Część wszystkim.
kupiłem sobie kompresor pod zapalniczkę, tyle że po włączeniu spaliło mi bezpiecznik. i pech chciał że jak złapałem gumę to nie miałem czym napompować, masakra, długa historia.
wracając do sprężarki, jaki może być tego powod? za słaby bezpiecznie w dl-u (3A)czy poprostu sprężarka za mocna? czy można zamienić go np na 10A?
palenie się bezpiecznika zapalniczki
-
- AM
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 kwie 2019, 21:18
- Lokalizacja: Tilburg/Ostrów Wielkopolski
Re: palenie się bezpiecznika zapalniczki
Powodem przepalenia się bezpiecznika w obwodzie gniazda zapalniczki był pobór prądu przez kompresor przekraczający maksymalną wartość przewidzianą dla tegoż obwodu. Bezpiecznik zadziałał prawidłowo. Jego zmiana na większy być może pozwoli na skorzystanie z kompresora, jednak może spowodować uszkodzenia w obwodzie gniazda zapalniczki.Sebastian G pisze:Część wszystkim.
kupiłem sobie kompresor pod zapalniczkę, tyle że po włączeniu spaliło mi bezpiecznik. i pech chciał że jak złapałem gumę to nie miałem czym napompować, masakra, długa historia.
wracając do sprężarki, jaki może być tego powod? za słaby bezpiecznie w dl-u (3A)czy poprostu sprężarka za mocna? czy można zamienić go np na 10A?
Rozwiązaniem jest wymiana bezpiecznika na sprawny o takiej wartości jaki był oryginalnie (3A) i podłączanie kompresora bezpośrednio do akumulatora

Andrzej
Honda CBF500 > Yamaha XJ6 Diversion F > DL650A C7
Honda CBF500 > Yamaha XJ6 Diversion F > DL650A C7
Re: palenie się bezpiecznika zapalniczki
Dokładnie. Rozwiązaniem jest podłączenie zapalniczki bezpośrednio z akumulatora (np przez przekaźnik aby napięcie na zapalniczce było po zapłonie) przez kable o odpowiednim przekroju oraz większy bezpiecznik.
-
- AM
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 kwie 2019, 21:18
- Lokalizacja: Tilburg/Ostrów Wielkopolski
Re: palenie się bezpiecznika zapalniczki
ok, dzięki wielkie Panowie. jak to mówią kto pyta nie błądzi
pozdrawiam i LwG


pozdrawiam i LwG