Zaciekawiło mnie to, ponieważ sam jeżdżę od "zawsze" na oleju tego producenta ( zmieniają się tylko symbole..) . Mam na co wydawać pieniądze i nie czuję ich nadmiaru - remontu silnika nie planuję, więc pogrzebałem trochę, popisałem, powysyłałem do różnych instytucji itd.
I wynik "dochodzenia" trochę mnie zaskoczył..
Okazało się że to jak z Yeti.. wszyscy o tym słyszeli ale nikt tak naprawdę nie widział. I nikt nie potrafi udowodnić że to prawda.. Nie będę przytaczał wszystkich zebranych odpowiedzi z serwisów, organów ścigania, itd..
Chyba najlepiej oddaje całość zagadnienia odpowiedź którą otrzymałem bezpośrednio z Centrali Motul Polska..
No i sprawa dla mnie wyjaśniona. I zamawiam kolejną butlę bo jeszcze w czerwcu muszę wymienić.." Panie Jurku,
ustosunkowując się do Pana zapytania o podrabianie naszego oleju, zazwyczaj nie udzielamy oficjalnie odpowiedzi na ten temat ponieważ są to pomówienia i nie chcemy w ogóle uczestniczyć w tego typu dyskusjach.
Starannie monitorujemy rynek w Polsce od wielu lat i póki co nie znaleźliśmy ani jednej podróbki naszych produktów. Wbrew pozorom Motul jest nadal marką dość niszową w Polsce, jest wiele marek, które się podrabia i da się na tym zarobić, nasza do nich nie należy, skala jest nadal, dla tego typu oszustów, nieopłacalna.
Plotki/pomówienia lub też miejska legenda, można to nazwać wedle uznania, ale problem podrabiania produktów marki Motul w Polsce NIE ISTNIEJE.
Niemniej jednak zawsze prosimy o dokładne obejrzenie opakowania przed zakupem.
Oryginalne opakowanie posiada dwie etykiety: z przodu i z tyłu, etykieta z tyłu jest rozklejana, z opisami w wielu językach.
Pod przednią bądź tylną etykietą znajduje się numer partii produkcyjnej produktu, jeśli opakowanie nie ma tego numeru bądź jest zmazany/zdarty oznacza to, że ktoś przy opakowaniu manipulował i takiego oleju nie zalecamy kupować, bo nie obejmuje go gwarancja producenta.
Jeśli został kupiony polecamy oddać go do sprzedającego i zażądać opakowania pełnowartościowego z numerem partii bądź zwrotu pieniędzy.
Jeśli kupiony produkt budzi inne wątpliwości zawsze prosimy o kontakt z nami, zazwyczaj bardzo szybko je rozwiewamy.
Ten sam olej może się różnić kolorami w zależności od partii i nie jest to jego wadą.
Zawsze zachęcamy do zakupów w autoryzowanej sieci Motul, adresy sklepów dostępne na naszej stronie www: https://www.motul.com/pl/pl/resellers
Mam nadzieję, że moja wypowiedź jest dla Pana satysfakcjonująca i pomoże rozprawić się z wątpliwościami
Przy okazji pozdrawiam serdecznie przedstawicieli producentów innych olei - bo chyba tylko oni moga mieć cel w rozsiewaniu takich plotek