UWAGA UWAGA UWAGA
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Pair system
Online
Tags:
Pair system
KONKURS
W dzisiejszym poradniku chciałbym zaprezentować w jaki sposób czyścić system PAIR.
Co to jest ten cały system?? Otóż w najprostszy sposób można go porównać do zaworu EGR czyli jednym słowem zaworu recyrkulacji spalin.
Po co to?? Zapewne ekologia. Część spalin zamiast do wydechu trafia z powrotem do komory spalania.
My skupimy się w tym poradniku na elemencie, który jest najbardziej narażony na zanieczyszczenia czyli element znajdujący się w pokrywie zaworów.
Czyszczenie nie jest trudne ale wymaga nieco pracy. Dość sporo jest rozbierania. Dlatego wydaje mi się, że nie warto rozbierać motocykla tylko po to aby wyczyścić elementy systemu ale warto to zrobić podczas czynności obsługowych typu np. regulacja zaworów.
Zabieramy się do pracy
Na początek stawiamy stabilnie motocykl, zdejmujemy kanapę.
Odkręcamy śrubki zaznaczone czerwoną strzałką:
i z drugiej strony:
Następnie na górze zbiornika odkręcamy 2 śruby i 2 plastikowe kołeczki (kołeczki jeśli są oryginalne to najpierw wciskamy bolec do środka a później wyciągamy cały kołek)
Pod lampami demontujemy plastik - wciskamy zaznaczone na zielono kołki:
Oraz odkręcamy mało widoczną śrubę ukrytą koło kratki pod światłami:
Ukaże się nam taki widok:
Plasticzek ten demontujemy aby dostać się do śrubek bocznej osłony zbiornika paliwa:
Następnie zdejmujemy wszelkie plastiki i widzimy taki oto widok:
Kolejnym etapem jest demontaż zbiornika. W tym celu odkręcamy 2 śruby. Pierwsza z tyłu zbiornika a druga z przodu:
W dzisiejszym poradniku chciałbym zaprezentować w jaki sposób czyścić system PAIR.
Co to jest ten cały system?? Otóż w najprostszy sposób można go porównać do zaworu EGR czyli jednym słowem zaworu recyrkulacji spalin.
Po co to?? Zapewne ekologia. Część spalin zamiast do wydechu trafia z powrotem do komory spalania.
My skupimy się w tym poradniku na elemencie, który jest najbardziej narażony na zanieczyszczenia czyli element znajdujący się w pokrywie zaworów.
Czyszczenie nie jest trudne ale wymaga nieco pracy. Dość sporo jest rozbierania. Dlatego wydaje mi się, że nie warto rozbierać motocykla tylko po to aby wyczyścić elementy systemu ale warto to zrobić podczas czynności obsługowych typu np. regulacja zaworów.
Zabieramy się do pracy
Na początek stawiamy stabilnie motocykl, zdejmujemy kanapę.
Odkręcamy śrubki zaznaczone czerwoną strzałką:
i z drugiej strony:
Następnie na górze zbiornika odkręcamy 2 śruby i 2 plastikowe kołeczki (kołeczki jeśli są oryginalne to najpierw wciskamy bolec do środka a później wyciągamy cały kołek)
Pod lampami demontujemy plastik - wciskamy zaznaczone na zielono kołki:
Oraz odkręcamy mało widoczną śrubę ukrytą koło kratki pod światłami:
Ukaże się nam taki widok:
Plasticzek ten demontujemy aby dostać się do śrubek bocznej osłony zbiornika paliwa:
Następnie zdejmujemy wszelkie plastiki i widzimy taki oto widok:
Kolejnym etapem jest demontaż zbiornika. W tym celu odkręcamy 2 śruby. Pierwsza z tyłu zbiornika a druga z przodu:
Ostatnio zmieniony 05 gru 2016, 18:09 przez Centrino, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ocena: 35.29412%
Tags:
Online
Re: Pair sytem
Podnosimy zbiornik, odczepiamy wtyczkę z kablami, wąż paliwowy i wąż odpowietrzający zbiornik (zapomniałem zrobić fotkę ale znajduje się po prawej stronie zbiornika). I zbiornik ściągamy.
W wersji z ABSem będzie jeszcze przeszkadzał zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego, który również należy odkręcić ale nie trzeba go całkowicie wyciągać. Zbiorniczek po prostu odkładamy na bok
Kolejnym krokiem będzie odkręcenie pokrywy zaworów. W tym celu odpinamy węża z systemu PAIR (żółta strzałka), zdejmujemy fajkę ze świecy (zielona), odkręcamy 3 śruby na klucz imbusowy (czerwona)
Bardzo ważna sprawa. Podczas ściągania pokrywy zaworu należy uważać aby tulejka PAIR nie wyleciała i nie wpadła do silnika. Tutaj zaznaczona na czerwono:
Mamy ściągniętą pokrywę. Z pokrywy odkręcamy czarny plastik (kluczyk 8mm) i go zdejmujemy:
W wersji z ABSem będzie jeszcze przeszkadzał zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego, który również należy odkręcić ale nie trzeba go całkowicie wyciągać. Zbiorniczek po prostu odkładamy na bok
Kolejnym krokiem będzie odkręcenie pokrywy zaworów. W tym celu odpinamy węża z systemu PAIR (żółta strzałka), zdejmujemy fajkę ze świecy (zielona), odkręcamy 3 śruby na klucz imbusowy (czerwona)
Bardzo ważna sprawa. Podczas ściągania pokrywy zaworu należy uważać aby tulejka PAIR nie wyleciała i nie wpadła do silnika. Tutaj zaznaczona na czerwono:
Mamy ściągniętą pokrywę. Z pokrywy odkręcamy czarny plastik (kluczyk 8mm) i go zdejmujemy:
- Ocena: 5.88235%
Online
Re: Pair sytem
I właściwie w tym momencie dochodzimy do sedna tego poradnika. A mianowicie do zweryfikowania stanu i ewentualnego czyszczenia naszego zaworu "EGR"
Kilka fotek jak wygląda brudny:
Do czyszczenia użyłem produktu do czyszczenia zaworów EGR prace z tego typu preparatami należy bezwzględnie wykonywać w rękawiczkach, preparaty te często wykonane są na bazie kwasów:
Aby wyczyścić polecam rozkręcić cały ten zaworek. Tam są dwie małe śrubeczki, następnie podrapać śrubokręcikiem aby wstępnie zdrapać sadzę.
Później psikamy preparatem i czyścimy pędzelkiem, psikamy i czyścimy.
Po czyszczeniu powinno to mniej więcej wyglądać tak:
Następnie wszystko skręcamy i tylny cylinder mamy gotowy.
Pozostaje do zrobienia jeszcze przedni.
Tu jest gorzej z dostępem. Aby wygodnie się robiło należałoby odkręcić chłodnicę, spuszczając wcześniej płyn.
Ja chłodnicę tylko popuściłem i odchyliłem. Da się w ten sposób zrobić ale brakuje wygody i mi się to zemściło gdyż krzywo wkręciłem później śrubę od pokrywy zaworów i wyrwałem gwint. Teraz będzie trzeba i tak zdjąć chłodnicę i gwint poprawić.
Aby zdjąć chłodnicę wykręcamy dolnego węża, spuszczamy do jakiegoś pojemnika płyn chłodniczy a następnie odkręcamy 2 śruby trzymające chłodnicę:
Po odkręceniu tych dwóch śrub odkręcamy drugiego węża i wyciągamy chłodnicę. Reszta czynności jakie musimy wykonać jest dokładnie taka sama jak przy cylindrze tylnym.
Po tym zabiegu warto zrobić regulację przepustnic wakumetrem.
Miłej roboty
Kilka fotek jak wygląda brudny:
Do czyszczenia użyłem produktu do czyszczenia zaworów EGR prace z tego typu preparatami należy bezwzględnie wykonywać w rękawiczkach, preparaty te często wykonane są na bazie kwasów:
Aby wyczyścić polecam rozkręcić cały ten zaworek. Tam są dwie małe śrubeczki, następnie podrapać śrubokręcikiem aby wstępnie zdrapać sadzę.
Później psikamy preparatem i czyścimy pędzelkiem, psikamy i czyścimy.
Po czyszczeniu powinno to mniej więcej wyglądać tak:
Następnie wszystko skręcamy i tylny cylinder mamy gotowy.
Pozostaje do zrobienia jeszcze przedni.
Tu jest gorzej z dostępem. Aby wygodnie się robiło należałoby odkręcić chłodnicę, spuszczając wcześniej płyn.
Ja chłodnicę tylko popuściłem i odchyliłem. Da się w ten sposób zrobić ale brakuje wygody i mi się to zemściło gdyż krzywo wkręciłem później śrubę od pokrywy zaworów i wyrwałem gwint. Teraz będzie trzeba i tak zdjąć chłodnicę i gwint poprawić.
Aby zdjąć chłodnicę wykręcamy dolnego węża, spuszczamy do jakiegoś pojemnika płyn chłodniczy a następnie odkręcamy 2 śruby trzymające chłodnicę:
Po odkręceniu tych dwóch śrub odkręcamy drugiego węża i wyciągamy chłodnicę. Reszta czynności jakie musimy wykonać jest dokładnie taka sama jak przy cylindrze tylnym.
Po tym zabiegu warto zrobić regulację przepustnic wakumetrem.
Miłej roboty

- Ocena: 5.88235%
Re: Pair system
co do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego to w wersji bez ABS-u go niema czy jest gdzie indziej usytuowany.
.
.
Online
Re: Pair system
Czy po tym myciu żrącym płynem, nie trzeba tego czymś przepłukać, żeby potem nie zeżarło jakichś uszczelek ?
Online
Re: Pair system
Tak, masz rację. Zapomniałem o tym napisać.
Ja używam do tego celu zmywacza do tarcz hamulcowych.
A taki:
Ale może to być jakiś inny środek.
Ja używam do tego celu zmywacza do tarcz hamulcowych.
A taki:
Ale może to być jakiś inny środek.
- KarolBytom
- A2
- Posty: 148
- Rejestracja: 27 cze 2017, 21:46
Re: Pair system
Tu moje pytanie czy ten system pair można jakoś zaślepki tak jak to się robiło w puszkach? Że dostawał tylko czyste powietrze bez spalin?
Nauczyłeś się jeździć motocyklem , więc naprawiać go też się nauczysz !
Online
Re: Pair system
Można, tylko po co??
Aby to zrobić należy dodatkowo z airboxa odkręcić elektrozawór, Ma on białą dwupinową wtyczkę, zaślepiamy w airboxie dziurę, która powstanie po wyciągnięciu elektrozaworu.
Do kabla pod który był podpięty należy wlutować opornik aby FI się nie wyświetlało na liczniku (nie znam wartości opornika) no i montujemy zaślepki.
Moim zdaniem nie warto (w samochodzie też nie zaślepiam tylko czyszczę) tym bardziej, że komp chyba dawkuje paliwo z uwzględnieniem w skłądzie powietrza spalin.
Aby to zrobić należy dodatkowo z airboxa odkręcić elektrozawór, Ma on białą dwupinową wtyczkę, zaślepiamy w airboxie dziurę, która powstanie po wyciągnięciu elektrozaworu.
Do kabla pod który był podpięty należy wlutować opornik aby FI się nie wyświetlało na liczniku (nie znam wartości opornika) no i montujemy zaślepki.
Moim zdaniem nie warto (w samochodzie też nie zaślepiam tylko czyszczę) tym bardziej, że komp chyba dawkuje paliwo z uwzględnieniem w skłądzie powietrza spalin.
Online
Re: Pair system
Centruś w dieslu moim zdaniem warto zaślepić - w benzyniaku raczej nie ma takiego syfu ze spalin.
W moim klekocie jak zdjąłem kolektor dolotowy to dosłownie 2/3 prześwitu było zawalone nagarem. W tym momencie sobie powiedziałem, że niech spali w korku te pół litra więcej ale przynajmniej będę miał kolektor czysty
W moim klekocie jak zdjąłem kolektor dolotowy to dosłownie 2/3 prześwitu było zawalone nagarem. W tym momencie sobie powiedziałem, że niech spali w korku te pół litra więcej ale przynajmniej będę miał kolektor czysty

null
Re: Pair sytem
[quote="Centrino"]Podnosimy zbiornik, odczepiamy wtyczkę z kablami, wąż paliwowy i wąż odpowietrzający zbiornik (zapomniałem zrobić fotkę ale znajduje się po prawej stronie zbiornika). I zbiornik ściągamy .............................................................................................................................................................................................
Witam zadam głupie pytanie a w poprzednim moto miałem problem z paliwem w zbiorniku czy tutaj da się jakoś bez problemów ściągnąć zbiornik a w zasadzie jak spuścić paliwo albo zdemontować zbiornik z prawie pełnym bakiem liczę na waszą wyrozumiałość bo nikt o tym nie wspomniał .
Witam zadam głupie pytanie a w poprzednim moto miałem problem z paliwem w zbiorniku czy tutaj da się jakoś bez problemów ściągnąć zbiornik a w zasadzie jak spuścić paliwo albo zdemontować zbiornik z prawie pełnym bakiem liczę na waszą wyrozumiałość bo nikt o tym nie wspomniał .
Re: Pair sytem
Nic się nie będzie lało. Możesz na luzie wąż odpinać.Piter7011 pisze:.............................................................................................................................................................................................Centrino pisze:Podnosimy zbiornik, odczepiamy wtyczkę z kablami, wąż paliwowy i wąż odpowietrzający zbiornik (zapomniałem zrobić fotkę ale znajduje się po prawej stronie zbiornika). I zbiornik ściągamy
Witam zadam głupie pytanie a w poprzednim moto miałem problem z paliwem w zbiorniku czy tutaj da się jakoś bez problemów ściągnąć zbiornik a w zasadzie jak spuścić paliwo albo zdemontować zbiornik z prawie pełnym bakiem liczę na waszą wyrozumiałość bo nikt o tym nie wspomniał .


W DLu masz pompę paliwa w baku, jak nie pompuje to się nic nie leje

Zdrówko シモン 
Mniejszość Pomarańczowo Japońska

Mniejszość Pomarańczowo Japońska

Re: Pair system
Coś tam zawsze z wężyka skapnie, ale to tyle co w samym wężyku.
Ja dla pewności po zdjęciu kładę zbiornik tak, żeby wyjście z pompy było wyżej.
Ja dla pewności po zdjęciu kładę zbiornik tak, żeby wyjście z pompy było wyżej.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: RE: Re: Pair system
Jasne ale to jrst moze łyżeczka benzynyStruna pisze:Coś tam zawsze z wężyka skapnie, ale to tyle co w samym wężyku.
Ja dla pewności po zdjęciu kładę zbiornik tak, żeby wyjście z pompy było wyżej.

Zdrówko シモン 
Mniejszość Pomarańczowo Japońska

Mniejszość Pomarańczowo Japońska

Re: Pair system
Jak uszczelka kiepska to i spod wlewu tez lać może 

DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Online
Na liczniku było 5tyś ale ile na prawdę to nie mam pojęcia.
Re: Pair system
miczon pisze:Super poradnik. Po ilu km robiłeś czyszczenie?
Na liczniku było 5tyś ale ile na prawdę to nie mam pojęcia.