem ustawić w self-mode.
Co do aplikacji, to Google Maps i Waze bez problem, innych nie testowałem (niestety jak dla mnie Kurviger nie jest AA-ready).
Zadziałało wyświetlanie przychodzącego połączenia na numer znajdujący się w Samsung Note9 na wyświetlaczu Oukitel'a.
W skrócie, nasze urządzenie możemy używać (również bezprzewodowo) jako wyświetlacz dla Android Auto albo uruchamiamy self-mode czyli mamy Android Auto bez potrzeby podłączania/parowania telefonu.
Na szybko zrobiłem test i Note9 z Oukitel WP5 się połączył jak i również Oukitel mogłem ustawić w self-mode.
Co do aplikacji, to Google Maps i Waze bez problem, innych nie testowałem (niestety jak dla mnie Kurviger nie jest AA-ready).
Zadziałało wyświetlanie przychodzącego połączenia na numer znajdujący się w Samsung Note9 na wyświetlaczu Oukitel'a.
DL650 2012
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
Co to AA-ready?
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
Nie można uruchomić Kurviger'a w trybie Android Auto.
DL650 2012
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
@paciks ja chyba nie rozumiem o czym piszesz. Możesz tak prościej?
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
Mój post był dość ogólnym, nie dotyczący tylko Oukitel'a.kaloryferarz pisze:@paciks ja chyba nie rozumiem o czym piszesz. Możesz tak prościej?
Ogólnie mówiąc można przerobić urządzenie z Androidem (tablet, telefon, radio samochodowe) aby było zgodne z Android Auto (konkurencja dla Apple Car Play) czyli to co jest w nowych samochodach czy w nowej Hondzie Africa Twin (aczkolwiek tutaj jest tylko Apple Car Play).
DL650 2012
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
Czyli?
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
Mamy dwa telefony, w moim przypadku:
Samsung - mój codzienny telefon
Oukitel - docelowa navi na moto
Jeżeli sparujemy Samsung i Oukitel za pomocą Android Auto to na Oukitelu uruchomi się interfejs samochodowy z możliwością uruchomienia aplikacji jak Google Maps, Waze etc. Dodatkowo z jego interfejsu będzie można zarządzań połączeniami dokładnie tak jak byś sparował telefon z systemem w samochodzie.
Aby bardziej zobrazować co do daje Android Auto polecam filmy na YouTube, wytłumaczą o wiele lepiej aniżeli ja
Samsung - mój codzienny telefon
Oukitel - docelowa navi na moto
Jeżeli sparujemy Samsung i Oukitel za pomocą Android Auto to na Oukitelu uruchomi się interfejs samochodowy z możliwością uruchomienia aplikacji jak Google Maps, Waze etc. Dodatkowo z jego interfejsu będzie można zarządzań połączeniami dokładnie tak jak byś sparował telefon z systemem w samochodzie.
Aby bardziej zobrazować co do daje Android Auto polecam filmy na YouTube, wytłumaczą o wiele lepiej aniżeli ja
DL650 2012
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
Aaa, tera kumam. A to nie głupie. Nie wiedziałem, że są takie bajery.
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
Spodobał mi się pomysł kaloryferarza, a jako, że też mam fona w dość grubym etui - zwykły rozsuwany uchwyt nie dawał rady - wydłubałem sobie podobny uchwyt. Telefon siedzi w nim ciasno, mam nadzieję, że się sprawdzi na kierownicy.
- Ocena: 5.88235%
Wiek to tylko cyfra.
Były: Java 250(353) >>>Drag Star 650>>>Drag Star 1100>>>Honda Varadero1000>>>DL650AL4>>>Jest DL650AL7
Były: Java 250(353) >>>Drag Star 650>>>Drag Star 1100>>>Honda Varadero1000>>>DL650AL4>>>Jest DL650AL7
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
Uuuu paaaaanie, to to już jest profeska Nie wpadłem na pomysł gięcia amelinium. A tu widzę, że to wcale dobrze się robi. Gratki!
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
@kaloryferarz, badałeś, ile czasu Twój outkitel wp5 nawiguje bez zewn. zasilania?
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
Wydaje mi się, że cały dzień spokojnie. Ale nie miałem okazji aż tyle pojeździć. Spróbuję włączyć mu gps, yanosika, internet i nawi i zostawię na balkonie. Powinno to być w miarę miarodajne.
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
Tak oglądam różne pancerne chińskie wynalazki i niektóre mają styki na plecach (np. hammer explorer) - pewnie ładowanie, ale uchwytu jeszcze nie ma, mógłby się w końcu pojawić, bo wibracje to moim zdaniem każdy port usb są w stanie zarżnąć. A póki nie ma - pozostaje duża bateria. Jak będziesz mierzył, to sprawdź czy jasność ekranu jest wysoko ustawiona. Dzięki z góry.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
Jasność ekranu mam ustawioną na max żeby dobrze widzieć.
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
Zamiast ładowania typu styki na placach może indukcyjne? Łatwo przerobić dowolny uchwyt na taki bajer.
DL650A L8
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
Indukcyjne jest dla miętkich
Idzie zima, myślałem, żeby sobie drukarkę 3D kupić, uchwyt wydrukować, albo kufry...
A tak serio, to masz rację - ładowanie indukcyjne byłoby najlepsze, bo bateria wtedy nie musi być wielka jak cegła i telefon mógłby mieć jeszcze zastosowanie telefoniczne (a nie tylko motonawigacyjne). Tylko że telefony z indukcją są jeszcze dość drogie, cenowo zestaw zbliża się do TomToma i takie dziadowskie oszczędności tracą sens.
Idzie zima, myślałem, żeby sobie drukarkę 3D kupić, uchwyt wydrukować, albo kufry...
A tak serio, to masz rację - ładowanie indukcyjne byłoby najlepsze, bo bateria wtedy nie musi być wielka jak cegła i telefon mógłby mieć jeszcze zastosowanie telefoniczne (a nie tylko motonawigacyjne). Tylko że telefony z indukcją są jeszcze dość drogie, cenowo zestaw zbliża się do TomToma i takie dziadowskie oszczędności tracą sens.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Oukitel WP5 - pancerny telefon jako navi
No. Minął już lekko ponad rok jak jeżdżę z tym wynalazkiem, któryś tysiąc kilometrów za mną. Podsumowanie.
- ergonomia użycia z moim uchwytem jest świetna, wszystko wyraźnie widać, można coś kliknąć w rękawiczkach choć trzeba to robić precyzyjnie
- zdecydowałem się w ogóle nie parować tego ze słuchawkami w kasku. Nie potrzebuję tej funkcjonalności.
- nie kupowałem karty sim do niego. Udostępniam internet z telefonu w kieszeni, choć przez 99% czasu użytkowania nie potrzebowałem w nim neta wcale
- wszystko świetnie widoczne również przy mocnym słońcu
- z ładowania podczas jazdy nie skorzystałem ani raz. Bateria jest tak duża, że wystarcza na długą jazdę. Wczoraj telefon nawigował 5h non stop. Wskaźnik naładowania ze 100% zszedł do 73%. Wygląda więc na to, że takie 15h ciągłej pracy, to pociągnie bez zająknięcia.
- wkładanie i wyciąganie tego z mojej profesjonalnej specjalistycznej obudowy zajmuje dosłownie pół sekundy, a mimo to tel siedzi stabilnie.
- myślałem nad dorobieniem zamykania do obudowy - zrezygnowałem z tego. Nie ma takiej potrzeby. Na stacji po prostu wyciągam i wkładam do kieszeni.
- jak mam włączonego neta, to mam też dostępne całe wyszukiwanie w google. Łatwo znaleźć np. restaurację, stację benzyznową czy np. coś z foto-taga
Minusy:
- można zapomnieć zabrać do kieszeni na stacji
- nie jest to demon prędkości, gdybym odpalił sporo aplikacji jednocześnie, to już zacznie przycinać. Ale sama nawigacja + yanosik + jakiś tracker gps to lajcik.
- zrobiło się przebarwienie w wyświetlaczu. Wygląda jakby to było od amelinium, które w pierwszej wersji dotykało wyświetlacza, dopiero potem przyszlifowałem uchwyt. Wada się nie pogłębia.
I chyba tyle. Ogólnie mówiąc jestem zadowolony. Okazało się, że wcale to nie jest toporne w użyciu. Ja jestem tak leniwy i wygodny w takich sprawach, że gdyby cokolwiek mnie zniechęciało do korzystania z tego rozwiązania, tobym zrezygnował od razu. Sprawdza się świetnie.
W 99% korzystam z aplikacji TomTom Go, z uwagi na łatwość manipulacji trasą. W google maps to już jest ciutkę gorsze.
- ergonomia użycia z moim uchwytem jest świetna, wszystko wyraźnie widać, można coś kliknąć w rękawiczkach choć trzeba to robić precyzyjnie
- zdecydowałem się w ogóle nie parować tego ze słuchawkami w kasku. Nie potrzebuję tej funkcjonalności.
- nie kupowałem karty sim do niego. Udostępniam internet z telefonu w kieszeni, choć przez 99% czasu użytkowania nie potrzebowałem w nim neta wcale
- wszystko świetnie widoczne również przy mocnym słońcu
- z ładowania podczas jazdy nie skorzystałem ani raz. Bateria jest tak duża, że wystarcza na długą jazdę. Wczoraj telefon nawigował 5h non stop. Wskaźnik naładowania ze 100% zszedł do 73%. Wygląda więc na to, że takie 15h ciągłej pracy, to pociągnie bez zająknięcia.
- wkładanie i wyciąganie tego z mojej profesjonalnej specjalistycznej obudowy zajmuje dosłownie pół sekundy, a mimo to tel siedzi stabilnie.
- myślałem nad dorobieniem zamykania do obudowy - zrezygnowałem z tego. Nie ma takiej potrzeby. Na stacji po prostu wyciągam i wkładam do kieszeni.
- jak mam włączonego neta, to mam też dostępne całe wyszukiwanie w google. Łatwo znaleźć np. restaurację, stację benzyznową czy np. coś z foto-taga
Minusy:
- można zapomnieć zabrać do kieszeni na stacji
- nie jest to demon prędkości, gdybym odpalił sporo aplikacji jednocześnie, to już zacznie przycinać. Ale sama nawigacja + yanosik + jakiś tracker gps to lajcik.
- zrobiło się przebarwienie w wyświetlaczu. Wygląda jakby to było od amelinium, które w pierwszej wersji dotykało wyświetlacza, dopiero potem przyszlifowałem uchwyt. Wada się nie pogłębia.
I chyba tyle. Ogólnie mówiąc jestem zadowolony. Okazało się, że wcale to nie jest toporne w użyciu. Ja jestem tak leniwy i wygodny w takich sprawach, że gdyby cokolwiek mnie zniechęciało do korzystania z tego rozwiązania, tobym zrezygnował od razu. Sprawdza się świetnie.
W 99% korzystam z aplikacji TomTom Go, z uwagi na łatwość manipulacji trasą. W google maps to już jest ciutkę gorsze.
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010