UWAGA UWAGA UWAGA

Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

Pair system

Wszystko co jest związane z mechaniką motocykla
Online
Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4869
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Pair system

Post autor: Centrino »

KONKURS

W dzisiejszym poradniku chciałbym zaprezentować w jaki sposób czyścić system PAIR.

Co to jest ten cały system?? Otóż w najprostszy sposób można go porównać do zaworu EGR czyli jednym słowem zaworu recyrkulacji spalin.
Po co to?? Zapewne ekologia. Część spalin zamiast do wydechu trafia z powrotem do komory spalania.

My skupimy się w tym poradniku na elemencie, który jest najbardziej narażony na zanieczyszczenia czyli element znajdujący się w pokrywie zaworów.
Czyszczenie nie jest trudne ale wymaga nieco pracy. Dość sporo jest rozbierania. Dlatego wydaje mi się, że nie warto rozbierać motocykla tylko po to aby wyczyścić elementy systemu ale warto to zrobić podczas czynności obsługowych typu np. regulacja zaworów.

Zabieramy się do pracy

Na początek stawiamy stabilnie motocykl, zdejmujemy kanapę.
Odkręcamy śrubki zaznaczone czerwoną strzałką:
1.jpg
i z drugiej strony:

2.jpg
Następnie na górze zbiornika odkręcamy 2 śruby i 2 plastikowe kołeczki (kołeczki jeśli są oryginalne to najpierw wciskamy bolec do środka a później wyciągamy cały kołek)
3.jpg
Pod lampami demontujemy plastik - wciskamy zaznaczone na zielono kołki:
4a.jpg
Oraz odkręcamy mało widoczną śrubę ukrytą koło kratki pod światłami:
5.jpg
Ukaże się nam taki widok:
6.jpg
Plasticzek ten demontujemy aby dostać się do śrubek bocznej osłony zbiornika paliwa:
4a.jpg
7.jpg
Następnie zdejmujemy wszelkie plastiki i widzimy taki oto widok:
8.jpg

Kolejnym etapem jest demontaż zbiornika. W tym celu odkręcamy 2 śruby. Pierwsza z tyłu zbiornika a druga z przodu:
9.jpg
10.jpg
Ostatnio zmieniony 05 gru 2016, 18:09 przez Centrino, łącznie zmieniany 1 raz.
Ocena: 35.29412%


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Tags:

Online
Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4869
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Pair sytem

Post autor: Centrino »

Podnosimy zbiornik, odczepiamy wtyczkę z kablami, wąż paliwowy i wąż odpowietrzający zbiornik (zapomniałem zrobić fotkę ale znajduje się po prawej stronie zbiornika). I zbiornik ściągamy.
12.jpg

W wersji z ABSem będzie jeszcze przeszkadzał zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego, który również należy odkręcić ale nie trzeba go całkowicie wyciągać. Zbiorniczek po prostu odkładamy na bok
11.jpg
Kolejnym krokiem będzie odkręcenie pokrywy zaworów. W tym celu odpinamy węża z systemu PAIR (żółta strzałka), zdejmujemy fajkę ze świecy (zielona), odkręcamy 3 śruby na klucz imbusowy (czerwona)
13.jpg
Bardzo ważna sprawa. Podczas ściągania pokrywy zaworu należy uważać aby tulejka PAIR nie wyleciała i nie wpadła do silnika. Tutaj zaznaczona na czerwono:
14.jpg
Mamy ściągniętą pokrywę. Z pokrywy odkręcamy czarny plastik (kluczyk 8mm) i go zdejmujemy:
15.jpg
Załączniki
17.jpg
16.jpg
Ocena: 5.88235%


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Online
Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4869
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Pair sytem

Post autor: Centrino »

I właściwie w tym momencie dochodzimy do sedna tego poradnika. A mianowicie do zweryfikowania stanu i ewentualnego czyszczenia naszego zaworu "EGR"

Kilka fotek jak wygląda brudny:

16.jpg
17.jpg
pairmaly.jpg
Do czyszczenia użyłem produktu do czyszczenia zaworów EGR prace z tego typu preparatami należy bezwzględnie wykonywać w rękawiczkach, preparaty te często wykonane są na bazie kwasów:
20.jpg
Aby wyczyścić polecam rozkręcić cały ten zaworek. Tam są dwie małe śrubeczki, następnie podrapać śrubokręcikiem aby wstępnie zdrapać sadzę.
Później psikamy preparatem i czyścimy pędzelkiem, psikamy i czyścimy.

Po czyszczeniu powinno to mniej więcej wyglądać tak:
21.jpg
Następnie wszystko skręcamy i tylny cylinder mamy gotowy.

Pozostaje do zrobienia jeszcze przedni.
Tu jest gorzej z dostępem. Aby wygodnie się robiło należałoby odkręcić chłodnicę, spuszczając wcześniej płyn.
Ja chłodnicę tylko popuściłem i odchyliłem. Da się w ten sposób zrobić ale brakuje wygody i mi się to zemściło gdyż krzywo wkręciłem później śrubę od pokrywy zaworów i wyrwałem gwint. Teraz będzie trzeba i tak zdjąć chłodnicę i gwint poprawić.

Aby zdjąć chłodnicę wykręcamy dolnego węża, spuszczamy do jakiegoś pojemnika płyn chłodniczy a następnie odkręcamy 2 śruby trzymające chłodnicę:
ch1.jpg
ch2.jpg
Po odkręceniu tych dwóch śrub odkręcamy drugiego węża i wyciągamy chłodnicę. Reszta czynności jakie musimy wykonać jest dokładnie taka sama jak przy cylindrze tylnym.

Po tym zabiegu warto zrobić regulację przepustnic wakumetrem.

Miłej roboty ;)
Ocena: 5.88235%


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

alabej
A1
Posty: 47
Rejestracja: 10 paź 2016, 22:14

Re: Pair system

Post autor: alabej »

co do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego to w wersji bez ABS-u go niema czy jest gdzie indziej usytuowany.
.



Online
Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4869
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Pair system

Post autor: Centrino »

O ile wiem to jest w innym miejscu.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
kalinago
A2
Posty: 124
Rejestracja: 21 lis 2016, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Pair system

Post autor: kalinago »

Czy po tym myciu żrącym płynem, nie trzeba tego czymś przepłukać, żeby potem nie zeżarło jakichś uszczelek ?



Online
Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4869
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Pair system

Post autor: Centrino »

Tak, masz rację. Zapomniałem o tym napisać.

Ja używam do tego celu zmywacza do tarcz hamulcowych.

A taki:
texar.jpg
texar.jpg (17.59 KiB) Przejrzano 2803 razy
Ale może to być jakiś inny środek.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
KarolBytom
A2
Posty: 148
Rejestracja: 27 cze 2017, 21:46

Re: Pair system

Post autor: KarolBytom »

Tu moje pytanie czy ten system pair można jakoś zaślepki tak jak to się robiło w puszkach? Że dostawał tylko czyste powietrze bez spalin?


Nauczyłeś się jeździć motocyklem , więc naprawiać go też się nauczysz !

Online
Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4869
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Pair system

Post autor: Centrino »

Można, tylko po co??

Aby to zrobić należy dodatkowo z airboxa odkręcić elektrozawór, Ma on białą dwupinową wtyczkę, zaślepiamy w airboxie dziurę, która powstanie po wyciągnięciu elektrozaworu.
Do kabla pod który był podpięty należy wlutować opornik aby FI się nie wyświetlało na liczniku (nie znam wartości opornika) no i montujemy zaślepki.

Moim zdaniem nie warto (w samochodzie też nie zaślepiam tylko czyszczę) tym bardziej, że komp chyba dawkuje paliwo z uwzględnieniem w skłądzie powietrza spalin.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1683
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Pair system

Post autor: prebenny »

Centruś w dieslu moim zdaniem warto zaślepić - w benzyniaku raczej nie ma takiego syfu ze spalin.

W moim klekocie jak zdjąłem kolektor dolotowy to dosłownie 2/3 prześwitu było zawalone nagarem. W tym momencie sobie powiedziałem, że niech spali w korku te pół litra więcej ale przynajmniej będę miał kolektor czysty ;)


null

Awatar użytkownika
Piter7011
A
Posty: 307
Rejestracja: 02 sty 2019, 22:19
Lokalizacja: Kalisz

Re: Pair sytem

Post autor: Piter7011 »

[quote="Centrino"]Podnosimy zbiornik, odczepiamy wtyczkę z kablami, wąż paliwowy i wąż odpowietrzający zbiornik (zapomniałem zrobić fotkę ale znajduje się po prawej stronie zbiornika). I zbiornik ściągamy .............................................................................................................................................................................................
Witam zadam głupie pytanie a w poprzednim moto miałem problem z paliwem w zbiorniku czy tutaj da się jakoś bez problemów ściągnąć zbiornik a w zasadzie jak spuścić paliwo albo zdemontować zbiornik z prawie pełnym bakiem liczę na waszą wyrozumiałość bo nikt o tym nie wspomniał .



Awatar użytkownika
SimOn!
A+B+C
Posty: 1380
Rejestracja: 27 wrz 2016, 20:45
Lokalizacja: GD 3Miasto

Re: Pair sytem

Post autor: SimOn! »

Piter7011 pisze:
Centrino pisze:Podnosimy zbiornik, odczepiamy wtyczkę z kablami, wąż paliwowy i wąż odpowietrzający zbiornik (zapomniałem zrobić fotkę ale znajduje się po prawej stronie zbiornika). I zbiornik ściągamy
.............................................................................................................................................................................................
Witam zadam głupie pytanie a w poprzednim moto miałem problem z paliwem w zbiorniku czy tutaj da się jakoś bez problemów ściągnąć zbiornik a w zasadzie jak spuścić paliwo albo zdemontować zbiornik z prawie pełnym bakiem liczę na waszą wyrozumiałość bo nikt o tym nie wspomniał .
Nic się nie będzie lało. Możesz na luzie wąż odpinać. :) Tylko pamiętaj, że stalowy zbiornik pełny paliwa "troszkę" waży ;)

W DLu masz pompę paliwa w baku, jak nie pompuje to się nic nie leje ;)


Zdrówko シモン :mrgreen:
Mniejszość Pomarańczowo Japońska ;)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5350
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Pair system

Post autor: Struna »

Coś tam zawsze z wężyka skapnie, ale to tyle co w samym wężyku.
Ja dla pewności po zdjęciu kładę zbiornik tak, żeby wyjście z pompy było wyżej.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
SimOn!
A+B+C
Posty: 1380
Rejestracja: 27 wrz 2016, 20:45
Lokalizacja: GD 3Miasto

Re: RE: Re: Pair system

Post autor: SimOn! »

Struna pisze:Coś tam zawsze z wężyka skapnie, ale to tyle co w samym wężyku.
Ja dla pewności po zdjęciu kładę zbiornik tak, żeby wyjście z pompy było wyżej.
Jasne ale to jrst moze łyżeczka benzyny ;) Mozna kłaść na płasko. Kładąc pad katem trzeba uważać zeby przez odpowietrzenie w korku wlewowym nie rozlać. Zgadnij skąd to wiem ;P


Zdrówko シモン :mrgreen:
Mniejszość Pomarańczowo Japońska ;)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5350
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Pair system

Post autor: Struna »

Jak uszczelka kiepska to i spod wlewu tez lać może :)


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Piter7011
A
Posty: 307
Rejestracja: 02 sty 2019, 22:19
Lokalizacja: Kalisz

Re: Pair system

Post autor: Piter7011 »

Dzięki serdeczne za podzielenie się fachową wiedzą .



Linek4
A1
Posty: 38
Rejestracja: 11 cze 2019, 23:41

Re: Pair system

Post autor: Linek4 »

Czy można gdzie dokupić uszczelki bo moje są w strasznym stanie



Linek4
A1
Posty: 38
Rejestracja: 11 cze 2019, 23:41

Re: Pair system

Post autor: Linek4 »

Czy można gdzie dokupić uszczelki bo moje są w strasznym stanie



Awatar użytkownika
miczon
A2
Posty: 102
Rejestracja: 15 lip 2019, 18:56
Lokalizacja: Zabrze

Re: Pair system

Post autor: miczon »

Super poradnik. Po ilu km robiłeś czyszczenie?



Online
Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4869
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Pair system

Post autor: Centrino »

miczon pisze:Super poradnik. Po ilu km robiłeś czyszczenie?

Na liczniku było 5tyś ale ile na prawdę to nie mam pojęcia.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat mechaniczny”